bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Direk Okuyun,başlık Bulamıyorum...

Aslında bu gün burada hayatımızdaki (en azından benim açımdan) en büyük tüketici sorunu olan "yanlış bilgilendirme konusunu" konuşmak istiyorum
Nedir bu konu?

En büyük tüketici sorunu herhangibir elektronik aleti almadan önce firmalar tarafından yapılan reklamların ,dergilerde yapılan incelemelerin,ve birçok internet sitesinde yazılan çizilen yazıların müşteriler üzerindeki etkisi,ve doğruluğunun ya da kalitesinin tartışılması (göreceli bile olsa)

Bunlara birkaç örnek vermek istiyorum...

Bir dergide sırf dandik bir dijital fotoğraf makinesinin reklamı olsun diye,"fotoğraf çekme tavsiyesi" diye ek bir kitapçık verilmişti ve dergiye baktığımda,"bu diyafram özelliği xxx marka xx model makinelerde mevcuttur","eğer xxx marka alırsanız sizde böyle fotoğraflar çekebilirsiniz" diye reklamlar yapılıyor..

Haaa diyebilirsiniz ki "parayı basmıştır reklamı yapmıştır"

Aynı dergi bi kaç sayı sonra fotoğraf makinesi incelemelerinde neden o modele - eleştiriler yapar?

Dfm hakkında hiçbir bilgiye sahip olmayan kullanıcı ise bu dergide önceden verilmiiş olan bilgiler dogrultusunda aldıgı fotograf makinesinin yorumlarının değiştiğini görünce nasıl bir hal alır acaba? Bu olaylara teknosa,hızlısistem gibi birçok alışveriş merkezinde de rastlıyorum...adam ne kadar çok piksel o kadar çok iyi fotograf kalitesi diye düşünerek yola çıkıyor ve marka kalite bilmeden önüne gelene pikseli neredeyse çift haneli ve fiyatı çok ucuz olan makineyi satıyor...

Bunları bir nebze olsun anlayabiliyorum,her insan bildiği kadar konuşur.Hak verir ya da vermeyiz.Fakat bile bile yapılan çamur at izi kalsın politikaları,artık çoğu zaman internetteki kişisel deneyimlere güven konusunu bile azaltıyor.Hemen bir örnek vereyim...

Asıl ilgli duydugum alan bilgisayar bileşenleri,anakartlar,tv kartları ramler işlemciler vsvs...Ve pc bileşenleri hakkında bir çok yerli sitede daima bilgi alışverişlerini izler gerekli yerlerde yorumlar yaparım.Geçenlerde çok terbiyesizce bir olaya rastladım...Bir tv kartı markasının belli insanlar tarafından kasıtlı olarak neredeyse bütün bilgisayar konularının tartışıldıgı sitelerde abartılı bir şekilde tavsiye edilmesi...ve buna karşı çıkan insanlarla olan tartışmalarına tanık oldum...O kadar garip ki,sanki adamın bütün hayatı o malın reklamını yapmak? ve bu tartışmalar o kadar yozlaşmış pazarlama düşüncelerine dönüşmüş ki,artık kime neye güveneceğimizi bilmiyoruz.

En büyük korkum ise bu olayın fotoğrafçılıkta da olması? Bizim kendi aramızdaki "sen canoncusun ben nikoncuyum" esprilerinin,artık firmalar tarafından adamlar tutularak kasıtlı olarak yapıldıgını düşününsenize?

Bir yandan cahil ya da bildiği kadar konuşan satış elemanı,bir yandan insanları kasıtlı olarak bir markaya yönlendiren internet kullanıcıları..Mağdur olan ise tüketici.

mp3 player denince çoğu insanın aklına ipod gelir (bu olay bakkal amca bana ordan (kağıt mendil yerine) bir tane selpak verir misin demesi gibi doğal?
Firmaların birbirleryile olan yarışları yaptıkları reklamlar ve insanlar üzerindeki etkileri...kendi yaşadığım bir örnek,yaklaşık 8 9 ay önce Creative Zen Micro 5gb mp3 player (İPOD DEĞİL ) gönderdi ablam..O sıralar arkdaşımın birisi geldi,"ogün ben de bu ipod'dan istiyorum kaça aldın" dedi,o arada benim kafa vitesten attı o arkadaş kız olmasaydı kulağından tutup,bunun adı ipod değil,bunun markası Creative modeli ise Zen Micro.İpod'u Apple yapıyor diyecektim.Daha sonra bu durumu çay içerken güzelce anlattırken İPOD'u ya da apple marka ipod'u olan bir arkadaşım geldi yanımıza,ruhsatlı silah çıkartır gibi ipod'u koydu önümüze .(ben onun ipod'a ruhsatlı silah derim de..Al sana ipod ve creative zen micro.Seç beğen al,2si de 5gb ikisi de kaliteli ikisi de hoş ve ses kalitesi biribirine yakın.Al kullanımlarına bak hangisini beğenirsen onu al Ve olay bizim burada yaptıgımız sen canoncusun ben nikoncuum esprilerine döndü.Hemen başladı arkadaşım,"kızım bu ipod ismi bile yeter" arkasından ben "onun pili

Tarih: 26 Kasım 2005, 15:06 - İp: yok
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

Sevgili Ogün, paylaşımın için teşekkürler.. Antalyaya selamlar... Benim başıma gelen yanlış bilgilendirme olayı estore dan aldığım sistema haşere ve fare kovucuyla ilgili... ürün özelliklerinde yazan "evcil hayvanlara zararı yoktur" ifadesine güvenerek aldım... Övünmek gibi olmasın kangal köpeği besliyoruz.... birkaçgün sonra cihazın onu rahatsız ettiğini anlayıp hemen fişini çektik... Anlamamız; "komşunun bahçesine hırsız girmesine neden bizim köpek tepki vermedi" diye sormamızla oldu tabi... Estore a mail yolladım ve "evcil hayvanlara zararı yoktur" ifadesini "köpek besleyenlere tavsiye edilmez" olarak değiştirmelerini rica ettim... konuyu fotoğraftan saptırıyorum ama köpeğime kendi elimle eziyet etmiş olmam... Net fotoğrafdaki arkadaşların klavuzluğu övgüye değer..... Hoşçakalın

 

Tarih: 26 Kasım 2005, 16:18 - İp: 85.***.**7.25
ozzyalp
ozzyalp (üye)
İzmir / Amatör

Birçok teknoloji ve donanım dergisi(fotoğrafa spesifik dergilerden söz etmiyorum.) özellikle bilgisayar dışında (fotoğraf makinesi, video kamera, mp3 çalar vb) ürünlerle
ilgili haber yaparken ya reklam anlaşması karşılığında bu işi yapıyor yahut internet takibi ile yeni çıkan ürünlerle ilgili bilgilendirme veriyor. Bununbazı durumlarda bir sağlama yöntemi var ki bizzat çok denemişimdir. Bir dergide senin tabirinle xxx fotoğraf makinesinin xx modeli ile ilgili bir duyuru yapılmış. Yeni bir model bu. Hemen makinenin üretici firmasının resmi linkine gir ve makinenin tanıtımı bir de oradan oku. Onlarca defa şahit olmuşumdur ki birebir üretici yorumları dergi sayfalarına taşınmıştır.

 

Tarih: 29 Kasım 2005, 16:05 - İp: 85.***.**7.3
  • 1