fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Erkayalar -10

Bundan yaklaşık 3 hafta önce makinamdaki gece çekimlerinde yaşadığım sorun sebebiyle Bimeks'ten aldığım makinayı arada zaman kaybı olmasın diye onca yolu gidip Erkayalar'a elden verdim ki sorunumu biran önce çözsünler.

Makinayı götürdüğümde teknik servisteki bayan beni dinlemeden garantideki bir ürünü garantisiz diye kel alaka bir sorundan işleme koymuş bana verdiği takip formunu incelediğimde farkedip durumu düzeltim.Biz size sorunu haber vereceğiz dediler.

Aradan bir hafta geçti ne arayan ne soran ben aradım resimler bize ulaştırılmalı dediler kardeşim ben zaten size resimleride getirmiştim neden bakma gereği bile duymadınız maille teknik servise yollayın dediler yolladım.Yine ses seda yok ayrıca siteden takip etmeye başladım hala "resimler bize ulaştırılsın" uyarısı yer alıyor yeniden aradım teknik servisi teknik servisin mailine ulaşamıyoruz resimler görünmüyor özel mailime yollayın dediler yolladım.

Yine ses yok geçen hafta aradım ustalarda ilgileniliyor dediler.

Bugün tekrar defalarca aramam ve telefonda bekletilmem sonucunda sisteme ulaşabilmişler makinayı perşembe günü gelip alın dediler.Biraz evvel mesaj göndermeyi akıl etmişler "ürününüzde arıza bulunmamıştır" demişler

Koskoca erkayalar denen firma arızası olmayan bir ürünü 3 haftada anlıyorsa arızalı ürünleri ne kadar sürede çözdüklerini bilmek bile istemiyorum.





#fuem' tarafından 22.08.2006 00:14:59 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 21 Ağustos 2006, 21:49 - İp: 88.***.**1.205
meho
meho (üye)
Şanlıurfa / Amatör

Bence Koskoca demek biraz yakışıksız kalır. Canon A300 aldım ve bir müddet sonra yurt dışına çıktım o yüzden kurulum cd'ni yanıma alamadım ve makinamı formatladıktan sonra ihtiyacım olan proğramı sorunsuz nereden ve nasıl indirebilirim diye mail attım ama ses seda çıkmadı. Bedava bilgi ve zahmetsiz bilgi dönüşü yapmayan firma acaba ne kadar büyüktür veya müşterileri ile ne kadar ilğilidir buna siz karar kara verin ve makinanızı o sürede bekleyin derim. Demekki neymiş.? Makinayı aldınmı Çin'den mal almış gibi unutacaksın Garantisini veya Hizmet dönüşümünü.
Kolay gelsin, Sevgilerimle.
Acaba buraya yazdığımız sorunları, Sayın Editörlerimiz (netfotoğraf yetkilileri) tarafından ERKAYALAR Firmasına yansıtabilirler mi.? Şimdiden Teşekkür ederim.

 

Tarih: 22 Ağustos 2006, 10:08 - İp: 213.***.**4.229
azya
azya (üye)
İstanbul / Meraklı

selam keşke makinanı erkayalara götürmeden önce siteye bu şekilde bir konu açsaydın en azından burda olan kişiler sana yardımıcı olabilirdi.Ve o kadar beklemek zorunda olmazdın.beklemen aslında birazda normal çünkü zaten sağlıklı koşullarda bu şekilde çalışan firmalar 1 veya 2 haftadan önce müşteriye dönüş yapamıyolar bu x bir firmada olsa bu şekildedir.Sebep türkiyede günde atıyorum ortalama 100 adet canon satılıyosa gerisini sen düşün o teknik servisin halini tabiki beklemeyi hiç kimse sevmez ama birazda hak vermek lazım...

 

Tarih: 23 Ağustos 2006, 23:42 - İp: 88.***.**1.55
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Selam Azya

Bu konu için burda forum açtım cevap gelmedi ertesi günde makinayı erkayalara verdim.

Makinayı verdiğimde zaten bana cevap vermelerinin 2 hafta süreceğini burdaki bazı forumları okuduğumdan biliyordum daha erken cevap vermelerini beklemedim.Benim kızdığım bu geçen süre içerisinde yaşanan olumsuzluklar.
Belki işlerini çok iyi yapıyorlardır benim şanssızlığım başıma böyle birşey geldi.

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 08:24 - İp: 85.***.**6.160
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

Gece çekimlerinde ne gibi problemler yaşadığın konusunda öncelikli olarak araştırma yapsaydın diyorum ben.Bazen insanlar yüksek asada fotograf çekip makina noise veriyor die makinayı servise gönderiyor.Bu sitede bile bunun örneğini yaşadım.Makinasında hiç bir problem yokken arızalı diye gönderen o kadar çok kişi varki ondan sonra ERKAYALAR şöyle böyle deniyor.
Mağduriyetinizi anlıyorum ama beklediğiniz özveriyi sizde göstermelisiniz.O teknik serviste sadece sizin ürününüz yok ayrıca ürününde bir problem yokken gönderilen ürünlere ayrılan zaman yüzünden,ürününde arıza olan kişiler için ayrılmış olan zamandan çalınmış olunuyor.

Bence herkes Özverili olmalıdır bu konularda.Teknik serviste çalışanda,orada kayıt alan bayanda,onlarda insan onlarda bunalabiliyor,stres yapabiliyor.

Saygılarımla.

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 13:30 - İp: 85.***.**3.100
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

e0s araştırma yapmamı söylemişsin servise vermeden önce neler yaptığımı yazayım daha fazla nasıl araştırma yapabilirdim lütfen siz söyleyin?

Makinada ki görüntü kirliğini önce burdan araştırmaya çalıştım sonra forum açtım cevap veren olmadı.Kullanma kitapcığını tekrar tekrar inceledim belki sorunu bulurum diye.Daha sonra bimekse götürdüm ordaki görevli kişi resimlere baktı servise gitmesi gerekiyor dedi Erkayalara mı gidecek diye sordum evet yanıtını alınca ben elden vereyim belki onlar resimlere bakıp bekletmeden sorunumu söyler dedim.Makinanın içindeki resimlerle birlikte Erkayalara gittim makinadaki resimlere bakılmadı bile.

Ben makinalar konusunda uzman biri değilim ki sorunum şu diyeyim elimden gelen araştırma bu kadardı yaptım.

Özveri göstermediğimi ima etmişsiniz ben hasta halimde sırf beklememek için belkide makinada hiç bir sorun yoktur bakıp sorun sizin teknik bilginizde derler diye onca yolu gitmişim makinaya bakmadan servise gönderiliyorsa bu benim hatam değil.Günlerce cep telefonundan arama yapıp bekletilmelerime rağmen normaldir herkes işini yapıyor diye hoş karşılamışım makinanız ustalarda tamirde cevabını almışım aradan bir hafta geçmiş sonra aradığımda makinanıza bakıldı arızası yok cevabını almışım.Ben bu olayda yaşadığım olumsuzlukları dile getirdim bir başkası memnuniyetini dile getirir herkesi aynı derecede memnun edemezsiniz


#fuem' tarafyndan 24.08.2006 15:23:13 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 14:24 - İp: 85.***.**6.160
canmahmut
canmahmut (üye)
Ankara / Amatör

Dünya fiyatlarının coook üstünde makina sattıkları yetmiyor birde serviste insanları bezdiriyorlar. Bu erkayaların kaçıncı vukuatı. Canondan soğuduysam bunların yüzündendir.

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 16:39 - İp: 85.***.**2.7
asargun
asargun (üye)
Zonguldak / Amatör

Merhabalar,
Ben kesinlkle Fuem e katiliyorum, yetkili bir teknik servis boyle olmamali...
Ben de Canon A80 makinam bozulunca tamire gonderdim, tamir bedeli fazlaca tutunca yeni makina almaya karar verdim ve ERKAYALAR dan fikir istedim, maillerime hep 3*5 gun gecikmeli yanitlar geldi,gelen yanit da su sekilde :
A530 alin.
Nitekim aldim...ve bir makinada benim icin onemli olan hizli-seri cekim ozelligi yoktu A530 da . Makinayi geri vermek icin bir hayli ugrastim, en sonunda telefon ile bir ERKAYALAR yetkilisine (Ediz Bey) derdimi anlattim, kendisi yeni girmis ERKAYALAR a, herhalde ERKAYALAR kulturunu henuz tam alamamis oldugundan bana yardimci oldu...eline 2 makina aldi(2 pil ile calisan A530 ve 4 pil ile calisan A610), Benim soyledigim sikintiyi test etti 2 makinada ve A610 d abu sorunun olmadigini belirtti. Ben de yeni makinam A610 u aldim. Ancak bu 2 pil - 4 pil cozumune ben ve esim kendimiz vardik. Sayin ERKAYALAR bize hafiza karti problemidir falan diyordu....
Sonucta yetkili bir bayii, teknik servis bir forum sayfasinda bu kadar negatif hikayeye sahip ise...(((:
Arkadasimiz eOs nin yorumlarina katilamiyorum, elbette herkes ozverili olmalidir tabii ve herkes isini hakkinca yapmalidir...
Tesekkurler

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 16:42 - İp: 85.***.**5.137
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili arkadaşlar inanın herşey sizde başlıyor ve yine sizde bitiyor....

Sevgili Dostlar,
Büyük emeklerle satın aldığınız fotoğraf makinenizin içinden çıkan kullanma kılavuzlarına "kıllanma kılavuzu " gözüyle bakmayın...Heyecanınızı frenleyin ve ilk önce makine yerine kılavuzu elinize alın biliyorum zor bir şey ama.. bu daha sonra artık numarasını ezberlediğiniz servisi aramak için telefonu elinize almaktan daha iyidir.
Olabilir allah yapısı değil ya kul yapısı makinenizde zayıf bir olasılıkta olsa sorun olabilir..Bu gibi durumlarda çözüm servisi aramaktır makinenin sağını solunu gözden geçirmek değil..
Servis çalışanlarının da yapması gereken rutin işler olduğunu hatırlayarak soru(nu)nuzu önceden bir yere notalın.
Servis çalışanlarından samimiyet ve ilgi istiyorsanız aynı tavrı baştan siz gösterin.Sesinizi yükselterek konuşmanız sizin haklı olduğunuzun belirtisi değildir...
Servis çalışanlarına olabildiğince dürüst olun bu size çözüm üretecek olan çalışanın işini kolaylaştıracak servis süresinin kısalmasına yardımcı olacaktır.Makinenize kazara kola döküldüyse bunu "kutusunu açtığımda böyleydi" diye anlatmaya çalışmayın.Fotoğraf makinelerinin fabrikadan satışa sevki esnasında "veda partisi" düzenlenmediğini hepimiz biliyoruz...
Makineniz aynı arızayı bir kaç defa tekrarladıysa değiştirilmesi gereken makine olmayabilir Belki de siz alışkanlıklarınızı değiştirmenizde fayda vardır.Makinenizin pil kapağının kenarı portakal soyma aracı olarak kullanmak Şeytana "Allahım madem bu kulunu yaratacaktın beni niye gönderdin dünyaya"? sorusunu sordurabilir....



bu yazıyı işte o zaman yazmıştım bu linki tıklayın

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 17:47 - İp: 88.***.**1.114
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

Herkese tekrar merhaba..
sevgili Fuem sizi bimeks yanlış yönlendirdiyse,yardımcı olamadıysa,servise gitmesi gerekmiyorken servise gönderdiyse onalara sitem edin o halde.(ayrıca hangi bimeks bildirirseniz sevinirim.)Kompact makinalarda oluşan noise problemi bilinen birşeydir siz bilmiyorsanız bu sebepten dolayı makinanızı servise göndermiş olabilirsiniz ama bu sebepten dolayı gönderdiyseniz sıranızı beklemek zorundasınız.Herkes hemen olsun alayım, bugün verdim 1 günde yapılsın istiyor mümkünmüdür bu arkadaşlar.Sadece ürünü problemli kişiler sen, yada sizler değilsiniz.Türkiyenin 4 bir yanından ürün geliyor.Ve bunların bir çoğunda da fotograf kirli,arkadaş 400asa da unutmuş makinayı gündüz çekiyor kirli diyor.Kıldan tüyden birsürü makina gelince teknik servis kitleniyor.Bunu hoş karşılamalısınız.Zaten Teknik servise giden ürün sorun ne olursa olsun yasal olarak 1 ay tamir süresi vardır.

"Dünya fiyatlarının coook üstünde makina sattıkları yetmiyor birde serviste insanları bezdiriyorlar. Bu erkayaların kaçıncı vukuatı. Canondan soğuduysam bunların yüzündendir. "
Sevgili canmahmut Türkiye da hangi Fotograf makinası dünya şartlarında aynı fiyata satılıyor.Ne Nikon Ne sony Nede Canon hepsinin fiyatları dünya piyasasına göre Türkiyede pahalı sebebide Gümrük vergisi,KDV , bilmem ne vergisi falan filan.herkes kesesine bakıp Erkayaları,Karacasuluyu, onu bunu suçluyor.Bu konuda yanlış düşünüyorsun Sen Erkayaların Sahibi olsan o Milyon € luk İthalatları yapsan o zaman anlardın.Neden bu fiyata satılması gereğinde olunduğunu.
Sevgili asargun Ediz bey firmada yeni değil,Son derece deneyimli bir arkadaşımdır.Size yardımcı oluşunu bile "herhalde yeni Erkayaların ilgi politikasını bilmiyor" şeklinde tasvip etmişsiniz.Biraz güzel tarafından bakmak varken herkes olaya ne tarafından bakıyor.banada dokunan bu.
Ediz bey bir keresinde şirkete a75 tamirine gelen bir delikanlıya su altı kabı hediye etmişti ki,Bu sitede "hocam sen kontrol et bi hinlik vardır onda" şeklinde yaklaşılmıştı.kimse olaya jest gözüyle bakmamıştı.Ben bizzat birçok sitede teşekkürler de okudum Erkayalar hakkında şimdi böylelerinide okuyorum.

Kimse kusura bakmasın ama biraz da iğneyi kendimize batıralım arkadaşlar.burada forumda konu açıldığında cevap verilmemiş size sevgili Fuem,Yani belki gözden kaçtı belkide kimisi yaa bunun içinde başlıkmı açılır dedi insanlar.Arkadaşlar DSLR makinalarda Video çekimi nasıl yapılır diyeni var.

Ayrıca Erkayalar Firması adına sürekli Negatif hikayeler yok asargun bu sitede,fotokiritikte,bir çok yerde teşekkür mesajlarıda okudum.

Birde şu yönünden bakın olaya,birçok sitede fuji,Canon,sony,nikon her firma için negatif bir hikaye vardır,hepsi kötüde sizler aynı zaman da ben bile bir tüketiciyim,bizlermi haklıyız hepsi kötümü.?

Sizlerden birisini orada kayıt alan bayan yerine koysam ne kadar sabredersiniz,Yada teknik serviste olmadık sebepten önünüze gelen ürünlere ne kadar tahammül ederdiniz.

Arkadaşlar orada çalışanlar İnsan..
Anlayışınız size bir ayna gibi yansır.İnsanlar neden Satış temsilcileri karşısında İndirim yapan onlar olduğu için çok kibarken,teknik servislere aslan kesilir anlamam.Onlarda makinanızı tamir edecek ilgilenecek kişilerdir.Bu lafım kimseye özel değil geneldir bununla çok karşılaştım çünkü.

Hoşçakalın.

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 17:48 - İp: 85.***.**3.100
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı







bahsettiğim sorunların yer aldığı resimden bir kaçını ekledim.Ben bu resimleri önce bimekse gösterdim onlar erkayalara yönlendirdiler ben kafama buyruk çıkıp gitmedim.
Ben neden beni bunca zaman beklettiler de demiyorum benden önce bir başka makinadaki resimleri incelediler ama ben makinayı verirken pilinin bittiğini resimleri bakmak isterlerse yeni pil alabileceğimi söyleyecekken görevli kişi sorunu farklı yazmıştı bile çok kibar bir şekilde yanlış yaptıklarını açıkladım.

Ve ben her telefonumu kapatırken görüştüğüm kişiye teşekkür ederek telefonu kapattım sesimi yükseltmedim bile kişi kendisine yakışanı yapar.

Bu forumu açtım burası tüketici sorunları bölümüyse bende yaşadığım bir sorunu aktardım.Ne kişilere saygısız bir cümlem oldu nede en küçük abartı.

Ben makinam değiştirilsin yada arızası illa garantiden değiştirilsinde demedim hata benimse ben üzerime düşen ücreti itiraz bile etmeden ödemeyi göze alıp gittim.

Evet ben zaten 2 haftayı göze alıp bekledim ama sonrasında bana önce ürün tamir ediliyor deniyor daha sonra aradığımda makinanın 3 haftadır serviste olduğunu makinamı bu hafta sonu almak istediğimi söyleyince perşembe günü gelip alın deniyor gelen mesajda "FOTOĞRAFLARDAKİ BEYAZ NOKTALAR GECE ÇEKİMLERİNDE HAVADA UÇUŞAN TOZ PARÇACIKLARINI FLASH PATLADIĞI AN BEYAZ NOKTALAR HALİNDE FOTOĞRAFLARA YANSIYOR BU BİR ARIZA DEĞİLDİR" buyrun şimdi sizler karar verin yukardaki resimdeki kirlilik toz parcacıkları mı yoksa başka birşey mi?

 

Tarih: 24 Ağustos 2006, 19:17 - İp: 85.***.**6.160