pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Kar Lastiği Kullanımı

Eski arabamda mişlen marka kar lastikleri kullandım. İlk sene çok iyiydi. Ancak 2. sene çekişleri düştü. Araba kar lastiği gereklimi. Kullanan başkaları varmı. NE olursa olsun bu kış genede almayı düşünüyorum. Hangi marka almalı acaba.
Matriksin ebatları 195/55/15. Nadir bulunduğu için pahalı. Ucuz nerde bulurum.
Tabi öncelikle almalımı yoksa almamalı mı.
Okyanus abi bu gidişle kesin Altıntaşta büro açar. Adam para harcayacak yer arıyor diye. Ama bir araçta güvenlik herşeyin önünde gelir bence. Haksızmıyım. 2 çocuğumda çocuk koltuğun kullanıyor. KEsinlikle bağlamadan seyahat ettirmem. BElki hiç lazım olmayacak (inşallah) ama olursada -TÜH- demektense 250 ytl vermiş olmayı yeğlerim.
Kar lastıklarıda aynı şekilde. Tüh taktırsaydım demektense 700-800 vermek en iyisi gibi.

Tarih: 2 Kasım 2008, 19:05 - İp: 88.***.**6.74
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

tamam pazaremmi demek ki clio daha yumuşak bişey
ya işin şakası tabi bir de şu var, euroncap'te darbe emici sabit, yani çarpan arabanın bütün enerjisi metale aktarılıyor. gerçek kazada sabit değiller, enerjinin bir bölümü de hareket dönüşüyor.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 01:51 - İp: 81.***.**7.8
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Kesinlikle. bU sebeple bu testlerdeki kadar muntazam şeyler ortaya çıkmıyor. Astranın kafa kafaya çarpışmada brodveyi biçmesi lazım. Ama olmamış. Sebep dediğin gibi.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 01:55 - İp: 88.***.**1.17
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

ya iyi de o astra brodwey fotoğrafını gördüm ben, astra yandan almış darbeyi önü sağlam, brodwey nerden almış belli değil karman çurman olmuş araba

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 01:56 - İp: 81.***.**7.8
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

aynı senin araba gibi ayar. teneke onlar.
bak matrikse 1380 kg. minnacık gibi ama çok ağır. bu ağırlık güvenlik sebebiyle.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 02:02 - İp: 88.***.**1.17
harmanci
harmanci (üye)
İzmir / Amatör

O kazadan 2 gün önce Bursa istikametine giderken tam kazanın olduğu noktadaki rampa başlangıcında arka arkaya 3-4 tane eğimli bölgeden (hani köprü başlangıcı ve sonlarında biraz hızlı giderseniz iniş anında içiniz bir hoş olur,o tarz bir yer) geçerken direksiyon hakimiyetini kaybediyordum (ki 90'la gidiyordum).
Karayollarının yedi sülalesine bir ton küfür saydırdım o an.

Muhtemelen oradan daha hızlı geçen araç direksiyon hakimiyetini kaybedip karşı şeride geçmiştir.

Hız yapmayın kardeşim,hız felakettir.

90'la gidersen toplarsın arabayı,180'le gidersen seni toplarlar.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 02:20 - İp: 78.***.**6.134
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

pazaremmi haklısın tenekeler. bizim ufaklık da 1040 kilo, sınıfında ağır bi araba aslında, görünce daha hafif diye bekliyor insan... iş ağırlıkta bitmiyo, sacın sağlamlığında bitmiyor, mühendislikte bitiyor. öyle olsaydı demirdöküm araba yapılırdı oh ne güzel beton gibi... basit bir kazada beyin sarsıntısından mefta olurdu yolcular
bu arada hyundai'nin sağlamlığı konusunu da biliyoruz... bi starex vardı bizde ön çamurluk kaza yapınca muz kabuğu gibi soyuldu, kaportası inanılmaz basit ve dandik... hiçbir zaman ısınmadım hyundai'lere sadece sürmesi zevkli, rahat.
ne varsa alman-japon yine pazaremmi. öyle malesef...

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 02:41 - İp: 81.***.**7.8
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Harmancı güzel bir noktaya temas ettin. Bizdeki yol mühendislerini ben çaycı olarak bile çalıştırmam. Evet çaycı bile yapmam. Onu bile becerebileceklerini sanmam. Gerçekten ya kafaları basmıyor yada özellikle böyle yapılması isteniyor. Eskişehir Kütahya yolunda iki tane ada var. Ada nasıl olur 500 metre önceden yavaş yavaş açılması gerekir. Bunlar napmış birden yuvarlayıvermiş. 90 ancak kurtarıyorsun. Daha fazla hız olsa takla atacak insan. BÖyle yüzlerce yer var.
Sanırım yolu yapan mühendislerin şöför olmamasından kaynaklanıyor bu. ŞÖför olsalar bilirler orada arabanın nasıl davranacağını.
Birde yan yoldan anayola girişlere hasta oluyorum. Bundada dünya standardı 500 metre paralel ilerleme imiş. Bizde ise birder yola dimdirek çıkıyor. Büyük kazalar oluyor bu sebeple. Bakınız Kütahyanın çevre yolu köprü bağlantıları.
Ger geçişimde yapan mühendislere saygılarımı sunuyorum.
Bunları görünce gevurların ne kadar gerisinde olduğumuzu anlıyor insan.
Bİrde şimdi duble yolları kazıp köprü yapıyorlar hepsine. Ülen bunu zamanında yapsanda yolu bozmak zorunda kalmasın 2 masraf çıkarmasan trafiğide aksetmesen olmaz mı.Hayır olmaz. Bİrileri lüpletcek paraları diyeceğim ondan değil. Bİzim mühendislerimizin aşırı yeteneğinden. Altıntaşa yapılan çevre yolunun önce köprülerini yaptılar. Ancak bu seferde yolu kıvrım kıvrım yaptılar ne hikmetse. 5-10 kişi ölür düzeltirler nasılsa.
Ancak okyanus giller gibi faşizan bir uygulamaya sahip bizim yarğgılıxmız. Hemen hemen hiçbir kazada karayollarına kusur bulunmaz.HEp sürücü kusurludur. Aracı yol ve hava şartlarına uydurmalı imiş şöförler. Hala devletçi ilkel zihniyet.
Ayarcığın hyundainin ilk çıkan accentlerini bilirsin aynı bizim tofaşlar gibiydiler. Ancak son zamanlarda çok büyük ilerleme kaydettiler.Eskisi gibi değiller artık. sonata 5 yıldız aldı çarpışma testinden. ağırlığı tam 1660 kg. Sınıfının çok üstünde. Ağırlıktan nolur deme . BEn bir kaza gördüm bmw 320 ve 520 çarpışmış. Aralarında 150 kğ ağırlık farkı var. Ama 320 de 2 kişi öldü. 520 de yaralandılar sadece. Annadınmı. Dacyacanlı.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 13:56 - İp: 88.***.**1.17
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Teşekkür ederim parabey. Bu aralar metrobüs yaparak e5 in içine eden köy yoluna çevirip şeritleri arabaların aynaları birbirine değecek kadar daraltan zihniyete karşı bir dava açmayı da düşünüyorum. Ben genelde düşünürüm ama açmam. Düşünürken üşenirim.

Mühendis dediğin adam da ya karayollarının ya belediyenin maaşlı çalışanı. Ast üst ve işveren çalışan ilişkisine tabi. Tabi büyük patron ne isterse bu mühendisler de onu yapmayı vazife bilir kendine. Bu işlerin denetim ve kabulünü bence bağımsız organlara vermek belki çözüm olabilir. Mesela mühendis meslek odaları vs. gibi.

Harmancı sana da mahsus selam ederim muhterem. Bıyıkları badem moduna getireceğin zamanı bekliyorum.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 15:44 - İp: 85.***.**7.246
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

yol konusunda haklısı pazardayı, geçen sene radyoda dinlemiştim, sürekli kaza olan bir viraja artık nasıl oluyorsa insaf edip uzman gönderiyolar incelenmesi için, görüyorlar ki eğim ters verilmiş artık ne yaptıysa adamlar planı ters tutup mu uyguladılar anlamadım. ya da amirleri ters eğim ver demiştir nasıl olsa maaşlı çalışan onlar
ağırlık konusunda katılmıyorum sana, iki bmw'nin arasında 150 kg fark olması güvenlikle alakalı değil. ya da şöyle diyim; diğerinin 150 kg ağır olması daha güvenli olduğunu göstermez diye düşünüyorum. bi örnek vereyim, bmw 3 serisi e36 kasa 320i araba (uzay kasa diye bilinen modeller, 90ların sonundaki) 1380 kg, ama euroncap testlerinde tek yıldız almış güvenlik konusunda hiç de iyi bir araba değil. bmw'nin ve başka markaların daha hafif ama 4-5 yıldızlı arabaları var yani iş mühendislikte bitiyor diyorum yine. güvenlik için çok değişik tekinkler kullanıyorlar, çarpışmada motorun üzerinde kaydığı raylar, şasinin kabine girmesini engelleyen sistemler vs.vs.vs.
ya tabi bu kadar önlemler arabada felan iyi de, bugün bir haber okudum, adamlar güvenli olsun diye arabayı güvenlik paketiyle almışlar, kaza yapmışlar 10 hava yastığından 8i çalışmamış. 3 kişi ölmüş arabada... ne olursa olsun iş biraz da şansa bakıyor. tank gibi mercedesin içinde basit kazalarda ölen insanlar biliyorum (arkadaşımın amcası) yine en iyi tedbir trafikte olabildiğince dikkatli olmak, kazaya karışmamak...

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 16:50 - İp: 81.***.**7.8
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

eğim kontrol genel müdürlüğü kurulsun.

meseleye dönecek olursak. mesele neydi ??

aklıma gelmedi ama güvenlikten bahsediyim. şimdi adamlar arabayı demirden yapsa ağır olur. ama karbonlu marbonlu aluminyumlu alaşım bileşim tarzı şeylerden yapsa hafif olur.
tabi bu arada araba kendisi ne kadar ağır olursa vurduğu zaman kendi ağırlığıda kendisini tahrip eden bir kuvvete dönüşebilir. bu hususlarda da dikkatli olmalıyız.

arabanın ağırlığıyla orantılı oranda güvenli olduğu tezine katılmamakla birlikte. neyse başka konu bulun ya.

 

Tarih: 14 Aralık 2008, 17:15 - İp: 85.***.**7.246