pisicik
pisicik (üye)
İzmir / Amatör

Fuji S 5700 Aldım Ama : (

evet yeni bir makine aldım ama çok uğraşmama rağmen gece çekim yapamadım. deklanşöre yarım basıp netleme yapmaya çalışıyorum ama ne yaparsam yapayım resim bulanık çıkıyor. estantene ve diyafram ayarları hakkında hiç bilgim yok SP1'den senaryo seç gece modu diorum onla çekmeye çalışıyorum ama olmuyorrrrr çıldırcam.Yardımcı olursanız sevinirim

Tarih: 27 Haziran 2007, 00:33 - İp: 88.***.**1.229
sanfotugay
sanfotugay (üye)
Ankara / Firma

Sevgili pisicik...
öncelikle hiç bir bilginizin olmadığını varsayalım..Şimdi en başta makinayı gece moduna alıp odaklama yapacağını yeri iyi ayarlayabilmeniz lazım..Deklanşöre yarım basıp flaş otomatik açıldıktan sonra elinizi deklanşörden hiç çekmeyip tam basılı tutun.Kesin sonuç ortaya çıkacaktır...Olmazsa yine bir irtibata geçelim...

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 01:00 - İp: 88.***.**7.244
pisicik
pisicik (üye)
İzmir / Amatör

yok saatlerdir uğraşıyorum ama olmuyor. evet hiç bilgim yok. hiç elimi kaldırmadan basıyorum ilk bastığımda netlik iyi gibi görünüyor ama fotoğraf açıldıktan sonra iğrenç bir görüntü ortaya çıkıyor

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 01:15 - İp: 88.***.**1.229
drk_m
drk_m (üye)
Rize / Amatör

Gece modunda çekim yaparsanız uzun enstantane otomatik olarak atanır. Yani çekimi elinizde yapıyorsanız o bulanıklık sizin bu süre zarfında makineyi sallamanız nedeniyle oluşuyor.
Tripod ile yada makineyi masa sandalye vb. bir şeyin üzerine koyarak menüden de kendi kendine çekim 2sn seçip netleyin ve tam basın.
Net ve güzel bir fotoğraf elde edeceksiniz.

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 01:32 - İp: 85.***.**5.135
pisicik
pisicik (üye)
İzmir / Amatör

evet şimdi biraz daha iyi oldu. zaten sadece gece çekimlerinde sorun yaşıyorum. ama amatör olmamla alakalıda olabilir ellerim titriyor. umarım kısa zamanda alışabilirim. bide acaba estantene ve diyafram nedir ne işe yarar o konu hakkında bilginiz varmı

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 01:43 - İp: 88.***.**1.229
drk_m
drk_m (üye)
Rize / Amatör

Enstantane denklanşöre basıldıktan sonra perdenin ne kadar açık kalacağını belirleyen süre ör: 1/250 saniyenin 250'de biri kadar surer 1/4 ise saniyenin 4'de biri kadar sureye işaret eder.

Diyafram ise ışığın içinden geçip film (dijital makinelerde algaç cdd yada cmos)üzerine düşecek ışık miktarını belirleyen delik'tir denebilir.
"F" cinsinden ifade edilir ör: f3.2 , f5.6 vb.
Diyaframı ifade eden sayı büyüdükçe delik küçülür, diyafram değeri küçüldükçe delik büyür.
Bu büyüme küçülme ise fotoğraflanan objelerin alan derinliğini belirler ör: 3.2 diyaframla bir nesneyi fotoğraflarsanız arka plan flu çıkar, aynı objeyi 5.6 diyaframla fotoğraflarsanız arka plan daha az flu çıkar.

Umarım yardımı dokunur.

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 01:58 - İp: 85.***.**5.135
pisicik
pisicik (üye)
İzmir / Amatör

olmazmı yaa çok teşekkür ederim yardımların için saol

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 02:05 - İp: 88.***.**1.229
exemcli
exemcli (üye)
İstanbul / Amatör

http://www.fotografya.gen.tr/issue-9/diyafram.html
http://www.microsoft.com/turkiye/WindowsXP/digitalphotography/learnmore/takeit/exposure.asp

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 02:06 - İp: 85.***.**9.35
kobra
kobra (üye)
Sakarya / Meraklı

Nationalgeopraphic'in verdiği temel fotoğrafçılık eğitimi cd lerini bulabilirseniz çok faydasını görürsünüz.

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 05:43 - İp: 88.***.**9.120
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

zaten flaşla cekim yapacaksanız ozellikle gece modunu secmenize gerek yok..gece modunu arka planıda aydınlatmak istediginizde kullanabılırsınız..arka plan onemli degilse auto modunda,flaşla elde cekim yapabilirsiniz ancak diger modda trıpod kullanmalı yada makinayı sabıtlemelisiniz..

 

Tarih: 27 Haziran 2007, 19:46 - İp: 88.***.**7.190
santral
santral (üye)
İstanbul / Haber Fotoğrafçısı

merhabalar pisicik.
öncelikle fotograf cekiminde pozlama en önemil unsurdur.
pozlamayı saglayan üç temel öge vardır.bunlar,
diyafram açıklıgı,enstantene hızı ve iso degeridir.
öncelikle bunların ne manaya geldigini bilmemiz gerekir.
1:diyafram açıklığı:fotoğraf makinasına giren ışığın ne kadar geniş bir delikten geçeceğini belirler.
2:enstantene hızı:diyafram deliğinden geçen ışıgın filme,ccd veya cmos sensöre ne kadar süre ile etki edeceğini belirler.
3:iso değeri:filmin veya sensörün ışığa karşı olan hassasiyetini belirler.
şimdi şöyle düşünelim.
filmimiz veya sensörümüz yani makinamız bir kova olsun.ve bu kovayı dolduran bir musluğumuz olsun.muslukda fotoğraflayacağımız nesne,konu olsun.musluktan akan suda fotoğraflaycağımız konudan makinaya ulaşan ışık olsun.biz öyle bir şey yapacağız ki kova silme dolacak fakat bir damla bile taşmayacak ve doldururken kovayı hiç sarsmaycağız.
burada kovanın kapağının ne kadar açılacağını kontrol edebiliriz.buna diyafram açıklığı diyoruz.
kovayı ne kadar bir sürede dolduracağımızıda kontrol edebiliriz.bunada enstantene hızı diyoruz.bunları dengeleyip kovayı taşırmadan vede yarım bırakmadan doldurabilirsek işte bu DOĞRU POZLAMA olur.tabiki işe yaratıcılık katmak istiyorsak durum değişir.bütün bu ayarları makinamızın manuel konumunda yapabiliriz.yada biz sadece enstantene hızını belirleyip diyafram açıklığını en uygun şekilde yapması için makinaya bırakabiliriz.buna enstantene öncelikli çekim diyoruz.(enstantene öncelikli çekim yapabilmek için makinanın üzerindeki yuvarlak skalayı "S" konumuna almalıyız.)eğer gece çekiminde konuda hareketli objeler var ise enstantene hızını yüksek tutmamız gerekebilir.
fotoğraflayacağımız konu durağan ise ve ışık vurguları önemli ise diyafram öncelikli çekim yaparak diyafram aralığını kendimiz belirleyip enstantene hızını makinaya bırakabiliriz.(diyafram öncelikli çekim için makina üzerindeki yuvarlak skalayı"A" konumuna getirmeliyiz.)ve bütün bunları yaparken çekim esnasında makinayı sabit ve sarsıntısız tutmaya özen göstermeliyiz.(tripot bu iş için en uygun ekipman) bu temel teknik bütün ışık ortamlarında değerler değiştirilerek uygulanabilir.
en uygun ayarları yaptığın halde hala pozlama yetersiz ise yani ışık makinana istediğin miktarda ulaşmıyorsa film,sensör hassasiyetini arttırman yani iso değerini yükseltmen gerekebilir.fakat yüksek iso değerleri (400 iso'nun üzerinde) fotoğrafta istemediğin sonuçlar yaratabilir.
tecrübe kazanman için bol bol deneme çekimleri,iso-enstantene-diyafram değer varyasyonları ve antrenman yapman gerekir.bu açıklama umarım yardımcı olmuştur. biraz uzun oldu ama kusura bakma.
AÇIKLAMA,
MAKİNAN "M"MODUNDAYKEN BÜTÜN AYARLARI KENDİN YAPMAN GEREKİR.
MAKİNAN "S"KONUMUNDAYKEN ENSTANTENE HIZINI BELİRLEMENE MÜSADE EDER.VE GERİ KALAN AYARLARI OTOMATİK OLARAK YAPAR
MAKİNAN "A" KONUMUNDAYKEN DİYAFRAM AÇIKLIGINI AYARLAMANA MÜSADE EDER VE GERİ KALAN AYARLARI OTOMATİK OLARAK YAPAR.
ENSTANTENE HIZI BİRİM DEGERİ BÜYÜDÜKÇE HIZ ARTAR

DİYAFRAM AÇIKLIGI BİRİM DEGERİ BÜYÜDÜKÇE DİYAFRAM AÇIKLIGI KÜÇÜLÜR.
AYARLAR KONUSUNDA MAKİNANIN KULLANMA KILAVUZU SANA YARDIMCI OLACAKTIR.
UNUTMAKİ EN İYİ KİTAPLAR EN KALİTELİ DAKTİLOLARLA YAZILMAMIŞTIR.HERŞEY SENİN ELİNDE
HOŞÇAKAL...

#santral' tarafından 22.07.2007 21:18:16 tarihinde düzenlendi.


#santral' tarafından 22.07.2007 21:31:07 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 22 Temmuz 2007, 21:06 - İp: 85.***.**1.30
  • 1