Fotoğrafçılık Forumları
Canon 60 D mi 7 Dmi
slm arkadaşlar ben bir fotoğraf makinası almak istiyorum hem hd video hemde dış çekim yapmak istiyorum sizden ricam eos 7 d mi alayım yoksa 60 d mi alayım yardımcı olursanız sevinirim birde bunlara göre ne tür bir lens almalıyım şimdiden tşk ederim
ucuz olan hangisiyse onu almanız yerinde olur.
fiyat farkına degecek bir farkları yok ikisininde
Önce Merhaba,simdi asil önemli olan makinayla nasil cekim yapmak istiyorsunuz?Onu bilmek gerekiyor.Hizli bir makina istiyorsaniz 7 d 60 d den daha hizli ,fakat makinada bir sorun oldugu söylenmekte.Makina okadar hizliki ,sansör buna yetisemiyor diyorlar.Canon 60 d de yüksek Iso larda yapilan cekimler 7 d den dahada iyi.Bu testlerde kanitlandi.Aslinda bazi testlerde 60 d nin biraz daha iyi oldugu söyleniyor.Ayni zamanda 6o d 7 d den dahada ucuz.Fakat bu iki makinada da L objektifler iyi calismiyor.(Tele objektifler haricinde.)Yüksek pixelden dolayi olsa gerek,yada makinalar tam sansörlü olmadiklari icin de olabilir.Bende su anda 60 d var ve cok memnunum.Fakat ona göre yeni bir objektif bulmakta kolay degil.Bu 7 de icinde gecerli.
Umarim birazda olsa sizi aydinlatmisimdir ,selamlar.
L objektifler iyi calısmıyor derken
bunu tartışmaya &değerlendirmeye gerek yok !
bütçeniz varsa tabiiki 7 D daha başarılıdır
@sinanefendi
Sizde "aldığı makinayı övme" psikolojisi görüyorum :D
7D tabiki de 60D den üstün.
-Gövde
-ISO performansı
-Seri çekim hızı
-...
Yeni başlayacaksanız bu kadar yukardan başlamayın derim.
Yeni başlayan birisi için 1000 TL lik makine de aynı sonucu verir 5bin liralık makine de .
Bunu sizi küçümsediğim için falan değil, 7D 60D gibi makinelerin en azından biraz tecrübeye sahip olan insanlar için uygun olduğu için söylüyorum.Eğer tecrübeniz varsa da 4 boşuna 4 cümle yazmışım demektir :D
Tecrübeniz var ve imkanlarınız yetiyorsa 7D,
Profesyonel değilim diyorsanız 60D
Yeni başlayacağım ama kötü bir makina istemiyorum derseniz de 500D modelini öneririm.
Sorunun cevabi gayet basit.Nasil ralli arabasi alipta sokaklarda kullanmak biraz garip ise 7D gibi hizli bir makinayi eger ralli yapmayacaksaniz almakta o derece mantiksiz.Ralli yapacaksaniz yani hiz birinci tercihiniz ise bu makina alinir.Ama yok ben o kadar hiza ihtiyac duymuyorum,resim kalitesi guzel olsun,kontrolude bana versin diyecegin orta seker bir makinada ariyorsan 60D hem fiyati ile hemde olumlu test raporlari ile gidilecek yoldur.Japonyadaki dergilerden takip ediyorum ve bu makina cogu kategorude 5 yildiz alarak surpriz bir sekilde yukarilara oynuyor....
sizlere yardımlızdan dolayı tşk ederim ben her herzamn bir ürün alırken kaliteli olması nı istedim oda param olduğu için değil boşa para harcamamak için almışken en iyisi olsun amacım ben nasılsa fotoğraf çekerken zaman içinde prof olacağım hatalarım tabiki olacak ama kötü makinede nekadar başarılı olunur bilmem alıp işime yaramazsa istediğim kalitede olmazsa yaptıklarımdanda bir zevk alamam sanırım
amacım sorunsuz video ve fotoğraf çekebileceğim benim hatalarımın fark edileceği fakat makinenin hatasının olmayacağı bir ürün alamak istememdir .acemide olsam ferrari kullanmak murat 124 kullanmaktan daha keyifli olur
))) herkese slm tşk ederim
ben her herzamn bir ürün alırken kaliteli olması nı istedim oda param olduğu için değil boşa para harcamamak için almışken en iyisi olsun amacım
.................
hatalarım tabiki olacak ama kötü makinede nekadar başarılı olunur bilmem alıp işime yaramazsa istediğim kalitede olmazsa yaptıklarımdanda bir zevk alamam sanırım
..................
amacım sorunsuz video ve fotoğraf çekebileceğim benim hatalarımın fark edileceği fakat makinenin hatasının olmayacağı bir ürün alamak istememdir .
********************
**********************
suanda piyasada olan en basit dslr bile, en "usta" kullanıcının ihtiyacını karsılayacak duzeyde. yani kötü makine diye bir şey yok.
hiçbir zaman da olmadı.
sadece kötü fotografcı var ve var olacak.
suanda piyasada olan dslr lerin en alt seviyeden en ust seviyeye kadar hepsi,
enstantane-diyafram ve iso ayarları yapılarak kullanılıyor.
hal boyleyken birini digerinden iyi yapan sey bunlar degil.
bir 500d aldınız diyelim, bu makine bana yetmiyor demeniz gibi bir ihtimal goremiyorum.
istediginiz kadar ustalasın.
bu makinede sunu yapamıyorum ama bu olsaydı yapardım diyeceginiz bir sey yok.
bunu nereden biliyorum?
on yıl yirmi yıl once cekilmiş saheser fotograflardan.
teknolojik olarak bugunkulerin yanına bile yaklasamayacak, şimdi kimsenin nostalji yapmak dısında yuzune bakmayacagı makinelerle cekilmiş fotograflardan biliyorum.
suanda piyasadaki en basit dslr 10 yıl oncenin en iyi makinelerinden daha ustun teknolojiye sahip. ama on yıl once o makinelerle saheserler cıkarılırken, bugun cok daha teknolojik makinelere burun kıvırılıyor, kucuk goruluyor.. işte ben bunu anlamıyorum..
tavsiyem 7d alın.
gun sonunda bilek ve boyun agrısı yapıyor ama dısarıdan sık gorunuyor.
***************************
19 mart vaksa halkoyunları yarısmasında 1000d ve 7d ile cekimler yaptım.
1000d uzerınde 18-55
7d uzerınde 18-135
ve iki makineylede 50mm f:1.8 I kullandım.
aradaki "3500 liraya" degecek zerre fark yok cıkan sonuclarda.
düşünüyorumda, elimde 1000d cebimde 3500 lira ile, elimde 7d oldugu durumdan daha mutlu olabilirim.
umarım bu ornek acıklayıcı olmustur.
#gaijin' tarafından 23.03.2011 03:08:01 tarihinde düzenlendi.
Bu soruyu soran biri 7D nin artılarından habersiz demektir.
Bu artıları bilmiyorsanız ihtiyacınız yok demektir.
O zaman 60D ve farka güzel bir lens almak daha mantıklıdır. Hatta güzel birkaç yaratıcı filtre..
Makineden bakmaktan çok, makineye bakmayı düşünüyorsanız 7D alın..
- 1
İlgili olabilecek konular
-

Cenk Mirat Pekcanattı Eleştiri Ödülü 2026
27 Haz. 2026, 11:17 miratcenk
01327 Haz. 2026, 11:17
miratcenk -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
023608 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
159127 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
024921 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
036010 May. 2026, 17:30
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023802 May. 2026, 15:18
ebede -

İyi Doğdun Foto!: İki Asrın Ulusal Z Raporu
02 Nis. 2026, 13:54 miratcenk
037902 Nis. 2026, 13:55
miratcenk -

-
