gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Yalçınlar Foto Ve Panasonic

Daha öncede size yazmıştım arkaaşar , Yalçınlar Foto. dan panasonic fz-7 fotograf makinası aldım, iki ay sonra ekranında 3 nokta belirdi bunlar fotograftada ortaya çıkıyordu, neyse sizden görüş alıp hemen tamire verdim. Tamire verdiğim gün 22.08.2006, bu günden sonra beni hiç aramadılar ve ben makinamın akıbetini öğrenmek için 3 hafta sonra yalçınlarla konuştum , bana 25 ekim gibi bir tarih verdiler , bu süreyi kabul etmediğimi söyledim. Daha sonra beni arayıp en geç haftaya tamir olacak dediler, tabiki olmamıştı,sürekli panasonic servisiyle konuşup size haber vereceğiz gibi bir cevap alıyorum, sürekli aranmıyorum. bugün azami tamir süresinin (30 iş günü) dolduğu gün. Bugün yine yalçınlara konuştum haftaya tamire alınacakmış ve yasal süresi önümüzdeki hafta salı günü doluyormuş ya ben yanlış hesaplıyorum ya da onlar..Varsayalım ki haftaya süresi doluyor, bunu 40 günde tamir edemedilerde 1 gündemi tamir edecekler ve bana ulaştıracaklar tabiki hayır sadece oyalama taktikleri. Neyse ben salı günü yalçınlar foto markete gidip makinamı isteyeceğim tabiki veremiyecekler. Yasal süreden dolayı yenisini talep edeceğim yine vermiyecekler. Bunun üzerine sizce ne yapayım bana görüşlerinizi bildirmenizi istiyorum . Ben valiliğin tüketici sorunları il hakem heyeti başkanlığına dilekçe yazmayı düşünüyorum sizin önerileriniz varsa lütfen bildirin arkadaşlar.

Türkiyede Yalçınlar foto market ve Panasonic gibi dev şirketler bunu yapıyorsa diğerlerini düşünemiyorum.

#gacet' tarafından 29.09.2006 18:22:09 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 29 Eylül 2006, 18:20 - İp: 81.***.**2.26
SWING
SWING (üye)
İstanbul / Amatör

İlgili kişiden (makineni verdiğin yer) makbuz alıyorsun(servise girdiğine dair) [bu noktada bir kaç kere girdiyse,bir kaç tane makbuz alıyorsun.)bunlarla birlikte makineyi kolunun altına alıp,en yakın tüketici merkezine gidiyorsun(biraz benzin istasyonu gibi oldu-kusura bakma)20 YTL karşılığında dilekçe ve formu dolduruyorsun.Sonra heyet karşısına çıkıyorsun.5 - 8 kişi den oluşuyor genelde. Makinenin "kusuru"nu söylüyorsun,durumu anlatıyorsun. Onlarda olayı ele alıyorlar.Sonuç çıkar mı bilinmez....

Bunun çözümlenme şansı düşük.Yasal olarak sen HAKLIsın.Tanıdık bir avukata danışmanda fayda var.Benim bildiğim yol bu.

Sana bu süreçte bol şans...

Not: Panasonic ile aram iyi değil.zamanında bir kaç ürününü kullandım.Evime işyerime sokmuyorum,sen düşün ne kadar iyi davrandıklarını...

 

Tarih: 29 Eylül 2006, 20:27 - İp: 85.***.**6.154
foto onur
foto onur (üye)
Manisa / Stüdyo Fotoğrafçısı

arkadaşım ben sana derimki biraz sabırlı ol.çünkü benimde başıma böyle bir olay geldi.ana servisin bana dediği şu oldu.kardeşim açık konuşalım dedi.istediğin yere gidip şikayet edebilirsin.herşey benim yazacağım raporda biter dedi.istersem kullanıcı hatası yazarım olayı bitiririm dedi.o yüzden sana sabırlı ol derim.önemli değil,bir hafta veya bir ay geç al makinanı ama lütfen sabırlı ol.

 

Tarih: 29 Eylül 2006, 21:49 - İp: 85.***.**2.100
gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Bu konuda doğru diyorsun foto onur arkadaşım ama, bunu demeleri için 15 gün vardı, yani arıza durumunu bildirmeleri ilk 15 gün içinde yapılması gerekiyordu. onlar bunu bile yapmadılar yani bana arızanın ne olduğunu bile söylemediler. kullanıcı hatasımı var yokmu onu böyle bir durumda bildirmeleri gerekiyordu yani o hakları yok artık onların

 

Tarih: 29 Eylül 2006, 23:18 - İp: 88.***.**8.129
nemru_t
nemru_t (üye)
Ankara / Meraklı

arkadasım sana verilen ürün teslim formunun arkasında veya alt kısmında mutlaka bir açıklama vardır azami tamir süresi 30 gündür diye...atılan tarihden sonrada 30 gün gecince hala tamir edemedilerse kullanımına vermek üzere bir makine veya yesini vermek zorundalar.yok öle kullanıcı hatası yazarım filan oldu gözlerim doldu
korkutma taktigi...30günden evvel bunu söleyebilir tabikide..kullanıcı hatasının neden kaynaklandıgınıda sölemesi sartıyla tabikide.git bir belediyeye genelde orda olur tüketici subeleri anında dilekceni yazı ver.

 

Tarih: 30 Eylül 2006, 01:01 - İp: 81.***.**8.16
nazmergn
nazmergn (üye)
Ankara / Meraklı

ARKADAŞLAR HAKLI BUNLAR KORKUTMA TAKTİĞİ..

DİLEKÇENİ GİT VER DERİM BENDE...AKLI BAŞINA GELSİN DALLAMALARIN...BEN OLSAM O HERİFLERLE COK UĞRAŞIRDIM
HATTA BU TEHDİTLERİNİ BİLE SÖYLERDİM DİLEKÇEDE..

BU DEVİRDE SUSAN KAYBEDER DOSTUM.. HAKLI DURUMDAYKEN HAKSIZ
DURUMA DÜŞERSİN DAHADA BEKLERSEN..

BENİM DURUMUM OLMASA BİLE ACAYİP SİNİRİM BOZULDU BU DURUMA
BU BİZİM BAŞIMIZADA GELEBİLİR SONUÇDA...

TÜRKİDE SERVİS KONUSUNDA EN İYİ SONY VE NIKON DOSTUM..

 

Tarih: 1 Ekim 2006, 07:34 - İp: 85.***.**8.11
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili gacet,
Daha önce bu konuda sana bir panasonic yetkili servisi olarak öneride bulunmuştum (burayı tıklayın) sanırım sende de hata var...Madem seninle ilgilenilmediğini düşünüyorsun neden burda bize yazmadığın gibi 4448356 panasonic müşteri hattını aramıyorsun?
Bir makinenin 15 İŞ gününde arızasının giderilmiş olması giderilemiyorsa kullanıcıya o makineye eş değer emanet bir makine verilerek 30 İŞ gününde mutlaka onarımın sonuçlandırılması gerektiği yönünde yasal hakkın var.Ayrıca hiç bir servisin raporu itiraz edilemez değildir çünkü eğer o raporun gerçeği yansıtmadığını düşünüyorsan makineni bir başka TSE hizmet yeri yeterlilik belgesine sahip teknik serviste veya MKE (Makine Kimya Enstitüsü)nin hakemliğinde yasal kararla incelettirebilirsin.Sen en son yapman gerekeni en başta yapmaya kalkışıyorsun.
Senin çözüm merciin yalçınlar fotografçılık değil ki? Makineyi aldığın kitapçıkta teknik servisler listesi var o listede Bursada benim de sana daha önce önerdiğim UFO teknik var .Niye işini aracılar vasıtasıyla takip ediyorsun???
Yalçınlar fotografçılık bir köklü firmadır ancak işi makine satmaktır..Senden makineyi teslim alanda ve sen de bu konuda hatalısın.Sen makineni teknik servise götürüp derdini bizzat ordaki teknisyene anlatmalı ve onun soracağı sorularıda bizzat orda cevaplamalıydın.
Şimdi yarından tezi yok 4448356 yı ara ordan Müşteri hizmetleri müdürü Sn.Nahit SAKA beyle irtibat kurarak (benim de selamımı söyleyebilirsin ) durumunu anlat ve sana yardımcı olmasını rica et.


Not :nazmergn " dallama" kelimesi ancak senin gibi birine yakışır.Tüm teknik servis arkadaşlarım adına o kelimeyi aynen sana iade ederim.

#burkay' tarafyndan 01.10.2006 14:59:26 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Ekim 2006, 14:55 - İp: 88.***.**8.105
gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Sayın burkay bey, bir konuda bence yanlış düşünüyorsunuz, Benim birinci çözüm merciğim Yalçınlar Foto, ben makinayı onlardan aldım, Saterken ki hassasiyetlerini satış sonunda da göstermek zorundalar.Onlar bunu yapmıyorlarsa sorun onların. Şuan makinam ufo elektronikte değil istanbuldaki bir serviste.Kaldıkı ben bursa da değilde urfa ya da türkiyenin panasonik servisi olmayan başka bir ilinde de yaşıyor olabilirdim. Bu durumda il il dolaşmak zorundamı kalacaktım. Yalçınlar foto bana deseydiki bakın , panasonic yetkili servisi var bursada, makinanızı oraya götürün ben yine götürürdüm ama öncelikle onlara götürmek istedim. Çünkü makinayı alırken bana yalçınların en büyük özelliği sizlere teknik bilgi ve servis desteiği veriyor demeleriydi.Kimsenin de peşinden koşmak zorunda değilim panasonic servisini onlar arasın ben ürünümün çarşamba günü elime geçmesini bekleyeceğim ondan sonraki durum beni ilgilendirmiyor. Panasonic ve Yalçınlar Foto aralarında anlarşır artık.

Cevabınız için teşekkür ederim

 

Tarih: 2 Ekim 2006, 01:45 - İp: 88.***.**8.145
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Madem ki sen benden daha iyi biliyorsun o zaman allah yardımcın olsun kardeşim......

Bundan sonra yazacaklarım Gacet'e değil diğer tüketici arkadaşların bilgilenmesine yöneliktir.

Sevgili arkadaşlar Teknik servise müracaat malın kullanma kılavuzunda yer alan servis adreslerinden birine makineyi teslim etmekle başlar.Siz teknik servise gider orada satın aldığınız malla ilgili ne gibi sorunlar yaşadığınızı tek tek ifade eder ve servis formuna aynen yazılmasını sağlayarak bir makbuz alırsınız.Böylece süreç başlamış olur.Bulunduğunuz ilde yetkili servis YOKSA malı satın aldığınız yetkili satıcı o da yoksa bayii acenta gibi yerlere müracaatla bu süreci başlatmış olursunuz Burada dikkat edilecek nokta ürünü servise acentaya satış temsilciliğine vs...teslim etmek sizin sorumluluğunuzdadır yani kargo nakliye vs. parasını siz ödersiniz.
Makineyi bizzat teknik servise teslim etmenin yaraları büyüktür...zira makinenizde şikayet konusu olan durumu bizzat ilgili teknisyene anlatmanız onun işini kolaylaştıracağı gibi doğru teşhis sayesinde tamir süresininde kısalmasına büyük oranda katkıda bulunacaktır...Siz siz olun arızalı ürününüzün marka model ve seri numarasını bir yere not alın ..Bu size ürünü takip etmenizde kolaylık sağlar.
Mağazalardan satın alınan ürünlerde çoğunlukla satış yapan tezgahtarlar size makineyi anlatamazlar zira bu nitelik isteyen bir iştir.Bu durumu farkeden Fuji film tüm fujifilm plazalarda çalışan tezgahtarlarına makine satışı ve temel bilgiler konusunda eğitim vererek onları sertifikalandırdı.Bir fotograf makinesi satın alırken sizi makineniz konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirebilecek sorduğunuz sorulara tatmin edici bilgi verebilen işi fotograf olan firmaları tercih etmeniz siz fotograf severlerin lehinedir.
Hiç bir satıcı firma size satış sonrasında destek veremez Bu teknik servisin işidir ve ancak satıcı firma bulunulan ilde yetkili servis olmadığında size servis arasında köprü olmakla mükelleftir.


#burkay' tarafyndan 02.10.2006 04:04:47 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 2 Ekim 2006, 03:44 - İp: 85.***.**2.40
panctom
panctom (Objektif)
İzmir / Amatör

Sevgili GACET;

Bunu yazman çok iyi oldu. Biz de tüketici olarak asla YALÇINLAR'dan alışveriş yapmayız olur biter.. Hatta ben bugünlerde makina alacağım ve bunu öğrenmem iyi oldu!! YALÇINLAR OUT

 

Tarih: 6 Ekim 2006, 21:33 - İp: 88.***.**0.62
guleryuz
guleryuz (üye)
İstanbul / Meraklı

Burkay abi mükemmel bir açıklama ile bence son noktayı koymuşsun, tüketici olsun satıcı olsun bu hassas konuyu dogru bilmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Asmak kesmek veya başka şekillere girmekle elimizdeki arıza yapmış cihazları tamir ettiremiyoruz. Prosedürü iyi bilmek ve uygulamak önemli.

Direk satıcıya yüklenmek olumsuz olarak cok yanlış ancak satıcının dogru yönlendirmemeside cok yanlış.

Aracımızı kaza yaptığımızda nasıl aldığımız yere değilde servisine götürüyorsak bu konudada durum bundan ibaret.

Eğer arkadaşımızın sorunu yanık pixel ise sıfır cihazda bile bunun kabul edilebilir sayısı vardır! (ben demiyorum bazı firmalar bu şekilde prosedür koymuş ama neye göre bende bilmiyorum) Canonda 5 nokta. (yanlış hatırlıyo olabilirim.)Satılmamış mağazadaki makineyi bile geri almıyor canon erkayalar. Eğer sorun buysa ve başka bir problemi yoksa makinenin tahminim makineni aynı şekilde geri alacaksın. İnşallah panasonic gibi büyük bir firma bu gaflete düşmez ve fotograf sektöründe kendine bir yer bulacaksa bu problemi çözer. Müşterisini panasonic markasını tercih ettiği için işkence çektirmez.

burkay abinin dediklerine kulak vermeni tavsiye eder, kısa sürede bu can sıkıcı konunun senin adına gusel bir şekilde son bulmasını dilerim.

 

Tarih: 8 Ekim 2006, 18:11 - İp: 88.***.**2.3