vlkn44
vlkn44 (üye)
İstanbul / Amatör

D7000 Back Focus Hk.

Arkadaşlar selam,

Foruma yeni üye oldum, Powershot SX30'umu satıp Amazon.com üzerinden D7000 siparişi verdim. Cuma günü elimde olacak.

Bununla birlikte sizlere sormak istediğim bir soru var. Bu konu bir kaç kez daha tartışılmış forumda ancak bu backfocus konusunda nikon tarafından yapılmış herhangi bir geliştirme firmware upgrade v.s var mı? Yada yeni serilerde de bu hata devam ediyor mu?

Açıkçası ürünü aldıktan sonra bu tartışmayı gördüm ve rahatsız edici oldu. Her ne kadar yabancı forumlarda bu problem tüm DSLR makinalarda vardır önemli olan doğru ayar v.b gibi yazılar okumuş olsam bile, burdaki değerli arkadaşların yorumlarını ve kullanan arkadaşların gözlemlerini merak ettim.

teşekkürler.

Tarih: 27 Haziran 2011, 14:48 - İp: 78.***.**7.149
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

bu problem tum makinelerde olsa nikonun probleminden bahsedilmezdi zaten. o biraz nikon fanatigiyim, uyduracak kılıf bulamadım kıcımdan sallıyorum der gibi olmuş.

makine gelsin hele problemli olup olmadıgını gorun.
okudugum kadarıyla lensle senkron falan edilip sorun cozulebiliyomus.
paperman acmıstı bu konuyu, o takip ediyordur sanırım, ondan bilgi alın isterseniz.

 

Tarih: 27 Haziran 2011, 16:04 - İp: 88.***.**8.140
vlkn44
vlkn44 (üye)
İstanbul / Amatör

teşekkür ederim gaijin.

 

Tarih: 27 Haziran 2011, 16:13 - İp: 78.***.**7.149
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

D7000 elinize geçip denedikten sonra problem var/yok bildirirseniz seviniriz.

 

Tarih: 27 Haziran 2011, 19:45 - İp: 96.***.**4.180
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

gule gule kullan volkan.....

 

Tarih: 27 Haziran 2011, 20:17 - İp: 85.***.**0.246
vlkn44
vlkn44 (üye)
İstanbul / Amatör

teşekkür ederim buzlucam, cuma gününden sonra inşallah.

paperman, çok fazla anlayabilirmiyim bilmiyorum, bir kaç fotoğraf çekip yorumlarınız için paylaşırım.

 

Tarih: 27 Haziran 2011, 20:20 - İp: 188.***.**8.107
kerempekin
kerempekin (üye)
İstanbul / Amatör

Birde gümrüğe takılmadan nasıl Amazon.com dan alışveriş yaptığınız bilgisini paylaşırsanız aydınlanmış oluruz.

 

Tarih: 28 Haziran 2011, 00:00 - İp: 78.***.**0.219
vlkn44
vlkn44 (üye)
İstanbul / Amatör

Ne yazık ki öyle bir ihtimal yok, var diyenlere de inanmayın. Yanlış hatırlamıyorsam 200$ ve üzerindeki herşey gümrüğe takılıyor.

Ben yanımda getireceğim Amerika'dan.


Bu arada seri numarasına bakarak back focus düzeltilip düzeltilmediğini anlama ihtimalimiz var mı? Farkında olan bu kadar insan varken, Nikon boş durmamıştır herhalde.

#vlkn44' tarafından 28.06.2011 10:53:56 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 28 Haziran 2011, 10:52 - İp: 78.***.**7.149
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

seri numarasından bir sonuca gitme ihtimalin yok. focus chart al yanına çekim yap..

 

Tarih: 28 Haziran 2011, 11:09 - İp: 85.***.**6.12
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Dün Nikon servisine ( Kanada ) yolum düştü - alakasız bir konu için ... Gitmişken dayanamayıp tabi D7000 back focus konusunu sordum . Elinde back focus problemli D7000 olanlar , işi "fine tune" ile halledebiliyorlarsa yine de makinayı kalibrasyon için servise getirsinler mi dedim . Cevap - getirsinler , bizim teknisyenler baksa daha iyi olur dedi . Gelmişken başka sorun filan da var mı diye bakarız , firmware yenileriz, temizleriz filan ( yağ problemi ? ? ) dedi - son derece kibarca . Tabi ki Turkiye'deki gibi sorunu reddetme filan söz konusu bile değil.

------------------

Servise gitme konuma gelince - alakasız ama yine de yazmak istiyorum . D5000 ile aldığımız 18-55mm VR kısa süre sonra AF problemi yaratmış ve servis tarafından ücretsiz yenilenmişti . Bu yeni lensi de maalesef eşim makinayla beraber beton zemine düşürdüğü için arada bir sıkışma/AF yapmama gibi problemler çıkarıyordu . Servis elemanı zangır zangır oynayan lensi eline alır almaz hatanın düşme sonucu olduğunu anladı ama kibarlıktan bir şey demedi .

Garanti kapsamını sordum , " bizi bilirsiniz - böyle ufak konularda müşterimize sıkıntı vermeyiz , gerekeni yaparız " dedi . Yere düşmüş bir lens konusunda terslenmemeye bile razı iken böyle bir yaklaşım beni şaşırttı.

Tam toparlanıyordum çıkmak için - omuzumda D300 vardı - bırakmıyacak mısınız makinayı dedi . Problemi yok ki deyince , o manada demedim - sensörü , içini bir temizler bakımını yapardık dedi . Madem buraya kadar gelmişsiniz bir kıyağımız olsun ! !

D300'ü yine de bırakamadım - 1 hafta sonra teslim edebilecekleri için - ama bir müşteri olarak memnuniyetimi tahmin edersiniz . Nikon Kanada %100 haklı oldukları bir garanti probleminde , beni haklı çıkarmak için limitlerini zorluyor . Memleketimizde ise , %100 haklı müşterinin garanti talebine "kullanıcı hatası" olarak belirleme yarışında servisler .

Fark tabi burada Nikon fabrikaya bağlı çalışan servisin , maliyeti $100 bile olmayan lensi ücretsiz tamir ettiğinde/yenilediğinde hayat boyu bir Nikon müşterisi bağladığının bilincinde olması .

Turkiye'de ise distributor firma bu işi "kanunen" zorunlu olduğundan angarye olarak yapıyor . Sonuç ortada ...




 

Tarih: 28 Haziran 2011, 20:45 - İp: 96.***.**4.180
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

paperman;

Bu örnekleri görünce insan Türkiyede yaşadığına, buradaki Türk ithalatçıların tavrını görüncede (bunu yapanlar Türk olduğu için) Türk olduğuna utanıyor.

Benim milleyetçilik duygularım oldukça kuvvetlidir. Ama şuda bir gerçek ki hırsızlık, yolsuzluk, insana saygısızlık, ticareti karşısındakini kandırmaca, görmede üstümüze yok.

Biz böyle değildik. Ama şimdi zamanında gururla taşıdığımız hasletlerin hepsini yitirip, belkide dünyanın en sahtekar milletlerinden biri olduk.

Bir Kanada ya bak, bir Türkiye ye . Aferim bize !!!!







 

Tarih: 29 Haziran 2011, 00:34 - İp: 78.***.**8.105