turntablism
turntablism (üye)
Yurtdışı / Meraklı

Klasik İslak Prosedur. Darkroom

Selam arkadaslar, oncelikle hepinize merhaba! HErhangibirsey yazmadan once yazisimda veya konusmamda meydana gelebilecek bazi yalnislar yuzunden ozur diliyorum. Bulgaristanda dogmus buyumus oldugum icin bazi terimlerin turkcesini bilmememde olasi.
Umarim actigim konuya benzer baska konu yoktur...

Klasik metodla fotoraf basan varmi aranizda karanlik odada? Varsa sizlerle bilgi deneyim paylasmak isterim. Bir suredir filmlerimi kendim yikamaya basladim ama sonra o filmleri bilgisayara atinca ne anlami kaliyor analoun ? Burdan yola cikarak evimde ibr karanlik oda olusturdum, Opemus 5a Agrandizorum ve bazi ORWO kimyasallarim var... Kullandigim kagit ilford ve bulgar mali olan FOHAR. Simdilik sonuclardan memnunum, orta format bronica ile cektigim fotolarin kalitesi parmak isirtiyor )) Bu isle urasmis, urasan herkes gorusunu paylasirsa sevinirim!

Tarih: 4 Ekim 2012, 14:31 - İp: 217.***.**3.225
cem50
cem50 (üye)
Ankara / Amatör

Öncelikle kolay gelsin verdiginiz markalardan anlaşılan S/B çalışıyorsunuz baskıda ve banyoda kullandıgınız materyeller üretimden kalkalı yıllar oldu ve miyadlı malzemelerdir bayatlamış oldugu için alacagınız sonucun saglıklı olmasını beklemek çok dogru degil,
yardım istediginiz konuları belirtirseniz elimizin bilgimizin yeterliligi oranında yardımcı olmaya çalışırım.

 

Tarih: 4 Ekim 2012, 15:03 - İp: 88.***.**7.139
turntablism
turntablism (üye)
Yurtdışı / Meraklı

Belirli yardim istedigim bir konu yok, bu iste kendimi gelistirmek istedigim icin ugrasmis kisilerin basindan gecen garip seyleri ve cozumlerini dinlemek isterim. Zamanla benim anliyamadigim veya yapamadigim seyleri bu actigim konuda paylasarak cozumlerinide bulmak isterim... Calistigim kimyasallarin hepsi toz halinde saklanmis kimyasallar , pratik olarak eskimesi cok zor, orjinal paketlerinden cikartilmis hepsi. Orwo n113 kullaniyorum su an, ancak elimde 2 litrelik bir adet orwo n120 super var. Suyla karistigimda n120 nekadar dayanir sizce? Okadar cok fotograf basmadigim icin 2 litre kimyasala yazik olmasindan korkuyorum... Ayrica n113 ve n120 arasidnaki farklar nelerdir biliyormusunuz ?
Sormak istedigim birkac sey daha var....
Bir baskidan daha yuksek kontrast almak icin ne yapmaliyim ? Yaptigim deneyler sonucu vardigim sonuc daha yuksek derecede (26-28) kiimyasalda yikarsam ozaman kontrast daha yuksek.. Normal kullandigim derece 20 ..

Dier sorunum fotograflari kurutmak , plastik olmuyan normal barit kagida bastiklarim kuruduktan sonra borusuyor..

 

Tarih: 5 Ekim 2012, 17:01 - İp: 217.***.**3.225
cem50
cem50 (üye)
Ankara / Amatör

Benim bayatlamadan kastım kagıt ve film içindi toz kimyasallar nem ve hava yolu ile okside olmadıkları sürece bozulmazlar,
kontrast olayına gelince öncelikle çekim ve baskı sırasında gerekenden fazla uygulanacak F degeri keskinligi dolayısı ile kontrastı arttıracaktır,
eger banyolarınızdaki kimyasallar birbirinden ayrı olarak paketlenmiş ise bromür ve karbonat miktarı ile oynayarak daha kontrast bir eriyik elde etmek mümkün,
banyo ömrüne gelince erimiş olan kimyasalı kahverengi ışıgı az geçiren kaplarda hava ile teması en az olacak şekilde saklamanız kimyasalın üzerinden sadece kullanacagınız kadarını almanız kullanılmış kimyasalı kullanılmamış ile karıştırmamanız gerekli,
kurutma işlemi karton tabanlı malzemede bulabiliyorsanız glese olarak isimlendirilen elektirikli krom kaplı tamburlar ile eskiden yapılmakta idi,
cam üzerine kartın emisyonlu tarafı gelecek şekilde hava kabarcıgı kalmayacak biçimde ıslak kartlar dizilerek uygulanan çok eski bir metod var ancak çok zahmetli ve bazı kartlarda kuruyup kendini bırakma homojen olmadıgından resimlerde yırtılma olasılıgı var bu işlemi yapmak istiyorsanız camı yagsız benzin aseton benzeri bir kimyasalla yagdan arındırıp çok iyi temizlemeniz gerekli.

 

Tarih: 6 Ekim 2012, 16:26 - İp: 88.***.**8.167
turntablism
turntablism (üye)
Yurtdışı / Meraklı

selam Abim, verdigin cevap icin cok tesekkur ederim. Fotograflari kurutacak ozel bu is icin uretilmis tambur buldum kendime 30x40, simdilik memnunum. Simdi baska bir derdim var, orwocrome uk 17 var elimde, cok eski 120lik film. Bunu c-41 kimyasaliyla yikamaya calistim, sonut bile elde ettim. Sorun su, normalde c-41 3 dakika 15 saniye 37.8 derecede yikanmasi gerekiyor, ama bu orwochromlari 25 dereceden yuksek kimyasalla yikarsam emisyonu filmden ayriliyor. Bende 25 derece 10 dakika yikaidm , ama cok geldi, filmde voal var . 25 derecede kac dakika yikamami tavsitye edersiniz ?

 

Tarih: 17 Ekim 2012, 14:07 - İp: 217.***.**3.225
cem50
cem50 (üye)
Ankara / Amatör

ORWOCROME geçmişte kodagın geliştirdigi dia/slayt filmlerin E 4-5 karşılıgı olması gerek kendine göre yüksek ısı ve zaman içersinde oluşan gümüş tuzlarının hareketinden dolayı emisyondan ayrılmalar dogal süreçte olur,
filmi yıkanabilir parçalara bölüp ısı zaman oranını bir kaç prosesste görmeniz gerek ancak süre uzadıkça valleşme dedigimiz griligin artması ve kontrastın düşmesi kaçınılmazdır.

 

Tarih: 18 Ekim 2012, 11:55 - İp: 88.***.**5.79
turntablism
turntablism (üye)
Yurtdışı / Meraklı

Paylasmak istedim. Barasi elde ettim, agfacolorun urettigi bir dia kimyasali buldum , aslidna toplamda 5 kimyasal var. BW developer, stop, color developer, bleach , fixer... Orjinal zamanlar 17 dakikaydi ama vallesme yuksek oldugu icin siyah beyazin zamanini azalttim biraz we 12 dakikada uk17 ile guzel sonuc aldim, her filmde zamani 1 dakika artirdim. Filmi 12 ASA gibi cektim ... Sonuclar :



[url]http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/625681_10151545834539362_1205239010_n.jpg[/url]



[url]http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64331_10151497831599362_1686584381_n.jpg[/url]

 

Tarih: 19 Ağustos 2013, 13:28 - İp: 217.***.**3.225
  • 1