mrsonek
mrsonek (üye)
Bursa / Amatör

Fujifilm Teknik Servis

Arkadaşlar bu yazıyı isyan ve şikayet amaçlı yazıyorum.

24 Ağustos 2007 tarihinde arızalı olan Fuji Finepix S5700 model makinamı LCD ekranının değişimi için Fuji Teknik servisine Yurtiçi Kargo aracılığı ile yolladım.Bu tarihten şu yazıyı yazdığım ana kadar benim bilgi alma amaçlı aramalarım dışında firmadan tek bir telefon dahi gelmiş değildir. Defalardır aramama rağmen de hep bir şekilde oyalama taktiği güdülmektedir.En sondan bir önce yaptığım telefon görüşmesinde geçtiğimiz hafta Çarşamba günü yurtdışından siparişi verilen Lcd ekranın ellerine ulaşacağı ve bunun tamirinin en fazla bir gün alacağı ondan sonrada firma tarafından ödeme yapılması konusunda aranacağım bilgisi verilmiştir.Fakat 3 gün beklememe rağmen firma tarafından böyle bir arama yapılmamıştır. Dolayısı ile firmayı son kez aradığımda Lcd ekranın ellerine ulaşıp ulaşmadığına dair bilgi verilmemiş,ama tamir edilmek üzere daha ilgili departmana sevkinin yeni yapılacağı söylenmiştir. Ve telefondaki arkadaşın söylediğine göre 3 gün içerisinde tamiri yapılacak,ödemenin nasıl yapılacağına dair tarafıma bilgi verilecek ve ürün kargolanıp adresime gönderilecektir. Fakat bugün aradan geçen 4 ncü gün. Çok iyi biliyorum ki şimdi arasam yine aynı şekilde bir oyalayıcı cevap ile karşılaşacağım.

Forumlarda okudum.Fuji firması Japonyadaki sistemi kendine örnek almış.Yetkilileri öyle diyor.Allah aşkına bu yetkili söyleyebilir mi bu ne ilgisizlik ve bu ne ciddiyetsizlik.?Kendinize örnek aldığınızı söylediğiniz ve sisteminizi ona göre şekillendirdiğini belirttiğiniz Japonlar aynen bu şekilde mi yapıyorlar yada yaparlar..? Alt tarafı sadece bir LCD aparatının değişimi için gönderilen bir makina aradan geçen şu kadar zamana kadar hala mı yapılamaz..ve Kullanıcıya durum hakkında hiç mi bilgi verilmez..? Lütfen bahse konu yetkili kendini biz son kullanıcıların yerine koysun ve o şekilde olayı değerlendirsin.

Sayın fuji yetkilisi yada yetkilileri lütfen forumda diğer benzeri sıkıntıyı yaşayan arkadaşların şikayetlerini de dikkate alın ve ivedi olarak bu sorunun önüne geçin.Allah aşkına bizde uzun yıllar teknik servis işinde çalıştık ve işlerin bu ortamlarda nasıl döndüğünü de çok ama çok iyi biliriz. Bu sadece ve sadece ciddiyetsizlikten öte birşey değildir.

Konuyu tüm arkadaşların dikkatine sunar ve ellerinde varsa ve umarım olmaz da, arızalı Fuji makinalarını ilgili firmaya göndermeden önce bir kere daha düşünmelerini tavsiye ederim....

Selam ve esenlikler....


(Bu arada bu maili yollamadan son bir kez daha aradım ve son olarak bana verilen cevap ben size döneceğim şeklindedir.Bir bayan arkadaş dönecekti ve bilgi verecekti, aradan yarım saat geçti ve bu bilgi ne meret bi bilgiyse hala verilecek....Bekliyoruz bakalım...! )

Tarih: 14 Eylül 2007, 14:08 - İp: 85.***.**8.191
hata
hata (üye)
Ankara / Meraklı

Haklısınız fujinin teknik servis sorunu hala çözülebilmiş değil. Bende makinamı sadece objektifindeki tozun temizlenmesi için göndermiştim ve 40 günde sayın Mustafa Hoşbakan'ın kişisel girişimi ile ancak tarafıma gelebilmişti. Sonradan öğrendiğim kadarı ile fuji teknik servisinde çalışan teknisyen arkadaştan kaynaklanan bir sorun olmuş ve onun yerine yeni eleman bulunup birikmiş işlerin temizlenmesi zaman alacaktı. Telefon meselesine gelince teknik serviste çalışan arkadaşlar sürekli telefona bakmaktan çalışamaz hale geldiklerinden telefon konusunda biraz kayıtsız kalıyorlar. Bende sizinle aynı fikirdeyim fuji gibi bir firmanın bu konuya biran önce çözüm bulması gerek yoksa şikayetler git gide artacak ve firmanın saygınlığın yitirmesine neden olacak gibime geliyor.

 

Tarih: 14 Eylül 2007, 16:18 - İp: 81.***.**8.3
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Sn. İbrahim Özbay,
mailiniz için teşekkürler.
Fujifilm teknik servisi Türkiye genelinde 700 Fuji bayiisine, 200 Teknosa şubesine ve 800 diğer satış noktalarına hizmet vermektedir.
Teknik servise gelen tüm makinelerde öncelik Garanti kapsamında olan makinelere verilir ve ikinci planda düşme, çarpma gibi hasarlar
tamir edilir.
Bu olayı netfotograf.com da açık bir şekilde yazmanızla teknik servisdeki arkadaşların pek "sempatisini" kazandığınızı söyleyemem.
Teknik servis işlerinde çalıştığınızı söylüyorsunuz, ancak bu tür yöntemlere başvurmak hoş değil. Biraz sabırla tüm işler daha kolay ve daha
hızlı halloluyor.
Ciddiyetsiz olduğumuzu bir Fuji kullanıcısı olarak netfotograf.com da yazmanız'da benim kabul edebileceğim bir şey değildir.
Ciddiyetsiz olan bir şirketin ürün müdürüyle bu konular hakkında kişisel yazışmanız bile mümkün olmaz.

Makinenizin düşerek bozulması elbette hoş bir şey değil, size bir kullanıcı olarak yardımcı olmak tüm personelimizin çalışmasının hedefi ve amacıdır.

Makineniz bugün Kargo vasıtası ile adresinize gönderilecektir.

Saygılarımla...

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 12:37 - İp: 81.***.**2.84
mrsonek
mrsonek (üye)
Bursa / Amatör

Anladığım kadarı ile Teknik Serviste çalışan arkadaşlarınızın biz müşterilerine eksik bilgi vermeleri, aradığımızda telefonlara kimselerin kolay kolay çıkmamaları ve alt tarafı sadece bir LCD ekran değişimi için sizlere gönderilen bir makinanın (ki teknik serviste çalışan bir personelinizin söylediğine göre maximum bir günlük bir işlem) 3,5 haftadır tamir edilememesi, ve her aradığımda oyalayıcı bir taktiğin güdülmesi ve bunun sonucunda ortaya çıkan bir rahatsızlığın konu ile ilgili bir fotoğraf sitesinde dile getirilmesi sizleri epey bi rahatsız etmiş.

Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla ortada bir sıkıntı var ve siz bu sıkıntıyı gidermek ve çözüm yolu bulmak yerine biz son kullanıcıları sorumlu tutuyorsunuz. Lütfen bahse konu siteyi dikkatlice bir inceleyin. O zaman şunu fark edeceksiniz ki Firmanızın teknik servisinden, sizlerde arızalı ürünü olan insanların yeterince aydınlatılamamasından, ve sizlere bilgi alma amaçlı ulaşma adına edilen onca telefondan ama sonuçta yaşanılan hayal kırıklıklarından ne kadar muzdarip olunduğunu fark edeceksiniz. Lütfen sizlere yakışan "müşteri velinimetimizdir", "müşteri konu ne olur ise olsun daima haklıdır" felsefesinden hareketle hatayı karşı tarafta arama yerine birazda kendinizde ve organizasyonunuzda arayınız. Yukarıda açıkladığım biçimde firmanızdan kaynaklanan sıkıntılardan dolayı rahatsızlıklarını dile getiren insanları lütfen bu şekilde suçlayıcı konuşarak daha fazla zedelemeyiniz. Üstelik tek rahatsız olan kişide ben değilim. Ortada bir problem var ise, ki var, bunun suçlusu elbetteki biz değiliz.Sizlerden firma olarak beklediğimiz sadece biraz daha özen ve itinadır, başka da birşey asla değildir. En başında tarafıma aydınlatıcı bir bilgi verilseydi zaten bu sıkıntılar yaşanmazdı. Bence en temeldeki sorunda budur.


Bu maili tavrınız üzerine bahse konu bu sitede de diğer son kullanıcıların aydınlanması ve en güzel hakemliği onların yapması amacıyla takdirlerine sunuyorum.Gördüğüm kadarıyla zaten sizde cevabınızı hem özelimden ve hemde site üzerinden yayına vermişsiniz....

Teşekkür eder, içtenlikle üstün başarılar dilerim....

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 17:15 - İp: 85.***.**9.169
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Mrsonek bak senin sorunun halloldu bile. Ya ben napayım. Benim sorunumla ilgilenin bir şirket sorumlusu bile yok. Bak sana en azından koskoca ürün müdürü yardımcı oluyor. Şanslısın ki makinan fuji.
Ben şahsen fuji ve özelikle positifi bu konuda takdir ediyorum. Birebir ilglenmesi bile yeter....
İyi bak makinan geliyormuş.

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 17:36 - İp: 88.***.**0.237
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

mrsonek,
bu siteye daha yeni geldin ve anlaşılan doğru dürüst burada yazılanları incelememişsin. Bak bakalım Fuji ile ve diğer markalar ile ilgili sorun ve sorulara. Hangi şirket ürünlerinin bu kadar arkasında duruyor. Lütfen...
Elbette makinenin arızalanması üzücü, ancak her yerde insan faktörü söz konusu. İnsanlar birbirlerine biraz daha saygılı olması gerekir. Değilmi...
Makinen, üzgünüm ama düşmüş ! Biz bu konuda elimizden geleni yapıyoruz. ANCAK sırada bekleyen başka insanlarda var. ve tatil dönüşü kumlanmış makinelerden tutun, su almış makinelere kadar inanılmaz bir yüklenme var. Bu tamirat hakkında bilgi verilmiş size. Siz de kusura bakmayın ama bu tamir sürecini (diğer tüketicilerin hakkını yemeden ) beklemeniz gerekiyor. Son olarak: Hiç bir şirket bu tür konuları bu sitede açık bir şekilde tartışmaz. Biz bunu kendimize ve işimize güvendiğimiz için yapıyoruz.
Sevgilerle...

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 17:38 - İp: 81.***.**2.84
mrsonek
mrsonek (üye)
Bursa / Amatör

Neyse, konuyu uzatmanın ve gereksiz yere laf kalabalığına kaçmanın bir gereği yok. Her iki tarafta ve bu konuya katılan diğer arkadaşlarda maksatlarını ve konu hakkında söylemek istediklerini içtenlikle ve tüm açıklığı ile dile getirdi.

Mustafa bey tarafıma bilgi verildiğini belirtmiş ama ben tarafıma yeterince aydınlatıcı bir bilgi verilmediğini ve bilgi almak adına kırıntı namına bile olsa aldığım bilgilerin şahsımın ısrarlı aramaları sonucunda olduğunu ifade ettim.Elbetteki kimseyi vede özellikle Fuji firmasını asla ve asla yalancılıkla itham ediyor değilim. Niyetim kesinlikle bu değildir. Ama sonuçta şahsımda bir takım şeyleri olduğundan farklı yansıtıyor değilim.Yazılarım dikkatlice okunduğunda anlaşılacaktır ki ben (konu benim ile ilgili olduğu için) ürünleri sizlerde tamirde olan kullanıcılara firmanız tarafından eksik ve yetersiz, aydınlatıcı olmayan bilgiler verildiğini ve bundan dolayıda rahatsız olduğumu ifade ettim.Mustafa beyin özel ilgisine elbetteki tüm samimiyetimle ve tüm içtenliğimle teşekkür ederim.Ama sizlerde hak verirsinizki insanların ürünlerinin bir an önce ellerine ulaşması için illede Mustafa beyin mi araya girmesi gerekiyor.?Acaba şahsım Mustafa beye mail atmasa idi ve Mustafa bey araya girmese idi bu sorun bu kadar acil olarak çözülür müydü..? Belkide çözülürdü.Bilemiyorum ve bunun takdirinide sizlere bırakıyorum.

Mustafa bey diğer firmaların müşterilerine yaklaşımları ile Fujinin yaklaşımlarını kıyaslamam gereğinden bahsetmiş.Haklıda olabilir.Fakat şunu önemle belirtmek isterimki Şahsım ve inanıyorumki Fuji markasına sahip olan tüm kullanıcılar da Fuji ismine duydukları saygı, hayranlık ve güvenden ötürü bu markayı seçmişlerdir.En azından benim gerekçem bu idi.Sonuçta elbetteki çok daha farklı bir markada seçebilirdik. Fakat şahsımın ve forumda benzer konuda şikayetleri olan arkadaşlarında belirtmek istedikleri, böylesine saygın bir firmanın bahse konu ettiğim ve edilen şikayetleri hak etmemesidir.İnanıyorumki Mustafa beyde bir noktada bizlere hak veriyordur.Son kullanıcı olarak dileğim odur ki bu şikayetler dikkate alınsın ve bir şekilde firma imkan ve olanakları çerçevesinde "Hal" yoluna gidilsin.Tabii bu noktadaki takdir de firma yetkililerine aittir.

Şunu son olarak ifade etmek isterimki ortada yaşanılan sıkıntı ne olur ise olsun "Fuji" ismine olan ve bu markaya olan güvenim sarsılmış değildir.Şu an yeni bir makine alacak olsam tercihim yine Fuji markası olacaktır.Gönlümden geçen Türkiye'mizde bu firmanın asaletini temsil eden kuruluşun imkanlar ölçüsünde çok daha kaliteli, çok daha seri hizmetler vererek rakiplerin asla ulaşamayacağı bir düzeye ulaşmasıdır.Bu firma yetkililerine akıl verme basitliği değil sadece gönlümden geçen bir düşüncedir. Sonuçta bahse konu ettiğim ve forumda edilen bu rahatsızlıklar inanıyorumki basit ama giderilemeyecek sorunlar asla değildir.

Mustafa beye makinamın sorununun hallolmasına gösterdiği özenden daha ziyade bu konuya olan katkısından dolayı bir kere daha teşekkür eder,bu konuya görüş ve fikirleriyle katılan arkadaşlarada teşekkür eder ve iletilmesi gereken mesajların iletildiği kanaatiyle Fuji firmasına çalışmalarında sonsuz başarılar diler ve herkese teşekkürlerimi sunarım...

Selam ve Esenlikle....

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 22:59 - İp: 85.***.**9.169
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Sevgili mrsonek,
makinenizi güle güle kullanın.
Diğer arkadaşlarada söz verdiğim gibi...yetişebildiğim müddetçe herkes bana da başvurabilir. mhosbakan@fujifilm.com.tr ayrıca cihan@fujifilm.com.tr ve tufan@fujifilm.com.tr de arkadaşlarımızda her zaman sizlere sorunlarınızda yardımcı olacaktır.
Ortak dilimiz fotoğraf...ve güzel fotoğraflar çekebilmeniz için her zaman biz buradayız.
Mrsonek e ayrıca açıksözlülüğü için teşekkür ederim. Satır aralarından bizlerde "derslerimizi" çıkarmış bulunuyoruz bu arada.
Herkese sevgilerle... [>:D

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 23:26 - İp: 88.***.**2.105
400asa
400asa (üye)
İzmir / Meraklı

merhaba,

konuyu ilgiyle takip ediyorum.mrsonek'n sorununun çözülmesine sevindim.

Güle güle kullanın makinanızı.

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 23:35 - İp: 85.***.**6.211
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

positif abi benimde sorunumu çözsene.

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 23:40 - İp: 88.***.**4.58
positif
positif (üye)
İstanbul / Firma

Pazarbey,
bugün sorunu okuyunca içimden geçmedi değil yani.. Üstadımızı yaya bırakmamak lazım.
Hadi sana Sigmada bir torpil yapayım
Objektifi benim dikkatime gönderirmisin?
Sevgiler...

 

Tarih: 17 Eylül 2007, 23:47 - İp: 88.***.**2.105