Fotoğrafçılık Forumları
Canon 400 D Mi - Sony A 100
Meraklı birisiyim (memurum her zaman makina alamam) ama iyi bir makina almak istiyorum ama her türlü ihtiyacıma cevap verebilecek bir makina olsun istiyorum değerli görüşlerinizi bekliyorum birde izmir yakın olduğu için oradan almayı düşünüyorum İzmirli arkadaşlar lütfen yardım
COMANCHİ bu forumu çok hantal ve kullanıcılarının bazılarını
çok önyargılı bulduğundan KENDİ YAZILARINI silmiştir..
#comanchi' tarafından 08.06.2007 20:37:59 tarihinde düzenlendi.
#comanchi' tarafından 26.05.2007 00:29:30 tarihinde düzenlendi.
sevgili comanchi..
ben sony a100 alırken elimde sony r1 diye bir makina vardı.
sony'i fotograf sektöründe ele alırken sadece sony ile ele almamak gerekir çünkü sony bu sektöre girerken minolta gibi yılların deneyimine sahip bir markayı satın alarak girdi..yani bu firmanın deneyimlerine kendi deneyimlerini de koyarak yola çıktı..
inşallah en kısa zamanda hayalindeki makinaya kavuşur ve burda yayınlayacağın fotoğrafları hep birlikte alkışlarız..
#merhaz' tarafından 26.05.2007 00:35:01 tarihinde düzenlendi.
Comanchi,
Git internetten bir yerlerden şu soruların cevaplarını öğren gel, sonra millete ahkam kes:
1. Dünyanın en baba video kamera üreticisi kimdir ve bu işi kaç yıldır yapıyor ?
2. Dünyanın en büyük birkaç sensör üreticisi kimlerdir ve bu işi kaç senedir yapıyorlar ?
3. Bugünkü DSLRlar acaba geçmişin SLRlarıyla mı yoksa video kameralarla mı daha çok ortak noktası vardır? Mesela şarj, sensör, işlemci, LCD vs gibi kavramlar
4. Canon makinalarında kimin LCDsini kullanıyor ?
5. Minolta nedir ve şimdiki sahibi kimdir ?
6. Canon'un cirosu ve faaliyet alanları nelerdir ?
7. Sony'nin cirosu ve faaliyet alanları nelerdir ?
COMANCHİ bu forumu çok hantal ve kullanıcılarının bazılarını
çok önyargılı bulduğundan KENDİ YAZILARINI silmiştir..
#comanchi' tarafından 08.06.2007 20:39:21 tarihinde düzenlendi.
@antika
Soruları okuyunca verdiğim tepki şuydu,
yazarını tuzağa düşüren sorular olmuş bunlar...
COMANCHİ bu forumu çok hantal ve kullanıcılarının bazılarını
çok önyargılı bulduğundan KENDİ YAZILARINI silmiştir..
#comanchi' tarafından 08.06.2007 20:39:46 tarihinde düzenlendi.
Merhaba;
Diğer arkadaşlar konuyu biraz farklı yere taşıdı
bende sn.Balorman gibi karar vermek için çok uğraştım
sonunda ekonomik olması bakımından sony A100 almayı tercih ettim
gelelim iyi olanına;
Bence makinaların 2 side güzel aralarındaki fark sony de sensör boyutu daha büyük (Fotoğrafa büyük etkisi var) ama bu makinayı üstün kılmaz çünki far çok küçük ölçüleri vereyim sony A-100 Sensör area:23,6x15,8 ---- canon eos 400d: 22,2x14,8 ayrıca steady shot u lütfen küçümsemeyin ööle kahve iç çay içle olmuyor
Benim kanaatimce son söz
Sony dslr makina işine yeni girdi piyasada tutunmak için fiyatı aşağı çekti nikonun D200 ü ile sony a-100 tek farkı çekim hızı birisi1/8000 diğeri 1/4000 bide fiyatlarını karşılaştırın
aslında memur arkadaş çoktaaaan makinayı almıştır olsun belki başkasına yardımcı olmuş oluruz
herkese iyi günler dilerim
@antika
Sony nin Canon dan daha iyi makina ürettiğini iddia etmeye çalışmış ama Sony daha çok yeni minolta yı almış olabilir.
ama Canon sektörde bir numara LCD yi yapması çok mu önemli anlamadım gitti adam processor üretiyor kendi geliştridiği Cmos ları kullanıyor
Oguziu,
Haklisin, Canon'un LCD'yi kendisinin uretmemesi zerrece onemli degil.
Canon kullandigi herseyi kendisinin urettigini iddia edenler var ortalikta, sanki cok onemliymis gibi, onlara bir cevapti:
"...canonun kendi sensör fabrikası lens fabrikası ve silisyum entegre fabrikası var ,digic 2 yi de kendi üretiyor gövdeyide lenside herşeyi ,kum sokup lens çıkarıyor fabrikadan bu küçümsenecek bir başarı değildir..." --- comanchi
Bu arada Canon'un kendi islemcisini uretiyor olmasi cok mu onemli. Yani Canon, Intel'den, AMD'den, IBM'den (PS3'un islemcisi) daha mi iyi chip uretiyor.
Neymis efendim Canon kendi sensorunu uretiyormus, ne var bunda, Sony 40 yildir bunu yapiyor.
Bu durumda Nikon'un optik ve mekanik disinda hicbirseyi kendisinin yapmiyor olmasi, Nikon'u sefil bir yapar. Acaba Nikon gercekten sefil bir firma mi? Hic sanmam.
Bunlarin hepsi trash. Ben verdigim paranin karsiligi aldigim faydaya bakarim. Sony A100 fiyatina Canon 400D satiliyor, eger elimde surusuyle Canon EOS lens olsaydi 400D'yi almayi dusunurdum, ama bu ise ilk yatirimimsa gozumu kirpmadan A100 alirim, o paraya en cok faydayi o sagliyor cunku.
İlgili olabilecek konular
-

Cenk Mirat Pekcanattı Eleştiri Ödülü 2026
27 Haz. 2026, 11:17 miratcenk
03627 Haz. 2026, 11:17
miratcenk -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
024208 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
160127 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
025121 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
036310 May. 2026, 17:30
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023902 May. 2026, 15:18
ebede -

İyi Doğdun Foto!: İki Asrın Ulusal Z Raporu
02 Nis. 2026, 13:54 miratcenk
037902 Nis. 2026, 13:55
miratcenk -

-
