Fotoğrafçılık Forumları
Aynali ( Mirror ) Tele Objektifler
Icinize AF digital makinada , AF olmayan 500 mm gibi aynali lens kullanan var mi ?
Aynalı objektiflerde diyafram ayarı olmaz, 8 veya 11 gibi sabit diyafram değerinde olurlar. İkinci mahzurları, net olmayan alanlarda çok sert kontrastlı bokeh verirler.
Ucuzdurlar, ama kullanımları epey kısıtlı oluyor.
http://forum.netfotograf.com/dslr_slrlike_reviews.asp?msg_id=21971
http://forum.netfotograf.com/dslr_slrlike_reviews.asp?msg_id=23115
Ben de bu sebeple soruyorum . Manuel Focus kullanmayali 10 yili gecti . AF rahatligina bu kadar alismisken , manueli rahatlikla kullanabilen var mi diye ....
Bu lens ABD'de yeni cikti ....500mm - yarim formatta 775 mm'e denk geliyor . f6.3'de zaten cogu zoomdaki minimum 5.6'ya filan cok yakin . $160 'a bedava denilebilir .
Test sonuclari idare eder gibi . Isik aynalardan defalarca yansidigi icin tum kontrastin kayboldugu ve ortaya cok soft goruntuler kaldigi yazar . Bir de netlik alani disindaki su taneciklerinde olusan ( romantik ) halkalar var - bilmem kastettiginiz bu mu ??
Pek kus resmi cekmem ama gunes batislarinda filan dramatik sonuclar verebilir belki . Bir de gizli cekilen sokak/portre/ifade fotograflari icin ideal gibi ...
objektifin linkini verebilirmisiniz?
MF objektif kullanmak bir problem değil. Bir kaç noktaya dikkat çekeyim.
- Yeni makinelerin buzlu cam düzenleri AF düşünülmeden yapılmış. Yatay veya dikey görüntü bölünmesi yok. Yoğun MF kullanacaksanız buzlu camı değiştirme olanağınıza bakın.
- AF objektifi MF olarak kullanmak çok zor, odak halkası turları çok kısa.
- Geniş açı MF kullanımı daima daha kolaydır, Tele objektifler daha zor. 100mm ve üzerinden kaçınmak lazım.
- Acele çekim yapıyorsanız AF kullanın. MF için genellikle tripod üstünde çalışmak daha verimli.
Tüm bunlara rağmen çok rağbet edilen ve hiç te ucuz olmayan, Nikon için mevcut ve Canon için piyasaya çıktı çıkacak, Carl Zeiss objektifleri MF.
Kullandığım 24 mm dahil, Tüm TS mercekler MF, Canon için Mayıs ayında 17mm olanı çıkıyor. Dört gözle bekliyorum.
Ilgilenip cevap verenlere cok tesekkurler .
Link asagida :
http://www.adorama.com/PRO50063EOS.html
Yogun kullanacagimi sanmam . Cantada bulunabilir ama devamli -12 cm bile degil .
Bu lens MF olarak uretilmis , focus halkasi sanirim kisa degildir .
Alip gorecegiz herhalde bu durumda ....
Link calismiyor sanirim - manuel girebiliyorsunuz :
http://www.adorama.com/PRO50063EOS.html
- 1
İlgili olabilecek konular
-

Cenk Mirat Pekcanattı Eleştiri Ödülü 2026
27 Haz. 2026, 11:17 miratcenk
01127 Haz. 2026, 11:17
miratcenk -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
023508 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
158927 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
024921 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
035810 May. 2026, 17:30
miratcenk -

İki Terabayt'a (tb) Kaç Hayat Sığar?
06 May. 2026, 13:00 miratcenk
041306 May. 2026, 13:01
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023802 May. 2026, 15:18
ebede -

-
