hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

Bir Alışveriş Hikayesi....

Bir makine ve lens aldım. Bir kaç gün sonra lensi iade ettim, aradaki fiyat farkını ödeyerek başka lens aldım. Eve dönünce yanlış hesaplama sonucu 117 YTL fazla alındığını fark ettim. İade ettiğim ilk faturada makinenin değeri 117 fazla, lensin fiyatı 117 YTL eksik yazıldığını gördük. Toplamda ödediğim rakam değişmiyordu. Ancak lensi faturada yazan değerden geri iade aldıkları için elimde olan ürünlere bu kadar fazla ödemiş oldum. 2 hafta içerisinde kamera, lens vs 3700 YTL tutarında alışveriş yaptığımdan bu kadar rakamı sorun etmemelerini istedim. Uzun telefon konuşması sonrası bunu telafi edemeyiz yeni siparişte 50 YTL iskonto yapalım, yarısı sizden yarısı bizden çıksın dedi. Ben de böyle yaparsak kendimi kazıklanmış gibi hissedeceğimi bu tutar kadar kendilerine öğle yemeği ısmarlayabileceğimi ama , paranın tamamını telafi etmelerini söyledim. Yemeği biz ısmarlayalım ama bunu yarı yarıya paylaşalım dediler. Sonraki siparişimi 50 YTL eksik ödedim. Yemek alacağımı önümüzdeki günlerde kullanacağım.

Ticaret ile uğraşan arkadaşlar! bu işler böyle mi yürüyor?


#hamsikoy' tarafından 09.02.2007 18:33:50 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 8 Şubat 2007, 12:58 - İp: 213.***.**1.171
melrock
melrock (üye)
İstanbul / Amatör

yok böyle birşey hamsiköy,
eğer farkı iade edemiyoruz diyorlarsa aldığın bütün ürünleri toptan iade et. onu geri almak zorundalar o zaman. anlattıklarına bakılırsa ürünlerin hasar anlamında, yada yanlış ürün getirtildi, ama iadede 2. ele düştü gibi bir zararı yokki paylaşasınız. bunun adına zarar bile denmez. adamlar senden yanlış ücret almışlar ve bunu düzeltmeleri gerekir. insanın böyle birşeyi teklif etmeye en başta utanması gerekir. ortada ne zarar varmış ki paylaştırıyorlar. adamlar zarara değil resmen senin cebindeki paraya ortak olmaya çalışıyorlar. yok öyle paylaşalım falan. bu nasıl bir uyanıklıkdır anlamadım gitti doğrusu.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 13:33 - İp: 81.***.**7.88
rokomet
rokomet (üye)
Ankara / Amatör

Muzdarip arkadaşım..
Anlattığın olayın ne ticaretle ne esnaflıkla nede başka hiç bir kavramın olumlu yada iyi tarafıyla alakası yok..Tabi olay tam olarak burda bize anlatabildiğin kadar ise..
Firma hem yanlış hesap yaptığını kabul ediyor hemde bunu tam olarak telafi etmeyeceğini ifade ediyor.. yanlış hesap yaptığını kabul etmese anlarım.. Serbest piyasa ekonomisi der geçerim.. ama durum farklı
Bunu söyleyen eğer ticaret adına böyle birşey söylüyorsa sende ona ticaret anlamında yaklaş..Ne demek bu.. melrock'un ifade ettiği gibi komple iade yoluna gidebilirsin. kanuni ve legal yollarla hakkını arayabilirsin..
Yok eğer söz konusu firma "efenim siz ürünü açtınız denediniz ikinci el oldu" gibilerinden yan çizme yoluna giderse bilki burada artık iyi niyet yoktur. kötü ve art niyet aranmalıdır.
Durum legal ve yasallıktan uzaklaşırsa benim tavsiyem biraz sert ve kararlı bir tutum almandır.. sözkonusu firmaya yada mağazaya gidip bu fütursuz cevabı sana veren kişiyi bezdirme yolunu seçebilirsin. Hatta varsa birkaç arkadaşınla gitmen daha etkili olur.. Bu nasıl olur ? öncelikle sözkonusu yanlışlığı telafi etmelerini istedin ve itiraz ettiklerini düşünürsek sen (ve arkadaşların) mağazadaki bilistisna her ürünü tek tek inceleyerek fiyat sorarak meşgul edebilirsiniz. Yüksek sesle tartışarak firmanın rahatsız olmasını sağlayabilirsiniz. üst üste birkaç gün uzun süreli ziyaretler ile söz konusu 117 ytl den daha fazla zarar verebileceğinizi gösterebilirsiniz..
tabi bunların hiç birinin olmasını dilemem..
sözkonusu firma eğer ticaret erbabı ise yada esnaf ise sizin kararlı tutumunuzu farkettiği an tamamını telafi yoluna gidecektir.
Kaldıki eğer konu burada aktardığın kadar değilde başka unsurlarda varsa burada tek tarafı dinleyerek bir firmayı karalamakta suçlamakta doğru değil.
Benim kafama takılan paranın miktarı değil.. söz konusu miktar 10 ytl olsada 1.000 ytl olsada.. böyle bir olay olmamalı.. firma eğer yanlış hesap yaptığını söylüyorsa derhal bunu telafi etmeli..
Birde geçenlerde söz konusu olan başka bir topikteki olay geldi aklıma.. muhattap olduğunuz kişi firma sahibi değilse mutlaka firma sahibine yada vekalet verdiği üst düzey bir yetkiliye ulaşın.. aklıma satışlardan prim alan tezgahtar ünvanındaki bir kişinin kişisel çıkarı için yaptığı bir olay olabileceği geldi...
lütfen gelişmelerden haberdar ediniz..

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 14:14 - İp: 81.***.**8.85
evrensel
evrensel (üye)
İstanbul / Haber Fotoğrafçısı

Uyarı

  1. Forumda yazılan mesajlardan tamamen üye sorumludur.
  2. T.C. yasalarını ya da uluslararası kanunları, anlaşmaları, tüzükleri çiğneyen mesajlar foruma gönderilemez.
  3. Konu açmadan önce forumu aramanız önerilir. Bir birinin benzeri konular silinecektir.
  4. Konunuzu, ilgili ve sadece tek bir bölüme açın.
  5. Konunuzun başlığını, sorunuzla ilgili özet bir cümle olarak belirtin. "Acil..., yardım.., buraya bakın..., makine alacam kararsız kaldım..." şeklindeki konular silinecektir.
  6. Topluluklar hakkında tahrik edici ve küçük düşürücü yazılar yazılamaz.
  7. Site tanıtımı, reklam, satış ve satın alma ilanı şeklindeki mesajlar silinecektir.
  8. Özel mesaj sistemi ya da mail üzerinden dosya ve bilgi paylaşımı talebi içeren mesajlar silinecektir.
  9. Programların crack ve seriallerini dağıtmak, crack, warez, hack benzeri sitelerin tanitimi kesinlikle yasaktır.
  10. Telif hakları kanunu kapsamında; kullanma klavuzu, görüntülü belge veya dökümanların yayınlanması, bu belge ve dökümanları barındıran sitelere link verilmesi kesinlikle yasaktır.
  11. Herhangi bir kullanıcının kişisel bilgilerini yayınlamak ve özel mesaj sistemindeki bir konunun foruma taşınması kesinlikle yasaktır. Rahatsız edici mesajları olduğunu düşündüğünüz üyeyi site yönetimine bildirin.
  12. Foruma konu açan ve cevap yazan her üye yukardaki kuralları kabul etmiş sayılır, aksi davranışlar üyelik iptaline neden olur.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 17:48 - İp: 85.***.**2.227
magenta_06
magenta_06 (üye)
Ankara / Profesyonel Fotoğrafçı

kredi kartı ilede alışveriş yapsan satıcı firmanın sözleşmesinde ücret kesimine ait bir yazılı metin geçmiyorsa sana paranı ödemek zorundalar alış veriş nasıl olursa olsun müşteri haklarını savunmak bir firmanın temel prensibi olmalı bende esnafım ama müşterime hiç bu şekilde kazık atmadım.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 19:42 - İp: 88.***.**8.78
melrock
melrock (üye)
İstanbul / Amatör

"kredi kartı ile alışverişlerde, peşin para üzerinden fatura kesilir. bankanın aldığı komisyon ise fatura edilmez."
benim bildiğim kadarıyla bu yanlış bir bilgi. çünkü satıcılar kredi kartından tahsil ettikleri her kuruş için fatura yada fiş kesiyorlar. eğer komisyon dediğiniz tutar da kredi kartından tahsil edildiyse satıcının bu meblağ için de fatura kesmesi gerekir. çünkü artık maliye bakanlığı bankalardan, firmalara ait aldıkları kredi kartı cirolarını direkt kendi kayıtlarındaki firmanın vergi beyanları ile çarpraz kontrole tutuyorlar. eğer firma bir denetimde, yaptığı kredi kartı tahsilatının faturasını gösteremezse cezayı yiyor. bu yüzden de dikkat ederseniz artık herhangi bir alış verişinizi kredi kartı ile yaptığınız zaman siz daha istemeden fişinizi kesmeye başlıyorlar. spotçularda bile. ama eğer ödemeyi nakit yaparsanız bir çok yer siz istemeden elini yazar kasaya götürmüyor.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 21:25 - İp: 85.***.**3.172
muratsen
muratsen (üye)
Kocaeli / Amatör

Kredi kartı komisyonlu satış yapan bir esnaf olarak net bilgi yazayım : bu tür satışları webpos üzerinden yapıyoruz. faturalarımızı kredi kartı komisyonu ilave edilmiş tutar olarak kesiyoruz daha sonra tedarikci firmamız bize bu komisyon fakının faturasını gönderiyoruz ve biz bu fatura ile komisyonu maliyeye ibraz edip gerçek değer üzerinden vergimizi ödüyoruz.

müşteri bazında müşteri komisyonlu da olsa cebinden ne kadar para çıkmışsa o kadarlık fatura alır.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 21:29 - İp: 85.***.**4.118
hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

İlk ödemeyi banka havalesi ile yaptım. Sonraki fark ödemeyi kredi kartı ile tek ödeme şeklinde yaptım. Web sayfalarında peşin ve kredi kartı tek seferde ödemeler aynı fiyat görünüyor.
Sorunun kaynağı iade ettiğim ilk faturada makinenin değeri 117 fazla, lensin fiyatı 117 YTL eksik yazılmış olması (sonuçta benden çıkan rakam değişmediği için bunu dile getirmedim) ve lens iadesini faturada yazılan değerinden hesaplamaları. Dolayısıyla makinayı halen web sayfasında görünen değerden 117 YTL daha pahalıya almış oldum. (1396 YTL+KDV yerine 1492+KDV ödemiş oldum. Bunu makinanın başka yerde bulunmaması, normalde makinaya takılıp çıkarılmış lensi almamaları gerektiği halde geri iade almaları olarak ifade ettiler). Bir sonraki alışverişimde 50 YTL düşük fatura kesildi. Sonuç olarak cebimden makina için 67 YTL fazla çıkmış olduğunu düşünüyorum. Bu düşüncemin nedeni de aldığım ürünlerin web sayfalarındaki fiyatlarını alt alta koyup toplayınca çıkan rakam ile ödediğim para arasında bu kadar fark görünüyor.
Olayı unutmuştum ki bir başka konuda bir arkadaş sorunca paylaşma ihtiyacı hissettim, o konu başlığı ile ilgisi olmadığından ayrıntıları buraya yazdım.

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 22:25 - İp: 88.***.**1.52
fotoxs
fotoxs (üye)
İstanbul / Amatör

Yaklaşık 15 yıl önce Aras'tan aldığım bir ürün arızalı çıkmıştı. Yenisini vereceğiz, bu gün geldi yarın gelecek derken beni 6 ay oyaladılar. O göndem sonra bir daha adımımı atmadım.

 

Tarih: 9 Şubat 2007, 14:49 - İp: 85.***.**3.159
hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

Sevgili Fotoxs, 15 yıl önceki olayı hatırlayabilmene şaşırdım... Doğrusu başka bir başlıkta bir arkadaş sormasaydı, benim aklıma gelmeyecekti. Oradaki konuyu dağıtmamak için burada anlattım yaşadıklarımı. Olan olayları çabuk unutuyorum, gerekmedikçe hatırlamıyorum, yaşlandım mı acaba?
Senin olay onlardan değil, ürünün geleceği yerden kaynaklanıyor gibi...
Benim olayın üzerinde tekrar düşününce galiba ilk aldığım lenste iskonto yaptılar, ancak fotoğraf makinasının fiyatını artırdılar. Lensi iskontolu fiyattan geri alıp, yeni lense aynı miktarda iskonto yapmadıklarından sonuçta ben elimdeki ürünlerin web sayfalarında ilan ettikleri fiyatlarına bakınca ödemem gerekenden fazla ödeğimi görüyorum. Sonuçta makinayı web sayfasında ilan ettikleri fiyattan biraz daha pahalıya almış oldum.

 

Tarih: 9 Şubat 2007, 15:46 - İp: 213.***.**1.171
hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

Galiba en güzel sistem, her ürünün üzerinde fiyat etiketi olması. Alıcı işine gelirse alır, tartışma da olmaz. Dostluğa ve pazarlığa dayalı sistemlerde mutlaka bir taraf hoşnutsuz kalabiliyor. Dostunla ye iç, alışveriş yapma sözü doğru galiba...

 

Tarih: 9 Şubat 2007, 15:52 - İp: 213.***.**1.171