pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Vahdet-i Vücut Çu Yaşar Nuri

Habertürkte biraz önce seyrettim .Beyefendinin son icadı bu olmalı. Allahı n kainattın veya dönen sürecen kendisi olduğunu söyledi. Yani büyüyen , genişleyen zaman içinde yüzüp giden kainat Allahın ta kendisi imiş.
Monistler veya vahdeti vücutçular ehli sünnet inancında sapık olarak gürülmüşlerdir. Zİra Allah hariç herşey yaratılmıştır. Allah yaratık değildir. Bizler veya kaanat Haşa Alllahın bir parçası değiliz.
Bu adam niye böyle şeyleri ortaya atıyor anlamıyorum. Ancak bu son ortaya attığı şey kesinlikle İslam inincı dışı. Geçi geçende evrimi İslam alimleri ile tasdike kalkmıştır. İsam alimi derken müslüman görünen diyelim.

Tarih: 27 Nisan 2009, 21:11 - İp: 78.***.**0.40
makara
makara (üye)
İstanbul / Özel Gün Fotoğrafçısı

androlid
espirik yaptık senle dalga geçmedik.
bu şekilde alınacağını bilsem yazmazdım
eğlencemizin odağında sen değil nuri emice var

 

Tarih: 22 Eylül 2010, 22:21 - İp: 85.***.**2.10
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

evet valla öyle bak.

 

Tarih: 22 Eylül 2010, 23:31 - İp: 78.***.**6.7
andrelinoge
andrelinoge (üye)
İstanbul / Amatör

arkadaşlar bu işlerin espirisinin ayrı yeri vardır ben gayet ciddi olarak bir hatayı düzeltmek için üye olup videoyu yolladım
yani yaşar nuriyi çok fazla okuyan biri olarak vahdeti vucud çuı olmadığından eminim
Allah için sürecin kendisidir ifadesinde vahdeti vucudculuk yok, süreçle zamanı birbirine karıştırmamak lazım, zaman Allahın bizim için yarattığı bir kavram
ancak evren yaratılmadan önceside var ama o zaman biz yoktuk, bizden önce meleklerin varlığı ve diğer yaratılanlar bir sürecin içindelerdi, peki Allah bu sürecin neresinde olabilir, tabiki içinde olamaz, yaşar nuri hoca buna dikkat çekmiş, en mantıklısı sürecin kendisi olabileceğidir

ve bir arkadaşım evreni tanrı yerine koymuş demiş ama bence yanlış bir yorumlama, evreni tanrılaştırmıyor evrenide ve evrendeki herşeyi bu sürecin bir parçası olduğunu söylüyor, ve bu yalan değil biz eğer ortada bir süreç varsa bizim için var ve bu bizi sürecin parçası yapar
kesinlikle vahdeti vucudla apayrı şeylerdir zaten üstüne basarakta "bu ifadeyi kullanmıyorum" diyor çünkü vadeti vucud görüşü çok sakattır

 

Tarih: 23 Eylül 2010, 00:16 - İp: 78.***.**4.199
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

valla konuşmasından söylediğinin tam aksi anlaşılmakta.

 

Tarih: 23 Eylül 2010, 00:18 - İp: 78.***.**6.7
dedemkorkut
dedemkorkut (üye)
İstanbul / Amatör

bende vıdeo yu izledim.yaşar hocanın doğru olarak söylediği sözler elbette vardır.fakat çoğu zaman dini yanlış anlamasından kaynaklanan sözleri oluyor.ben kimseye ön yargılı yaklaşan biri olmak istemem.burda hoca olayı akılla çözmek istiyor.oysa tasavvuf olayı kesinlikle akıl olayı değildir.

ve mutasaffıvlar bizim kitaplarımızı aşk ehlinden başkası okumasın anlamazlar demiştir,çünkü bizim yolumuz aşk yoludur bizi ancak aşıklar anlar demişlerdir.. fıkıh ve kelam alimlerde halkın tasavvuf kitapları okumamasını istemektedir.gidin tefsir okuyun fakat tasavvuf kitaplarını okumayın demişlerdir.neden böyle demişlerdir.çünkü tasavvuf Allahın zatı ile ilgilenmektedir.burda iman ile küfür arasında ince bir çizgi vardır.tasavvufda akılla yol alınmaz.akıl kesinlikle bir yaratıcı olduğunu anlar fakat zatı hakkında bilgiye ulaşamaz.aklın var fakat aşkın yoksa bu yoldan gidemezsin.

ALLAH,A c.c. ait sıfatlar
zati sıfatlar

1.vücud: allah vardır.
2.kıdem: allah ın varlığının başlangıcı yoktur.
3.beka: allah ın varlığının sonu yoktur.
4.vahdaniyet: allah birdir.
5.muhalefetün lil havadis: allah sonradan olan şeylere benzemez.
6.kıyam binefsihi: allahın varlığı kendindendir. allah hiçbir şeye muhtaç değildir.

subuti sıfatlar

1.hayat: allah hayat sahibidir, diridir.
2.ilim: allah her şeyi bilir.
3.sem i: allah her şeyi işitir.
4.basar: allah her şeyi görür.
5.irade: allah diler, dilediğini yapar.
6.kudret: allah kudret sahibidir, her şeye gücü yeter.
7.kelam: allah söz sahibidir.
8.tekvin: allah yaratıcıdır.

bu yazılan sıfatlar islamı imanda Allah inancının temelini teşkil eder.hocanın inançta yaptığı hatayı belki yaşar hocanın cahiliğinden dolayı af edilebilinir.çünkü bu meseleler halkın içine girip konuşacağı meseleler değildir.iman ile küfür arasında ince bir çizgidir.bu yüzden islamın ilk yıllarında mutezile,kaderiyye gibi mezhepler çıkmıştır.
evet hz.Allah kuran.da biz yaptık diyor göğü biz genişletiyoıruz diyor.bizden kastettiği manayı hoca Allahın genişlemesini olarak anlıyorsa ona yuh olsun.Allah kendini müminlerle ve meleklerle beraber olarak gördüğünden bu biz kelimelerini kullanıyor.biz yaptık beraber yaptık manasında.

gelelim ikinci olarak vahdet olayına yani herşeyde Allahı görmek olayına.bu tasavvuf ehline ait bir sözdür. ve bende bu vahdet olayına katılıyorum.yani mevlana yada yunus emre doğruyu söylüyorlar. ama sizin anladığınız manada değil.birinci olarak tasavvufta kişi kendi benliğini yok eder kalpte Allahtan başka her şey yok olur.kişi Allahı görmeğe başlar fakat bu gördğü zatı olmayıp fiili sıfatlarının tezahürünün keşfidir.
bu bir avcının izleri görmesinede benzetilebiliir.avcı avı görmemiş fakat izlerini gördüğünden av hakkında malumat sahibi olmuştur.

yoksa aşıkların gördüğü Allahın zatı olmayıp ffiili sıfatlarının keşfidir.günümüzde bu bilimle ispatlanmış olup kişilerin Allahın fiili sıfatlarını görmesi mümkün olmuştur.yani eşyanın maddi alemin hakikatinin başka bir varlığa ihtiyaç duyulduğunun ispatı gibi.
anlatabilmek için uzun yazdım kusura bakmayın .yoksa baş gözü ile görme olayı değildir.mevla musa ya şöyle dedi. la terüdni .manası sen beni göremezsin. dağ parçalandı .musa peygamber bayıldı.malumunuz.

 

Tarih: 23 Eylül 2010, 00:25 - İp: 78.***.**7.76
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

tasavvufi vahdeti vücut kavramı ile bunların ki çok farklı. bunlar fiziki olarak bunu ileri sürmekte.

 

Tarih: 23 Eylül 2010, 00:37 - İp: 78.***.**6.7
andrelinoge
andrelinoge (üye)
İstanbul / Amatör

bence videodan birşey anlaşılamamış
buyrun programın tamamı, eksik bilgi her zaman yanlış anlaşılmaya sebep olur

http://video.yahoo.com/watch/4953531/13188510

 

Tarih: 23 Eylül 2010, 02:40 - İp: 78.***.**4.199
dedemkorkut
dedemkorkut (üye)
İstanbul / Amatör

andrelinoge hoca Allahın genişleyeceğini söyledi,bu sözü iyi anladım. bu pantaizm düşüncesine yakın bir düşünce islamın temelinde bu yok.hoca anlayamayacağı konulara girmiş.fakat bu konular islamın ilk yıllarında mutezile mezhebinde çok tartışılmıştı.onlarda herşeyi akılla ölçmeye kalktılar.islamın dışına çıktılar.

burda önemli olan Allahı akılla ölçmemek. Allah musaya sen beni göremezsin dedi.seni benim zatımı görecek şekilde yaratmadım manasında söyledi. çünkü insan aklı ve duyu organları maddeden oluşur.madde manayı bilemez.Allah madde değildir madde genişler. Allah ise yarattığı hiç bir şeye benzemediği için genişlemesi diye birşey söz konusu olamaz.bizler Allahın zatı hakkında bir şey bilemeyiz fakat fiili sıfatlarından zatı hakkında bilgi sahibi oluruz.

burda kişiler önemli değil cübbeli olur, yaşar hoca olur farketmez.düşüncesi doğruysa destekleriz.doğru değilse yanlış yaptın deriz.ben kişlerle uğraşmam. önemli olan düşüncesinin doğru olması.

 

Tarih: 24 Eylül 2010, 23:49 - İp: 78.***.**7.144
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

öyle tabi.

 

Tarih: 25 Eylül 2010, 00:02 - İp: 88.***.**5.18
andrelinoge
andrelinoge (üye)
İstanbul / Amatör

Panteizm zaten bildiğin Vahdeti Vucud la aynı şey sayılır, yani iki görüşün iddasıda aynı, ancak hoca üstüne basa basa bahsettiğim şey vahdeti vucud değildir diyor
panteizmde yaratılan herşey tanrıdır görüşü vardır, ancak hocanın anlattığında yaratılanları sürecin bir parçası olarak göstermiş
bu ikisi aynı şey değil

söyle izah edeyim, ortada yaratılıştan bu zamana ve ebedi ahirete doğru giden bir süreç var değilmi
biz yaratılanlar olmasaydık bu süreç olurmuydu ?
haliyle bu sürecin varlığıda gereksiz olurdu, süreci süreç yapan bizleriz, bizler sürecin parçalarıyız yani

Beka Allahın sıfatlarından birisidir, başlangıcı olmayan ve sonu olmayan anlamına gelir, yani bir süreç içinde değil, bu sebeple hoca sürecin kendisidir ifadesini kullanmakta

Allahı genişleyen olarak ifade etmesine gelince olayı bence kopuk anlamışsınız
zaten "biz" ifadesinin sebebini açıklarken bunu söylüyor
Allah genişlemiyor ancak varlık genişliyor, yani yaratılanlar genişliyor, her saniye her salise belkide Allah evrenin başka yerinde başka varlıklar yaratıyordu
haliyle Allah yaratılanları sürecin parçası olarak kabul ettiği için biz genişleyenleriz ifadesini kullanmış

ancak vahdeti vucud gibi anlaşılmamalı hocanın anlattıkları
hoca Allahı ve yaratılanları ayırıyor yani bizi yaratık olarak tanımlıyor
ancak vahdeti vucud tada panteizmde böyle değil, her yataılan ayrı bir şey değildir oda tanrıdır, bu fikirde dikkat edersen hiçbirşey genişlemiyor, haliyle herşey tanrının parçasıysa o zaman yaratılan birşeyde yok demektir

sözün özü hocanın anlattıklarıyla diğer iki sapık görüşün bir alakası yoktur

 

Tarih: 25 Eylül 2010, 06:13 - İp: 78.***.**9.94