kom82
kom82 (üye)
İstanbul / Amatör

Alışveriş Kültürümüz

İnternet üzerinden alışveriş kültürümüz maalesef gelişmiş düzeyde değil. Bu satıcı firmalar için olduğu kadar maalesef müşteriler için de öyle.. Şöyle ki;

İnternet üzerinden alışveriş imkanı sunan sitelerin %99.99 oranındaki bölümü "sanal stok" sistemi ile çalışmaktadır. Bu firmaların da sadece %40 oranında olanları gerçek bir mağaza/dükkanı olup bir kısım ürünleri stoklarında bulundurmakta, diğerleri ise bir apartman dairesinde hiç bir stok bulundurmadan faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bu gerçeği firmalar müşterilerine anlatmamakta/anlatamamakta, müşteriler de bunu anlamamakta direndiği sürece yukarıda anlatılanlar ve şikayet site/forumlarında vurgulananlar eksik olmayacaktır. Bu olgu sadece ülkemize has bir olgu değildir. Dünya üzerinde tanınmış/tanınmamış ne kadar alışveriş sitesi varsa bunların tamamında aynı sanal stok uygulaması sürdürülmektedir. Burada önemli olan satıcının tedarik-lojistik sürecini ne kadar sağlıklı yürütebildiği olması kadar onlara tedarik hizmeti veren distrübitör, imalatçı, toptancı stoklarının bu firmalara eşzamanlı bildirilip bildirilmemesidir de.. Verilmiş olan "x" ürün siparişi şayet satıcıya destek sağlayan kuruluşlarda yok ise ve bu bilgi satıcı firmaya zamanında haber verilmemiş ise sorun sizce nerede? Tabii ki bunları vurgularken sadece iyi niyetli olan satıcılar için bunları anlatma gereğini duydum. Telefonlara çıkmayan, maillere cevap verme zahmetine katlanmayan kısaca müşteri ile diyalog eksikliği bulunan firmalar ile siteyi kurup gelen siparişleri değerlendirmeye almayan/geç alan firmalar ayrı bir sorun.

Bizlerin bir eksikliği de alışveriş yapacak firma ararken öncelikli olarak arkasında parasal desteği çok olan , tanınmış merkezlere yönelmiş olmamız değil mi? Normal bir alışveriş yapmak için genelde "grosmarket" aramıyor muyuz? Buradaki ürün çeşitliliğini arıyor, ön plana çıkarılmış olan fiyatlara kanmıyor muyuz? Migros, Metro, Gima gibilerinin yerine kaçımız mahalle bakkalına; Hepsiburada, Weblebi, İdeefix gibilerinin yerine kaçımız kirtasiyeniz.com ya da diğerlerine fiyat soruyor yada etiketlerine bakıyoruz??? Ya da diğer anlamda % olarak kaç kişi mahalle bakkalımızdan veya kirtasiyeniz.com'dan şikayetçiyiz???

Kıssadan hisse;

1. Şayet siparişimizi acil istiyorsak öncelikli olarak tedarik-teslim sürecini sorgulamamız gerekmez mi?

2. "Ne ekersen onu biçersin" atasözümüzü kendi kendimize doğrulamıyor muyuz?

Saygılarımla..

Tarih: 12 Mayıs 2007, 14:23 - İp: 85.***.**0.158