Fotoğrafçılık Forumları
Canon A-1
Siteye yeni katıldım. Önce bir dslr almayı düşündüm fakat Ali Ustayı ziyaretimden sonra analog bir makina almaya karar verdim. Kararım Canon A-1'di fakat bu sitede 1990dan sonra üretilen makinalarda sorun olmadığı bundan öncesinde sorunlar çıktığını yazmış bazı arkadaşlar bu makina 1978 model olduğuna göre aklıma şu soru geldi bu 1990 yılı her makina için geçerlimidir yoksa bazı makinalarda istisna varmıdır. Eğer yok ise önerilerinizi bekliyorum şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...
#baberti' tarafından 19.04.2012 15:28:39 tarihinde düzenlendi.
90'lardan sonra üretilen modellerin sağlam olma ihtimalinin fazla olduğunu ben de yazmıştım bu forumda çünkü :
1. 90lar görece yeni bir tarih, sonuçta daha genç daha diri makinalardır, sağlam olma ihtimalleri fazladır.
2. Daha plastik görünüm, daha bayağı işçilik sergilemelerine rağmen, 90larda SLR teknolojisi olgunluğa ermişti, 70lerde 80lerde yaşanan pekçok sorunu aşmıştı. Bugünkü DLSRların bile 90ların başında üretilen SLRlara göre perde, pozlama, AF gibi önemli hususlarda korkunç bir üstünlüğü yok, zaten olgunlaşmış birşeyi daha ne kadar mükemmele erdirebilirsinizki. Aynı durum 80lerin başındaki SLRlar ile 90ların başındaki SLRlar için söylenemez, arada dağlar kadar fark var.
90lardan sonra üretilmiş kötü model yok mudur? Yeterince bahtsızsanız kötüsüne denk gelme ihtimaliniz herzaman var tabii ki, malum bu iş şans işi.
Ben kendi tecrübemi paylaşacak olursam, benim elimden 90larda piyasaya sürülmüş, zamanlarının en alt sınıfından 2 adet Canon, 2 adet Minolta geçti. Her türlü işkenceye, kötü muameleye rağmen mütamadiyen çalışmaya devam ediyorlar. 70'lerden kalma 2-3 makina kullandım, çok daha nazlı olduklarını söyleyebilirim.
70lerden kalan makinaları elde tutmak, kullanmak insana daha fazla haz veriyor, orası ayrı, ama daha kritik, daha sıkışık durumlarda fotograf çekmem gerekseydi, seçim hakkımı 90lardan sonra üretilmiş SLRlardan yana kullanırdım.
@antika çok sağolun konuyu açmama sebeb sizdiniz zaten... A-1'den fiyatlar ve yapılan yorumlar nedeniyle vazgeçtim tertemiz bir ae-1 buldum onu aldım bugün yardımlarınız için teşekkürler konu kapatılabilir...
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No Selfie
23 Haz. 2026, 03:43 forumalmaz
04523 Haz. 2026, 03:43
forumalmaz -

Fotoğrafçılık Resim Sanatını Nasıl Dönüştürdü?
08 Haz. 2026, 11:15 miratcenk
022408 Haz. 2026, 11:16
miratcenk -

Fotoğrafçıların Aklını Meşgul Eden 8 Zırvalığın Elbirliğiyle
23 May. 2026, 12:44 miratcenk
155227 May. 2026, 09:43
mete007 -
-

Yaşlı Analog Ruh, Yorgun Dijital Beden, Yepyeni Yapay Zeka
21 May. 2026, 10:39 miratcenk
023621 May. 2026, 10:39
miratcenk -

Algoritmik Bir Çağda Gerçekliği Yeniden İcat Etmek
10 May. 2026, 17:30 miratcenk
034810 May. 2026, 17:30
miratcenk -

İki Terabayt'a (tb) Kaç Hayat Sığar?
06 May. 2026, 13:00 miratcenk
040706 May. 2026, 13:01
miratcenk -

Arabada Dinlemelik Dıptıslı Bass'lı Şarkılar
02 May. 2026, 15:17 ebede
023302 May. 2026, 15:18
ebede -

-
