ikarussel
ikarussel (üye)
İstanbul / Amatör

K10d'yi Satıp Ne Almalıyım?

Merhaba, geçen sene aldığım makinamdan çok memnun değilim. Memnuniyetsizliğim imaj kalitesiyle ilgili değil, mükemmel ışıkta ve pozlamayla ve sonrasında mükemmel post processing ile çok iyi sonuçlar elde edebiliyorum fakat her zaman herşey mükemmel olmuyor. Çektiğim 50-60 fotoğraftan bir kaç tane beni tatmin edebilecek fotoğraf çıkıyor. Geri kalanında sorun ne mi oluyor? Netsizlik, karanlık veya çok aydınlık, renklerde donukluk vs. En büyük sorun az ışıkta çok yavaş AF yapması veya hiç yapamaması. Bu sebeplerden ötürü makinamı Nikon D300 veya Canon 50d ile değiştirmeyi düşünüyorum fakat çeşitli forum sitelerinde Pentax'ın bahsettiğim diğer kameralardan daha iyi imaj kalitesine sahip olduğundan bahsediliyor.

Bunun yanı sıra www.pentaxphotogallery.com sitesine girdiyseniz oradaki çoğu fotoğrafın harkulade fotoğraflar olduğunu görmüşsünüzdür, öyleki bunlar benim makinamla çekildiyseler benimkinden niye bu kadar net, keskin ve renkli fotoğraflar çıkmıyor diye kendi kendime sormadan edemiyorum. 18-55 kit lens kullanıyorum ama bu sitedeki aynı lensle çekilmiş fotoğraflarda bahsettiğim yönlerden çok daha iyi neticeler vermiş. Bunun yanında plarize filtre falan da kullanmadım, alma fırsatım olmadı, eminim bunların da farkı oluyordur. Tabiki ben de çok iyi çekemiyor olabilirim ama o kadar da kötü değilimdir eminim.

Çok belirli bir türle ilgilenmemekle beraber manzara, close up, şehir, insan, portre ve hayattaki çeşitli objelerin fotoğraflarını çekmekten hoşlanıyorum. Genel olarak www.pentaxphotogallery.com ve nikon D700'ün sitesindeki - http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/lineup/d700/home.htm - hemen hemen her fotoğraf bana hitap ediyor. Spor ya da haber fotoğrafçısı değilim, bu yüzden D300'ü kafadan elemeli miyim bilmiyorum çünkü K20D'nin imaj kalitesinin D300'den çok daha iyi olduğu söyleniyor, D300'den ise süper hızlı bir kamera olarak bahsediliyor. Hız tabiki önemli, değiştirmek istememin en büyük sebebi de bu ama spor gibi çok hareketli şeylerle çok fazla ilgilenmediğim için imaj kalitesinden fedakarlık yapmak istemem, benim için en önemli şey imaj kalitesi fakat güzel şeyleri yakalamak için de makinanın yeteri kadar hızlı olmasını isterim. 50D çok yeni olduğu için hakkında kimsenin bilgisi yok. Bir yandan da pentaxphotogallery.com'daki fotoğraflara bakıp acaba K20D alıp yanına 16-50 ve 50-135 mi alsam diye düşünmeden de edemiyorum ama K10D'den bahsettiğim sebeplerden ötürü mutsuz olmuşken yine Pentax almak büyük bir hata mı olur acaba? Çok uzun yazdım, sonuna kadar okur musunuz bilmiyorum, tam olarak ne istediğimi ve sıkıntılarımı ifade etmek istedim, sonuna kadar okuyan olursa bu arkadaşlardan fikirlerini dile getirmelirini rica ediyorum. Teşekkürler.

Tarih: 27 Eylül 2008, 22:50 - İp: 88.***.**4.105
ikarussel
ikarussel (üye)
İstanbul / Amatör

Neden manuel fokus? Otofokus ile manuel fokus arasında otomatik ve manuel olması dışında farklarda mı var? 50mm bir ara düşünüyordum zaten, fiyat olarak da her üç markanın da 1.8 veya 1.4 olanları uygun. Lakin manzara için geniş açı gerekmezmi 50mm çok dar kalır, konuya göre tabi., ben daha ziyade kapalı mekan portre için düşünmüştüm.

Bir de 1.63m'ye netlik olayını pek iyi kavrayamadım, benim fotoğrafta mesela en yakın cisim sol taraftaki kumuş otlar, ama mesela orada öyle birşey olmasaydı da ben yolla beraber uzaktaki evi almak isteseydim yine mi 1.63m'ye netlemem gerekirdi? yani netliği kadrajdaki bir cisme göre değil de o cisimden tamamen bağımsız olarak mesafeye göre mi yapmak gerekiyor optimum kaliteye ulaşmak için? O zaman uzaktakiler netsiz olmaz mı? Biraz karıştırdım sanırım.

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 18:39 - İp: 78.***.**7.233
larmor
larmor (üye)
İstanbul / Amatör

Evet manzara çekimi için dar kalabilir. Ancak ben sizin manzara fotoğrafını örnek olarak gönderdiğinizi düşünmüştüm. Daha genel amaçlı fokal uzaklık olduğundan ve ilk mesajınızda ilgilendiğinizi belirttiğiniz konuların çoğuyla uyuştuğundan 50mm dedim. Ama illa manzara ise tabi dar kalıcaktır sıklıkla.

Manuel dememin sebebi, çeşitli yerlerde fiyatın önemli olduğundan bahsetmiş olduğunuz için. Lakin bahsettiğim lensi 30-40 milyona bulabilir, 25-30 milyonluk bir adaptörle kullanabilirsiniz. Gönül isterdi ki bu fyata otomatik netleme olsun ama yok.

50mm sabit lens mimarisi için kolay bir odak uzaklığı olduğundan bu tip lenslerin fiyat/performansları daha iyi olur. Hem ucuza alırsınız hem de daha açık diyaframla çalışabilirsiniz. Sizin için yeni bir deneyim olur. Üstelik makinayı değiştirseniz de adaptörü değiştirip bu lensi o makinayla da kullanabilirsiniz.

Yukarıdaki yakına netleme olayı hakkında da biraz bakınırsanız internette çok kapsamlı bir sürü döküman var. "Hyperfocal distance" diye arattırabilirsiniz..

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 19:14 - İp: 88.***.**9.63
kadirirkin
kadirirkin (Objektif)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

manuel fokus seni daha da zorlar,hiç düşünme bence..
portre çekimlerinde f:1 ,4 hiç önermem.
tele lens ile portre çekmek daha iyidir.

1,63 olayı da netalan derinliği tablosundan çıkarmış larmor.

senin probleminden sonra bende arşivden bütün fotoları taradım.
inan her biri ayrı renklerde.
hepsinin exiflerine bakınca farkı anlıyorsun.
flaşsız ayrı bir renk tonu çıkıyor,flaşlı ayrı.
düşük enstantane çok farkediyor.
makinenin contrast ,sat. ayarları çok farkediyor.
ISO ayrı bir etki yapıyor.
yani değişken çok zaten işimiz sadece bu değişkenlere hakim olmak.

ama en büyük etken yine lens..
arşicvimde canon 400d ile çekilmiş fotolar var soluk renkli,canon compakt ile çekilmiş fotolar var capcanlı.renkli,
istersen örnek eklerim.

deneye deneye ortama en uygun ayar yapılıyor.

sana tavsiyem, sigma 18-50 2,8 veya tamron 17-50 2,8 dir.
manuel olayına hiç bulaşma.

eklediğin ilk örnekte f:10 ve 1/25 uygun ayarlar değil.
ISO arttırımıda yapabilirdin.

bolbol foto eklersen elimizden geldiğince yardımcı oluruz.

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 19:16 - İp: 85.***.**5.147
kadirirkin
kadirirkin (Objektif)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

en önemli şeyden bahsetmiyoruz tabi.uygun white balance ayarı..
görüldüğü değişken çok.
asıl bence öenmli olan tüketim hastalığına yakalanmamak.
galeride bazen görüyoruz,
daha pahalı bir modelden güzel bir fotograf hemen kendimize soruyoruz,bende olsa bende böyle şeyler çekebilirmiyim.
bazen kompakt ile çekilmil harika bir fotograf görüyoruz,yine kendimizi suçluyoruz.
yani sonuçta hep bir tatminsizlik var.
ve bu tatminsizliğin en büyük sebebi,elektronik eşya tüketim çılgınlığı..

filmli slr zamanında bu kadar kolay makine değiştirildiğini hiç zannetmiyorum..

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 19:48 - İp: 85.***.**5.147
lazut
lazut (Objektif)
Sinop / Amatör

Topiği baştan sona kadar okudum..
Ve tam hiç kimse beyaz ayarına neden değinmedi derken kadir uçundan da olsa değindi..

Sevgili ikarussel öncelikle iyi lens şart..Elinbizdeki kit lens ile ancak o kadar.Ama makinenizin beyaz ayarı otoda mı?

Eğer otoda değilse benim yaşadım bir tecrübeyi yaşıyor olabilirsiniz?
O da şu ki..Beyaz ayarımı gün ışığına aldığımda Sinopdaki ayarlar ile Sakaryadakiler farklı oluyor..Sinopda M1 B1 uygun iken bu değrler sakaryada yanlış hatırlamıyorsam M2 B1 oluyor..

Artı bir de rawı hangi program ile jpg ettiniz..Eğer cd deki programla ise onda da sıkıntı olduğu söyleniyor..Bir de potoşop ile dene.


Son olarak düşük ışıkta AF de zorlanması meselesi..Evet bunda benim de sıkıntılarım var ancak genel olarak manzara çalışıyorsanız kendinizi üç ayak kullanmya alıştırmalısınız.Ben bu böyle durumlarda "zaten acelem yok ki" diye avutuyorum kendimi üç ayağı hazırlarken

D300..Haylimdeki makine..d70 kullandığınıza göre nikondan devam etmeniz daha uygun tabi..

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 22:59 - İp: 88.***.**4.219
ikarussel
ikarussel (üye)
İstanbul / Amatör

Beyaz ayarını açıkçası dışarıda çekiyorsam gün ışığına ayarlıyorum, raw çektiğim için software ile göz kararı ince ayar yapıyorum, yani bu da aslında göz zevkime göre değişiyor, bazen biraz soğuk istiyorum bazen biraz sıcak. Makinanın WB fine tuning'i ile hiç uğraşmadım. Fotoğraflarımı ps cs3 camera raw ve lightroom 1.4 ile işliyorum, bütün ayarlarını zevkime göre yapıyorum, bazen çok müdahale ediyorum bazen hiç etmiyorum.

Sevgili lazut, siz sakarya ve sinopta çektiğiniz farklı fotoğrafların farklı fine tuning gerektirdiğini nasıl farkedebiliyorsunuz? Üstelik çok fazla bir fark da yokmuş yani birinde M1 B1 diğerinde M2 B1 diyorsunuz, bu kadar ince bir fark olduğunu üstelik doğal olarak farklı fotoğraflarda nasıl görebiliyorsunuz? Bu söylediğiniz fark ve hatta fazlası aynı yerde bir kaç dakika içinde de değişebiliyor güneşin önünü bulutun kapamasıyla. Ben dediğim gibi beyaz ayarını sonradan işlerken yapıyorum. Ya da siz beyaz ayarını neye göre yapıyorsunuz diye sorayım daha rahat cevap verin.

 

Tarih: 28 Eylül 2008, 23:34 - İp: 78.***.**8.32
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

raw cekiyorsanız beyaz ayarının bir onemi yok.

 

Tarih: 29 Eylül 2008, 00:26 - İp: 78.***.**0.246
lazut
lazut (Objektif)
Sinop / Amatör

Bu farkı tabiki tecrübe ile farkettik...Hatta üşenmedim bir çok fotoğraf çektim ve sitedeki bazı arkadaşlara gösterdim.Ve bir şekilde orta yolu buldum.

Şu an makinem AWB de..Yani kendisi ayarlıyor..Ve daha önce sarı marı denen fotoşarıma şimdi kimseden ses sda çıkmıyor..

 

Tarih: 29 Eylül 2008, 00:29 - İp: 88.***.**4.219
ikarussel
ikarussel (üye)
İstanbul / Amatör

Madem WB konusu açıldı şunu da konuşalım, beyaz ayarının belli bir kriteri var mıdır? yani her farklı ışık ortamında yapılan çekimler WB ile 5000, 6000K olan gün ışığına mı denk getirilmelidir? Örneğin evde sarı ışık altında manuel beyaz ayarı yaptığım zaman ışığın rengi sanki gündüz vakti pencereden gelen ışık gibi oluyor halbuki sapsarıydı, fakat doğru olan bu mudur? Sonuçta gözümüzün gördüğü de o kadar gün ışığına yakın değil, bildiğimiz sarı ışık. Aynı sarı ışık altında WB tungsten'e ayarlandığında biraz daha sarımsı, yani en azından tungsten lamba olduğunu belli edecek kadar sarı oluyor, tugsten WB'de manuel WB'ın sonucuna yaklaşması için M1 B7 dayandırmak gerekebiliyor.

Aynı şey günün farklı saatleri için de geçerli, örneğin akşam güneşinde gün ışığı WB ile çektiğim bir kedi fotoğrafı bana çok fazla sarı geldi, kedinin rengi griydi ve ben onu gözümün gördüğü gibi gri görmek istedim beğenmedim bayağı soğuklaştırdım.



 

Tarih: 29 Eylül 2008, 01:10 - İp: 78.***.**8.32
ikarussel
ikarussel (üye)
İstanbul / Amatör

Açık konuşmak gerekirse gözümün gördüğünden daha fazla değiştirdim, bayağı olmuştu bu fotoğrafı çekeli, sanırım hem griyi korumak, hem de tüylerin arasındaki sarılıkları korumak içinvibrasyon ve saturasyonla oynadım.

 

Tarih: 29 Eylül 2008, 01:17 - İp: 78.***.**8.32