thalassa
thalassa (üye)
İstanbul / Amatör

Türkçe Menü

Selamlar,
Aslında uzun süredir bir şekilde nasıl büyük markaların yöneticilerini bu konuda uyarırız diye düşünürken sanırım burası tam yeridir diyorum.
Forum sayfalarında hep Türkçe kullanım klavuzu ve Türkçe menü konusu problemleri okuyorum. Bugun ise buradan bir genc dostum bana sony R1 hakkında bilgi almak için web sitesi adresini gönderdi , içine girip bakınca menü dilleri gözüme takıldı. Rusça ve Polonyaca bile koynmuşlar, elimdeki Nikon'a bakıyorum ondada bir sürü dil ile menü var. Yahu dünyada kaç kişi polonya dili konusur nufusu kaçtır? Macarca yı kaç kişi konusur? Rusça konusan insan sayısı 300 milyon civarında, Türkçe konuşan da yaklaşık 200 milyon civarıdır.Artık menülerde Türkçe dilinin konulması için illa uyarı mı yazılması lazım firmalara?Fikrimce , herkesler kullandıkları makinaların ya da satın almayı dündükleri markaların hem distrübütörlerine hem de fabrikalarına mail yazsınlar ki adam yerine konsun dilimiz. Madem ki bu ülkede distrübütör olan firmalar bunu yapmıyor , uğraşmıyor, bizler yapalım derim..
Herşeyi bırakın dilimiz kabul görsün hiç olmazsa...

sevgiler

Tarih: 26 Kasım 2005, 17:33 - İp: yok
thalassa
thalassa (üye)
İstanbul / Amatör

Bu forum sayfasını açmak sanırım yapabileceğim en büyük hata idi.Ve herhalde ben abartılı bakmışım olaya.VEhamet bir durum olmadığı ortada Ülkemin insanlarının menülerle hiç sorunu yokmuş meğer, eh benim de yok

sevgiler

 

Tarih: 1 Aralık 2005, 02:02 - İp: 85.***.**1.186
nikomaniaa
nikomaniaa (üye)
İçel / Amatör

bu konuyu açtığınız için çok teşekkürler,
genç,yaşlı hepimizin ortak sorunudur yabancı menülerle uğraşmak,
pc ile ilk defa tanışan ilk defa yabancı proglamlar yükleyen insanımızın düştüğü çaresiz durumları hepimiz fazlasıyla biliyoruz, bu evimizde kullandığımız onlarca alet ve makina içinde gaçerli.
en basit örnek vermek gerekirse winamp ın veya media player ların türkçe menüleri olmaz ise kaç kişi doğru yararlanacak
bana bi söyleyin.
yurdum insanı zekidir binlerce pc programını bende dahil olmak üzere deneme yanılma yoluyla öğreniyoruz yalanmı.
hepinize saygı ve selamlar.

 

Tarih: 8 Ocak 2006, 12:05 - İp: 85.***.**0.53
lacimert
lacimert (üye)
Aydın / Amatör

Arkadaşlar, sanırım konu birazcık dağılmış gibi thalassa'nın sölemeye çalıştığı ve anlaşılamadığı için kırıldığı konu şu ki; sorun sadece menülerin kullanımında zorluk yaşamamız değil. Avrupa Birliği'ne almak-almamak ikileminde bocaladıkları bugünlerde, Türkiye diye bir ülke olduğunu kabul etmeleri ve gereken "tanıma" işlemlerini, böyle teknik altyapılarda da gerçekleştirmeleri gerekir.
"Kimse mail atmaz, insanlara zor gelir" diyen arkadaşa, bence bir görev düşüyor:
Kendi ya da ingilizcesi iyi bir tanıdığına, uygun bir mail metni hazırlatıp, bu sitede ayrı bir topic içinde bunu herkesle paylaşmalı. Bizler de, bütün firmaların e-mail adreslerini bu topicte toplayıp, bu adreslere, bu mail metnini, hepimiz atmalıyız.
Ben, bu işi ciddiye alalım derim.

 

Tarih: 10 Ocak 2006, 05:36 - İp: 81.***.**8.181
thalassa
thalassa (üye)
İstanbul / Amatör

Selamlar sn Lacimert ve sn Nikomaniaa,

Aradan epey bir zaman geçtikten sonra bu forum konusuna yazılarınızın sizler tarafından gelmesi ne yalan diyeyim duyarsız toplum hastalığı iliklere kadar yayılmış diye düşünüyordum..Bunu diyorum çünkü düşünmemek elde değil.
Şimdi birileri kırık bir poğramdan bahsetse herhangi bir Amerikalı şirketin, elli kişi hopsssayıptır der.
Yahu öncelikle kendi haklarının peşinde olması gerekmez mi biz buralıların?70 milyonluk ülkenin insanlarının her ithal ettiği makinanın içinde türkçe menü görmek istemesinden daha doğal bir istek olabilir mi?Acaba fransıza fransızca menüye sahip olmayan herhangi bir alet satabilecek tek bir üretici bulunabilir mi yer yüzünde?Ya da bir almana kusura bakma kardeş almanca menü koyamam idare et diyeblir mi herhangi bir üretici?O malın o ülkeler girmesi değil sınırlarının yanından geçirmezler..
bence aklımızı başımıza alalım bir düşünelim derim..
Ya da ne farkeder belkide ingilizce menüler sayesinde belki ingilizce öğreni veriri toplum diyebiliriz..

herkeslere sevgiler..

 

Tarih: 10 Ocak 2006, 08:35 - İp: 85.***.**9.19
lacimert
lacimert (üye)
Aydın / Amatör

Thalassa, yapma allasen
Şimdi sen de aynı şeyi yapmadın mı? Geldin, içini döktün, gittin. Ben yeni bir üyeyim, eskileri karıştırırken bu topic'e rastladım, beğendim.
Bence çok yerli yerinde olan bu topic'i sen başlatmışsın, çok da iyi yapmışsın, şimdi söyle bakalım, ne yapıyoruz .
Adamın biri, "aslında hepimiz cahiliz, ama farklı konularda" demiş. "Aslında hepimiz pasifiz, ama farklı topiclerde" gibi, biraz zorlama bir uyarlama yaparsak, bu topicte savunulanların LİDERLİĞİNİ yapmak da sana düşüyor . Evet, bence kafandakileri, rahatlamak için değil, bizi gaza getirmek için dök ve ne yapılacağını plânla. Bence birçoğumuz uymaya hazırız. Bakma sen, herkes dolu olduğu için, zaman zaman konu dağılabilir, bizi sen toparla, yönlendir, birşeyler yapalım. .

 

Tarih: 10 Ocak 2006, 11:32 - İp: 81.***.**8.181
thalassa
thalassa (üye)
İstanbul / Amatör

Selamlar sn lacimert,
hadi yapalım En iyi ve en doğru yoldan çark kolunun döndürülmesi tüketiciyi koruma dernek veya derneklerine telefon, ve mail açarak başlanabilir, toplu halde millet meclisine mail atmak da hemen ardından.Büyük markaların distrübütörlerine de mail atılması gerekir.
Mesela Nikon kullananlar Karfokaracasulu'ya, yazabilecekleri gibi kim hangi makinaya sahipse o markaya birer mail atabilir.
Özellikle firmaların halkla ilşkileri ile görüşülmesi iyi netice verir.Genelde ayakları yerebasan firmalr mutlaka geri dönerler, dönmenler olursa ya bu işi sürdürmezler ya da adam yerine koymadıklarından bir süre sonra zaten yokolur gideceklerini varsayarak hareket ederek o markaları tüketmemek gerekir.Bunun bilinci ile radikal hareket etmek gerekir.Bir şeyler yapmak isteyen olup da nasıl yapabileceğini çözemeyen varsa bu forumdan bunun yolunu anlatmak da önemli bir çaredir diye düşünüyorum. Ama öncelikle konu enine ve boyuna tartışılmalı.Bunun içinde daha çok arkadaşın fikrinin ve karşı olanların nedenlerini de dinlemek gerekir.Aslında en önemli soruyu herkesin duvar ardından çıkarak sorması gerekir. Neden ben paramla satın aldığım bir malda hakkım olanı alamıyorum...

iyi bayramlar ve sevgiler herkeslere..

 

Tarih: 10 Ocak 2006, 15:06 - İp: 85.***.**9.19
lacimert
lacimert (üye)
Aydın / Amatör

Öyleyse başlayalım.
Önce, dediğin gibi, arkadaşların bu konudaki düşüncelerini yazmalarını rica ediyorum. Destekleyen, desteklemeyen (tabii nedenleriyle), fikir ortaya atan, yardım sağlayan vb.. arkadaşlar olacağına inanıyorum.
Sonra, e-mail listesi de yine birlikte oluşturulur. Ve firmaları mail yağmuruna tutacak kadar üyemiz de var hani...

thalassa, üye detaylarında görünüyor, 44 yaşındasın, ben 48 yaşındayım; ne dersin, gençlere de birşeyler öğretmiş olur muyuz?
(Yanlış anlaşılmasın genç arkadaşlar, gaz vermeye çalışıyorum).

 

Tarih: 11 Ocak 2006, 22:16 - İp: 81.***.**8.181
thalassa
thalassa (üye)
İstanbul / Amatör

Selamlar,
vala açık söyleyeyim , 1000 kadar mail bu işi kökünden halleder.Basit , herkesin anlayabileceği nedenler yatıyor çünkü ardında.Firmaların dahi bunu içtenlikle yapması gerekir. Bu sadece fotoğraf malzemesi için değil, kullandığımız tüm ürünler için böyle olmalı.Bunun ne milliyetçilik ile ne de başka bir görüş ile herhangi bir bağlantı kurulmadan sadece ve sadece yaşadığımız dünyadaki yerimizi en az bir Macar , Farnsız, İngiliz, Alman ve benzerleri gibi yer tutmanın bir çaresi de budur. Madem ki 19. büyük ekonomi diye böbürleniyor, 120 milyar dolarlık ithalat , 80 milyarlık da ihracat yapmakla övünebiliyorsak o zaman bize mal satmaya çalışan her ülkenin, her firmanın, her üreticinin saygısını da bu yolla belitmesi gerekir.Ama öncelikle bizim neyin neresinde olduğumuzu belirtmemiz adına bir şeyler yapmamızın gerektiğinin bilincine varmalıyız.Ama sanıyorum ki durumlar pek parlak değil.. Neyse ben kendi adıma Bir yazıyı cumhurbaşkanlığına , hem millet meclisine , hem tüketiciyi koruma derneklerine yollayacağım. Yazıyı ve adresleri de bir iki güne kadar burada da yayınlayacağım. dileyenler katılabilir..

Bu arada sizin duyarlılığınız için de teşekkür ederim..
Tekrar herkeslere iyi bayramlar..

sevgiler.

 

Tarih: 12 Ocak 2006, 02:58 - İp: 85.***.**2.211
lacimert
lacimert (üye)
Aydın / Amatör

Site içinde, "falanca makinenin Türkçe kullanım kılavuzunu" nerede bulabilirim" tarzında birçok mesaj var. Nerede olacak, tabii ki, para verip satın aldığın makinenin kutusunda! Ama, Türkiye'de yaşıyor olmanın (açıkcası) aş.kompleksi ile, kutudan böyle birşey çıkmamasını doğal karşılıyoruz. Oysa, kendi dilinde kullanım kılavuzunu kutuda bulan insanlardan daha çok para ödüyoruz. Karşılığında, ne menüsü Türkçe, ne de "kıllanım" kılavuzu...
Ben, klipart indirdiğim birkaç sitede, "bayraklar" bölümünde, Kamerun'un, Zimbabve'nin, bilmediğim birçok ülkenin bayrakları varken, Türk bayrağının neden bulunmadığını, "WHY?" diye başlayan kısa mesajlarla (ingilizcemin yettiği kadar) protesto ettim. Sadece benim mesajımla olmasa gerek, birinde Türk bayrağı da eklendi.
Thalassa, sözünü ettiğin ilk çalışmalarını, sabırsızlıkla bekliyorum.

 

Tarih: 12 Ocak 2006, 16:47 - İp: 81.***.**8.181
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Ben son bir aydır www.kalbimde.com www.aliye.net gibi siteleri tek tek araştırıyorum.Dil bildiğim için bunu yabancı sitelerde de yapıyorum.İnsanlarımızın beklentilerinin ne olduğunu anlayabilmek adına....Bunu Ankara üniversitesi fen bilimlerinde yüksek lisans yaptığım dönemlerde de yapmıştım o zamanlar daha çok yerli ve yabancı duvar yazılarını karşılaştırıyordum kitablardan...
Garip olan insan ilişkilerinde zaten olması gerekeni bizim toplumumuzun karşısındakinden bekliyor olması...
Türkçe menü konusunu ben hem canon eos 300 ve 350 de hemde samsung makinelerde yaptım bunu Korede Samsung başkan yardımcısına da ilettim..adamlar beni dinledikten sonra Süleyman Demireli hatırlatan bir cümle sarfettiler:Halkım benden istemezse ben onlara veremem ki?? Sizce halk bunu istiyormu ki? Yada bunu şöyle sorayım :Türkçe menülü makinelerin satış grafiği olmayanlara karşı ne durumda? (ben cevap vermeyecem)

 

Tarih: 12 Ocak 2006, 18:20 - İp: 85.***.**2.143