xxferhadxx
xxferhadxx (üye)
Sakarya / Meraklı

Fotograf Banyosu Hakkında Detaylı Bılgı

ben fotograf cekmeye meraklıyım fakat dıjıtal fotograf makınelerı bılındıgı gıbı pahalı
fılm yıkamayı fetaylı anlatırmısınız ???yanı suya kımyasallar katılıyor ve yıkama tankına konuyor ya sonrası (sonrasını ogrenmek ıstıyorum) sımdıden tesekkurler

Tarih: 8 Haziran 2009, 23:59 - İp: 88.***.**9.169
fotosafaripro
fotosafaripro (üye)
İzmir / Reklam Fotoğrafçısı

Kimyasalları suya katma ve filmi yıkama tankına koyma işleminden sonrası hiç önemli değil. Ne yapılacağını not edin, tazgaha bırakın...10 yaşında bir çocuk yapsın.
Detaylı bilgi istediğiniz için işi bu yönünden ele alıyorum.
Banyo tankından önce yapılması gerekenler ;
1- Konuya göre film yapısı ve ISO seçimi. ( Kimyasal seçimi için bilinmesi şart )
2- Çekim tekniği. Normal veya + - sıkıştırılmış. ( Kimyasal seçimi için bilinmesi şart )
3- Normal, soft, kontrast baskı kararı. ( Kimyasal seçimi için bilinmesi şart )
4- Film ve kart banyosu kimyasallarının seçimi ve hazırlanmaları.
5- Ara banyo, stop ve tesbit banyolarının seçimi ve hazırlanmaları.
6- Karanlık oda ve ekipmanlarının hazırlanmaları.
7- Tüm banyo ısılarının sabit tutulması önlemleri.
8- Bir gün harcanarak çekilmiş olan pozların...küçük bir hata veya bilgisizlik nedeni ile çöpe atılmaması için ; karanlık oda bilgi düzeyinin yeterli olması.
Yukarıda saydıklarım son derece yüzeysel bilgiler. Diyelim ki her şey tamam. Filmi banyo tankımıza koyduk, karanlık odamızın ışığını açtık.
Bundan sonra gerekenler.........Ortalama 30 dakikalık bir zaman ve 10 yaşında bir çocuk.
KARANLIK ODA SANATINDA 100 FOTOĞRAF BİR ÖMÜR ALIR.

 

Tarih: 9 Haziran 2009, 13:48 - İp: 195.***.**1.200
fotosafaripro
fotosafaripro (üye)
İzmir / Reklam Fotoğrafçısı

Özelden...isteğiniz üzerine, sonrası ;
Verilen süre ve karışım oranları her fotoğrafçının çekim tarzına, pozlama süresine ve elde etmek iştediği sonuca göre farklılıklar gösterir. Vereceğim değerler benim klasik bir çekimim sonrasına göredir. Yani....bu değerler tarafınızdan kesin bir reçete olarak kabul edilmemelidir.
Film- Tmax ISO 100
Pozlama + - değer yok
Film banyosu D76
Stop banyosu 1000 cl su, 25 gr. bisülfit, 10 gr. sirke
Sabitleme banyosu 1000 cl su, 400 gr. hyposülfit
Leke banyosu 1000 cl su, 45 gr. bisülfit
Filmimizi tankımıza sardık. Karanlık oda ışığımızı açtık. Tüm malzemeler tezgahımızda hazır.
Filmimizi 1 dakika saf su ile yıkayınız.
Tankımızı boşaltıp 1+3 sulandırılmış, 19 dereceye ayarlanmış D76 banyomuzu ( 450 cl. ) tankımıza doldurunuz.
Dolum işleminden sonra 17 dakikalık süreyi başlatınız.
Tankın karıştırma çubuğu ile sağ-sol yaparak film makarasının hareketini sağlayınız.
Her dakika sonunda banyo tankını, barmenin içki tankını çalkalaması misali sallayınız.
Banyo tankını tezgaha bırakırken hafifçe vurarak tıklayınız.
Bu işlem çalkalama sırasında oluşan hava kabarcıklarını giderecektir.
17 dakika bu işlemler ile dolunca......tankı tamamen boşaltınız. Bu işlem verilen süreye tolerans olan 30 saniyeyi geçmemeli.
Stop banyomuzu tanka ( 500 cl. ) dökünüz.
Çalkalama ve dökme işleminin 60 saniye içinde tamamlanmasına özen gösteriniz.
Boşaltılmış tankımıza çeşmeden su doldurunuz ve 30 saniye çalkalayınız....boşaltınız.
Sabitleme banyomuzu ( 500 cl. ) tankımıza doldurunuz ve 8 dakika sadece sağ-sol hareketler ile karıştırınız.
Bu banyomuz daha defalarca kart banyomuzda stop görevinde kullanılacağı için koyu renkli bir şişeye boşaltıp saklayınız.
Tankımıza tekrar çeşme suyu doldurarak 1 dakika kadar elde çalkalayınız....boşaltınız.
500 cl. suya 1 kapak ölçeği ile hazırladığımız film deterjanı kabul ettiğimiz Photoflu adlı solisyonumuzu tankımıza boşaltınız.
3 dakika süre ile ve çok yavaş hareketler ile sağ-sol karışımı yapınız. Yavaş hareketlerin amacı.....Photoflu' nun köpürmesini ve film üzerinde leke bırakmasını önlemektir.
Boşaltarak tekrar çeşme suyu doldurunuz ve 1 dakika sert hareketler ile çalkalayınız.
Son olarak.....hazırlamış olduğumuz leke banyomuzu tankımıza dökünüz ve yine çok yavaş hareketler ile 3 dakika sağ-sol çalkalaması uygulayınız. Bu son banyomuz, kimyasalların ve son olarak uyguladığımız çeşme suyunun filmimiz üzerinde bıracağı damlacık lekelerinin tümünü ortadan kaldıracak ve filmimizin asetat yüzeyinde son derece parlak bir görünüm sağlayacaktır.
Tankımızı boşaltıp, karanlık oda ışığımızı yakabiliriz.
Tankımızı açınız ve filmi sprelden dikkatlice ayırınız. Filmin kimyasal katları son derece yumuşamış olduğu için, hiç bir yere deymemesine dikkat ediniz.
Filmimizin her iki ucununa ağırlıklı film mandallarımızı takarak, tamamen tozdan arındırılmış bir yerde ve mümkün işe 20 - 25 derecelik bir ortamda kurumaya bırakınız.
Filmimizin tamamen kuruduğuna emin olduktan sonra, 6 poz aralık ile keserek negatif zarflarına yerleştiriniz.
Yukarıda yazdıklarımın tümü, iyi bir amatör film banyosu çalışması.
Bundan ayrı olarak ( Profesyonel film Banyosunda ) .............
Gölge detayı alma,
Çekim harici soft ve kontrast elde etme,
Çatlatma,
0 ile 10 arası istenilen tonları belirginleştirme,
Kenar keskinliği arttırma..............vs. gibi çok değişik uygulamalar yapabiliriz.
Kimyasal, ısı, süre ve şoklamalar ile yaptığımız bu pro uygulamalar sanıyorum şu an ihtiyacınız olan bilgiler değil.
Dijitalden önce çok değişik banyolar hazırlar ve bunları çok değişik alanlarda kullanırdık.
Mesela....portrelerde soft, fakat kenar keskinliği yüksek olan banyolar.
Endüstriyelde...gölge detaylı, kontrast banyolar.
Moda çekimlerinde...son derece detay veren yarı kontrast banyolar.
Hava fotoğraflarında...( Hard ) yüksek kontrast banyolar.
Biraz öncede belirttiğim gibi, size tarif ettğim bu uygulama....orta karar, iyi bir amatör uygulama. Bu defa isteğinizi yanlış anlamayıp, doğru bilgiler verdiysem ne mutlu bana.
Kolay gelsin, iyi çalışmalar.

 

Tarih: 9 Haziran 2009, 23:26 - İp: 195.***.**6.116
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

dijital makineler pahalı demişsinizde, bu ekipmanı kimyasalları alacagınıza bir kompakt yada dslr-like makine alın daha iyi.

 

Tarih: 25 Haziran 2009, 03:55 - İp: 78.***.**4.196
fotosafaripro
fotosafaripro (üye)
İzmir / Reklam Fotoğrafçısı

Hazır kurulu düzenleri, Yani...foto/labaratuarları olan kişiler kolay kolay bu düzenin dışına çıkmak istemezler, onlar için bu tarz fotoğrafçılık esas olmuş ve hayatlarına yerleşmiştir.
Fakat, zamanın teknoloji üzerindeki etki ve olamakları fotoğrafçıları sizin önerdiğiniz moda doğru itmektedir. Zaten karanlık oda efsanesi bitmek üzeredir. Bir yazımda '' geçmişler geleceğin modasıdır '' demiştim. Fakat buna daha çok uzun bir süre vardır.
Şimdiki düzen için, sizin öneriniz sadece ilk olarak bu işe adım atacaklara hitab etmektedir. Aslında bir bakıma da doğrudur. Karanlık oda vs. gibi ekipman ve kimyasallara boğulmadan ve ayrıca onların kullanım bilgilerine ulaşma eziyetine girmeden....çağın fotoğrafçılığı modeli ile başlamalarında büyük yarar vardır. Zaman kazanılmış ve fotoğraf bir şekilde daha çabuk yakalanmış olur. Ama ne varki, bizler gibi bu işe sıfırından ve karanlık odasından başlamış kişilere...bir devrin bitişi, duygusal olarak zor gelmekte ve yıkıcı olmaktadır. Ben, tüm çekimlerimde dijital teknolojiden yararlanıyorum...fakat, eskiye ait fotoğrafçılık anlayışının ve ekipmanlarının hiç kaybolmamasını, daima kullanılmasını arzu ediyorum. İmkanı olan veya ilgi duyan fotoğrafçılar için, her iki teknolojinin ekipman ve sarf malzemelerinin bulunabilmesini arzu ediyorum. Ama işler öyle gelişmiyor ve sizin misilleme olarak yapmış olduğunuz önerinize göre adım atılmasını daha akılcı kılıyor.

 

Tarih: 26 Haziran 2009, 15:43 - İp: 195.***.**5.99
aalpgiray
aalpgiray (üye)
Ankara / Profesyonel Fotoğrafçı

x-ray developer ve fixer b/w de kullanılıyormu ? sonuçta gümüş ikiside.... birde

size B/w için developer ve fixer formüllerini veriyim kendiniz yapın güzel olur. :D ama doc dosyası





#aalpgiray' tarafından 07.02.2012 21:56:20 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Şubat 2012, 21:53 - İp: 78.***.**3.204
  • 1