inkatroia
inkatroia (üye)
İstanbul / Amatör

Garanti Olayı

Sevgili arkadaşlar cihazların garanti süreleri ve durumu konusunda forumda değişik görüşler var.Bu konu hakında kısa bilgi vereyim.Satın aldığınız malın garanti durumu sanayi bakanlığının ilgili tebliğince malın italatcısı yada üreticisi tarafından sağlanır.Türkiyede satılan malların minumun garanti süreleri 2 yıldır.Yurt dışından direk alacağınız makinalar için garanti prosedürü uygulanamaz. Malı ithal edip satmıyan birine bunun sorumlusu sensin diyemesin.DİKKAT.İlgilenen arkadaşlara daha detaylı 4077 sayılı tüketici yasası konusunda bilgi verebilirim.

Tarih: 12 Haziran 2004, 17:51 - İp: yok
genocider
genocider (üye)
İzmir / Amatör

Ben yurtdışından ürün alırsam burda garantisiyle ilgili biraz bilgi verir misin ?

Orijinal olduğuna dair yazı istersem üretim merkezinden fln garanti kapsamına aldıramaz mıyım ?

Geçenlerde cep tel ile ilgili bi olay olmuştu forumlarda..

Merkezden orijinaldir diye yazı gelince burda garanti kapsamına aldılar sanırım...

 

Tarih: 13 Haziran 2004, 00:52 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

sevgili inkatroia,

Benim "hp makinesini servise göndereceklere ...." başlıklı yazımı oku ve çözüm üret.
Yazını merakla bekliyorum.....

 

Tarih: 13 Haziran 2004, 04:20 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


Merhaba,
Sorumun yanıtı bu değil.Mağdur makinesini Hp servisine arızalı fakat bazı fonksiyonları yernde iken gönderiyor lakin onarım bedelinde anlaşamadıkları için cihazını geri istiyor gelen cihazda ise var olan fonksiyonlarında kaybolduğu gözleniyor.Makine daha kötü bir durumda geldiği için müşterinin mağduriyeti artıyor.Müşteri şimdi ne yapmalı veya ne yapmalıydı?

selamlar...

 

Tarih: 15 Haziran 2004, 08:51 - İp: yok
nusret03
nusret03 (editör)
Afyonkarahisar / Firma

inkatoria:

yurt dışından alacağın makineler üreticileri tarafından zaten garantilidir. türkiyedeki servislerle biraz sıkıntı yaşasan da ürünün garantisinden faydalanabilirsin. sonuçta üreticileri yerel kanunlar ilgilendirmiyor. uluslararası ticaret kanunları ilgilendiriyor.

 

Tarih: 27 Haziran 2004, 04:40 - İp: yok
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Nusret03 insanlara yanlış bilgi veriyorsun ! Söylediklerine kaynak olarak üreticilerden bilgi ver burada.
SÖYLEDİKLERİN DOĞRU DEĞİL !!!!!

 

Tarih: 29 Haziran 2004, 12:39 - İp: yok
nusret03
nusret03 (editör)
Afyonkarahisar / Firma

ufffff

abi olayı fazla büyütmeye başladınız.

nikon, canon, fujifilm vs. dijital kameraları zaten üreticilerinin web sitelerinden satın alabiliyorsunuz yada web sitesi sizi en yakın yerel dağıtıcıya yönlendiriyor.

bu tip üreticilerle direk bağlantı bile kuramazsınız.

ama daha az adı duyulmuş tayvan, çin, honkong vs. üretimi birçok kamera üreticisiyle bağlantı kurdum hepsi de EXWORK yada FOB yüklüyor makineleri. 1~2 yıl arası üretici garantisi veriyorlar vs. vs.

merak etmeyin kimse ben söyledim diye gidip nikon, canon, fuji, pentax vs. ithal etmeye kalkmaz

 

Tarih: 29 Haziran 2004, 13:11 - İp: yok
chip
chip (üye)
Samsun / Amatör

Selam

Yurtdışından alınmış faturalı veya uluslararası garanti belgesi yetkili satıcı tarafından onaylanmış her ürüne Türkiye de garanti uygulaması yapılır.

Bazı uyanık servisler bu yurtdışından alınmış garantisi burada geçerli değil derler. Eğer bunu söyleyen o malın gerçekten yetkili servisi ve sizin elinizdeki üründe nereden alınmış olursa olsun uluslararası garanti kağıdına gerekli bilgiler girilmiş ve yetkili satıcının kaşesini yemişse kormayın.

Yapacağınız tek şey garanti vermeyen yetkili servisten ürürnün neden garanti kapsamına alınmadığına dair yazı istemek.

Bunu vermek zorundalar. Vermiyorlarsada keyifleri bilir hemen üretici firmaya şikayette bulunursunuz. Bakalım o servis o zaman ne yapacak.

Yurtdışından aldığım bu durumdaki bir telsiz cihazına (bayada pahalı bişey) Türkiye dağıtıcısı servis hizmeti vermedi. Bende firmaya yazdım. Benden o firmadan servis verilmeme nedenine dair yazı almamı istediler.

Firmaya ilettiğimde etekli tutuşuverdi birden yetkililerin önce böyle bir yazı veremeyiz dediler ama ısrar edince cihazımı istediler.

Sonuç sorunum halledildi tabi.

Haklarınızı bilin Dünyaca ünlü ve konusunda lider firmalar hiçbirzaman sizi madur etmezler. Helede servisim diye geçinen burnundan kıl aldırmayan kişilerin elinde oyuncak ettirmezler.

Buradada okuyorum bu tip topicleri, insanları tehdit edercesine sakın ha yurtdışından cihaz almayın yok madur olursunuz yok illegal alıcı durumuna düşersiniz diye.

Dikkat etmeniz gereken yukarıdada belirttiğim gibi malı yetkili satıcıdan almak ve uluslararası garanti belgesini doldurtmak.

 

Tarih: 10 Ağustos 2004, 21:08 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili chip ,

"Bazı uyanık servisler " demissin ya sanirim sende o kategoride yer aliyorsun..ama tuketici olarak....Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup burada tozu dumana katıyor ve en kötüsü de farkında olmadan baskalarini da yanıltıyorsunuz..
Sevgili Arkadaşlarım bilmeden biliyormuş rolüne soyunmayin bunun zararı başkalarına dokunmaktadır.
Bu güne kadar hep yazdım bu vesile ile tekrar yazıyorum .Yurt dışından aldığınız ürünlerin "dünya garantisi" ülkemizde veya (ürünün satın alındığı ülke hariç) bir başka ülkede geçmemektedir.
Bunu bilmiş olun!! Bu konuda Sevgili cemmm 'le yasadıgımız cok taze bir olay var Cem beni izmirden aradı ve internetten yazılarımı okuduğu için benden bilgi almak istedi tanıştık bana bir iki model sordu görüşlerimi aldıktan sonra Minoltada karar kıldı ben ona satış sonrası teknik desteğin önemli olduğunu ve makineyi türkiyeden almasını önerdim O ise İtalyadan almaya karar verdi (yazışmaların birer örneği bu sitede var ) Konica-Minolta ve EFTAŞ'ın tutumu başlıklı yazıyı oku...
Sevgili chip dilersen ben sana Samsung Türkiye servisi olarak veya Canon /Erkayalar olarak makineni ülkemizden satın almadığın için ücretsiz servis hizmeti vermediğime dair bir servis yazısını imzalı ve mühürlü olarak vereyim sende beni Kore'ye ve ya Japonya 'ya şikayet et makinemi tamir etmediler diye veya dilediğin bir modelin adını söyle sana o yazıyı ilgili servislerden alayım göndereyim bakalım ne olacak??


#Burkay' tarafından 11.08.2004 03:49:56 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 11 Ağustos 2004, 00:47 - İp: yok
mersun80
mersun80 (üye)
İstanbul / Amatör

Yurtdışında alınan ürünlerin Türkiye'de garantisi yoktur. Garantinin uygulanabilmesi için distribütörden onaylı yetkili bir satıcının garanti belgesine kaşe vurması gerekiyor. Uluslarası garanti diye bir şey vardır, ancak üründen ürüne değişir, örneğin Mont Blanc bir tükenmez kalemi İsviçre'den satın aldığınızda dünyanın heryerinde o kalemin garantisi geçerlidir, ancak ABD'den bir Canon aldığınızda, ne yazık ki Erkayalar burada garantisini geçersiz sayıyor, tamiri için ücret talep ediyor.

 

Tarih: 11 Ağustos 2004, 12:48 - İp: yok
chip
chip (üye)
Samsun / Amatör

Sayın Burkay

Ben insanları yanıltmaya çalışmıyorum. Olayı bir örnekle anlattım.

Aldığım ürün Japon malı markası Icom. Sanırım o zamanlar ödediğim parada 2800 USD idi.

Türkiye deki yetkili satıcısı vede servisi TELSAN İst. firması.

Aynen dediğim gibi olay yaşandı ve cihaz ücretsiz onarıldı.
Bilemiyorum sizin firmanız imtiyazlı bir firmamı?

Başka bir örnek daha vereyim size. Mesleğim elektronik aynı zamanda radyo amatörüyüm. Yine bu tip elsizlerden Japon malı Yaesu firmasına ait bir cihazım vardı. O tarihte Türkiye de yetkili distiribitör ve servis olamadığından böyle bir durumda üretici firma beni Hollanda daki servise yönlendirmişti.

Ben cihazı bir takım gümrük sorunlarından dolayı Hollanda ya gönderemiyeceğimi ve tüm sorumluluğu üstlenerek kendim onarmak istediğimi belirttim. Parçalar faturası ile Japon yadan geldi. Faturanın üzerinde istediğim tüm parçaların karşısında 0 Yen yazıyordu.

Kullandığım Toyoto marka otomatik şanzumanlı aracın vites kutusuda servis tarafından garanti kapsamı dışında denmişti. O zaman Toyoto ların otomatik modelleri direk ithaldi.

Yine yazışmalarım sonunda kocaman bir sandık içerisinde üzeri kalın kağıtla sarılmış ve sanırım mumla kaplanmış bir şekilde ta Japonya dan deniz yolu ile 2.5 ayda buradaki servise ücretsiz geldi.

Benim anlatmak istediğim firmaların ve kişilerin anlayış farklılıkları.

Sizin ne gibi bir prosedürle bu tip bir yazıyı verebildiğinizi bilmiyorum. Yinede böyle bir yazıyı istenildiğinde verebileceğinizi belirtmeniz bile iç ferahlatıyor. Çünki benim karşılaştığım hiçbir firma bu tip yazıyı vermedi bana.

 

Tarih: 11 Ağustos 2004, 18:25 - İp: yok