ikidiriki
ikidiriki (üye)
İstanbul / Amatör

Canon 70-200 _ 70-300?

Arkadaşlar tam anlamadığım bir husus var : Canon'un bir 70-200 bir de 70-300 lensi var. Şimdi 300 200 den daha büyük olduğuna göre ; 300 lü lens uzaktaki nesneyi daha çok yakınlaştırmaz mı? Yani 70-300 lensin zoom özelliği daha iyi değil midir? Eğer öyleyse neden 70-200 ün fiyatı neden 70-300 ün neredeyse 4 katı ? Bu aradaki fark neden oluşuyor? 70-200 diğerinden daha mı yakınlaştırır? Ya da daha üstün başka bir özelliği mi var bu fiyatı hakedecek? Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

Tarih: 5 Ekim 2008, 19:54 - İp: 88.***.**7.65
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

daha az zoom genelde daha yüksek optik kalite demek, ondan. tabi diyafram değerleri de farkettirir fiyatları. bir de farklı kullanıcılara hitap edecek şekilde tasarlanmış iki lens bunlar.

 

Tarih: 5 Ekim 2008, 20:08 - İp: 81.***.**7.8
ikidiriki
ikidiriki (üye)
İstanbul / Amatör

Nasıl farklı kullanıcılar yani .Biraz açıklarsanız sevinirim. Sonuçta 70-300 daha çok yakınlaştırmaz mı?

 

Tarih: 5 Ekim 2008, 20:10 - İp: 88.***.**7.65
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

70-300 300mm odak uzaklığına kadar yakınlaştırır, yani daha fazla yakınlaştırma yapar. objektifte tek etken yakınlaştırma değil. diyafram değeri de önemli. yani içeri alacağı ışık miktarının fazlalığı, bunun olması için optik elementlerin büyük olması vs.
faklı kullanıcı derken, genelde 70-200 objektiler profesyonel ya da ileri amatörler düşünülerek tasarlanır. gövde olarak daha sağlam malzeme kullanılır bir kere. ve görüntü kalitesinin yüksek olması için ve hataları azaltmak için optik eleman sayısı daha fazladır, daha karmaşık tasarımı vardır.

 

Tarih: 5 Ekim 2008, 20:41 - İp: 81.***.**7.8
gorkemkgo
gorkemkgo (üye)
Bursa / Meraklı

Biraz daha detay vereyim:

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 USM IS

Geniş zoom aralığıyla birçok amatörün tercih ettiği bir lens. IS 3 stop kadar etkili çalışıyor. 200-300mm aralığında keskinlik kayda değer şekilde düşüyor.

Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 USM DO IS

DO tasarımı sayesinde bir önceki lense göre daha küçük boyutlarda va daha hafif. Optik olarak daha iyi olduğunu söylemek güç, fakat mekanik olarak daha iyi. Fiyat olarak iki kat daha pahalı.

Canon EF 70-200mm f/4 USM L

Benimde sahip olduğum sabit F4 diyafram değeri sağlayan en ucuz L serisi tele Canon lens. 70-300mm'ler ile kıyaslandığında 70-200mm aralığında optik olarak daha iyi. ABD fiyatı 70-300mmIS ile hemen hemen aynı.

IS'e ihtiyaç duymayacaksanız fiyat performans oranı en yüksek lens bence budur. Mekanik olarak mükemmele yakın diyebilirim. Fiyat kaygısı gözetmeden tasarlanmış. 1 adet CaF2 (florit) ve 2 adet UD(ultra low dispersion) lens elemanı var. Tamamen metal bir halka ile çevrelenmiş ,zoom esnasında genişlemiyor ve focus esnasında hareket etmiyor en dış lens elemanı bir filtre gibi tüm lensi kapsıyor. Yuvarlatılmış diyafram bıçakları ve sabit F4 diyafram açıklığıyla harika bokeh yaratıyor, arka plana nesneler harika fonlara dönüşüyor.

Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS

Canon'un bugüne kadar ürettiği en keskin tele zoom lens. Optik olarak F2.8'lik modellerden daha iyi olduğu söylenebilir. IS4 stop etkili çalışıyor. 70-200mm lensimi satabilirsem iki katı para ödeme pahasına alacağım lens budur.

Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L

Gazeteciler gibi düşük ışıkta kaliteli fotoğraf yakalaması gerekenlerin, yanında 1,5kg'lık extra ağırlık taşımayı göze alarak aldığı bu sınıfın en üstündeki lens.

Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS

Bir önceki lensin IS versiyonu. Bu lensi almak için bir araba parası gerekiyor diyebilirim...

Detaylı incelemeler için:

http://www.photozone.de/canon-eos

Selamlar...

 

Tarih: 8 Ekim 2008, 01:31 - İp: 78.***.**0.58
ikidiriki
ikidiriki (üye)
İstanbul / Amatör

Çok teşekkürler bir de bu 3 stop 4 stop tam olarak ne demek ?bunu bir açıklarsanız sevinirm

 

Tarih: 8 Ekim 2008, 14:05 - İp: 85.***.**9.34
efertem
efertem (üye)
İstanbul / Amatör

Bence öncelikle fotoğraf teorisini öğrenin. Stop ne demek, diye soruyorsanız henüz telefoto lenslere gelmemiştir sıra. Yani o konu daha sonra)))

 

Tarih: 8 Ekim 2008, 17:50 - İp: 85.***.**3.196
ikidiriki
ikidiriki (üye)
İstanbul / Amatör

Sorduğum soruyu cevaplamayacaksanız neden yazma zahmetinde bulunuyorsunu ki ? Cevaplayacaksanız yazın akıl verecekseniz başka yere lutfen ben bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum çünkü bilgiye ihtiyacım var akıla değil

 

Tarih: 8 Ekim 2008, 20:27 - İp: 88.***.**6.231
gorkemkgo
gorkemkgo (üye)
Bursa / Meraklı

Öncelikle pozlamadan başlayalım o zaman. Analoji ile daha rahat anlatılabilir. Pozlamayı bir bardağa doldurulan suya benzer şekilde düşünebilirsiniz. Makinenizdeki sensörde herbir piksel bir bardak gibi düşünülebilir. Bardağa bir musluktan, belirli bir debi ile, belirli bir süre su akıttığınızda bardak belirli bir yüksekliğe kadar dolar. Bardağın dolduğu yüksekliği oluşacak parlaklık gibi düşünebilirsiniz. Bardak boşsa yükseklik sıfır olacağı için piksel siyah olacak. Bardak tamamen doluysa piksel beyaz olacak. Bardak full dolduktan sonra daha fazla doldurmaya çalışsanız bile dolmayacak ve piksel maksimum beyaz olarak kalacak. Bu olaya da kırpılma(highlight clipping) diyoruz.

Doğru pozlanan bir fotoğrafta genellikle histograma baktığınızda, orta parlaklıkta maksimum piksel, siyah ve beyaza doğru piksel sayısının azaldığını görürsünüz. Dağılım genel olarak gaussian dağılıma benzer.

Düşük pozlanan bir karede histogram siyaha doğru kayar. Yüksek pozlanan bir karede histogram beyaza doğru kayar. Bunu makinenizin display modu yardımıyla histogramları inceleyerek görebilirsiniz.

Makinenizin yaptığı pozlamayı 3 parametre ile kontrol ediyorsunuz.

Diyafram açıklığı: Bunu muslukdan akan suyun debisine benzetebilirsiniz. Musluğu açtığınızda akan su nasıl musluğu açtığınızda artıyorsa. Sensöre düşen ışıkta F değerini düşürdükçe artar.

Perde hızı: Musluğu daha uzun süre açık tuttuğunuzda bardak nasıl daha yüksek bir seviyeye kadar dolarsa; perde hızı düştüğünde(yani pozlama süresi uzadığında) pozlama da benzer şekilde artar.

ISO: Bardağın taban alanını küçültmek ISO'yu arttırmaya benzer. Aynı miktarda su ile daha yüksek su seviyesi dolayısıyla daha yüksek pozlama elde edersiniz. Taban alanını büyütmek ise ISO'yu küçültmeye benzer. Daha geniş bir tabanla bardağı aynı seviyeye kadar doldurmak musluğu daha çok açmayı yada süreyi arttırmakla mümkün olabilir.

Gelelim asıl noktaya.. İstediğiniz pozlama için diyelim ki F8 diyafram açıklığı 1/50 saniye perde hızı ve ISO100 gerekiyor ve 50mm'de çekim yapıyorsunuz.

1/2X kuralına göre çektiğiniz fotoğrafta titreme olmaması için perde hızının miniimum 1/2X50mm=1/100 olması gerekiyor.

Bu durumda süre azalacağı için istediğiniz su yüksekliğini sağlayabilmek için ya musluğu açacaksınız(daha düşük diyafram) ya da taban alanı daha küçük bardak(daha yüksek ISO) kullanacaksınız.

Çoğu zaman chroma ve luminance noise arttığı için ISO'nun arttırılması istenmez ve alan derinliği düşeceği için daha düşük bir diyafram değeri kullanılması da istenmez. IS işte burada yardımınıza yetişiyor ve F değerini ve ISO'yu değiştirmeden perde hızı 1/50'de titreşimsiz çekmenizi sağlıyor.

Makinenizi incelediğinizde diyafram açılıhı ve perde hızı için aşağıdaki değerleri göreceksiniz:

...F4, F4.5, F5, F5.6, F6.3, F7.1, F8, F9, F10,F11, F13,....
F4'e doğrugidildikçe musluğu açarsınız ve alan derinliği azalır.

1/4000....1/640, 1/500, 1/400, 1/320, 1/250, 1/200, 1/160, 1/125, 1/100, 1/80, 1/60, 1/50, 1/40, 1/30, 1/25, 1/20, 1/15....30sn, BULB

ISO sabit kalmak kaydıyla örnek verdiğimiz durum için aşağıdaki kombinasyonlardan herbiri eşit pozlama sağlar:

.
.
1/125, F5
1/100, F5.6
1/80, F6.3
1/60, F7.1
1/50, F8
1/40, F9
1/30, F10
1/25, F11
.
.

IS kapalıyken titreşimsiz çekim yapabilmeniz için 1/100sn'lik perde hızı gerekiyordu. Bu durumda aynı pozlamayı elde etmek için ISO sabitse diyaframı 3F stop kadar açarak F5.6'ya ayarlamanız gerekiyordu (F5.6, 1/100).

3F stop etkili IS'iniz varsa Diyaframı F8'de tutarak ve 1/50 perde hızıyla titreşimsiz çekim yapabilirsiniz. 4Stop IS'iniz varsa size 1/40sn'de bile kabul edilebilir sonuçlar üreten bir sistemi 1/50sn'de kullandığınız için sonuç titreşim açısından biraz daha iyi olur diyebiliriz. Yada farklı bir yorumla daha düşük ışıklı F8 ve 1/40sn pozlama gerektirecek bir ortamda 3FstopIS yetersiz kalacakken 4FstopIS yeterli olacaktı.

(Not: verdiğim bilgileri teyidetmek için diyaframı sabit tutarak perde hızını 1'er kademe arttırıp azalttığımda pozlamada yaklaşık 1/3 EV'lik değişiklik gördüm. Perde hızını sabir tutup diyafram değerini arttırıp azalttığımda aynı şekilde pozlamada yaklaşık 1/3 EV'lik değişiklik gördüm)

Selamlar..

#gorkemkgo' tarafından 09.10.2008 02:38:31 tarihinde düzenlendi.


#gorkemkgo' tarafından 09.10.2008 02:40:17 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 9 Ekim 2008, 02:35 - İp: 78.***.**2.207
aeron
aeron (üye)
Ankara / Meraklı

Sevgili Görkem Kocagözoğlu.... Daha önce de birçok konuda benim sorduğum sorulara verdiğiniz yanıtlarla yardımcı olduğunuz gibi tesadüfen baktığım bu konu başlığında da yine değerli bilgilerinizle gerek sorun soran arkadaşı gerekse öğrenmek isteyen birçok forum kullanıcısını ayınlatmaya devam ediyorsunuz...Geyik muhabbetinden ve boş konuşmalardan uzak, sadece fotoğrafla ilgili insanlara böylesine yarralı olan insan sayısı, yüzbini aşkın üyesi bulunan bu forumda inanın çok az..Bu nedenle bir kez kendi adıma teşekkür etmeyi borç biliyorum size..

 

Tarih: 9 Ekim 2008, 03:40 - İp: 88.***.**6.25
ikidiriki
ikidiriki (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın görkemkgo bu güzel açıklamanızdan dolayı teşekkür ederim. Perde hızı ve diyafram ayarlarını az çok biliyordum ama ıs ın sağladığı avantajı da sizden öğrendim. Sağolun eksik olmayın.

 

Tarih: 9 Ekim 2008, 09:21 - İp: 88.***.**3.189