Fotoğrafçılık Forumları
Eos 400 D Pentax K100 D
Slm arkadaslar Dslr alıcam öncelerden beri yardımcı olan arkadaslara cok teşekkurler. Pentax k100 d yada pentax ıst dL2 modellerine nedense takıldım özellikle K 100D'ye, walla bana ilginç geliyo beni cekiyorlar acıkcası ama aklımdaki makine eos 400 d'ydi.Neden bu makinelere takıldım bilmiyorum pentax alırsam dez avantajları neler olur sanırım yeterli sayılabilir lensleride var ama kaliteleri yeterlimi tam bilemiyorum.Bu arada cekecegim fotograflar portre ve ürün cekimleri olacak siz ne dersiniz arkadaslar mp.sayısını dikkate almazsak eos 350 yada 400 mü yoksa pentax k100d mi cok teşekkür ederim.
Ben olsam Canon alırdım hiç yoktan bi yığın lens seçeneğin var.
bana sorarsan benim gibi amatörsen ve fotoğraf çekmeyi daha çok hobi olarak yapacaksan k100d al.hem fiyat olarak seni sarsmaz.
ama bir sürü objektif alıp aleti çok kullanacaksan canon al(en azından servis açısından daha rahat edersin)
pentax k10d ve nikon d80 e de bak.
Canon 400d vizor ve diger ergonomik yönlerden zayıf. Gövde kalitesi de düşük. Bence bunlar çok önemli.
Nikon ve Canon da üüncü parti lensler çok. Pentax da orijinal lensler güzel ve ucuz ama bulması zor.
Ben de Nikon D80 ve Pentaz K10d arasında kaldım. K10d çıksın bir test edilsin... son ana kadar kafam karışık olcak galiba...
selam tolgabenli.. fuji s5 konusunda birseyler yazdim..
gordugum kadariyla bsr ile ayni dusunuyormusuz..
@dadanagast:
Canon kullaniyordun degil mi? Ben olsam sistem degistirmekte acele etmezdim. Bence Canon bu sessiligin arkasindan guclu bir EF-S makina cikaracak. Belki native ISO 3200 ve itilerek ISO 6400 falan olacak. Mutlaka suya direncli olacak.
Ama ben Canon u hic dusunmedim zaten. 20d nin bile vizorunu kullanamiyorum.
Hizli ve dogru odaklama benim icin cok onemli oldugundan Minolta (en sempati duydugum markaydi, Sony yi de hic sevmem)ve Pentax(buna da cok sempati duyarim) da secim disinda kaliyordu. Nikon alacaktim...
Fakat K10d cok cekici: USM ile hizli odaklama Pentax a da geliyor. Su ve toza dayaniklilik benim icin onemli. Ayrica pozlama ve odaklama modlari icin ayri dial lar, hyperprogram, TAv ve Sv (+ Nikondaki gibi bir otomatik ISO), Program modunun 3 tipte olmasi, guzel vizor, sarsinti onleme, yesil buton. Ergonomi harika.
Akilma gelip de yapilmayan tek sey var: Dahili flasa aci vererek bounce yaptirabilme.
Ergonomi bence cok onemli. Bir resmin yuksek ISO daki bozulmasindan veya kalitesinden cok daha onemli olan sey nedir: pozu kazirmamak (tabi istedigin kadraji ve ayarlari da yaparak) Canon bu yuzden bana uymuyor. Aslinda yuksek ISO su beni cooook cekiyor..
sevgili bsr Dahili flasa aci vererek bounce yaptirabilme.
acıklayabilirimsin acaba sagol
- 1
İlgili olabilecek konular
-

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
023308 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
157727 May. 2026, 09:43
mete007 -

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
024521 May. 2026, 10:39
miratcenk -
-

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
035310 May. 2026, 17:30
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023602 May. 2026, 15:18
ebede -

İyi Doğdun Foto!: İki Asrın Ulusal Z Raporu
02 Nis. 2026, 13:54 miratcenk
037802 Nis. 2026, 13:55
miratcenk -

-

Kira Gelir Vergisi İstisna Dilekçesi Nasıl Verilir Güncel 20
16 Mar. 2026, 13:12 prodersler
050116 Mar. 2026, 13:13
prodersler -
