as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Pentax K10 D Fotoğrafları.

Merhaba arkadaşlar.

Örnek Pentax K10D fotoğrafları

#as' tarafından 25.12.2007 20:41:21 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 1 Şubat 2007, 21:30 - İp: 85.***.**1.72
melrock
melrock (üye)
İstanbul / Amatör

as ben bu 7 stop olayını pek anlamadım. biraz daha açıklayabilir misin?
yani diyaframın sabit olduğunu düşünürsek iso'nun yükseltilmesi enstantane hızının da yükseltilmesine sebep olmaz mı? ama sr özelliği ise tam tersi enstantane hızının daha da düşürülebilmesine (titretme korkusu olmadan) olanak sağlamıyor mu? yani aslında 2 özellik birbirinin zıt yönlerinde bir etki yaptığı için örneğin 4+3 yerine 4-3 stop diye düşünülmesi gerekmiyor mu?
Bir de 400 iso'daki 3 stop kazancı hesaplarken 50 iso üzerinden mi düşündün?

#melrock' tarafından 05.02.2007 09:05:26 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 09:04 - İp: 81.***.**7.88
muratsen
muratsen (üye)
Kocaeli / Amatör

Adnan adam iyi fotoğrafcı eline kompakt Hp versek bile stop etmez bence stop faktörü Hüsnü beyi durduramaz

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 09:42 - İp: 85.***.**4.118
makulmurat
makulmurat (üye)
İstanbul / Amatör

Acıklamalar ıcın tesekkur Adnan. Ama benım aslında sordugum daha cok fotograflardakı netlık , aslında bunu sanada sorabılırım. k10d de kıt lensde olsa R1 ıle bır karsılastırma yapabılırsın(mesela canon 30d ıncelemsınde 24-105 mm lık conaon lensın r1 ın carl zeıss ınden ıyı oldugunu belırmıstınız.). cevap R1 ıse k10d ıle R1 dekı resım kalıtesını almak ıcın nasıl bır lens (sigma, pentax) onerebılırsınız....

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 11:00 - İp: 212.***.**3.10
osmanlı
osmanlı (üye)
İzmir / Amatör

Adnan abi bir yanlış yazım olmuş önceki mesajında.İso 100 ile 400 arasında 3 değil 2 stop olacak.Arkadaşlar yanlış anlamasın diye düzeltiyorum,yoksa bilmediğinden değil

Melrock ben sana açıklayayım stop kavramını kısaca.

Şimdi SR sayesinde makina 3 stop kazandırdı diyelim fotoğrafçıya.
Atıyorum;
iso100'de 1/40sn enstantane değerinde çekim sınırda yapılabiliyorsa,yani 1/30'da fotoğraf flu çıkacksa ve fotoğrafın net çıkması için en az 1/40 sn gerekli ise,

SR kapalı iken iso800 1/40sn'de çekim yapılırken;
SR kapalı iken iso100'de makina 3 stop düşürüldüğünden 1/5sn'de çekime zorlayacaktır kullanıcıyı.Haliyle makina fotoğrafı flu çıkaracaktır.Ancak SR açılırsa,3 stop avantajından dolayı(SR'ın) sanki makina 1/40sn çekim yapıyormuş gibi olacaktır.

Buraya kadar anladıysan,aynı matematik işlemince formülde değerleri yerine koymak gibi şu bağıntıya ulaşabiliriz;

SR açık iken iso100 1/40sn iken,SR açık iso 800'de 1/320sn'de çekim yapabilirsin.

Stop kavramını anlamayan arkadaşlar için;
1 stop arttırmak demek,çekim değerlerinde iso'yu iso100'den iso 200'e getirmektir.Bu sayede enstantane hızı 1/100 den 1/200'e çıkar.
Yada iso100'den iso200'e iso çıkarıp,enstantaneyi sabit tutup,diyaframı kısabiliriz.
diyafram değerleri 1/f ile hesaplanır.
Yani bu durumda diyaframın kısılması demek;
F/2 den F/4'e ayarlanması demektir.Bunu alan derinliğinin yüksek olmasını istediğimiz durumlarda,yani örneğin yakın ve uzaktaki cisimlerin fotoğrafta net çıkmasını istediğimiz anlarda kullanmamızı gerektirir.

Umarım yardımım olmuştur.

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 14:39 - İp: 85.***.**7.17
osmanlı
osmanlı (üye)
İzmir / Amatör

Fotoğrafın fazla pozlanması,fotoğrafın aydınlık çıkmasına yol açar.Gereksiz derecede ışık alır fotoğraf çekiminde makina.
Az pozlamada ise karanlık alanlar çoğalır,detay azalır fotoğraftan alacağımız.

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 14:41 - İp: 85.***.**7.17
as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Murat selam.Tabii'ki R1 in lensi K10D nin kit lenslerinden daha kaliteli.Özellikle 18-55mm. sinden.

Pentax ın 16-45mm. lik lensin çok iyi olduğu söyleniyor.
Fakat lensler konusunda bilgim sınırlı olduğu için sana şunu al deme şansım yok.
Pentax K10D için esas lenslerini marta ayında çıkartacak.Bunlar 16-50mm.F/2.8, 80-135mm.F/2.8, 60-250mm.F/4.Daha sonra 17-70 ve 70-300mm. lik lensleri çıkacak.Prıme olarakta 35mm.55mm.200mm.ve 300mm. lik lenslerin hepsi bu yıl içinde piyasaya çıkacak.
Pentax ın yol haritasın da böyle lensler var.
Bu lensler K10D nin performansınıda oldukça arttıracaktır.

melrock orada Hüsnü beyin fotoğraflarında neden 400 ıso yu tercih ettiğini yazarken kabaca bir hesap yapmıştık.

Fotoğraflar 100 ıso da çekilmiş olsaydı SR nin kendisine olan kazancı ile yaklaşık 2.5-3 stopluk avantajı olurdu R1 e göre.Sanırım burada anlaşıyoruz.

R1 in lensi F/2.8 diyafram açıklığından başlarken K10D deki 14mm. lik lens F/1.4 den başladığına göre 1 stoplukta buradan yani objektiften kazancı olurdu.Bunda da anlaşılmayacak bir şey yok herhalde.
Bu kısma kadar olan fark zaten 4 stopluk avantajın nerden geldiğini açıklamaya yetiyor.

Gelelim 400 ıso olayına.
Benim tahminim gündüz açık bir havada olsa 400 ıso yu kullanmasının sebebi enstantane hızını arttırmak için demiştim.Yani ıso yu yükselttiğinde ( 100 den 400 e çıktığında) makinanın enstantane hızı 2 stop artacağından kendinden kaynaklı titreşim hatasını daha da azaltacağı için fotoğraflarındaki fluluk riskini azltmış olacak.Bunun yanında yapılan çekimler hep spontane ve hareketli insanlar olduğu için hareketten kaynaklı fluluğunda önüne geçecek.

Orada yaptığımız hesap doğru.Her iki makinayla 400 ıso da çekimler yapılsaydı K10D nin 3-4 stop R1 e göre avantajlı olduğu ortaya çıkar.Bunun biri objektif kaynaklı diğerleride SR nin getirdiği avantaj.

Senin sorduğun diğer soruda SR nin enstantane hızını düşürmek gibi bir avantajı olmuyormu demişsin.Elbette oluyor.Ama bu avantajı ıso yu arttırıp enstantane hızını arttırdığımızda kaybetmiyoruz'ki.SR nin getirdiği kazanç her halükarda cep'te duruyor.
Artı olarak çektiğimiz objelerin hareketinden kaynaklanacak fluluğunda önüne geçmiş oluyoruz.Yani fotoğrafçı makinanın SR si var diye düşük enstantane hızı kullanmak zorunda değil.


 

Tarih: 5 Şubat 2007, 14:43 - İp: 88.***.**8.185
as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Kıvanç son yazımda doğrusunu yazmışım da ilk yazımın ıso bölümünde 2 yerine 3 stop yazmışım sen söyleyince farkettim.

#as' tarafından 05.02.2007 15:48:07 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 15:10 - İp: 88.***.**8.185
as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Muratsen herkes sanatçı olamıyor.Dediğin gibi onda Hp de olsa benzer güzellikte kareler çekerdi ama makinanında sanatçının yaratılıcılığını kısıtlamaması lazım değilmi. Mesala titreşim önlemenin olmaması,yüksek ıso kullanımı gibi kısıtlamalar.
Ayrıca böyle bir sanatçının titreşim önlemeli bir makina kullanması bu sistemlerin sadece acemiler için değil herkes için yararlı olduğununda göstergesi.

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 15:33 - İp: 88.***.**8.185
antika
antika (üye)
İstanbul / Meraklı

Kivanc,

Sanirim sen de bir dalginlik yapmissin: F2 ile F4 arasi 2 stop eder, 1 degil.

Diaframda stop denen sey 1.4'un katlaridir.

1.4 yaklasik 2'nin kare kokune esit oluyor. Diafram degeri mercegin capina gore bir oran. Diaframi kisarsak, yani orani buyutursek, mercegin isik geciren alan bu sayinin karesi oraninda kuculecegi icin her stop icin "kare kok 2" kullanilir.

Asagidaki tabloda, her deger bir stop araligidir:

1
1.4
2
2.8
4
5.6
8
11
16
22
32


 

Tarih: 5 Şubat 2007, 15:42 - İp: 88.***.**9.186
calvino
calvino (üye)
İstanbul / Amatör

bilgi için çok teşekkürler. daha soruyu sorarken alan derinliği meselesi benim de aklıma gelmişti. fotograflara bir kez daha baktığımda hak verdim. dans ve gösteri fotografı çok fazla. bunları gerçekten net çekmiş. ama insan zaman zaman dans ve gösterilerde biraz da fluluk arıyor. örneğin bitpire'nin laleleri bence çok güzel. espri olsun ve makineyi kötü göstereyim diye çekmiş ama hoş olmuş. neyse asa meselesi benim için iyi oldu tekrar teşekkürler

 

Tarih: 5 Şubat 2007, 16:42 - İp: 85.***.**3.173