yeni_amator
yeni_amator
üye
(Amatör)
Istanbul

Canon 600d Nikon D5100 Kullanıcılarına!

Arkadaşlar,
bugün bu iki makinayı elime alıp baktım. dış çekim canon daha iyi diyorlar. Nikon daha çok iç çekime tavsiye edildi. canonun bu modeli nikonun o modeline göre tasarımca iyi gibi. teknik açıdan size danışmak isterim. nette yazıyo oradan oku falan demek olmuyor sadece bu makineleri kullanan arkadaşların yorumunu okumak daha faydalıdır. amatör olarak başlıyacağım. bilgilerinize teşekkürler

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 21:10 - İp: 78.***.**6.111
Cevapla
najdorf
najdorf
üye
(Meraklı)
Ankara

İyi sallamışlar. İç dış farketmez d5100 ün görüntü kalitesi ve düşük ışık performansı 600d den az da olsa önde. Ergonomi açısındansa 600d daha iyi. Bunun dışında üç aşağı beş yukarı aynılar.

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 21:24 - İp: 85.***.**7.233
yeni_amator
yeni_amator
üye
(Amatör)
Istanbul

daha başka tavsiye yok mu?

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 21:56 - İp: 78.***.**6.111
najdorf
najdorf
üye
(Meraklı)
Ankara

Bütçe?

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:00 - İp: 85.***.**7.233
yeni_amator
yeni_amator
üye
(Amatör)
Istanbul

2000 ama amatör olarak balanılacak.

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:00 - İp: 78.***.**6.111
yeni_amator
yeni_amator
üye
(Amatör)
Istanbul

ben bu ikisi arasında kaldım. eğer yok kardeşim bunlardan başka şu da var bir de buna bak diyebileceğin tavsiyeleri de dikkate alırım

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:01 - İp: 78.***.**6.111
najdorf
najdorf
üye
(Meraklı)
Ankara

Hd video çekimi de yapmayı düşünüyorsan bu bütçe ile bunlardan daha iyisi yok. Videoyla işim olmaz dersen 100-200 arası bir ekleme yaparak sirkeciden spot d90+18-105 alabilirsin.

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:22 - İp: 85.***.**7.233
yeni_amator
yeni_amator
üye
(Amatör)
Istanbul

neden d90+18-105?

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:41 - İp: 78.***.**6.111
najdorf
najdorf
üye
(Meraklı)
Ankara

Kullanımı diğer ikisine göre biraz daha kolay. Ayrıca yeni amatörlükten çıktığın zaman bile çoğu ihtiyacına cevap verebilecek bir makine. 18-105 lens ise şimdilik her işini görür.

 

Tarih: 2 Nisan 2012, 22:45 - İp: 85.***.**7.233
kamera54
kamera54
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Her iki model de birbirlerine burun farkıyla üstünlük sağlarlar.

Benim dikkatinizi çekmek istediğim nokta is şu:

Acaba Canon 600D tıpkı Nikon D5100 gibi video çekimi esnasında Auto Focus yapabiliyor mu?

Ayrıca bu iki modeli almayı düşününen birine 2012 yılında D90 tavsiye etmek bana pek mantıklı gelmiyor. Hani bizde Renault Toros 1971 modeli ile 1996 modeli aynı olduğu halde ikinci elde alıcısı var diye tutulur ya, tıpkı o mesele işte. Bakkalda bile parçasını bulursun abi diye başlayan sanayi dili aklıma geldi.

D80, D90 gibi modeller zamanın tutulan ve kendini ispatlamış modelleridir ama bizim Türkiyemizde üretimi durmuş mallara nedense hala rağbet var. Kaldı ki Avrupa'da raflarda bulmak imkansızken TR'de yenisini bulmak mümkün. Demek ki arz talep meselesi.

Teknik veriler ve sağduyulu bilimsel düşünce bu saatte D90 modelini ancak ve ancak çok çok cazip fiyatı varsa satın aldırır; bunu alırken de asla bugünün sensör ve diğer teknolojilerinin sunduğu imkanlara erişemeyeceğini de çok iyi bilir. Kullanım kolaylığı meselesi ise giriş seviyesi, orta seviye, semi profesyonel gibi segmentlerde zaten yeterince bilinmektedir. Burada kasıt daha fazla tuş ve bunların sağladığı hızlı erişimden başka bi şey değildir. O halde makinaya hakim olmak için makinayı tanımaktan geçer bu kullanım kolaylığı. Ben çalışırken D3 ve D300 kullanıyorum, ama sokakta gezerken boynumda D5100 var ve hiçbir kullanım zorluğu yaşamadım.

 

Tarih: 3 Nisan 2012, 10:47 - İp: 46.***.**3.230
wermeds
wermeds
üye
(Amatör)
Isparta

arkadaşım d90 a eski diyorsun d3 kullanıyorsun bu nasıl bir mantık anlamadım ve ben bir d90 kullanıcısı olarak şunları diyebilirim d90 her bakımdan d5100 den iyidir video hariç tabi zaten bir fotoğraf makinesindede video çok mantıklı değil kısacası kardeşim eğer fotoğrafçılıkta ilerleyeceksen d90 tam senin kalemin yok ben sadece gezi amaçlı anı hatıra amaçlı dersen d5100 al şunu unutmayalım d3100 d5100 nikonun giriş seviyesi eğlence hatıra amaçlı makineleridir

 

Tarih: 3 Nisan 2012, 11:23 - İp: 78.***.**5.140
Sayfa(lar): 1 | 2 | 3 | 4 | 5

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
tolgabas92
2
1064
14 Ara. 2018, 21:58
ercan43
zorbeyinoglu
0
678
08 Ara. 2018, 00:40
zorbeyinoglu
omaryayla
1
2437
02 Ara. 2018, 23:50
sh7rk
magruf
0
2043
28 Kas. 2018, 02:51
magruf
arslan_ahm
9
4406
28 Kas. 2018, 02:40
magruf
sh7rk
0
2487
09 Kas. 2018, 13:55
sh7rk
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
Ak Sakallı Dede
ocaklilarYaş 35; yolun yarısı da olsa, bu güne kadar bir kare bile fotoğraf çektiğim olmadı, hiç mi hiç merakım olmadı fotoğrafa. Çekenlerin birinden makinesini isteyip onunla bile hiç fotoğraf çekmedim, hep poz vermekle yetindim.      Geçen gece rüyama, sol taraftan ak sakallı bir dede ...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
erkannn, (1)