inkatroia
inkatroia (üye)
İstanbul / Amatör

Garanti Olayı

Sevgili arkadaşlar cihazların garanti süreleri ve durumu konusunda forumda değişik görüşler var.Bu konu hakında kısa bilgi vereyim.Satın aldığınız malın garanti durumu sanayi bakanlığının ilgili tebliğince malın italatcısı yada üreticisi tarafından sağlanır.Türkiyede satılan malların minumun garanti süreleri 2 yıldır.Yurt dışından direk alacağınız makinalar için garanti prosedürü uygulanamaz. Malı ithal edip satmıyan birine bunun sorumlusu sensin diyemesin.DİKKAT.İlgilenen arkadaşlara daha detaylı 4077 sayılı tüketici yasası konusunda bilgi verebilirim.

Tarih: 12 Haziran 2004, 17:51 - İp: yok
mersun80
mersun80 (üye)
İstanbul / Amatör

İyi de chip verdiğin örnekler çok uçlarda..
Örneğin 2800 dolar verdiğin, ICOM marka cihaz.. Şansın varmış distribütör kabul etmiş ücretsiz onarımı (ki kendisi hiç bir kar sağlamadığı bir ürüne bedavadan servis vermiş durumda olmuş) bu bir takım az bilnen fakat çok iyi markalarda zaten bakılmaz garantinin nerden olduğuna genelde (bkz: verdiğim mont blanc örneği)

İkinci örnekte zaten TR'de servis olmadığı için adamlar mecbur sana o tamiratı bir şekilde yaptırmaya. Senin kendim tamir edeyim teklifin de işlerine geldiği için kabul etmişler.

Toyota örneği ise kesinlikle alakasız. Tamamen servisin seni kazıklamak istemesinden kaynaklanıyor. Bir araç garanti kapsamındaysa, arıza yapan parçayı tamir etmek yada değiştirmek zorunda, ister yerli olsun isterse marstan gelsin. İthal otomobilin yedek parçası garanti kapsamı dışında diye birşey yok olamaz da.. Ha, yok eğer büyük bir kullanıcı hatası sonucu arıza yapmışsa o parça, hiç bir yetkili toyota servisi o parçayı ücretisiz değiştirmez, isterse japonyadan bedava gelsin (ki onların da kullanıcı hatasından kaynaklanan bir durumda bunu yapmaları imkansız..

Türkiye'de bir çok elektronik aygıta -bence haklı olarak- yurtdışından alındıysa garanti verilmiyor, buna cep telefonları, oto teypler falan da dahil. Gidip 3 kuruş ucuza alıp riske girmek istiyorsanız, bu da bir yoldur, tu kaka diyemem. Ancak adımlarınızı sağlam atmak istiyorsanız, hele ki dijital kamera gibi bozulunabilirliği yüksek bir cihaz için, garanti belgesi olmadan almayın.

 

Tarih: 12 Ağustos 2004, 01:25 - İp: yok
cemmm
cemmm (üye)
İzmir / Amatör

Arkadaslar uc kurus dediğiniz örnek veriyorum minoltanın Z2 si burda 460 yurt dısındaki magzada! 360 $ dolara kadar dusuyo birde bizdeki fiyata +kdv ekleniyo aradaki bu kadar fiyat farkına yazık.(bu benim görüsüm)Ama world wide quantly olmasına ragmen garantiye girmemesi dusundurucu.Tabi her firmayı aynı sınıfa sokmuyorum bazı firmalar yurdısından mal alınsada genede musterisini yolda bırakmıyo.

 

Tarih: 12 Ağustos 2004, 11:53 - İp: yok
celenli
celenli (üye)
İstanbul / Meraklı

ben de yazmadan duramıyacam..
global garantilerin geçmesi için de bulunduğun ülkenin o
ülkeler arasında bulunması gerekiyo..

geçen de vermiştim bu örneği..:
yurt dışından global gaantili aldığınız bir toshiba notebook u burdaki servislere verip garanti kapsamında yaptırıyorsunuz..

o zaman alacağımız markanın yetkili servislerine başvurmak gerekicek, böle bir alışveriş yapmadan önce.. mesela canon un global garantisi türküyede geçmediğini biliyorum..

 

Tarih: 12 Ağustos 2004, 13:42 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


Sevgili arkadaşlar,

Sevgili Felix ,

Ayni görüşleri seninle paylaşmakla beraber Uluslarası garanti konusunu açıklama gereği hissediyorum...

Herşeyden önce bir mala garanti veren satıcı değil üreticidir...Yani Benim malım sağlamdır ve sorunsuz çalışır ama bir şey olursa getir ben ilgilenirim diyen CANON dur Erkayalar değil....Bu sebeplede canon distribütore satın aldığı makinelerin toplam tutarının yüzde ?? kadarı kadar (bu oran anlaşmaya bağlı ) ücretsiz yedek parça verir...Distribütörde bu yüzde ? kadar malzemeyi KENDİ sattığı ürünlerin tamirinde kullanır..Diyeli ki sen bir yetkili distribütör firma olarak x makinelerinin temsilcisisin bir makine modelini ithal ettin ve tanıtım kampanyaları vs düzenliyorsun kucak dolusu para harcadın...Bende açıkgöz bir tüccarım baktım ki senin promosyon yaptığın model çok tutuldu hooop gittim uzak doğudan bende o makineden getirdim ve satmaya başladım ...kurnaz bir müşteri geldi daha ucuz dıye benim ithal ettiğim makineyi aldı ama iki gün sonra flaşı bozuldu sen şimdi o makineyi markası canon diye tamir edermisin? o na teknik destek verir misin? yoksa haklı olarak "Kardeşim makineni kimden aldıysan oraya git "mi dersin?İşte o kurnaz müşteri tuvalet kağıdı mı yoksa zımpara kağıdı mı karar verecek..Zira distribütör olmayan adamın teknik destek vermesi mümkün değil çünkü yedek parçası yok ve herşeyden önemlisi teknik adamı yok (maliyeti düşürecek ya!)

 

Tarih: 13 Ağustos 2004, 01:08 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Mallarına tüm dünya çapında yerel marka garantisi veren tek bir firma var o da Nikon ve bir yıl süreyle sınırlı...

Diğer firmalar sadece satıcı firma garantisi veriyorlar eğer bu haktan istifade etmek istersen (Dünya garantisi ) makineni bizzat üretici firmaya göndermen veya onlarla iletişim kurup onların yönlendirmelerinin gereğini yapman gerekiyor.

Arkadaşlar bu yazıyı fotograf.net sitesinde yazmıştım..Buraya kopyaladım.
Bu yazıya şunları ilave ediyorum:
Ben bir başka ülkeden satın alınmış makinenin sahibini koredeki fabrikaya yönlendiriyorum onlarda bu müşteriye benim adresimi veriyorlar ben makineye bakıyorum ve maliyet çıkarıyorum kore ile anlaşırsak makineyi tamir ediyorum onlar paramı ödüyor anlaşamazsak ise asıl görevim olan makineyi alıyorum ve masrafları maki
ne sahibine ait olmak üzere fabrikaya gönderiyorum...
Bu işlem bütün markalarda böyledir Konumuz fotoğraf makinesi dikkat edin toyota nın veya laptop çuların nasıl davrandığı benim bilgimin dışındadır...
i

 

Tarih: 13 Ağustos 2004, 01:09 - İp: yok
sekonder
sekonder (üye)
Ankara / Amatör

Şimdi Hiç Bir Şekilde Erkayalar Yurt Dışından alınmış garantili bir CANON makinayı tamir etmez mi?

 

Tarih: 12 Ekim 2004, 03:24 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


sevgili sekonder,
Yurt dışından aldığın garantili bir canon marka cihazı türkiyede ancak ücreti karşılığı tamir ettirebilirsin

 

Tarih: 13 Ekim 2004, 12:45 - İp: yok
mersun80
mersun80 (üye)
İstanbul / Amatör

Burkay,

Bildiğim kadarıyla Nikon (yani karfo karacasulu) da türkiye'nin dışından alınan ürünlere garanti uygulamıyor.

Bkz:
http://www.karfo-karacasulu.com.tr/web/sayfa.pl?grup=sayfa&sayfa_no=sayf51_RHAcOTe&kategori=Duyurular

Tekrar belirtmekte fayda var. Yurt dışından alınan bir dijital fotoğraf makinesini türkiye'de distribütörler garanti kapsamına almazlar. Bunun bilincinde olun, dışarıdan makine getirirken hesabınızı ona göre yapın.

 

Tarih: 13 Ekim 2004, 15:45 - İp: yok
cio
cio (üye)
İstanbul / Meraklı

bende ufak tefek eklemelerde bulunayim.
aldginiz urun(nereden alinirsa alinsin)aldiginiz yerin garanti sartlarina tabi tutulur.orn:ben x marka bir makineyi amerikadan aldim.garanti suresi1 yil.garanti bolgesi icinde turkiyede var(bu turkiyede garanti veren firmanin ozel anlasmasi ile olur)ozaman o urun turkiyede 1 yi garantilidir.ayni ornekte garanti bolgesinde turkiye yok.ozaman turkiyeye en yakin ve garanti veren kurulusla gorusulur.masraflari karsi taraf kabul ederse urun turkiyede onarilir.kabul edilmez ise masraflar kullanicidan olmak sartiyla kargo yolu ile urun yollanir ve garanti bolgesinde onarilir.italyadan aldiginiz urun italyada garantili ise en fazla size bir kargo parasina malolur.her halikarda basiniz agrir urununuz tamir edilse bile sizi cok ugrastirirlar.ama sonuc ne olursa olsun erkayalardan canon almak bana pek mantikli gelmiyor.aldigim amkine bozulursa cope atarim yenisini alirim yine erkayalardan pahaliya gelmez.

 

Tarih: 13 Ekim 2004, 15:49 - İp: yok
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Sevgili burkay abi
Arkadaşımız orada uluslararası garanti derken sanırım genel anlamdaki elektronik ürünlerden bahsetti..orada bi yanlış anlaşılma oldu.Sen fotoğraf makinelerinden bahsederken "uluslararası garanti" yoktur dedin,arkadaş başka şey kastetmek istedi... Zaten senin de dediğin gibi türkiye dışında alınan ürünlerin garantisi burada geçmiyor...Benim Canon a510 makinemde flash sorunu vardı.erkayalar garantisindetydi.Garanti belgem o anda yanımda olmadıgı halde zaten seri numarasından garantili olup olmadıgını anlayabildiler...Bu arada bu gün laptop'larda uluslararası garanti veren toshiba ve lg var.

Bunun haricinde yaşadıgım bir olaydan bahsedeyim.Creative Zen Micro mp3 çalar tr'de 370 dolarken ben ablama londradan getirttim,şu anda yaşadıgım sorunlar yüzünden servise ihtiyac duyuyorum.creative mail attım.mail atmamım sebebi ise, londraya göndermeden PARASI NEYSE vereyim,ben türkiyede yaptırmak istiyorum dedim.Onlar da bana bu tr'de dagıtıcının (multimedya,kont.com.tr) insiyatifine baglı dediler.Onlarla iletişime geçmeye çalıştım cevap gelmedi.neyseki 1 2 ay içinde ablam gelecek ve londrada servise verecek,aslında aleti "değiştirteceğim"....

Aslında burda vurgulamak istediğim en önemli nokta "değiştirteceğim" lafım...

Şu ana kadar bir çok markanın bir çok ürünün tüketici sorunlarını okudum,fakat tr'deki servisler ürün değişimi yapmamak için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar..Bendeki mp3 çalar ise genelde sorunlu bir ürün,(şarjı az gidiyo,kilitleniyo,kapanıyo kendiliğinden) gibi sorunlar var herkeste.Ve bu sorunlar creative'ın forumlarında yüzlerce forumda dile getirilmiş,ve bu sorunlara cevap olarak yetkililer,satın aldıgınız yere götürün değişimini yapsınlar diye cevaplar yazıyorlar...Aynı şekilde irtibata geçtiğim creative yetkilileri de bunu bana söylediler.bu yazılar uzar gider.Biraz karamsar bir yapım var,bunun sebebi çoğu malın tr'deki servislerinin yetersiz olması.Laptopundan mp3 çalarına kadar her şeyde.

Şimdi soruma gelince "Acaba aynı sorunu ben tr'den garantili bir ürün aldığımda(türü markası farketmez,diyelim ki creative mp3 çalr) ve o sorunların genelde herkeste oldugunu bile bile bana getirin yenisini yollayalım diyebilecekler mi?

 

Tarih: 17 Kasım 2005, 15:24 - İp: yok