Fotoğrafçılık Forumları
Sony A 700 Mü, Pentax K20 Mi?
Efendim pentaks k20 yi satıp, yerine a700 almış bulunmaktayım. Basitçe aralarındaki fark ve birbirlerine göre avuntajlarını yazayım dedim. Arkadaşlar aydınlansın diye.
1-Ergonomi:
K20 bu bakımdan kesinlikle a 700 den çok çok üstün. A 700 ele oturmuyor. K20 ise ele nasılsa cuk diye oturuyor.
2-Sağlamlık:
K20 su geçirmez mağnezyum destekli gövdesi sebebiyle çok daha sağlam havası veriyor. Ele alıncada bunu rahatlıkla anlıyorsunuz zaten.
3-Hız:
A700 bu bakımdan k20 den daha iyi gibi geldi. HEm yazım hızı hemde focus hızı daha iyi gibi.
4-Fotoğraf kalitesi:
A700 benim görüdüğüm kadarı ile bu bakımdan çok daha iyi. Özellikle renkler hususunda çok iyi a700. Ayrınca dinamik range dedikleri husus yüzünden olsa gerek sony gölge karanlık ayrımında çok daha iyi neticeler veriyor. a700 hemen hemen her ışık koşulunda sorunsuz bir renk veriyor. Beyaz dengesi iyi.
5-KUllanışlılık
BU bakımdan henüz tam olarak denemek imkanım olmasada a700 ün menü sisteminin çok rahat olduğu söyleniyor. Ancak k20 de bana çok rahat geliyor. MEnüler ve tekerlekler çok rahat. Sony biraz daha az kullanışlı gibi.
6-Özel:
a700 çift kart slotuna sahip. Bu hem depolama hemde bazı özel sebeplerden dolayı çok ama çok iyi.
Pentaks bilinirliliği çok az olan bir marka. Sony bu bakımdanda iyi.
Ayrıca sony bu alanda geleceği olan bir makra havası veriyor. PEntaksta onu göremiyorum. Özellikle son dönem çıkan makinalar ve bazı lensler gerçekten iyilermiş.
7-Ektra:
K20 de olan her lense göre focus ayarı çok çok iyi bir özellik. Ayrıca piksel haritalama özelliği ile hot ve ölü piksel sorunu yok. Birde sensördeki tozları gösterebilmesi ilginç ve son derece faydalı.
Aklıma geldikçe yazmaya devam ederim.
a700

k20

#pazarbey' tarafından 29.07.2009 23:20:46 tarihinde düzenlendi.
Ne aldın gene emmi 4000 l. diyor yazıda, fransız olmak zor zati..
bişe almadım emmi bende soruyorum onu zati.
Eyi tamam, rakam felam görünce bişi aldı dedim de kendimce zati..Yaşlılık işte ne edecen idare ediver emmi..
evt sıfır tabi 16-105 lensiyle 4000 l. sadece body 3000
http://www.fotozeynep.com.tr/?do=shop&show=viewproduct&productid=2061
hepiciği buradada daha ucuza ama.
2200 falan.
walla çok iyi almışsın a700 sonuçta
bide tekeri patlamasaydı
6-Özel:
a700 çift kart slotuna sahip. Bu hem depolama hemde bazı özel sebeplerden dolayı çok ama çok iyi.
Pentaks bilinirliliği çok az olan bir marka. Sony bu bakımdanda iyi.
Ayrıca sony bu alanda geleceği olan bir makra havası veriyor. PEntaksta onu göremiyorum. Özellikle son dönem çıkan makinalar ve bazı lensler gerçekten iyilermiş.
bu kısmına katılmıyorum,
http://tr.wikipedia.org/wiki/Pentax
1952 de ilk Japon SLR makineyi üreten firma, pentaprizmayı icat eden firma,
bugün nanoteknolojide en yakın rakibine 20 yıl fark atan firma, vs.vs.
sony ne zaman SLR üretmeye başladı, bilmiyorum?
sony televizyon markasıdır, pentax optik markasıdır.....
Sony ilk SLR makinesini 1955 te ilk fotoğraf makinesini ise 1928 de yaptı. O zamanlar Nichi-Doku Shashinki Shoten olarak biliniyordu. Leica için m serisi makine ve lens üretti Leica R serisinin hem makine hemde lens tasarımlarını yaptı. İlk AF yapan makineyi yaptı. Sony altında bir sürü bölümün olduğu bir firmadır, Minolta artık Sony'ye aitir zaten A700 Dynax 7D nin devamıdır. Sony nin geçen sene fotoğraf ve sensör arge sine ayırdığı bütçe Nikon'un piyasa değerinden fazladır (Pentax'ı geçtim)
Pentaxın en son çıkardığı makinenin en önemli parçalarını Sony üretmişken hala Sony televizyon markasıdır diye saçmalayanların bulunması düşündürücü.
#Zadeh' tarafından 17.09.2009 16:34:36 tarihinde düzenlendi.
Nichi-Doku Shashinki Shoten adıyla bilinen Sony değil Minoltadır. Sony Minoltayı satın aldı diye 1928 de fotoğraf makinesi üretti ya da ilk AF makineyi yaptı anlamına gelmez. Firma geçmişleri ve tecrübeleri de paraylamı alınıyormuş
Minoltanın eski kadrosunu bünyesinde tuttumu Sony bakalım?
Pentax ın sensörlerini Sony üretse de tasarımını yapan Pentax ın kendisidir. Hatta Samsung Sensör tasarımı da Pentax-Samsung işbirliğidir.
Sony makineler güzel, ben beğenirim ancak Sony eğer Fotoğraf ve sensör ARGE bütçesi Nikon piyasa değerinden fazla ise (bu doğruysa tabi) ve buna rağmen çıkardığı modeller de ancak bu kadarsa yazık olmuş onca paraya.
Öğrenmek isteyen öğrenir, magnezyum alaşımlı gövdenin plastik gövdeden sağlam olduğunun ispatını isteyecek kadar zeki biriyle bunu tartışmayacağım.
İlgili olabilecek konular
-

Cenk Mirat Pekcanattı Eleştiri Ödülü 2026
27 Haz. 2026, 11:17 miratcenk
03127 Haz. 2026, 11:17
miratcenk -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
024108 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
160027 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
025121 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
036210 May. 2026, 17:30
miratcenk -

İki Terabayt'a (tb) Kaç Hayat Sığar?
06 May. 2026, 13:00 miratcenk
041406 May. 2026, 13:01
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023802 May. 2026, 15:18
ebede -

-
