elamadx
elamadx (üye)
Adana / Stüdyo Fotoğrafçısı

D90-yardım

slm.arkdaşlar fotoğraf stüdyosu için NIKON D90 + 18-105 VR Lens almayı düşünüyorum sizce bu lens yeterlimidir oda boyutları(7m derinlikx3m genişlik) veya NIKON NIKKOR 24-85MM F2.8-4 AF IF D LENS lens nasıl olur önerilerini bekliyorum şimdiden teşekkürler...

Tarih: 15 Ekim 2010, 17:25 - İp: 88.***.**1.3
elamadx
elamadx (üye)
Adana / Stüdyo Fotoğrafçısı

Aslında bana kalsa nikon 300s alırdım ama ançak buna yetiyor bunada şükür.Eskiden dijital makina diye birşeymi vardı ne güzel mamiya rb-67 fotoğraf çekiyor tab ettirdikten sonra kalemle rutuşlardık ama nerde o günler her gecen gün cıkan dijital makinalarınm elinden şaştık sonumuz hayrolla...

 

Tarih: 15 Ekim 2010, 17:36 - İp: 88.***.**1.3
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

18-105 yeterli 24mm dar kalabilir bazı durumlarda.

d300 almanıza gerek yok hiçbir farkı olmayacaktır fotograf kalitesi acısından. ustelik studyoda kullanıyorsanız hiç gerek yok.

 

Tarih: 15 Ekim 2010, 17:42 - İp: 88.***.**8.140
bep
bep (üye)
Yurtdışı / Amatör

Ben bir şey sormak istiyorum geçen gün bu forumda D5000 ve D90 ın aynı sensörlere sahip olduğunu ve çekilen fotorafların aynı şartlarda (aynı lens aynı ışık aynı ayarlar) kalite olarak aynı olucağını okumuştum şimdide D300 ve D90 ın farkı olmadığını okudum bu sonuca göre D5000 ve D300 aynı lens ışık ayarlarla aynı sonucu verir varsayımı yaptım... gerçekten böylemi?

 

Tarih: 16 Ekim 2010, 00:19 - İp: 92.***.**0.170
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Yerinde soru . Her 2 makina da bende var ; aralarında bir kıyaslama yapmak da hep aklımda . Bir ara ikisinde de tüm ayarları eşitleyip ( zor gelen kısım o ) deneme amaçlı çekip yapıp buraya eklesem aslında fena olmaz .

Tahminim RAW çekimde fark olmayacağı , JPEG'de D300 lehinde fark görebileceğim yönünde .

 

Tarih: 16 Ekim 2010, 01:44 - İp: 96.***.**4.180
elamadx
elamadx (üye)
Adana / Stüdyo Fotoğrafçısı

Arkadaşlar beklediğim cevaplar tam gelmedi yardımcı olursanız seviniriz sonradan makinayı aldığımızzamn pişman olmayalım.

 

Tarih: 16 Ekim 2010, 11:06 - İp: 88.***.**1.3
bep
bep (üye)
Yurtdışı / Amatör

Tahminim RAW çekimde fark olmayacağı , JPEG'de D300 lehinde fark görebileceğim yönünde .

Teşekkürler Paperman bilgiler için
elamadx D90 ve 18-105 gerçekten iyi bir kombinasyon olur 24-18 arasına zaman zaman ihtiyaç duyabilirsin

 

Tarih: 16 Ekim 2010, 19:17 - İp: 92.***.**0.170
elamadx
elamadx (üye)
Adana / Stüdyo Fotoğrafçısı

arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler...

 

Tarih: 17 Ekim 2010, 15:16 - İp: 78.***.**4.112
ozansan
ozansan (üye)
Yurtdışı / Reklam Fotoğrafçısı

Studyo ortaminda zoom lensler,genis acida distortion faktoru ile fotograflarin egik cikmasina yol actiklari icin,ve alan derinliginde zayif kalan f numaralari ile,isi bilenlerin studyosunda gorulmeyen lens cesitleridir.Gerekli olan lens araligi full framede 24-70,APS-C format sensorlu yani D90 gibi makinalardada 17-50 yada 55mm dir ve bu lensler genellikle dusuk F numaralari ve kaliteli lens yapilari ile isiga karsi daha duyarli ve ayrinti acisindan daha iyi sonuclar verir...Bazi ciddi TOKYO studyolarindan ornek vermek gerekirse mesela D700 24-70 f 2.8 Nikkor ile,D300 de 17-55 f 2.8 Nikkor ile cogu studyoda vazgecilmez kombinasyonlardan birisidir.Tabiki pahali lensler ama Sigmadan 17-50 yada 18-50 f2.8 lenslerde biraz daha az para vermek isteyenler icin kaliteli alternatiflerdir.En ucuzu nedir dersende Tamron 17-50 2.8 oneririm...

 

Tarih: 18 Ekim 2010, 17:13 - İp: 221.***.**6.23
bep
bep (üye)
Yurtdışı / Amatör

Bazi ciddi TOKYO studyolarindan ornek vermek gerekirse mesela D700 24-70 f 2.8 Nikkor ile,D300 de 17-55 f 2.8 Nikkor ile cogu studyoda vazgecilmez kombinasyonlardan birisidir.

Ozansan 17-55 F2.8 eminim çok güzel ve güçlü bir lensdir f2.8 sabit olmakla beraber herhangi bir lens firmasında 17-55 in biraz daha geniş aralıklısı varmı acaba Nikon için konuşuyorum yani 16-70 f2.8 filan. Nikkor 16-85 var ama f'i değişken 3.5-5.6 yoksa bu aralıkda sabit F lens olmazmı? ben 1 yıldır DSLR kullanıyorum hala kit lensimle kullanmakdayım ve ihtiyaç duyduğum lens nedir diye sorarsanız kit lensimin aralıkları genişletilmiş ve mümkünse F'i sabit ve düşük olan bir lens yani 16-70 veya 16 -80 vb.



#bep' tarafından 19.10.2010 05:06:18 tarihinde düzenlendi.


#bep' tarafından 19.10.2010 05:06:58 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 19 Ekim 2010, 05:04 - İp: 95.***.**7.226
ozansan
ozansan (üye)
Yurtdışı / Reklam Fotoğrafçısı

Dediginiz araliklarda sabit lens yapilir ama soba borusu gibi falan olmasi gerekirdi teknik ozellikleri fiziksel olarak yansitabilmek icin.O yuzden simdilik ya ayri ayri o araliklardaki sabit odakli lensler alicaksiniz yada 17-55 araligina razi olacaksiniz.Studyoda zoom aramanin hicbir anlami yok benim icin acikcasi.Subject yani konu olan kisi yada nesneler ne kadar uzakta olabilirki bir studyoda?Bunlari ayrica yakinlastirmanizda mumkun ama uzaklastiramazsiniz yani genis aci bence daha onemli bir olay grup cekimleri falan acisindan.Tarzinizi tabiki bilmiyorum ama ben genel studyo fotografciligini dusunerek bir kac konuya degindim.Degisik bir tarziniz var ise orasida artik sizin seciminiz ve yorumunuza kalir diye dusunuyorum.Ben Tokyo falan demeklede sallamadim yani gercekten burda yasiyorum ve genel goruslerim tamamiyla gozlemlerime dayaniyor ve mantik disi bisey yok,yani adamlar isin dogrusunu yapiyorlar.Size ucuzundan diye sigmanin yada Tamronun bu araliklardaki lenslerinide onerdim ayrica.Gerisi size kalmis.

 

Tarih: 21 Ekim 2010, 08:04 - İp: 221.***.**6.23