Fotoğrafçılık Forumları
Resim Mi,fotoğraf Mı?
herkese selam...
aklıma takılıyor; fotoğraf ve resim kelimerini ne kadar yerinde kullanıyoruz?
aynı anlamdalar mı,birbirlerinin yerine kullanabilir miyiz?
görüşleriniz nelerdir?
"fotoğraf mı yoksa fotografmı peki?"
Güzel soru e=mc2.
Batı kökenli bir sözcük olduğunu biliyoruz. Foto+Graph, yani ışıkla çizilmiş olan. Ayrıca, Batı kaynaklı bir sözcükte "Ğ (yumuşak ge)" bulunmasının olanaksızlığı da ortada.
Sen adamın sözcüğünü destursuz alıp kullan, kullanırken de boz. Tazminat ya da tamirat gerektirir.
Ama, bütün bunlara karşın, TDK sözlüğünde ve Yazım Kılavuzunda FotoĞraf biçiminde kullanılması öneriliyor, biz de öyle kullanıyoruz. Gâvur "ödünç aldığınız sözcüğümü bozmuşsunuz, ödeyin" derse, suçu TDK'na atabilmek için elbette...
sayın lacimert bir de bu yönü var,değil mi?....
Foto Graph
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
022708 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
157127 May. 2026, 09:43
mete007 -

-
-

Türk Fotoğrafının 'yapı'sal Sorunları
07 Nis. 2026, 11:51 miratcenk
073007 Nis. 2026, 11:51
miratcenk -

-

-

-

Dava Dosyalarınızı Evden Takip Edin Uyap Vatandaş Kullanımı
12 Oca. 2026, 15:34 prodersler
048712 Oca. 2026, 15:34
prodersler -
