Fotoğrafçılık Forumları
D 90 Ya da D 5000 Hariç
d 90 ya da d 5000 hariç kullanılabilecek makinalar.mesela d3s. d 90 alıcam ama kararım web siesinde diğer makinalarla karşılaştırdıkça değişiyor. ya pişman olursam
d3s iyidir al geç
d3x te önerilebilir
yok alıp geçmesem iyi olur.ben gazetecilik okuyorum ve bu işi profosyenel anlamda yapmak istiyorum.yani makinam benim bir parçam olucak.bilmediğim o kadfar çok şey var ki..............................
d90 yada 5000 neden baştan elediniz ikiside bir gazetecinin işini görebilecek potansiyele sahip bodyler..
yok elemedim.sadece acaba? diye bir soru işareti dolanıyor kafamda.ama kararım d 90 dan yana.d 90 la muhteşem doğa fotoğrafları çekmeyi planlıyorum.ama şimdilik farklı bir lens almayı düşünmüyorum.bir süre idare edicem artık.mesele bu yani. d90 beni yarı yolda bırakmaz herhalde?
d90 yarı yolda bırakıcağnı sanmıyorum 8000-20000 tl civarında d3 serisi (d3s-d3x) body olarak anca alabilceksn zaten dolayısıyla lensede ayrı bi yatırım gerekicek 18-105 kitli bi d90 la ihtiyaçların dahilinde çeşitli lensler almak daha ekonomik ve isabetli bi karar olacaktır sanırım ama tabi d90lada d3 serisi kıyaslanmaz o ayrı..
Ben anlamadım... 8-10 bin TL ile gövde alabilmeyi planlıyorsunuz ama D90 ile farklı bir lens alamıyor musunuz? Çok acayipmiş...
yok siz yanlış anladınız herhalde alacağım d 90 2,229 tl şimdilik lens almayı düşünmüyorum diye yazmıştım ama bir karışıklık oldu herhalde
d90 alın, aradaki 8000 liraya bir motorsiklet, koruma kıyafeti vs alın. gezin tozun fotograf cekin.
Yani bence söylediğiniz 3 alternatif birbirlerinden tamamen farklı. D5000 giriş seviyesi bir makine. Üzerinde fazla atanmış tuş vs.olmadığından ve Nikon bile otomatik sahne modları koymayı tercih ettiğinden iyi bir compact dan geçen makinesi olabilir. D90 ise upper level yani artık giriş seviyesini geçmiş işin biraz daha derinine inmek isteyen tüm ayarları gerektiğinde manuel yapmak isteyen kendi yaratıcılığını da kullanmak hedefinde olan orta düzey kullanıcılar için. D3 serisi Fullframe makineler ki tamamen üst segment profesyonel (tamamen kendi görüşüm) bu işi iş olarak yapanlara yönelik ürünler.
Yani her birinin amacı tamamen ayrı. Ben şunu düşünüyorum, siz öğrenci olup hem de meslek edinip çok uzun yıllar fotoğraf çekeceğinize göre hiç bir makine hem kendi ömrü hem de teknolojik yenilikler karşısında 10 yıllar dayanmayacak. Gidip bir D90 alın. Bence bir kaç yıl götürecek bir mankine (d70s, d80 gibi makinelerin halen gayet de güzel kullanıldığını düşününce)
Sonra profesyonel düzeyde bu işi yaparsanız zaten işiniz size gerekli makineyi lensi aldıracak. Burada makine seçimini konuşurken belkide ileride spor fotoğrafçısı olacaksınız ve 20.000 USD değerinde zoom lensler satın almanız gerekecek.
uzun lafı kısası, sizin söylediğiniz alternatifler içerisinde D90 iyidir.
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-

Cenk Mirat Pekcanattı Eleştiri Ödülü 2026
27 Haz. 2026, 11:17 miratcenk
0827 Haz. 2026, 11:17
miratcenk -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
023408 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
158527 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
024721 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
035610 May. 2026, 17:30
miratcenk -

İki Terabayt'a (tb) Kaç Hayat Sığar?
06 May. 2026, 13:00 miratcenk
041106 May. 2026, 13:01
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023602 May. 2026, 15:18
ebede -

Türk Fotoğrafının 'yapı'sal Sorunları
07 Nis. 2026, 11:51 miratcenk
073307 Nis. 2026, 11:51
miratcenk -
