usas
usas (üye)
Ankara / Amatör

300d-pro1-d70 Bigisi Rica Ediyorum

merhaba;

ben canon sevenlerdenim. telefonda nokia gibi bir noktaya gelmış. menuler ince ayrıntılar detaycılık ve tabiki kalıte aht saffada ozellıkle govde kısmında bir numara gozumde. bir makinanın menulerine sistemıne alısınca artık o markacı oluyorsun. canon cu nikoncu gibi.
Pro 1 e slr olmaması haricinde mukemmel gozuyle bakıyorum. 2 inch ekran 8 mp sensor, L serisi lens ve focus ring benı etkıledı.
300D ise analog eos 300 gibi degıl plastık basit bir govde ve tombul bir ekran. lcd donmuyor ve bir koruyucuda yok uzerinde. neyse inceledım ve pro1 mi eos 300d mi derken d70 dikkatimi cektı. nikon a karsı bir sempatım olmamasına ragmen. ozelıkleri 300d den malesef ileri gibi gozukuyor. af asist lamp- 1/8000 perde hızı- lcd cover- ve sureklı cekımlerdeki basarısı eos u geride bırakıyor gibi.
yurt dısı fiyatlarında D70 Eos300d den 200-300 dolar kadar pahalı iken turkıyede D70 daha ucuz.??? bu sebepden dolayı D70 ilgimi cekmeye basladı. mınımal iso 200 olması ve biraz tombul olması haricinde rahatsız eden bir nokta olmadı benı. kullanıcılardan bu konuda bilgi rica ediyorum.
tesekkurler...

Tarih: 14 Kasım 2004, 00:08 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

selamlar..

yuksek aperture'in artisi yok yok aslinda.. en onemlisi net alan derinligini azaltmasi kobranin da degindigi gibi..

bugun bir yazidan sunlari da ogrendim;

flaslarin ne kadar kuvvette olduklarini "guide number"'larina bakarak anliyoruz.. guide number ne kadar buyukse flas o kadar da kuvvetli oluyor..

flaslari kullanirken dogru exposure'i elde etmek icin soyle bir denklem kullaniliyormus.. simdi diyelim ki guide number'i 32 olan bir flas kullaniyoruz.. f/8.0 aperture'da dogru exposure'i bulmak icin 32'yi 8'e boluyormusuz.. cevap 4 metre..
tabii denklemi soyle de kurmak mumkun oluyor yukaridaki denklemden;

4 metreden cekim yapilacaksa flas'in da guide number'inin 32 oldugunu bildigimize gore f/8.0 kullanmamiz gerekir..

...

simdi bunlari ornekleyerek acayim;

mesela; canon 220EX flashgun'in guide number'i 22, 420EX'in 42, 580EX'inki ise 58.. canon 300D ve 20D'nin flaslarinin guide number'lari ise 13'mus..

sadece makinenin kendi flasini kullanaraktan, f/4.0 icin 3 metreden cekim yapilmali, oysaki f/1.4 icin neredeyse 10 metre.. yani yuksek aperture'da dogru exposure'i cok daha uzaklardan elde edebilirsiniz..

mesela; canon 50mm f/1.4 ile 580ex flashgun'ini kullandiginizda f/1.4'de 40 metreden dogru exposure saglanabiliyor.. yani flas o noktaya kadar etkili olabiliyor.. halbuki f/5.6 gibi bir deger olsaydi bu deger 10 metreye dusecekti..

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 20:42 - İp: yok
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

dadanagast, yuksek diyafram degerli (yani hizli) objektiflerin cok buyuk bir artisi vardir, insana acayip bir esneklik saglar. Ornegin 70-200 f2.8 cok ozel bir objektiftir, cunku 'ic mekan' her turlu olayda (dugun, tiyatro, konser, mezuniyet toreni, salon futbolu, bowling vs) cok iyi cekimler yapabilirsiniz (tripod bile olsa hareketli insan cekimi icin sinirda dolasirsiniz).. Baska (f4.5 gibi) objektiflerle anca bulanik insanlar cekersiniz. Tabii alan derinligi cok az olacagi icin (200 mm de zaten f5 te bile alan derinligi cok azdir, f2.8 de iyice azair) netlik sorunlari yasanma ihtimali cok yuksektir.. Bir de tabii ki dis mekanda cok nefis "an durdurma" fotograflari cekebilirsiniz.. bu tur hizli objektifler genelde ic mekanlarda cok iyi sonuc verirler.. Ama ben 100-400 aldiktan sonra 70-200 gunduzleri disari cikarken evde duruyor, hava kararinca da 100-400 eve donuyor.

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 22:24 - İp: yok
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

bu arada flash icin bu kadar karisik hesaplar yapmaya gerek yok, sadece kullandiginiz makina flash olcumunu nasil yapiyor onu ogrenmek kafi.. BU arada flashlar bir kac cesit,
1. Otomatik
2. TTL
3. Manual

bunlardan birincisinde, flash'in uzerinde bir sensor var, o ortamdaki isigi olcuyor, ve makinadan gelen diyafram ve perde degerlerine gore ortamin aydinlatilmasi icin gereken siddette patliyor. Yani ne kadar siddetle patlamasi gerektigine kendi karar veriyor.

Ikincisi ise makinanin flash olcum teknigine bagli kaliyor, bu canonda e-TTL (simdi II olan hali de cikti biliyorsunuz) diger markalarda da benzer isimler var ama sonuc olarak uc asagi bes yukari ayni prensiple calisiyor. TTL nin kelime anlamindan da cikarilabilecegi uzere (through the lens) objektiften iceri giren isiga gore olcum yapiyor.. Flash ile fotograf cekilmeden saliseler once siddeti daha onceden bilinen bir flash patlar, oradan geri donen isik objektiften gecip makinadaki flash sensorune gelir, oradan gelen isigin siddetine gore makina flash'a ne kadar siddette patlamasi gerektigini soyler. Dikkat ederseniz canon makinalarda flashla cekerken iki kere flash patladigini gorursunuz. CAnon'un teknigi e-TTL biraz aliskanlik gerektiren bir yontemdir, cunku sizin fokus yaptiginiz noktaya gore belirler, yani (yine) gelinliik giymis birisini flashla cekmeye kalkarsaniz flash gerektiginden az patlamaya egilim gosterecektir, cunku bembeyaz gelinlikten yansiyan isik ortamin sanki yeterli derecede aydinlik oldugu gibi yanlis bir bilgiyi verecektir flash'a.. O yuzden fotografin dusuk pozlanma ihtimali yuksektir.

Ucuncusu ise dadanagast'in yazdigi flash hesabina dayali siddetini sizin ayarladiginiz seklidir.

Her yontemin kendine has avantajlari ve dezavantajlari vardir, mesela Sunpak 5000 otomatik bir flashtir, cok iyi yorumlar aliyor, ancak benim icin cok onemli bir ozelligi yok. O da 'fill flash" denen dolgu flash ozelligi. Otomatik flashlar tum sahnenin isigini olctukleri icin fill flash icin kendiniz hesap yapip ona gore kullanmaniz gerekir. (Fill flash: parlak bir fonda karanlikta kalan esas konuyu aydinlatmak icin kullanilan flash, ornegin hem pencereden gorunen manzaranin, hem de pencerenin onunde duran insanlarin duzgun pozlanmasini istiyorsaniz gunduz bile olsa flash kullanmaniz gerekir) Metz in bazi modelleri hem otomatik hem de TTL dir, siz duruma gore secersiniz. Sigma ve canon'un flashlari ise TTL dir (buyuk ihtimalle nikon'unkiler de)..

Flash cok baska bir alemdir.

#juggler' tarafından 28.11.2004 22:37:36 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 22:39 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

juggler, bu telephoto'ya gecildiginde lenslerde Image Stabilizer'in onemi ne kadar artiyor sence?

sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro hakkinda ne dusunuyorsun? filter buyuklugunun 82mm olmasinin ne gibi artilari var ne gibi eksileri var?

anladigim kadariyla genis filter alan objektifler genelde daha pahali olanlar.. mesela 77mm olanlar.. filter'in 67 yerine 77 olmasinin ne gibi artisi var?

ve sence canon'un herkesde olmasi gerekli lensi hangisi? olmazsa olmaz.. sanirim en son ihtimal 50mm f/1.4 alsam kesinlikle pisman olmayacagim, sen ne dersin?

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 22:55 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

ben okuduklarimdan sunu ogrendim; gunduz kesinlikle flasi kullanmak gerektigi, ic ortamlarda ise pencereden gelen isik yardimiyla cok daha guzel fotograflar cekilecegi..

flaslar gercekten baska bir alem ve bu alem cok zevkli gorunuyor dogrusu..

..

bahsettigin gelinlik olayinda underexposing oluyor bildigim kadariyla.. ayni sekilde koyu bir renge gore olcum yapilsaydi overexposing olacakti.. bu gibi durumlarda metering'de; yesil alanlardan, insan cildinden veya duvar gibi yerlerden yararlanilmasi gerekirmis.. en iyisi gri kartmis bu arada.. mesela gelinin yaninda gri bir kart tutup, gri kartta spot metering ile olcum yapmak en iyi sonucu verirmis..

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 23:08 - İp: yok
kobra
kobra (üye)
Sakarya / Meraklı

sevgili dadanagast flaş ışığı sert ışık olmasından dolayı fotoğrafçıların hiç hoşlanmadığı ışık türüdür ancak çeşitli tekniklerle yada dolgu flaş özelliği olan modeller bir nebze olsun kullanılabilir olmasını sağlıyor

 

Tarih: 28 Kasım 2004, 23:53 - İp: yok
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

"ben okuduklarimdan sunu ogrendim; gunduz kesinlikle flasi kullanmak gerektigi, ic ortamlarda ise pencereden gelen isik yardimiyla cok daha guzel fotograflar cekilecegi.. "

Pek dogru genellemeler oldugu soylenemez... "sanat" kaygisi olmadan daha cok "Garantili" fotograflar cekmen gerektiginde flash kullanmak mantikli, foto muhabirlerinin toplantilarda ya da baska yerlerde (acik havada bile olsa) yaptigi gibi (Tabii flashla sanat fotografi cekilemez demek degil)

Flashla olusacak golgeleri kontrol edebildigin surece kullanmakta bir sakinca yok,. hatta flash kullandigin halde yokmus gibi gosterebilecegin teknikler mevcut.

 

Tarih: 29 Kasım 2004, 01:06 - İp: yok
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

'herkeste olmasi gereken lens' diye bir sey yok.. Sen madem bir tane almak istiyorsun mutlaka, 50 f1.4'u al bari. Bak bakalim nasil bir objektif.. Onu referans alip baska objektifleri degerlendirebilir duruma gelirsin boylece.

Goruntu sabitleyici sistemler buyu gibi bir sey, 100-400mm IS kullaniyorum ben bir kac aydir, ve gercekten acayip ise yariyor. BIr kere en buyuk faydasi, deklansore yarim bastigindan itibaren devreye giriyor. Boylece kadraji yaparken de goruntuyu sabitliyor (mesela bu Dimage 7D de yok, cunku o CCD yi sabitliyor, sen yine titrek goruyorsun). Ama gercekten ihtiyac olmasi lazim.. Ben 6 ay kadar bulanik ve titrek kus fotograflari cektim, ondan sonra karar verdim almaya.. Dogada pek tripod kuramiyor insan.

Filtre capinin hic bir ozelligi yok. Sadece buyuk filtreler daha pahali..

 

Tarih: 29 Kasım 2004, 01:24 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

evet onu da bir yerden okumustum aslinda.. ama bir sekilde o sertlikten kurtulunabilir herhalde; mesela direk olarak cekmek istedigimiz yere degilde yansitarak verilmesi ile flas isiginin.. yaniliyor muyum?

....

bir genelleme olarak soylememistim, fakat, -kim soylemisti hatirlayamiyorum su anda- sanilanin aksine gunduzleri acik havada flas kullanmak -dolgu flas icindi sanirim- ic ortamlarda da yine sanilanin aksine flas kullanmadan daha sanatsal, gorselligi hos fotograflar almak mumkun.. mutlaka flasin kullanilmasi ve kullanilmamasi gereken durumlar vardir tabii..

"Flashla olusacak golgeleri kontrol edebildigin surece kullanmakta bir sakinca yok,. hatta flash kullandigin halde yokmus gibi gosterebilecegin teknikler mevcut."

mesela birden fazla flas mi kullanmak gerekiyor juggler? veya yansiticilar sayesinde.. ?...

"'herkeste olmasi gereken lens' diye bir sey yok.. Sen madem bir tane almak istiyorsun mutlaka, 50 f1.4'u al bari. Bak bakalim nasil bir objektif.. Onu referans alip baska objektifleri degerlendirebilir duruma gelirsin boylece."

sagol juggler..

"Ama gercekten ihtiyac olmasi lazim.. Ben 6 ay kadar bulanik ve titrek kus fotograflari cektim, ondan sonra karar verdim almaya.."

bu IS ozelligi, lense, extra 2-3 f-stop'u veriyor gibi degil mi juggler? veya shutter speed'i, elle kullanimda, sarsintisizliga 1/60sn'den 1/10'lara kadar izin vermesi..

yani 17-85 f/4-5.6 IS icin konusacak olursak; daha uzun exposure demek lensin -bir sekilde, tabii ayni degil ama..- daha yuksek aperture'de fotograf cekmesine denk gibi olmaz mi? tabii bunu tripod kullanimi olmadan dusunmemiz lazim..

 

Tarih: 29 Kasım 2004, 16:13 - İp: yok
canmurat
canmurat (üye)
Ankara / Meraklı

sevgili usas eğer yeni bir sistem kurmayı düşünüyorsan canon dan şaşma derim çünkü ürün gamı çok geniş.makinayla birlikte aldığın aksesuar ve objektifler başka bir markaya geçmeyi güçleştirebiliyor.D 70 in 300D ye göre daha profesyonel özellikleri olduğu doğru ama görüntü kalitesi daha kötü,ben ikisini de kullandım ben olsam ikisini de almam ama Canondan da şaşmam 20 D şu an en iyi seçim nikon dijital de yıllardır nal topluyor henüz full sensör bile yapamadı üstelik auto-focus teknolojisi de çok geri.ben şu an taşıma kolaylığından dolayı pro1 kullanıyorum tavsiye etmek için söylemiyorum ama (ne de olsa compact model, sensör küçük)netlemesi biraz ağır ama inan görüntü çözünürlüğü D70 ten daha iyi.ben canon cu falan değilim ama nikon un ne 20D ne 1Ds ne de 1Ds mark II ye alternatifi yok (fiyat-performans açısından)

 

Tarih: 29 Kasım 2004, 16:35 - İp: yok