f.berkant
f.berkant (üye)
Almanya / Meraklı

Ocak Elektronik Sony..

Merhabalr

Geçen sene bu firmadan aldığım 10 adet S930 fotoğraf makinalarının 3'de ekranda anlaşılmaz lekeler çıkmıştır. bu firmadan hatırı sayılır alışverişim olmuş ve borçlarımı tıkır tıkır ödemişimdir. Tahsilatı yapan Necmi Bey'de bilirler. Bu 3 adet makineyi servislerine gönderip değişmesini bekledim veya farkını ödeyerek başka bi modelle değiştirmeyi önerdim fakat birdaha ses seda çıkmadı bu firmadan. Aklınızda bulunsun buradan mal alanlar varsa bu tip bi durumda sırtını dönen bi firmaymış yazıklar olsun diyorum onları Allaha havale ediyorum.....

Not: Bir müşteri kaybettiler ve bu kriz ortamında daha da kabedeceklerini umuyorum akılları başlarına belki biraz olsun gelir..

Tarih: 21 Eylül 2009, 10:43 - İp: 78.***.**3.124
ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın arkadaşım, önce iyi bayramlar dilerim. Almış olduğunuz fotograf makinalarını umarım faturalı almışsınızdır. Ürünler faturalı ise iki senelik garanti kapsamında olması gerekir. Bu durumda bulunduğunuz il veya ilçede valilik veya kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuş bulunan "TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ" ne başvurabilirsiniz. Fatura, fiş veya kredi kartı ekstresi ve bir dilekçe ile adı geçen bu kuruluşa başvurabilirsiniz. Eğer aldığınız ürünlerin bedeli 1.225 TL yi geçiyorsa şikayet mercii "Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri", geçmiyorsa bulunduğunuz ilçedeki kaymakamlıklara yapılabilir.
Bu işi mutlaka bu dünyada halledin, öbür dünyaya neden bırakacaksınızki?... Selâmlar...
Başka sorularınız olursa elimde bulunan Tüketicinin el kitabı'ndaki bilgiler ışığında size yol gösterebilirim...

#ercan43' tarafından 21.09.2009 13:29:21 tarihinde düzenlendi.


#ercan43' tarafından 22.09.2009 10:09:35 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 21 Eylül 2009, 13:28 - İp: 217.***.**1.219
obafoto
obafoto (üye)
İstanbul / Firma

Selam arkadaşlar.

Aynı firmadan bende alış veriş yapıyordum!!!! taki 2008 ' kadar. 2006 yılında nakit olarak almış olduğum termal printer kağıdı için yaklaşık 18 ay sonra ödenmemiş faturanız var diyip tekrardan ödemiş olduğum kağıdın parasını ödemek zorunda kaldım. Bahaneleride muhasebeci gözden kaçırmış, 1,5 yıl önceki ödeme makbuzunu gösterin diyip işin içinden çıktılar. kim 1.5 yıl önce ödemiş olduğu makbuzu saklar????

Makinayı satarken telefonlarımız 24 saat açık ne zaman problem olursa arayın çözeriz gibi sözler verip, inanın makina satılana kadar ondan sonra tanımazlar

 

Tarih: 22 Eylül 2009, 00:38 - İp: 88.***.**7.248
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili f berkant yazdıklarında bir çok hata var,Bunları birer birer ele almayı örnek olması bakımından ele almayı istiyorum:
1-Ocak pazarlama bir dağıtıcı firmadır.Bu firma işi gereği satış yapar .Bu firmanın fiyatları senin hesabına gelmiştir ve sen de hatırı sayılır bir alış veriş yapıp olması gerektiği gibi borcunu tıkır tıkır ödemişsindir. Buraya kadar herşey normal.
2-Satın aldığın ürünlerde eğer arıza çıktıysa (http://www.sony.com.tr/res/attachment/file/78/1128495622878.pdf) muğlada 5 tane sony yetkili servisi var sana en yakın bir sony yetkili servisine makineleri vermen gerekirdi Ocak pazarlamaya değil.Çünkü ocak pazarlama bir teknik servis hizmeti veren firma değildir. Bu bir hatadır.

3-Makinelerin ekranında çıkan o anlaşılmaz lekeler muhtemelen ekranların kırılması nedeniyle dağılan likit kristal mürekkebidir.Kullanıcı hataları biliyorsun garanti kapsamında değerlendirilemiyor.Buna da karar veren yetkili servistir ocak pazarlama değil.

4-ercan beyin verdiği bilgiler kitabidir.gerçek hayatta pek geçerliliği yoktur.Bu nedenle benim sana önerim ocak pazarlama ile tekrar irtibat kurup makineleri geri iste eğer bundan sonuç elde edemiyorsan noter aracılığı ile ihtarname çek..

Yada en güzeli makinelerin seri numaralarını buraya yaz ben senin için sistemden akıbetleri sorgulatayım.

 

Tarih: 22 Eylül 2009, 22:05 - İp: 188.***.**8.20
f.berkant
f.berkant (üye)
Almanya / Meraklı

teşekkürler Burkay bey ama bu makineleri zararına yakın fiyatlardan eşe dosta sattım zaten. ama bunları sony servise gönderdim onlarda İzmir servisine gönderdi.oradan çıkacak sonuca göre iade alabileceklerini söylediler. İzmir sony de ekrandaki lekelerin benden kaynaklandığını söyleyip olayı hasır altı yapmışlardır.ayrıca bu makinelerin 2 tanesini müşteriye satıp iade geri gelmiştir. yani her türlü zarar edilmiştir. Ama ne oldu ben bir daha bu firmadan mal almam kaç bilmem ciro yapıyorlarsa yapsınlar bu kriz ortamında müşteri müşteridir. 3 adet sony s930 kaç paralık cihazlardır ama karşılıklı güven bunlardan daha değerlidir benim için... ilginiz için yinede teşekkürler..

 

Tarih: 23 Eylül 2009, 20:31 - İp: 78.***.**0.30
ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Burkay arkadaşım, 4077 sayılı tüketici kanunu bugün tüm Türkiye'de geçerlidir. Yazdıklarım kitabi veya değil, ama geçerlidir. Öyle şey olurmu? Ben anladığım kadarıyla arkadaş fotograf makinalarını alırken faturasız almış. Yoksa yasal yollara çoktan başvururdu. Eğer alışverişte fatura kestirilmemişse Tüketici mahkemelerinin burda yapacağı hiç bir şey yoktur.

#ercan43' tarafından 23.09.2009 22:28:32 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 23 Eylül 2009, 22:27 - İp: 217.***.**1.6
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Berkant bey,
Bir ürünün arızasını servis garanti dışı olarak tanımladıysa satış yapan ocak elektronik firmasının ne gibi kusuru olabilr?
Ocak elektronik servisi arayıp " ya arkadaşlar berkant bey bizim hatırlı müşterimiz lütfen makineleri garantiden yapın " deme lüksü yok ki? Kaldı ki ekranı kırık makineyi de servis garanti kapsamında değerlendiremez çünkü ekranı garantiden değiştirdiyse bunu istanbula sony euroasiaya göndermek zorunda oradaki elemanlar kırık ekranı gördüklerinde bunu servisin hesabına yazarlar,asla kabul etmezler. O zaman servis niye kendi cebinden size kıyak geçsin??
Yani burdaki attığınız başlık ocak pazarlamaya haksızlık olmuş!
Sizin sorununuz arızaları garantiye sokmayan sony servisleri ile...


Ercab bey,
Hangi yasal yola başvuracak ki? Berkant beyin bu cihazlara dair faturası olmasada yasal yol herkese açıktır başvuru yapabilir. Konu burda yasal yol değil konu berkant beyin ne diye mağdur olduğunu izah edeceğidir.
4077 sayılı kanunu ben de ayrıntıları ile biliyorum.
Sizin yazdıklarınızın berkant beyin durumu ile ilgisi yok.
Ortada bir servis var ve bu servis arızalı ürünü "müşteri hatası " kabul ediyor.
Berkant bey bu durumda arızanın müşteri hatası değil imalat kusuru olduğunu belgelemesi gerekir bunu da ancak bir bilirkişi heyetine yaptırabilir.
Berkant bey haklı olarak attığı taş ile ürküttüğü kuşun hesabını yapıyor.
Berkant bey bu sony makineleri ocak pazarlama değil de koçak pazarlama yada hoşaf pazarlamadan alsada durum değişmeyecekti.












 

Tarih: 24 Eylül 2009, 00:45 - İp: 94.***.**7.155
ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Burkay arkadaşım,
Alışveriş faturasız bile olsa yasal yollara başvurabilir diyorsunuz. Yasal yollara başvurmasına başvurur ama baştan geri döner. Yazınızda bahsettiğiniz bilirkişi raporunu mahkeme ister. Kendisi bilirkişiye doğrudan başvuramaz. Eğer mahkeme başvuruyu baştan red etmişse bilirkişi raporunu da alamazsınız. Bir defa tüketici mahkemeleri fatura alınmayan sorunlara bakmazlar bile. Ayrıca faturasız alışverişler vergi kaçırmaya girdiği için arkadaş istese de yasal yollara başvuramaz. Boşuna tartışıyoruz. Bakın o kadar yazışıyoruz, derdimizi anlatmaya çalışıyoruz ama arkadaş araya girip de alıveriş yasaldı, faturalıydı deyebiliyormu? Hayır...
İşte o zaman iş; hatıra, gönüle iyi ilişkilere kalıyor ki o da böyle sonuçlara getiriyor.
Ben bu konularda yazdığım yazılarda her seferinde "aman faturalı mal alın, garantili mal alın sorunla karşılaşmayın" diye boşuna yazmıyorum. Selâmlar...

 

Tarih: 24 Eylül 2009, 10:01 - İp: 217.***.**1.6
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

ercan bey bencede boşuna yazışıyoruz. zira yazdıklarımızın kamuya yararı yok.

ama bu konu ilginç: "Ben bu konularda yazdığım yazılarda her seferinde "aman faturalı mal alın, garantili mal alın sorunla karşılaşmayın" diye boşuna yazmıyorum. Selâmlar... "

yazışmayı bunun üzerinden yürütebiliriz.

 

Tarih: 24 Eylül 2009, 10:26 - İp: 88.***.**1.25
f.berkant
f.berkant (üye)
Almanya / Meraklı

Burak Bey! ekranlarında kırık çatlak falan yoktu, silinince çıkmayan elips şeklinde halkalara benzeyen lekeler vardı. Bu ürünler faturalıydı ayrıca faturasız mal satmıyorlar zaten. Diyorsunuz Ocak Elektronik ne yapsın; iyide ben ne yapayım??
kutularınn çıkarıyorsunuz ve bu durumla karşılaşıyorsunuz müşteriye satıyorsunuz akşama geri iade! kim hoşlanır sattığı malın parasını iade etmeyi??? en azından bunları geri alabilirler farklı bi modelle değiştirebilirlerdi farkını ödeyerek bunu yapabilirlerdi en azından. bende 20 yıl'dır esnaflık yaparım o yüzden bu işler karşılıklı çözülebilir işlerdir bilirsinizdir de sözün kısası bu sezon bu firmadan mal almadım ve her 15 günde bir gelen şahısta hiç uğramamıştır sanırım kabahatini bildiğidenmidir artık ne diyelim.. Saygılar

 

Tarih: 24 Eylül 2009, 11:56 - İp: 78.***.**2.227
  • 1