Fotoğrafçılık Forumları
Nikon D 5000 mi 3000 Mi
ben fotoğraf mak almak istiyorum bununla beraber öğrenci olduğum için fiyatlarda benim için önemli bir süredir modellere bakıyorum nikon d3000 ve d5000 i beğendim ama aradaki fiyat farkına değer mi bilemiyorum..önerilerinizi bekliyorum
sizce yeni başlayanlar için bu iki madel iyi mi başka markalarada bakmalımıyım sizce ve
son olarak internette fiyatlar daha ucuz sizce internetten almammın garanti kapsamı vs açısın bir sakıncası olurmu
şimdiden yardımlarınız için teşekkürler..
internetle ilgili bir şey diyemem ama şunu söyliyim her iki modelde lens seçen modeller nikonun her lensi olmuyo d3000 canlı önizleme yok vizörden bak çek sistemi d5000 de ise canlı önizleme var vede HD vidyo kaydı var aralarındaki fark bunlar d5000 i al derim açıkcası yada git bi CANON EOS 1000D yada EOS 450D al lenstede sıkıntı çekmezsin bu sana önerdigim modeller senin baktıgın modellerle aynı fiyat olarak
D5000 aldım, gayet memnunum. Yeni başlıyorsan hiç bir eksiklik çekeceğini sanmıyorum. Hareketli LCD ekran bir harika. Live view de cabası. Yüksek ISO değerlerinde de mükemmel sonuçlar alıyorum. Sigma 10-20 lens ile de denedim çok iyi sonuçlar aldım. Kullandığın makina ne olursa olsun, makinanı iyi tanıyorsan sonuçlar mutlaka tatmin edici olur. Ama makinanın özelliklerinden ve kapasitesinden bihabersen istersen D9999999 al farketmez. Düne kadar D200 için ne övgüler alıyorduk. Şimdi yarı fiyatına D5000 var ve aynı kalitede sonuçlar veriyor. Hatta 12MP olduğu için daha iyi neticeler de elde etmeniz mümkün. Artı özellikleri de var elbette.... neyse uzatmayalım.... D5000 = uygundur.
Kenan arkadaşın yazdıklarının altına imzamı atarım. Birkaç aydır. D 5000 kullanıyorum, tavsiye ederim.
Elimde D90 ve D700 var we bana sorsaydin bu soruyu d3000 alirim derdim cunku biraz karekter degisimi CCD sensorlu D3000 ile hos olurdu diye dusunuyorum.Nikon bilerek zaten CCD den vazgecmiyo sanirim yeni girenlere biraz fazla renk cumbuslu CCD ile gozlere senlik olsun anlayisi hakim.D60 im vardi hala ozluyorum sattim gecenlerde.Yavas mavas ama 18-55 kit lensinin hakkini en cok o makina veriyor idi 10Mp olmasindan dolayi sanirim.Ben D90 da bu lens ile D60 dakinden iyi sonuclar alamiyor inancina sahiptim,bilmem baskalari ne der.Simdi 16-85 Vr lens ilede D90 daha iyi sonuclar veriyo mesela oda ayri bir konu...Mp arttikca lenslerinde degisime ugramasi gerekiyor mantiken...
D3000 cmos sensörlü yazıyor burada...
http://www.letsgodigital.org/tr/camera/specification/2209/show.html
Nikonun sayfasina da gir istersen.Ama ben eminim sen D300 e baktin 3000 degil.!?
#ozansan' tarafından 21.03.2010 13:41:30 tarihinde düzenlendi.
Doğru ozan ccd nikonun sayfasından baktım....letsgodijitalde yanlış yazmışlar
Ccd dönemi bitti diyorlardı....gerçektende fotolara bakınca sanki d5000 soft d3000 daha canlı gibi ben bile farkettim yani
Uyarı için sağol..
Keşke gövdesinde af motoru olsaydı direk favori makinem olurdu...
- 1
İlgili olabilecek konular
-

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
022708 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
156927 May. 2026, 09:43
mete007 -

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
024321 May. 2026, 10:39
miratcenk -
-

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
035010 May. 2026, 17:30
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023502 May. 2026, 15:18
ebede -

İyi Doğdun Foto!: İki Asrın Ulusal Z Raporu
02 Nis. 2026, 13:54 miratcenk
037802 Nis. 2026, 13:55
miratcenk -

-

Kira Gelir Vergisi İstisna Dilekçesi Nasıl Verilir Güncel 20
16 Mar. 2026, 13:12 prodersler
050116 Mar. 2026, 13:13
prodersler -
