Fotoğrafçılık Forumları
Pentax Ve Fotoğraf Dostluğu...
Değerli üyelerimiz.
Netfotoğraf sitesi olarak ürün incelemesini yaptığımız Pentax K10D incelemesi Türkçe ve İngilizce olarak kullanıma açılmıştır.
Pentax ın Türkiye temsilcisi Bükey fotoğrafçılığa bu incelemenin gerçekleşmesi için gösterdikleri ilgi ve destek için teşekkür ederiz.
AS (Adnan) arkadaşımızın yaklaşık iki aylık çalışması sonucunda ortaya çıkan bu inceleme hakkında görüş ve düşüncelerinizi bu forumdan paylaşabilirsiniz.
İncelemeyi hazırlayan AS (Adnan) ve Dadanagast (İlker) arkadaşımıza galeri bölümüne kendi çektikleri fotoğrafları gönderen ime (İlhan),amati (Ahmet) ve Hüsnü bey' (Hüsnü Atasoy) arkadaşlarımızın yanı sıra incelememizin İngilizce çevirisini yapan cfiliz (Cem) arkadaşlarımıza ,verdikleri destek ve katkıdan dolayı sitemiz adına teşekkür ederiz.
Pentax K10D ürün inceleme sayfasına BURAYA TIKLAYARAK da ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla Netfotoğraf.
sLaVeZeRo,merhaba.Hayırlısı ile kavuş makinene.Daha önce kit lens almış arkadaşlar da bana katılacaktır.Bir süre sonra kesmiyecek seni.Bu sebeple ben sana bulursan pentax 16-45mm,sigma 18-50mm macro ve sigma 17-70mm macro dan bütçene ve bulunabilirliğine göre birini satın al derim.
70-300mm benim ilgi ve bilgi alanım dışında,onu onixon ya da naci abi daha güzel cevaplar diye düşünüyorum.
Selamlar.
Sedat, bende 540 la son cektiğim fotolardan birini yüklüyorum.Bende flası tavana tutup 540 ın ust ucundan cıkan bouncing kartı kullandım.Biraz portreture ve cevredeki etki için tiffen kullandım.(fotoyu msoft programı ile kuculttuğüm için biraz bozulma olmuş olabilir. Bu arada soylediğin zaafların bir kısmı bouncing kartla giderilebiliyor. asagıda vereceğim linkte ki amca 3 ayrı video ile cok güzel acıklamıs bu olayları.Evde herkesin yapabileceği ve cok iyi sonuçlar veren bir kart.
www.abetterbouncecard.com
ironsailor abi kartpostal gibi bir kare
Komutan :D tam yemek vakti canlı,derinlik hissi kuvvetlik bir kare.
Sedat'cığım çok hoşsun vallahi benim de şöyle yakışıklı bir portremi çekip altına yazmadın ya
Ahmed üztadımın az ama yine birbirinden güzel fotoğraflarına bakıp bakıp dersler çıkarmaya çalışıyorum. Merak ettim son Beypazarı fotosunu nereden çektin. Köprü falan yokmuş gibi de geliyor.
Fatih üstadım, Süleymaniye Camii bakmadan çekmişsiniz bir de baksaymışsınız ne olurdu kim bilir. Ayrıca macro da nefis birde Sedat'ın dediği gibi artistik poz verseymiş kerata,
ironsailor, kızımız da maşallah Allah nazardan saklasın fotoğraf da güzel.
avs, kahve, dark-m martı
Slavezero aramıza hoş geldin sanırım yarın makineni alıyorsun. Güle güle güzel günlerde kullanmak dileğiyle. Naçizane önerim kit lensi almaman. En azından biraz geniş açı çalışırım ilk başlarda dersen 16-45 al. Yok biraz tele biraz macro dersen 70-300 apo sigma al. Benim en çok kullandığım iki lens bunlar. Kit lens aldım alalı kullanmadım olduğu gibi duruyor.
Serkan, senin de arı hakettiği yere çıkmış. Tebrikler.
komutan, en azından ben bu yemeği görmemiştim
Bu arada flaşlar konusundaki bilgilendirme için Adnan ve Ahmed'e ayrıca teşekkürler.
Adnan'cığım geçmiş olsun. Büyük bir şey olmamasına sevindim. Vallahi nasıl bir iştir bu anlamadım. Arabalar bir fotoğraf makineleri iki, bu kadar ilgi ve alakaya mazhar başka bir şey yok herhalde.
#foxfo' tarafından 14.12.2007 22:46:54 tarihinde düzenlendi.
ironsailor
tebrik ederim harika bir kare.Üstadım Recep hocam bana raw işleme sırasında vigneting çubuğunu sol tarafa dayıyarak fotoğrafta siyah ve yuvarlak bir çerçeve oluşturmayı öğretmişti.Böylece göz ister istemez karenin içine çekiliyor.Burada yaptığınız uygulamada da aynı etki var.Tekrar tebrikler.
Sinan hayallere dalmak iyi oluyor arada.Hayalleri hatırladıkça onlara ulaşmak için daha çok motive oluyoruz.Seni hayallerine daldırdı ise bu kare ne mutlu bana
Abi bu ekmekler gerçek mi yaa.Ben yemeğe kıyamam onları
Fatih abi bari sen uyma şunlara Ne üstadı abi.Sizlerin yanında yetişiyoruz biz.
Beğenilerin için teşekkürler abicim.Köprünün üzerinden çektim fotoğrfı.Köprünün gölgesini cs3 de,üstadın dersleri ışığında,temizledim
Sevgili foxfo, teşekkürler. ilerde belki üstad sıfatını hakedecek şeyler de çıkarabilirim,kimbilir.
Ironsailor tebrikler.
Komutan bu saatten sonra mutfağı ziyaret etmek zorunda kaldım.
Amati 4*4 lük bir kompozisyon.
Sedat portre çalışman ve Akçalar fotoları harika.
Dark_m balıkçıl fotosunu çok beğendim Tebrikler.
1/4 sn de elde çekim. Birde ufak hile var Caminin sağ tarafı restorasyon sebebiyle örtüyle kaplı olduğu için sol tarafın ters kopyasını sağa yapıştırdım.
Bu biraz kasvetli. Sağda flu alanda yarım bir taş daha vardı, yokettim ama pek başarılı olmadı.
Fatih abi çok teşekkürler abi.Sizden bu övgüyü amak beni motive etti.
Abi cami içi fotosu harika olmuş.Özellikle ana kubbeyi fotoğrafın tam ortasına yerleştirmek yerine merkezden kaçırmanız harika bir derinlik hissi vermiş.Tebrik ederim abi.
sevgili fhakgüder güzel bir cami içi fotosu tebrikler.
bu foto ile ilgili üstadlara bir soru sormak istiyorum.(şimdi ben üstad değilim muhabbeti olmasın,herkes cevaplayabilir )
bu tip bir fotolar da en uygun diyafram değeri ne olmalı.?
genel de bende mimari çekimleri sevdiğim için bazen kafam karışıyor.
yardımcı olursanız sevinirim.
kad-ir bu saatde üstadlar uyuyor,ben de fırsattan istifade edip meydanı boş bulup cevaplamaya çalışayım sorunu
Aslında kapalı mekan çekimlerinde eğer elde çekim yapıyorsak çok fazla seçenek yok ve mecburen açık diyafram değerlerini yani düşük f sayılarını tercih ederiz.Tabiki iso yu yükseltip bir iki diyafram kazanabiliriz ancak bu seferde dışarıdan gelen ışık ve içerideki loş ortam arasındaki ışık kontrastı sebebi ile olması geekenden de fazla noise la yani görüntü bozulması ile karşı karşıya kalacağız.
Eğer tripod kurabiliyorsak ya da makineyi sabit bir yüzeye bırakabiliyorsak o zaman iş ne kadar alan derinliği istediğimiz ile ilgili hale geliyot.Yani örneğin bir ön konumuz var onu net gösterip arkada flu bir ortam bırakmak istiyorsak senin de bildiğin gibi yine düşük diyafram değerleri seçeceğiz.Ama bir ön konu var olsun ya da olmasın kaenin tamamında bir netlik istiyorsak o nıktada konuyu ikiye ayırmamız lazım.
1.Bir ön konu yoksa: Bu noktada zaten geniş açı bir lens kullanıyor olmamızdan ve netleyeceğimiz konunun bize bir hayli uzak olmasından kaynaklanan ciddi bir net alan derinliğimiz olacak.Dolayısı ile f8-f11 arası bir değer hem sonsuz bir net alan derinliğine sahip olmamızı sağlayacak hem de lensin distorsiyon dediğimiz bozulmalarına yakalanmamış olacağı.Çünki birçok lens f11 den itibaren yukarıya doğru çıkıldıkça ya da bir diğer dyişle diyafram kısıldıkça distorsiyon denilen keskinlik ve kontrast kayıpları yaşamaya başar.
2.Bir ön konu varsa: Bu noktada iş biraz daha hesaba dayalı oluyor.Yani alan derinliği formülünü kullanarak ön konuya olan mesafemizi,lensimizin mm si yani odak uzaklığını ve de kullanacağımız diyaframı girerek bir hesaplama yapmalıyız.Bu sayede ön konuyuda içine alan sonsuz bir alan derinliği yakalama şansına sahip oluruz.Ancak ben hesapla uğraşamam dersen o zaman dünyaca ünlü doğa fotoğrafçısı John Shaw un 1/3 e netle kuralını uygulayabiliriz.Yani ön konumuzu,karemizin alttan üçte bire gelecek bir noktasına denk getirir ve netleme yaparsak.Seçeceğimiz f11 ve üzeri bir diyafram değeri hem ön konuyu hem de sonsuza kadar olan alanı netleyecektir.Ama tekrar ediyorum burada ön konuya olan mesafemiz çok önemli.Ancak 17mm ve altında bir odak uzaklığından bahsediyorsak zaten bir miktar alan derinliği lensin bu konudaki karakteristik özelliğinden gelecektir.
Umarım kafanı karıştırmamışımdır
Selamlar
Ahmed
İlgili olabilecek konular
-
Görsel Diyaloglar: Fotoğrafın X Faktörü
18 Haz. 2025, 17:21 miratcenk
014818 Haz. 2025, 17:22
miratcenk -
-
-
-
-
Hangi Fotoğraf Makinesini Almalıyım?
06 Mar. 2023, 00:49 alperencnky
2211821 Şub. 2025, 11:34
emre11 -
Yeni Bölüm: Mirat'ın Puslu Fotoğraf Atlası, S. 04-b. 05
30 Oca. 2025, 14:37 miratcenk
083330 Oca. 2025, 14:37
miratcenk -
Yeni Bölüm: Mirat'ın Puslu Fotoğraf Atlası, S. 04-b. 04
24 Oca. 2025, 12:21 miratcenk
064624 Oca. 2025, 12:21
miratcenk -
Yeni Bölüm: Mirat'ın Puslu Fotoğraf Atlası, S. 04-b. 03
06 Oca. 2025, 11:41 miratcenk
065506 Oca. 2025, 11:42
miratcenk -