positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Yetkili Bayii Sorunu !!!

Mrb, AYDINLAR FOTO / Sirkeci her şeyi satıyor görünüyorlar ancak Fujifilm yetkili bayii değil. Bu makineler hangi yolla geliyor - ??!! Bu konuda lütfen aldanmayın. Hangi markanın ürününü almayı düşünüyorsanız mutlaka o markanın Türkiye sitesinden yetkili Bayii ağına bakarak kontrol edin. Yoksa Garanti konuları gerçekten sözde kalır hatta bazı durumlarda illegal alıcı olarak suçlu duruma düşebilirsiniz...

Tarih: 14 Haziran 2004, 17:34 - İp: yok
flassv
flassv (editör)
Afyonkarahisar / Haber Fotoğrafçısı

ah pozitif sadece aydınlar mı öle tonla firma var onlar gibbi.
Onlar yetmiyo bide internetten mal satan kim olduğunu bile bilmediğimiz firmalar var.

ama ben bu firmalara fazla kızamıyom bazı markalara malları yurt dışında 500 usd bizde 700 tüketici aynen öpülüyor.

 

Tarih: 16 Haziran 2004, 09:34 - İp: yok
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Ama bu tabiiki sadece fiyat sorunu değil. Bu konuda bir ton sıkıntılar yaşanıyor. Bence bu konuda mümmessillere şikayet mailleri atmak gerekli bir şey. Fiyat yüksekse belirtmek lazım diye düşünüyorum.

 

Tarih: 16 Haziran 2004, 10:03 - İp: yok
abice
abice (üye)
Bursa / Meraklı

En önemli şey aldığınız malda üretici firmanın Türkiye distribürötürünün garanti belgesi olması...
Örneğin Kodak-TÜRKİYE gibi.....
İthalatçı firma garantisi sakat...İthalatçı firma kapanırsa yandı gülüm keten helva..

 

Tarih: 16 Haziran 2004, 10:13 - İp: yok
flassv
flassv (editör)
Afyonkarahisar / Haber Fotoğrafçısı

kardeş ozaman bütün firmaların mail adreslerini yazalım buraya bütün millet adı bütün ithalatcıların canon nikon fuji pentax minoılta maillerini yayınlayalım burda bildiklerini sen ekle bende ekliyim millet bombardımana tutsun
şüphesiz bu firmalar ithalatcılardan ucuza getiremiyor fiyatlar güşünce onlarada avuçlarını yalamak kalır.

 

Tarih: 16 Haziran 2004, 10:14 - İp: yok
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Çok iyi fikir flassv. Nasıl yapalım bunu ?

 

Tarih: 16 Haziran 2004, 10:35 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili abice ve flassv,

Hiç kimsenin kimseyi kazıkladığı yok.Bunu şöyle örnekleyebilirim:bir sanatçı kaset çıkarıyor ve korsanlarda onu kopyalayıp satıyorlar...bu örneği konumuza ilişkilendirirsem şu sonuç çıkacaktır.A firması distribütörü olduğu markanın bir ürünü ülkemize getiriyor yoğun bir şekilde tanıtım toplantıları düzenliyor medyaya ilanlar veriyor o ürüne dair kullanma kılavuzu hazırlıyor,teknik servisinden elemanları eğitime gönderiyor vs. vs. tüm bunlar birer harcama kalemidir ve doğal olarak da ürünün fiyatına yansıyacaktır Ama kaçakçı ne yapıyor? Sadece Sanayi ve Ticaret bakanlığının istediği ilgili TSE belgesi olan bir adresten ibaret yerler 250 dolar karşılığı servis diye gösterilip malı ithal ediyorlar ve ne reklam ne tanıtım ne eğitim ne yedek parça stoku nede kılavuz hiçbir şeye para harcamadıkları için de bunu fiyatlarına yansıtmıyorlar

#burkay' tarafından 17.06.2004 01:53:12 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 17 Haziran 2004, 01:53 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Hal böyle olunca müşterinin de profili ortaya çıkıyor:kurnaz tüketici ve akıllı tüketici Ticarette bir kural vardır :Hiçkimse bir malı çalıp çırpmadan daha ucuza satamaz. Yasal olmayan satıcılar satış sonrası hizmetten çalıyorlar makinenizin bir fonksiyon kaybında sizi doğru yönlendirecek bir servis elemanı bulamıyorsunuz veya makinenizi tekrar çalışır hale getiremiyorsunuz.Bu durumda Yasal ithalatçı "marka garantisi " diye sizi niye koruma altına alsın ki? Arkadaşlar günü birlik düşünen insanlar Kurnaz dırlar oysa yarınını düşünenler Akıllıdır.

Burada Yasal ithalatçılara düşen Sanayi ve ticaret Bakanlığı ile işbirliğine gidip sadece TSE belgesinden ibaret olan ve bizi de sıkıntıya sokan "tornavidacıları" elemine edip gerçek tamircilere servislik yetkisi vererek onların 1.kademe bakım-onarım mercisi olmalarını sağlamaktır.Bir örnekle fikrimi açıklamam gerekirse: İllerdeki devlet hastaneleri ve onları aşan hastalıklarda hastayı sevk ettikleri üniversite hastanesi....Bunun faydası şu olacaktır :1-Müşteri yetkili servisin önemini kavrayacaktır 2-Müşteri makinesinden uzun bir süre ayrı kalmayacaktır.3-Basit arızalar yerinde giderileceğinden Merkez servisler iş yoğunluğundan bunalmayacaktır.4-Taşradaki servis yapılanması oradaki teknisyenlerinde bilinç düzeyini artıracak ve bu herzaman fotoğraf severlerin uğrak yeri olan dükkanlarımızın aynı zamanda bir eğitim yeri hüviyetine bürünmesine sebep olacaktır.Ve bu nimetlerden de ancak yasal yollardan satın alındığı seri numarasından anlaşılan müşterilerimiz yararlanacaktır.

 

Tarih: 17 Haziran 2004, 02:18 - İp: yok
abice
abice (üye)
Bursa / Meraklı

Burkay a katılıyorum,

Benim demek istediğimde buydu,

 

Tarih: 17 Haziran 2004, 09:11 - İp: yok
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Burkay çok yerinde bir analiz yaptı. bunu daha fazla duyurmak lazım.

 

Tarih: 17 Haziran 2004, 09:24 - İp: yok
abice
abice (üye)
Bursa / Meraklı

İthalatçı firma dediğim dig.fot.mak. gerçek distribütörü dışında ithal izni alarak ithal yapan firmalar...

 

Tarih: 17 Haziran 2004, 11:27 - İp: yok