gonulce
gonulce
üye
(Amatör)
Bursa

Doğum Fotoğrafçılığı...

merhaba ben doğum fotoğrafçılığına hazırlanıyorum,hedefim yakınlarımın doğumlarını kareleyip ,somut örnekler elde ettikten sonra yeni müşterilerle yoluma devam etmek ancak,son günlerde mikne arayışımda kafamı karıştıran hususlar oldu ,ben en başından beri nikon d90 nın benim işimi göreceğini düşünürken araştırma yaptıkça kafam karıştı, 75-300/2,8 lensmi? yokse 18*55 lensmi,18*105 lensmi bbenim işimi kolaylaştırır ama tabii şunu biliyorum diyafram başlanfıcım 2,8 olmalı ,ama objektifli bodylerde mesela 18*55/18*105 lerde hep diyafram 3*5 oluyor ,bu yüzden tıkanıp kalıyorum,öyle bir makine ve lens olmalıki hem kısıtlı bütçeme uygun olmalı hem beni ilk etapta önümü açmalı,bugün itibariyle bu arada şu soruyuda sordum kendime canon eos 7dye 3,650 tlmi yoksa nikon d90a 2,600mü?

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 18:00 - İp: 176.***.**0.183
Cevapla
oldies
oldies
üye
(Stüdyo Fotoğrafçısı)
Tekirdağ

öncelikle merhabalar size kim ne dedi bilmem ama nikon d90 yeterli olacaktır doğum fotograflarında herzaman zoom lens iyi iş çıkartır makine ile beraber 18-105 - 18-200 vs gibi lensler size hayli yeterli olacaktır eğer bütçen 7 dye yeterli ise onu al ama bütçem kısıtlı daha az bir bütçe ile işi bitirim diyosan d-90 yeterde artar bile bu konuda herangi bir endişen olmasın öle 2 tane lens almana gerek yok bitane 18-105 veya 18-200 yeterli olur burda bir husustan daha bahsedicem en önemlisi burada bilgi fotograf alanında bilgi tecrübeniz varmı bilmem ama bu alanda nekadar çok bilgi ve tecrübe okadar iyi neticeler alırsınız umarım açıklamalarım yardımcı olmuştur soracağınız başka bir şey olursa cevaplamaya çalışırız bilgimiz doğrultusunda

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 18:45 - İp: 88.***.**4.191
gonulce
gonulce
üye
(Amatör)
Bursa

evet size çok teşekkür ederim ,ve net kararımı şu andan itibaren veriyorum,18*105/3,5 nikon d90 alıyorum,benim için en doğrusu şimdilik bu olacak,nitekim fotoğraflarını çektiğim insanlar için için anın ölümsüzleştrildiği önemli,teknik kısmı benim için önemli, önüm açıldıkça makinemi geliştireceğim,sadece aklıma takılan önemli husus doğumhane -ameliyathane ortamında flashsız çekim yaparken 3,5 diyafram bana ne kadar net bir kare sağlar... 2,8e takılmıştım,ama onu ilerleyen zamanda ihtiyaç doğrultusunda sağlayacağım...

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 19:41 - İp: 176.***.**0.183
buzlucam
buzlucam
üye
(Meraklı)
Yurtdışı

kusura bakmayın ama 3.5 diyafram yeterli olmaz ben bebek fotografları için 1.8 -2 diyafram kullanıyorum o bile bazen yetmiyor... flaş kullanamayacağınıza göre mutlaka açık diyaframı olan bir objektif gerekecek 18-105, 18-200 diyaframları bu sorunu pek çözmez... bir yığın flu fotografınız olur...

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 19:46 - İp: 78.***.**2.143
oldies
oldies
üye
(Stüdyo Fotoğrafçısı)
Tekirdağ

ne demek yardımcı olabildiysek ( d90 ın iso performansıda iyi ameliyathane okadar karanlık bir ortam değil sonuçta florasan aydınlatma olan bir yer isoyu arttırdıktansona bi sorun kalmaz önemli olan kısa zaman zarfında anları yakalamak

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 19:50 - İp: 88.***.**4.191
g.emre
g.emre
üye
(Amatör)
Istanbul

18-105 sorun yaratabilir diyafram açıklığı sebebiyle.

D90 ISO performansıyla hem yeterli gelecektir hem de bu bağlamda 7D den daha iyidir.

D90 ile Tamron 17-50 F2.8 alınabilir.
Tam anlamıyla cuk oturan bir lens de gelmedi aklıma açıkcası

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 20:19 - İp: 85.***.**2.187
oldies
oldies
üye
(Stüdyo Fotoğrafçısı)
Tekirdağ

buzlucam arkadaşım bilmiom hiç doğum hanede çekim yaptınmı ama doğum esnasında seni konunun dibine yaklaştırmıyolar mecburen zommlamak zorunda kalıyon bi bakımdan doğrusun bütçe elverse kim istemez 2,8 veya 1,8 diyafram açıklıklı lensi olsun ben ayda 4-5 tane doğum çekiyom lensim tomron 18-250 ki diğer fotofrafçı arkadaşlar var onlardada hemen hemen aynı lensler var ki bunu iş için yapıyorlar ama sana haksızzın demiyorum gayet güzel söylüyon

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 20:25 - İp: 88.***.**3.153
buzlucam
buzlucam
üye
(Meraklı)
Yurtdışı

sigma 50-150 2.8 diyafram bence uygun bir seçim olabilir bununeski versiyonları ucuz 800-900 tl yeni os 2. versiyonu pahalı bulabilirsen bu lens eski ve iyi bir seçenek ucuz bir seçenek...
ben doğum hanede bulundum ortamı ışığı genelde biliyorum fakat doğum hanede pek fotograf çekmedim....... nikon 35 mm 1.8 de hesaplı bir seçim işini çok iyi görür ama prime lens olması bazen zorlayabilir ama çok net bir lenstir ... ama benim tavsiyelerim amator tavsiyeler sadece kişisel deneyim sen yinede bu işi sürekli yapanların da tavsiyelerini dikkate al... 17-50 2.8 de esneklik sağlar... en son bir arkadaşın 1 gunluk bebeğğinin fotograflarını hastane odasında floresan ışıklar altında hepsini açtırarak 35 mm 1.8 le çektim d7000 iso artırımına rağmen beğendiğim fotograf oranı yuzde 30-40 oldu...

Aslında bana doğum hanede fotograf çektirmekte saçma geliyorya neyse bu konunun başka tarafı...


#buzlucam' tarafından 20.04.2012 00:03:55 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 20:52 - İp: 78.***.**2.143
gonulce
gonulce
üye
(Amatör)
Bursa

hımm yani ben birde tamron 17-50 yada sigma lens alayım...aslına bakarsanız ben şunu düşünüyorum, benim anını karelediğim insanlar sonuç itibariyle, hiç böyle fotoğraf çekmişlermi,? işin tekniğini bizimki gibi biliyorlarmıiönemli olan onları mutlu edebilmek,ben photoshopta kullanıyorum,ve fotoğraflarıma farklı bir anbians katabileceğimi düşünüyorum,hatta onlara doğum filmi bile hazırlamak planlarım arasında var.,bu arada tamron 17-50 aslında 18*105 bir lensin yanına eklenmesi gereken bir açı..haklımıyım... birde merak ettiğim şu nokta var ,ameliyathaneye girerken steril önlükleri onlar sağlıyor öyle değilmi...bunun dışındaki diğer teknikler konusunda bilgi edindim...

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 21:25 - İp: 176.***.**0.183
oldies
oldies
üye
(Stüdyo Fotoğrafçısı)
Tekirdağ

evet steril kıyafetleri onlar veriyor makinenin yanında bi 17-50 veya 24-85 2.8 fena olmaz

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 21:48 - İp: 88.***.**7.241
g.emre
g.emre
üye
(Amatör)
Istanbul

17-50 ile 18-105 set değildir, yanılıyorsunuz

 

Tarih: 19 Nisan 2012, 21:53 - İp: 85.***.**2.187
Sayfa(lar): 1 | 2 | 3 | 4

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
balikkraker
1
2141
07 Nis. 2018, 15:14
ercan43
engkrgz
10
2874
04 Ara. 2017, 10:20
ercan43
sonyyci
1
991
03 Şub. 2017, 17:54
mete007
prodersler
0
693
27 Ara. 2016, 11:01
zbkdygn
nok911
1
757
17 Kas. 2016, 19:49
hiboasar
krmnayse
1
698
19 Ağu. 2016, 21:15
omer_emre
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
Neyi Ne Kadar Paylaşıyoruz !!!
the_wallMerhabalar…      Sitede söz konusu olan bir sıkıntıdan söz etmek ve akabinde siz değerli özellikle bu sıkıntıları dile getiren değerli NF üyelerinden belki yorum belki de açıklama alma amacı ile bu forum başlığını açtım…      1- Fotoğraflara yorum...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
yasarsah, esrakalsn, (2)