kan_ki
kan_ki (üye)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

Fotoğraf Aforizmaları

İçinde bulunduğumuz dönemde bir çok fotoğraf paylaşım sitesi,fotoğraf forumları,fotoğraf aktiviteleri gerçekleştiren sitelerdeki durum içler acısı bir tablo oluşturuyor. Elbetteki türk fotoğraf ının gelişimine de katkı sağladıkları yadsınamaz bir gerçek. Bunun yanında cumhuriyet öncesi ve sonrası fotoğrafları, ardından dernekler onun paralelinde fotoğrafa ait yayınlar fotoğrafın gelişimini tetiklemişlerdir. Özellikle 80 sonrası türk fotoğrafında yeni yaklaşımlar yeni eserler üretilmiştir. Önemli ve uzun bir tarih olan 1980 sonrasında yeni yaklaşımlar,yeni tekniklerle, adı belgesel fotoğraf olan tür den kurtulmaya çalışmıştır. Kurtulmaya çalışmıştır diyorum çünkü bu hızlı gelişimi engelleyen bir unsur olmuştur Türk fotoğrafı içerisinde, belirli kafaların, belirli zihniyetlerin tek bir kalıptan bakarak gerçeği insan portresi olan türe belgesel demeleriydi. . Fotoğrafçı eğitme dernekleri 120 lira için 1940 lardan kalma zihniyetlerle hala anadoluya gidin, çocuk çekin, evsiz çekin, belgesel olsun toplumsal bir tutarlılık sergileyin – nasıl böylemi bir toplumsal tutarlılık? Bumu sizin fotoğrafçı farkındalılığı! O farkındalıkla çektiğin fotoğraflarla ne yarar sağladın yada ne yarar sağlattın. Sırf internet ortamına koyacağim diye milyarlar harcadın, gerçek fotoğrafın ne olduğunu öğretmeden. Bilinen şeyleri çok fazla yazıp kafa patlatma niyetinde değilim.
Atatürk’ün fotoğrafçıları ve basın fotoğrafçıları üzerlerine düşen görevi hakkı ile yerine getirmişlerdir. Ferid İbrahim, Esat Nedim Tengizman, Cemal Işık Sel, Selahattin Giz , Ali ersan, Baha Gelenbevi gibi isimler türk basın fotoğraflarında hizmet vermişler. Özellikle bilmemiz gerek bir durum olduğunu düşünüyorum, Mustafa Kemal’in kopcatepe de düşünürken ki fotoğrafını yada büstünü yada çizimini okul yıllarımızda ve çoğu devlet dairelerinde görüyoruz. Esat Nedim Tengizman; bu mütiş fotoğrafı yakalayan isim. Bu görüntü yıllar boyunca sadece tek bir fotoğraf olmaktan çıktı bir ikon konumuna geldi.Türkiye Cumhuriyeti’nin temsili. Kocatepe,savaş,bağımsızlık,fotoğrafçı,T.C , alt başlıklarımız,ne, nerde, önemli,kim olduğu,niçin orda olduğu önemli,o dönemde T.C nin ve dünyanın durumu, fotoğraf bize neyi temsil ediyor. Bu fotoğraf haber niteliği de taşıyan belgesel fotoğraf konumundadır.
Edward s Curtis, Kuzey Amerika Kızılderilileri, August Sander 1930 Sirk İnsanları &20. YY İnsanları Zamanımızın Çehresi , Roman Vishniac (1847-1990)1935-38 gettolar,Dıane Arbus (1923-1971) Walker Evans (1902-1975) Robert Doisneau (1912-1994,Henri Cartier Bresson (1908-2004) Andrea Kertez... gerçek belgesel yapan fotoğrafçılardır. Bakmamızda yarar vardır.
Türkiye’nin tanıtımı için Atatürk tarafından bu işe atanan Avusturya kökenli fotoğrafçı Ottmar Pherchy cumhuriyet yıllarında Türkiye nin tanıtımı için fotoğraflar çekmiştir.(tertemiz insanlar, tertemiz öğrenciler, cadde de yürüyen cumhuriyet kadını,doğal güzellikler,temiz ortamlarda çalışan türk işçileri,bale çıkışı,tiyatro ,gösteriler) o dönemde yapılan bu çekimler propaganda dır ve olmalıdır genç ve gelişen Türkiye için. Ama sonrasında Türkiye fotoğraflarına baktığımızda nasıl çirkin bir amaj yarattığımızın farkındamıyız. Sümüklü çocuk imajı...evsiz insan...tertemiz saf masum anadolu insanını nasıl kötü halde gösterdiğimizin farkındamıyız...etik değerlerimizi yırtarak sırf kendimizi var etmek adına bu insanları kullandığımızın üstüne üstük bu türkiye imajını sergiledimizin ne kadar farkındayız
Bu camianın tamda ortasın da olarak son zamanlarda şişen ego lar tarafından artık fotoğrafçı deyimi yerini Küratörlüğe,sanat yönetmenliğine, fotoğraf editörlüğüne bırakmış tır.Böylelikle sağlam temeller üzerine oturmayan bu meslek gurupları ile türk fotoğrafının ne kadar geleşeceği merak konusu.
yeni eğitim alacaklara ufak bir tavsiye niteliğinde olmasını temenni ediyorum.eğitim alacağınız yerlere gerçek fotoğraf nedir sorusunu yöneltin.temel eğitim konularının sadece fotoğraf makinası tamiri için değil fotoğraf birikimine ne derece katkı sağlayacağını sorun.bazı fotoğrafik terimlerin manalarını isteyin.yaptıkları belgesel çalışmalarının nerelere dayandığı neyi temsil ettiğini öğrenin.paranızı zamanınızı boşa harcamayın ve en önemlisi türk fotoğraf ı imajını layık ettiği mevkiye koyalım.
sevgilerle

Tarih: 26 Ocak 2011, 13:19 - İp: 85.***.**8.204
seka
seka (üye)
Tekirdağ / Amatör

Uzun yazınızı dikkatle okudum ...
Sonra portfolyonuza baktım ...
Ve birşey anlamadığımı anladım ...

 

Tarih: 26 Ocak 2011, 21:00 - İp: 88.***.**5.148
kan_ki
kan_ki (üye)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

okuduğunuz için teşekkür ederim.

portfolyama bakarak mı değerlendirdiniz yazıyı yoksa başa bir şeyden dolayımı?

 

Tarih: 26 Ocak 2011, 21:29 - İp: 195.***.**2.226
kurab_canavari
kurab_canavari (üye)
Aydın / Amatör

yazınızın bir çok kısmına katılıyorum. evet imaj konusu önemli. kaliteli fotoğraf çekmek önemli. her çekilen fotoğrafta, her fotoğraf projesinde iyi-kötübir amaç olmalı. hatta mümkünse hep olmalı.

öte yandan su akar yolunu bulur hesabı, insanların fotoğraf çekip siteye yüklemesi ayrı bir konudur, tertemiz imaj oluşturmak yada böyle bir misyona sahip olmak, kimse zorunda değil. o iş ayrı bu iş ayrı.

heves, hobi, zevk herkese göre farklı farklı.. dedim ya artık fotoğrafçılık işi kontrolden çıktı. su akar yolunu bulur..

 

Tarih: 31 Ocak 2011, 15:33 - İp: 88.***.**4.124
  • 1