standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

Nikon L100 Garanti Dışı

yaklaşık 2 ay once nikon l100 aldım www.ereyon dan. fazla kullanamadım ,bir gun 2,3 resim çektim makinayı kapattım 10 sanıye sonra makinanın açma duymesine bastım pil zayıf işareti verdi ve eve gelince pilleri şarj ettim ama sonuç gene ayni.balkan elektronik servisine gonderdim. aradılar ve makinan anakart uzerindeki pil sanırım yatakları tırnakları kırıldı gibi bişey dedi ve 80 tl masrafı olur dedi bide yuzde 50 lens takımı değişebilir dedi ve 300tl olur dediler. makina darbe ezilme olmuş dediler. ben kesinlikle her hangi bir darbe gorduğune inanmıyorum bunu musteri hizmetlerine kendisine soyledim ve başka bir servise yollayalım bide onlar incelesin dediler istanbuldaki bir servise yollayacağız dediler. 26 gündür serviste ,30 iş günu sonunda para iadesi isteyebilirmiyim acaba ne yapmam gerek?

Tarih: 12 Aralık 2009, 23:30 - İp: 81.***.**1.9
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Gelişmelerden bizi haberdar eder misin?

1-Makinenin arızası eğer garanti dışı işlem görecekse o zaman bunu sana 7 gün içinde bildirmeleri gerekir aksi durumda garantili olarak tamir etmek zorundalar.
2-Makine eğer garanti dışı işlem görecekse o zaman da sana gerekli açıklamayı yapıp değiştirdikleri parçalrı iade etmek zorundalar.
3-Makineni bulunduğun ilde bir yetkili servisi yoksa o zaman kargoyu teslim aldıkları günden itibaren tamir süresi başlıyor demektir.Bu durumda kargo evraklarını saklıyorsundur inşallah.
4-Makinenin garanti dışı işlem göreceğini bildirdiklerini ıspatlamakla onlar yükümlüler. 7 gün içinde bildirmemişlerse o zaman garantili olarak tamir etmekle yükümlüler ve hatta ilk 15 iş gününde bunu yapamıyorlarsa sana eşdeğer bir makineyi emanet olarak vermek zorundalar...

dediğim gibi gelişmelerden bizi haberdae edersen sevinirim.

 

Tarih: 13 Aralık 2009, 14:08 - İp: 94.***.**9.200
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

karsı odemeli mng ile yolladım karşı ödemeli yaptığım için belge vermediler ama istersem belge alabiliyorum.mng ile konuştum. makinayı yolladım, bana 7 gün içinde dönüş yapmışlardı arıza garantiye girmez dedi. ben itiraz edince başka bir servise gonderelim dedi ve 26-30 iş gunu gibi bir sure geçti.biraz daha aramazlarsa ben aryıp para iadesi istemeyi düşünüyorum

 

Tarih: 13 Aralık 2009, 21:43 - İp: 81.***.**1.9
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Bu durumda buna hakkın yok yani paranı geri isteyemezsin zira ürünün arızası garanti dışı ise "garantili ürünlerde" olan haklarını yitirmiş oluyorsun.
Garanti dışı işlemlerde yasa herhangi bir zaman kısıtlaması getrimiyor.

şimdi : onları arayıp bir teknik servis raporu isteyebilirsin.Yazı antetli bir kağıda ve mühürlü imzalı olması gerekir.
Bu raporla birlikte bulunduğun yerdeki tüketici hakem heyetine gidip pil yatağındaki kırık ile arızanın uyumlu olup olmadığı konusunda bilir kişi raporu talep edersin.
Eğer bilirkişi raporu " arızanın üretim hatası " olduğunu kabul ederse o zaman Balkan elektronik senin makineni ücretsiz onarmak durumundadır.

 

Tarih: 13 Aralık 2009, 22:59 - İp: 94.***.**9.200
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

makinada dışardan baskı alarak anakart uzerindeki bir parcanın kırılması imkansız gibi geliyor.en kotu ihtimal makinanın dışında ezilme kırık veya çizik olur.makina bildiğim kadari ile dışardan darbe görmemiştir.bekliyorum aramalarını.ben şaşırıyorum nikon gibi bir makinanaın bukadar cabuk sorun çıkarttığına

 

Tarih: 15 Aralık 2009, 01:00 - İp: 88.***.**7.239
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

makinayı 02.11.2009 kargoya verdim ellerine 03.11.2009da ellerine ulaşmiş bana 10.11.2009 da makine arızalı garantiye girmiyor diye aramışlar .ben itiraz edince nasıl garantiye girmezdiye ozaman makinayı başka bir servise gonderdiler . bugunle birlikte 33 iş günu olmuş durumda aramalarını beklemekteyim.

 

Tarih: 15 Aralık 2009, 23:04 - İp: 88.***.**1.167
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

41 ci gun bugun servisi aradım teknik servis raporu istedim.makinayıda yollayacaklar garantiye girmiyor diye.nakinanaın hiç açıl madığını soyledi teknik servisteki bayan.bende iken açıliyor ve pil düşük ifadesi vardi .gelince kontrol edip tuketici mahkemesine vermeyi düşünüyorum

 

Tarih: 24 Aralık 2009, 18:32 - İp: 88.***.**8.227
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

fotoğraf makinam geldi bugun kargo ile toplam kargo ile 45 gün ancak elime ulaştı fatoğraf makinasısın içindeki 4 gb hafıza kartı yok.servisi aradım bizdede yok cevabı aldım sonuç olarak ortada yok.bana gonderilen teknik servis raporu tuketici mahkemesine vermeyi düşünüyorum lütfen yardımcı olun not gelen teknik servis raporu aynen boyle .mühürü imzası yok.

TEKNİK SERVİS RAPORU

müşteri : ali ?????
model : colpix L100
seri no : 3017???8


tarih : 25/12/2009 bildirilen arıza: piller cabuk bitiyor

tespit edilen arıza.............
1. kullanılan pillerdeki (-) kutbun fiziksel temas noktasının düşük
2.lens ayaklarından biri baskı veya darbe sonucu kırık (kullanıcı kaynaklı)

yapılan işlemler............
*piller full şarj yapılarak çalışma testi uygulandı.

*kullanılan pillerdeki (-) kutbun fiziksel temas noktasının düşük olması nedeni ile çalışma veya açık durumda taşıma esnasında oluşan sarsıntılarda enerji kesintisinin meydana gelmesi neticesinde piller böş veya problemli olarak algılanmakta


--pillerin (-) kutbunun temas noktası daha belirgin ve yüksek pillerle değiştirilmesi önerilir


*lens in kullanıcı kaynaklı probleminin giderilmesi için verilen onarım bedeli teklifi kabul edilmemiştir


#standup1' tarafından 29.12.2009 18:30:33 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 29 Aralık 2009, 18:11 - İp: 85.***.**6.181
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

teknik servis raporu böyle olmaz...

yapılan deneylerin aşamaları ve elde edilen sonuçların dökümünü yazmaları gerekirdi.

Örneğin:

.......Fotoğraf makinesi Türkak xxxx kalibrasyon belgeli güç kaynağına bağlanarak 3 volt doğru akım verildi.
-Cihazın açma -kapama anahtarına basılarak cihaz çalıştırıldı.
-Cihazın firmware akış diyageamına uygun olarak
a) .. aşamasında xx miliamper akım çektiği
b) .. aşamasında xx mili amper akım çektiği
c) .. aşamasında xx miliamper akım çektiği görülmüştür.

vs...
Fotoğraf makineleri açılırken 5 aşama da açılır bu aşamalar a,b,c, diye devam eder ve bu aşamalarda makinenin ne kadar akım çektiği belirlenmelidir ve bu değerler makinenin servis manuelindeki teknik değerlerle kıyaslanmalıdır.

makineni yasal yollardan başvuru yaparak bir başka tse belgeli (tse 12907 belgesi olması lazım ) serviste incelenmesini isteyebilirsin.


#burkay' tarafından 31.12.2009 01:15:46 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Aralık 2009, 01:13 - İp: 94.***.**9.200
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

tamam soğolun bilgileriniz için.dediğiniz gibi yasal yolla başka bir serviste incelemelerini isteyecem

#standup1' tarafından 31.12.2009 18:09:46 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Aralık 2009, 17:16 - İp: 85.***.**5.106
standup1
standup1 (üye)
Rize / Amatör

tamam soğolun bilgileriniz için.dediğiniz gibi yasal yolla başka bir serviste incelemelerini isteyecem.
sizin firmada inceletme şansımız varmı ne yapmam gerek masrafı ne olur yardımcı olursanız sevinirim.
gerçekten kullanıcı hatasıysa tamir ettirecem

#standup1' tarafından 31.12.2009 19:27:28 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Aralık 2009, 18:12 - İp: 88.***.**0.206