paperman
paperman
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Yeni Fotoğrafçıya Ağabey Tavsiyeleri

2 yılda 1100 kadar yorum yapmışım ; 200-300 tanesi tahminimce beğeni , 800-900 tanesi acemilere yaptığım eleştirilerdir . Dönüp baksam , tüm yazdıklarım belki 10 maddenin etrafında döner, dolaşır .

Artık okurlar mı bilmem ama yeni makina almış , fotoğrafçılığa dün başlamış olanlara bir topik altına sıralayayım dedim şu 2 yıl boyunca yaptığım düzeltmeleri - üzerine bir takım tavsiyelerle . Hepsine ayrı ayrı , gördüğünüz her fotoğraf kitabında değinildiğine eminim . Sırasını dikkate almayın - aklıma geldiği şekilde yazıyorum . Numaralar , gerekirse referans olsun diye .

Biraz yol alındıktan sonra yazdıklarımın bir kısmı geçersiz / gereksiz olacaktır . Amaç biraz da NetFotoğraf galerisine eklenen fotoğraflarda kaliteyi arttırmak / çıtayı yükseltmek - malum bol miktarda saç baş yolduracak kalitede fotoğraf ekleniyor .


1. Her gördüğünüz şeyin fotoğrafını çekmeyin . Boşverin kedileri, köpekleri, arabanızı ,balkondaki saksıyı, aynadan kendi portrenizi ....

2. Kadraj kalabalıklığından kaçının , mümkün olan en sade kadrajı - en az obje kapsayanı - kurun .

3. Kalabalık insan grubu fotoğrafları çekmeyin . Bir kaç kişiden fazlası dikkati / konuyu dağıtır , temayla bağlantı kurulması zorlaşır .

4. Daha işin en başında zorlama kadrajlara / kurgulara / abstract fotograflara kafa patlatmayın , ortaya sanat eseri çıkartmaya çalışmayın . Temel tekniğinizi oturtacak çekimler üzerinde durun .

5. Işığın dengeli olduğu kadrajları bulun ve kurun . Gölge/güneş karışımları , aydınlık ve karanlık kısımların ışık değerinin ortalamadan 2-3 f-stoptan uzak olduğu kadrajlardan kaçının .

6. Fotoğrafı tam karşıdan gördüğünüz gibi çekmeyin . Biraz inceleyip sağdan/soldan/aşağıdan/köşeden değişik bir açı bulun . Derinlik nasıl yaratılır öğrenin .

7. Ters ışıkta yani arka plan çok aydınlık olduğunda siluet harici mümkünse fotoğraf çekmeyin - çekecekseniz pozlamada zorlanacağınızı bilin . Yüzlerin parlak ışık sebebiyle karanlık kaldığı fotoğraflarla vakit harcamayın .

8. Çoğu DSLR'de olan "highlights" özelliğini kullanarak aydınlık noktalarda ışığı patlatmamaya gayret edin. Işığın patladığı fotoğrafları eleyin.

9. Beğenmediğiniz , hatalı fotoğrafları makinanızın üzerinde silin - o minik ekranda bile kötü gözüküyorsa PC ekranında hiç şansı yok .

10. Pozometresiz , sadece ışığa bakarak kafanızdan pozlama yapabilmeyi - "güneşli f16" kuralını öğrenin . İlerde manuel pozlama alışkanlığı edindiğinizde vakit kazandırır .

11. Gözlerin kapalı , yüzlerin titremiş olduğu veya flu portre fotoğraflarını anında silin .

12. En iyi görüntü kalitesi için mümkün olan en düşük ISO'yu tercih edin . Noise/gren hayranlığınız varsa sonradan eklersiniz ama tersi mümkün değil .

13. ISO 400 ve üzerinde akşam/gece uzun pozlamaları yapmayın ; ISO 800/1600 kullanacağınıza hiç çekmeyin daha iyi . Tripodunuz yoksa bile ISO'yu makul seviyelere indirmenizi sağlayacak mutlaka bir yerde makinayı dayayabileceğiniz, sabitleyeceğiniz bir direk,bank,çöp kutusu,iskele babası ,araba kaportası,sokak tabelası vardır . Perde hızınızın kazandıracağı 1 stop , ISO'nuzu yarıya , 2 stop 1/4 seviyeye indirir .

14. f16 ve üzeri diyaframları tercih etmeyin . 15-18 Megapixelde çektiğiniz fotoğraflar , kısık diyaframlarda optik kanunlar sebeiyle 1-3 Mp kalitesine düşer .

15. Lensinizin en açık diyaframını sadece mecbur olduğunuzda veya alan sığlığı gerektiğinde kullanın - ideal diyaframın 1.5-2 stop yukarıda olduğunu her zaman kullanamasanız bile bilin .

16. Lenslerin en keskin noktasının ortada olduğunu bilin . En açık diyaframlarda kenar ve köşelerde alınan netlik, merkezin %30-40 altında olabilir.

17. Elinizin titreme limitlerini , yani titretmeden fotoğraf çekebileceğiniz perde hızlarını deneyerek öğrenin ( lense-fokal uzunluğa göre ).Anlamak için fotoğraflarınıza 1:1 boyutlarda bakın.

18. Aşağı yukarı hangi perde hızlarının hangi hareketli durumlar için yeterli olduğunu bilin ( yürüyen insan / koşan atlet / yarış arabası / uçan kuş )

19. ISO/diyafram/perde hızı bağlantılarını ve birbirlerine etkilerini öğrenin . Birbirinin tersi işlemleri yapmayın - mesela bir yandan diyaframı kısarken öte yandan ISO'yu yükseltmeyin .

20. Auto ISO'nun çalışma mantığını öğrenin . Nikon DSLR kullanıyorsanız , Auto ISO'da MANUEL çekimde bile ISO'nun kendiliğinden yükseleceğini bilin.

21. Tam otomatik modları kullanmayın - aylar geçer yerinizde sayarsınız . Ya perde hızını , ya diyaframı kendiniz seçin .

22. İlk başlarda beyaz ayarı ayarlarıyla vakit kaybetmeyin - makina Auto WB'de çoğu zaman sizden daha başarılı seçimler yapar .

23. Kadrajda objeleri ortalamayın . 1/3'ler , altın nokta kurallarını okuyun , bilin - her zaman uygulamak zorunda olmasanız bile ...

24. Fokusu ilgi odağınız üzerine yapmayı unutmayın , makinanıza istediğiniz yere fokusu yaptırabilmeyi bilin . Alan derinliğinin ne olduğunu , hangi 3 kritere bağlı olduğunu , nasıl yapıldığını öğrenin .

25. DSLR'lerde en basit sanılan fakat en kompleks konulardan biri otofokus alan seçenekleri ve otofokus çekim modlarıdır . Makinanızın hangi kombinasyonda ( zorlarsanız 8-10 tane çıkar ) ne şekilde fokus yaptığını ( veya yapmadan çektiğini ) kavrayın .

26. Makinanızı alırken aynı anda kit/standart zoom'dan başka bir objektif almayın - bir kaç hafta sabredin . Kit lens bana yetmiyor - en az 6 ay - demeyin .

27. Makina üzerindeki konrast/ vivid/ keskinlik ayarlarında aşırıya kaçmayın - ISO 100'de bile gürültü/gren görmeye başlarsınız .

28. Kadraj eğriliğine çekim anında dikkat etmeyi unutmayın .

29. Makinanızın üzerindeki her düğmenin , menüsündeki her ayarın bir sebebi vardır . Kullanın / kullanmayın , makinanızı alır almaz çözebildiğiniz kadarını çözün ; anlamadıklarınıza bilginiz/yeteneğiniz artınca bir süre sonra geri dönün .

30. Bir gece önce veya bir fotoğraf için yapılıp unutulan pozlama telafisi , ISO , beyaz ayarlarına dikkat edin - tüm çektiklerinizi mahvetmesin .

31. Makinanızın kendi flashıyla çekilmiş fotoğrafları lütfen NF'a eklemeyin .

32. PC'de düzeltebileceğiniz yanlış pozlamaların bir limiti olduğunu , 1/2 stopdan fazla ışık patlamalarının kurtarılamayacağını bilin.

33. Her gördüğünüz canlı renklerdeki , cam gibi net fotoğraflara Photoshop damgası yapıştırıp , kendinizinkilere bahane bulmayın . Sadece doğru ışıkta doğru pozlanmış olabilirler .


Aklıma geldikçe eklemeler yapabilirim ; gelecek tavsiyelere ve tabi ki düzeltmelere / itirazlara da açığım .


#paperman' tarafından 11.04.2012 20:18:18 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 9 Ocak 2011, 09:02 - İp: 96.***.**5.17
Cevapla
bigcruzer
bigcruzer
üye
(Amatör)
İzmir

paperman ağabey, çok teşekkürler. Bu kadar zaman ayırmış olmana ayrıca teşekkürler, saygılar.
Not : Bu gibi açıklamaların, anlatımların diğer ağabeylerimiz tarafından da yapılabilmesi umudumuz devam ediyor.

 

Tarih: 9 Ocak 2011, 11:46 - İp: 88.***.**1.33
bahattinakkaya
bahattinakkaya
üye
(Meraklı)
Ankara

güzel bir yazı olmuş bir çok kişi için referans olacaktır. elinize sağlık

 

Tarih: 9 Ocak 2011, 13:44 - İp: 217.***.**0.103
kerempekin
kerempekin
üye
(Amatör)
Istanbul

Vakit ayırıp yazdığınız için teşekkürler.
Bazı maddeler gerçekten çok aydınlatıcı.
Özellikle "güneşli f16", bugüne kadar bir sürü döküman okudum ilk defa duydum ve öğrendim.

 

Tarih: 9 Ocak 2011, 20:21 - İp: 78.***.**6.212
kurab_canavari
kurab_canavari
üye
(Amatör)
Aydın



iyi yazı olmuş elinize sağlık

fotoğraf konusu oldukça çok parametreli bir konu. ayrıca sanatsalda. işi zorlayan bu iki ana konudur (bence).

hem teknik hem sanat

 

Tarih: 9 Ocak 2011, 21:05 - İp: 81.***.**5.128
keremkaraoglan
keremkaraoglan
üye
(Doğa Fotoğrafçısı)
Kahramanmaraş

öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. çok faydalı bilgiler. ama bu bilgiler bence fotoğraf sanatına yeni başlayanlar için değil, DSLR kullanımına yeni başlayanlar için olmuş sanırım. benim gibi Nikon L110 kullanan biri sadece iso değerini manuel ayarlayarak ne yapabilir ki. makine her şeyi oto yapmış.

 

Tarih: 10 Ocak 2011, 01:41 - İp: 178.***.**2.139
paperman
paperman
üye
(Amatör)
Yurtdışı

Başlığı " DSLR sahipleri için " diye koymak aklımdan geçmedi değil ama sitede DSLR ciddiyetinde ve onlarla aynı çekim modlarını sunan bir çok " DSLR-like " kullanıcısı olduğunu göz önünde bulundurarak öyle bir ayırım yapmak istemedim .

" Point & shoot " türü makina kullanıcılarının da nasıl olsa fotoğrafa ilgileri kısıtlı diye bu yazıyla ilgileneceklerinine ihtimal vermiyorum . Onlara hitap etmediği konusunda sizinle hemfikirim .

Makinanız Nikon L110'un da DSLR-like sınıfına yakın olmasına rağmen sadece tamamen otomatik kullanıma izin vermesi sizin için bir şanssızlık

 

Tarih: 10 Ocak 2011, 03:01 - İp: 96.***.**4.180
snnylmz1626
snnylmz1626
üye
(Amatör)
Bursa

emeğinize sağlık, gerçekten çok yararlı bir paylaşım olmuş...

 

Tarih: 11 Ocak 2011, 04:24 - İp: 88.***.**1.149
maverick10
maverick10
üye
(Meraklı)
Ankara

evet ya, şu klasik aynada kendi profilini çekme olayı bitsin artık..

 

Tarih: 11 Ocak 2011, 23:50 - İp: 85.***.**8.9
g.emre
g.emre
üye
(Amatör)
Istanbul

Ben bunların 3-4 katını bilsem de bu kadar maddeyi bir araya getiremezdim heralde
Teşekkürler.
Güneşli f16 yı araştırayım hemenn

 

Tarih: 12 Ocak 2011, 01:24 - İp: 78.***.**0.47
ozaygonlum
ozaygonlum
üye
(Amatör)
Antalya

değerli tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

 

Tarih: 12 Ocak 2011, 22:11 - İp: 81.***.**8.157
Sayfa(lar): 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ...| 21

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
turk video
2
2375
02 May. 2018, 14:33
turk video
prodersler
0
144
05 Nis. 2018, 12:34
zbkdygn
ugurcanbulut
5
3828
07 Mar. 2018, 09:49
ugurcanbulut
engkrgz
10
2814
04 Ara. 2017, 10:20
ercan43
sarimerve370
0
1380
23 Eki. 2017, 12:02
sarimerve370
memories
6
3059
06 Eyl. 2017, 16:48
hjkjhy
» Fotoğrafça
Ak Sakallı Dede
ocaklilarYaş 35; yolun yarısı da olsa, bu güne kadar bir kare bile fotoğraf çektiğim olmadı, hiç mi hiç merakım olmadı fotoğrafa. Çekenlerin birinden makinesini isteyip onunla bile hiç fotoğraf çekmedim, hep poz vermekle yetindim.      Geçen gece rüyama, sol taraftan ak sakallı bir dede ...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
anteps, fdiker, velatserhat, (3)