Kelebekler Zariftir

fkocaeli

  • Kelebekler Zariftir

  • Kamera icon Canon EOS 7D
  • Lens icon Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
  • 1822
  • 14 Ağustos 2011
  • Kelebek
  • Bu sabah yeni aldığım lensi denemek,alışmak için biraz yakın çekim yaptım,273 adet,her nedense hemen tümünde netlik sorunu var,bu eklediğim kelebek aşağı yukarı 1,5-2 cm büyüklüğünde,bir kanat net ama diğerinde netsizlik var,makina çok netli ayarda olduğuna göre nasıl oldu bu anlayamadım.Bu lenste tecrübeli arkadaşlar bana yazsınlar,çekimleri genelde diyafram öncelikli yaptım.
    Zannediyorum bol çekim yapıp alışmam gerekecek.
    Sevgi ve selamlar.
    (Fotoğraf neredeyse tam kadrajdır ve türünü bilmiyorum usta arkadaşlarım yazarsa çok sevinirim.)

lya
14 Ağustos 2011

Fikri Hocam Ellerinize ve emeğinize sağlık çok güzel ve harika bir sunum olmuş ben şahsen çekim ve görsel açısın çok beğendim Fakat benim Fotoğraf marinası ve lensler hakkında hiç bir bilgim yok daha önce'den bu lensle başka arkadaşlar çekim yapmışlarsa aradaki fark çok rahat görünür ,selam ve saygılar.

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Tuncay bey sağ olunuz,çok selamlar.

gazisahin
14 Ağustos 2011

fikri abi haberin olsun bu kus degil
eline saglik, cok güzel olmus selamlar.
lensin hayirli olsun,artik bol bol kelebek fotografi paylasirsin

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok tesekkurler ediyorum Gazi kardesim sag olasin,kullanımda bir hata yaptigim kesin,duzeltecegim insallah tabii,cok selamlar.

koroglu1414
14 Ağustos 2011

Sanırım ısınma turlarını sıkça atmanız gerekecek fikri abi;zira bu lens ile nefis fotoğraf çıkartıyorlar gördüğüm kadarı ile
Bu tür;Charcharodus alcea Ebegümeci Zıpzıpı;zannedersem..
Kaynak.
(biraz reklam olacak;ama)
http://butterflies-moths-turkey.com/hesperidae,16.html


#14.08.2011 21:46:11 tarihinde düzenlendi.

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Cevdet kardeşim sağ olasın,evet haklısın biraz çekim yapmam şart,lensi şantiyede teslim aldım Cumartesi günü,hemen yakındaki bir dikenlik alanda 5-6 poz çekim yaptım lenste problem varmı diye,onlar net ama bugün çektimlerim şaşırtıcı oldu,evet lensin süper olduğunu biliyorum,çok selamlar.

teomio
14 Ağustos 2011

özellikle kuş, kelebek, böcek çekim tekniklerine uzak olduğum aşikar
lakin estetik olarak çok beğendim Fikri bey...
selamlar...

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Mehmet bey sağ olunuz,çok selamlar.

engine
14 Ağustos 2011

Spot ölçüm, f-5.6 veya f-8, obje mümkün olduğunca aynı düzlemde olursa sizin sorununuza çözüm olur kanısındayım.
Fotoğrafınızdaki kelebek sağa yatık olduğundan ve muhtemelen f değerini düşük tuttuğunuzdan size uzak olan sağ kanat ucunda netlik kaybı oluşmuş diye düşünüyorum.
Emeğinize sağlık Fikri bey, selamlar.

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Engin bey sağ olunuz,lensin çok hassas olduğunda hem fikirim,sanırım tedbirsiz davranmış olabilirim,zaman içinde daha iyi çekimler yapmak için uğraşacağım,çok selamlar.

muryefte59
14 Ağustos 2011



İyi günlerde kullanın..Sanırım hatmi ya da ebegümeci zıpzıbı..Objektif çok hassas.Titreme çok az rüzgarda bile netsizlik oluyor.Üç ayakla çok iyi sonuçlar elde ediliyor..Zaten macroların genelinde bir netsizlik olabiliyor..

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Şerafettin bey sağ olunuz,sorun şu,mesele kelebeğin gövdesi gayet net ama kanat uçlarına doğru netsizleşiyor,bunu çözeceğim daha ilk kullanış olunca nede olsa acemilik olabiliyor,çok selamlar.

senolyilmaz
14 Ağustos 2011

Fikri bey, öncelikle lensiniz hayırlı olsun, kareniz güzel, tebrikler...

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Şenol bey sağ olunuz,çok selamlar.

koroglu1414
14 Ağustos 2011

Fikri abi;lensiniz hayırlı olsun demeyi unuttum
Hayırlı olsun;güzel günlerde kullanırsınız inşallah..

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Sağ ol sağ ol Cevdet kardeşim çok teşekkürler ediyorum,çok selamlar.

goksungokhan
14 Ağustos 2011

Belli mesaflerin altina inersen tahminim netlikte sorun oluyor abi, benzer bir seyi yasadim. Kadrajdan anladigim kadari ile cok yakindan almissin gibi!? tabiki daha iyi bilen dostlar cevabi verecektir. Hayirli olsun abi, bak ben 300mm aldim bir kus cekemedim adam akilli umarim sen istedigin makro cekimlerini basarirsin abi. Selamlar, saygilar.

fkocaeli
14 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Gokhan kardesim sag olasin,evet çok çok yakından çektim,belki bunu ayarlamak lazım,işte biraz vakit istiyor,çok selamlar.

f.fayzin
14 Ağustos 2011

FKOCAELİ
LENSİN HAYIRLI OLSUN..
SENİ HİÇ ÜZMESİN..
BU GÜZEL DENEMENİ
TEBRİK EDERİM EVLAT.
FARUK FAYZİN AMCAN...

fkocaeli
14 Ağustos 2011

ÇOK TEŞEKKÜRLER EDİYORUM FARUK BEY AMCA SAĞ OLUNUZ,7D KENDİ EKRANINDA FOTOĞRAFLARI ÇOK GÜZEL GÖSTERİYOR ANCAK EVDE BİLGİSAYARA YÜKLEYİNCE HER ŞEY ANLAŞILIYOR,ALIŞACAĞIM TABİİ,ÇOK SELAMLAR HÜRMETLER EDİYORUM.

utku72
15 Ağustos 2011

hayirli olsun Fikri Abi...bu lensinde kitabini yazarsin sen...ayrica cekim makro olarak güzel olmus ...selamlar

#15.08.2011 00:02:09 tarihinde düzenlendi.

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Utku kardeşim sağ olasın,inşallah diyelim,çok selamlar.

ukaradis
15 Ağustos 2011

Öncelikle lensin hayırlı olsun Fikri abi.İlk başlarda alışma döneminde netlikte problem yaşanabiliyor..gayet güzel fotoğraf emeğine sağlık.

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Ümit kardeşim sağ olasın,çok selamlar.

canerc
15 Ağustos 2011

Hayırlı olsun Fikri abicim.
Eminim alışman uzun zaman almaz
Eline sağlık,
selamlar...

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Caner sağ olasın,çok selamlar.

kurat
15 Ağustos 2011

Abi hayırlı olsun yeni lensin, ilk çekim güzel olmuş, eline sağlık.

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Barış kardeşim sağ olasın,çok selamlar.

akhisarli
15 Ağustos 2011

Tür Ebegümeci değil ama Hatmi zıpzıp olma ihtimali yüksek.Sanırım da hatmi zıpzıp.Zira ben mermer zıpzıpı ile karıştırıyorum bu türü biraz.
100 mm konusunda söyleyebileceğim:yaklaşık 1,5 yıldır çekim yapıyorum bu lensle,hala bir standardını tutturamadım.Bazen çok iyi sonuçlar alıyorum,bazen de aksine çok kötü.Çok hassas bir lens-macro lensler hep öyle galiba-
Bu fotoğraftan da belli,objeye biraz yanal açıdan yaklaşılınca bir taraf flu kalıyor,benim çok sık karşılaştığım bir durum.Onun için böyle yakın plan çekimlerinde objeyi ortalamak lazım diye düşünüyorum.Bir de objeye çok fazla yaklaşmamak lazım.Açı daralınca da netlik alanı daralıyor-bu belki genel bir kaidedir lensler açısından-Biraz uzak kalıp gerektiğinde crop yapmak daha doğru bir seçenek diye düşünüyorum.
Tabi bir de genelde elde çekim yapıldığından-özellikle kelebek çekimlerinde-elde çekim yapmanın genel kurallarına uyabilmek gerekiyor iyi sonuç alma adına.

Fikri Bey,lens hayırlı olsun.Gördüğümüz diğer örneklerden lensin çok iyi bir seçenek olduğu kuşkusuz.Ama alışmak için bol idman ve elbet zaman gerekiyor-bence-
Ama şunu da söylemek istiyorum.100 mm sabitlik kelebek çekimleri için aslında biraz yetersiz.Kelebeğe çok yaklaşma gereği doğuyor,bu da bazen hevesi kursakta bırakabiliyor kelebek pırrrrr
100 mm geldiğine göre Karadeniz'den bol kelebek fotoğraflarıyla döneceksiniz demektir.Ben de sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Elinize sağlık,
Selamlar,

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Halil bey sağ olunuz,bende kelebeğe çok aşırı yaklaştığımı düşünüyorum,yaklaşık 50 cm-1m arasında çektiğim 5-6 kare gayet net,elbette zaman yardım edecektir,Karadeniz gezisine az kaldı ve heyecanla bekliyorum ve değişik kuş ve kelebek kareleri çekmeği umuyorum,çok selamlar.

ercan43
15 Ağustos 2011

Yeni lensiniz hayırlı olsun Fikri bey. Canon kötü lens üretmez. Herhalde makinada bir ayarsızlık olabilir. Bu fotografta sağ tarafta hafif fluluk var gibi. ellerinize sağlık. İyi haftalar...

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Ercan bey sağ olunuz,çok selamlar.

itdurliasy
15 Ağustos 2011

tebrıkler hocam fevkaladenın fevkınde bır çalışma olmuş selamlar saygılar...

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum İdris bey sağ olunuz,çok selamlar.

seka
15 Ağustos 2011

Macro lensi , 400 mm gibi düşünmeyeceksin dostum . Alan derinliği , normal lenslere göre çok dardır . O yüzden , başka lenste düşündüğn diyafram aralığını bunda çok daha kısman gerek . Buı güzel lensi yeni alanlar hep bu sorunla karşılaşıyorlar . Her iki kanadı net yapmak için , ( elbette focal uzaklık çok önemli ) 8-11 diyafram aralığı düşünmen gerek . Zaten denemeyle bu sorun ortadan kalkar .
Yeni lensin hayırlı olsun Fikri dostum . Kuşlardan sonra çok güzel kelebek macrosu izleyeceğiz .
Kutlarım .
Selamlar .

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok haklısınız Selahattin abi,zaten M Seçeneğinde bir kaç denemede yapmadım değil,umarım çözeceğim sorunu,çok teşekkürler ediyorum abi çok selamlar.

atta_wolfa
15 Ağustos 2011

yakından bakınca ürkütücü görünüyor.doğal savunma sistemi gereği. kaplanımsı. emeğine sağlık Fikri Abi. yeni lensin hayırlı uğurlu olsun.

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Volkan kardeşim sağ olasın,aslında o kadar sevimli ve güzel bir kelebekki,çok selamlar.

erdemvarol
15 Ağustos 2011

Lense alışmak için daha böyle nice 273 kare gerek sanırım Fikri abi, net alan seçimi oldukça zor olsa gerek makro lenslerde
Kutlarım
Selamlar

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Evet gerçekten öyle,bakalım önümüzdeki çekimler ne gösterecek,ama çok net ve güzel kare çeken arkadaşlar var bu lensle,bizde başarmalıyız,çok teşekkürler ediyorum Erdem sağ olasın,çok selamlar.

keeazim
15 Ağustos 2011

Fıkrı abıcım demek artık macro cekımler de ızleyecegız sızden.Çok sevındım.Halıl abının yazdıklarının altına ımza mı atarım.Bu yasadıgınız sorun yakın cekımlerın genelınde olan bırsey.Halıl abının dedıgı gıbı çok yaklasmadan crop en guzelı.tabı sınırsız crop ta degıl yanı bahsettıgımız Bunu sız de bılırsınız zaten.
Güzel fotograflarınızı ızlemek dılegıyle.Hayırlı ugurlu olsun dıyelım.
Bu kare d,kadraj bıraz sıkısık geldı bana.
Onun dısında gayet guzel bır fotograf.
Ellerıne saglık abi
Selamlarımla...

fkocaeli
15 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Kazım kardeşim sağ olasın,zamanla tanıdıkça iyi olacağını düşünüyorum,bu görüşler yazılsın diye eklediğim kare bu,hemen hemen tam kadraj sadece daha dikdörtgen hale getirdim ama bayağı netlikte bozulmalar var,düzelteceğim başka çaresi yok,çok selamlar.

gülümseyin
16 Ağustos 2011

Fikri Abi öncelikle lensiniz hayırlı olsun,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.Benim de uzun zamandır ekipmanıma katmak istediğim,üzerinde uzun araştırmalar yapıp,çekilen fotoğrafları incelediğim çok kaliteli bir lens olduğunu biliyorum.Hatta bazı kullanıcıların bu lensin Canon'un L(Lüx) serisi ne dahil edilmesi gerektiği kanaatinde olan yorumların olduğunu bir çok yerde okumuşdum.Her lensin bir acemilik dönemi oluyor,sizin bunu ustalıkla en kısa zamanda aşacağınızı düşünüyorum.Ben hala Sigma 10-20mm lensimi tam anlamıyla kullanmayı bilmiyorum desem yalan olmaz en kısa zamanda nefis kareler geleceğine eminim,tekrar hayırlı olsun,saygı ve selamlarımla...

ericcc
16 Ağustos 2011

Fikri abi öncelikle lensi hayırlı olsun bende aynı lensin (L) serisini aldım yurt dışından croplamak en mantıklısı gelio uzun süredir bende kelebek çekimi yapıyorum aynı sorun bende de oldu alışmak gerekiyor ışığın bol olsun abi...

Selamlar...

fkocaeli
16 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Ender kardeşim sağ olasın,benim lensimde "L"serisi,evet 50 cm ile 1m arasında bir uzaklıktan çekip kırpma yapmak en iyisi gibi duruyor,ama en güzeli bol çekim yapıp sonuç çıkarmak elbette,çok selamlar.

35buca
16 Ağustos 2011

Detay öylesine yogun ki ipeksi doku buradan hissediliyor.
Tebrikler Fikri abi
Selamlar

fkocaeli
17 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Volkan kardeşim sağ olasın,çok selamlar.

kenant
16 Ağustos 2011

detaylar çok iyi fikri abi hatmi zıpzıpı

fkocaeli
17 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Kenan sağ olasın,çok selamlar.

tabiatci
16 Ağustos 2011

Emeklerinize ve elinize sağlık. Güzel bir çalışma.. Tebriklerimle, selamlar...

fkocaeli
17 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Ahmet bey sağ olunuz,çok selamlar.

abal
17 Ağustos 2011

Fikri abi,
exif bilgileri görünmüyor, Genel netlik için F değerini olabildiğince yüksek almak iyi oluyor,
yeni lensi güle güle kullan abi
selamlar

fkocaeli
18 Ağustos 2011

Çok teşekkürler Aykut sağ olasın,evet F değerini yükselterek çektiğim karelerde var,ama yinede bir gün beraber çekersek çok iyi olacak,çok selamlar.

hobyarli
23 Ağustos 2011

İlk önce yeni lensiniz hayırlı olsun çok güzel ve kaliteli bir lenstir.
Çekime gelince; kelebek çekimlerinde genel olarak söylüyorum kelebeğe uzaklık 30cm ile 60cm olmalı (bu lensle) f değeride mesafe 30cm ise en az f8 uzaksanızda en az f5 ve açıyıda 90 derece tutmak gerekiyor eğer kelebeğin çekilen yüz kısmı lense 90 derece açıyla eğimli olmassa yakın çekimlerde bu tür netsizlikler kesin olacaktır.
Kelebeğin bir tarafı çok netken diğer uzak tarafı netsiz kalacaktır.
Birde %30 civarında crop bırakın çünkü kelebekler hareketli olduğundan daha sonra pc de kadrajı ayarlamakta daha iyi olacaktır.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

fkocaeli
23 Ağustos 2011

Bu faydalı bilgiler için çok çok teşekkürler ediyorum Ertan hocam kesinlikle bu bayram tatilinde bu doğrultuda denemeler yapacağım çok çok selamlar.

burake
26 Ağustos 2011

Eline sağlık Fikri abi...Bu lensi ben de kullanıyorum biliyorsun...Ben de sana Selahattin abinin dediklerini yazacaktım...Biraz uzaksan f/7.1 ama yaklaşırsan -ki sen de benim gibi yaklaşıp detay almayı seviyorsun- f 8.0 - 11 aralığında olmalı...Benim f/16 ile bile çekimlerim var...f/7.1'in altında mutlaka bir tarafta netsizlik problemi yaşarsın...Bu lensle kelebeğe 31 cm'ye kadar yaklaşabiliyoruz...Bu maksimum yakınlıktaysan da -artık makine netlememeye başlıyorsa- f/7.1-f/8.0-f/9.0 kurtarmıyor f/11 tavsiye ederim....Sevgi ve selamlarımla...

fkocaeli
26 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum Burak kardeşim sağ olasın,bu bir haftalık tatilimde bu söylediklerinizi harfiyen uygulayacağım,çok çok selamlar,iyi bayramlar diliyorum.

evrin
26 Ağustos 2011

Hatmi zıpzıpını iyi almışsın dostum,
lensiniz hayırlı olsun, selamlar.

fkocaeli
31 Ağustos 2011

Çok teşekkürler ediyorum dostum sağ olunuz,çok selamlar.

muay
2 Aralık 2013

Tebrik ediyorum.....paylaşım için teşekkürler....ışığınız bol olsun.....

fkocaeli
2 Aralık 2013

Çok teşekkürler ediyorum Mustafa bey sağ olunuz,çok selamlar.