yusdem
yusdem (üye)
Ankara / Meraklı

Canon'dan Öte Nice Makinalar Var...

Arkadaşlar kırın artık kafanızdaki bu Canon tabularını..
Bu tabuları kafanızda bu şekliyle korumaya devam ederseniz, ülkesinin insanını enayi yerine koyan bu markanın distrübütörüne yarar ve onun kasasına yeşil yeşil dolarlar olarak girmeye devam eder..
Açın gözünüzü artık.
Canon'dan öte nice makinalar var...
Örneğin hiç Minolta kullandınız mı? Veya hiç Dimage A2'yi incelediniz mi?
Ben burada fiyat farklarından söz etmiyorum. O da ayrı bir konu tabii. Ama ben kaliteden bahsediyorum. Ve Canon'un tartışmasız en iyi marka olduğunu da hiç zannetmiyorum. Belki sadece "iyi markaların içinde bir marka" denebilir. Sadece bu kadar..
Abartmayın lütfen.
Abartmayın ki, mezar soyguncusu bu malum distrübütörün ayakları biraz yere bassın.

Tarih: 23 Ekim 2004, 00:20 - İp: yok
ocum
ocum (üye)
Kayseri / Amatör

bir kere hep yapılan bi hatayı tespit etmek lazım. türkiyedeki canon fiyatlarını ABD fiyatları ile kıyaslamayalım. neden ABD fiyatlarını baz alıyoruz, anlamıyorum. dünya=ABD değil. ABD fiyatlarına bakarken, bir de dünyadaki diğer ülkelere bakmak lazım gelir. örneğin, almanyada fiyatlar ne, ingilterede fiyatlar ne, avustralyada fiyatlar ne, hong kong da ne vs... daha da önemlisi japonyada fiyatlar ne? sanıyorum ki, dünyada canon açısından en ucuz ülke ABD... hal böyle olunca neden ABD yi kıstas alıyoruz? sanıyorum ki, bir arkadaş veya ithalatçı firma böyle bir liste (dünyadaki fiyatlar açısından) yapsa çok iyi olacak.
bir söz de sayın Burkay a... tamam sahanızda çok uzman biri olabilirsiniz, ama böyle konuşmaya hakkınız yok. ne demek "fiyatları eleştirmeye kimsenin hakkı yok"! pardon ama hangi hakla ve hangi sıfatla insanların eleştirme haklarına mani olmak istiyorsunuz? bir konuda uzman olmak (uzmanlık alanınıza saygım var) her konuda uzman olmak demek değil. şunu unutmayınız, eleştiriler sayesinde canon un fiyatları yaklaşık olarak almanya fiyatlarına indi. eleştiri güzeldir-faydalıdır. bir konuda haklısınız. o da şu: evet haklısınız sayın Yusdem in eleştirilerinde kullandığı bazı sıfatlar çok ağır kaçmış. unutmayınız eleştirinin olmadığı heryer olduğu yerde yıllarca kalır. siz kendi mesleğinizi ifa ederken, irtibatlı olduğunuz firmaları hiç eleştirmediniz mi? lütfen eleştiri hakkına saygı duyun.
eleştiri yapan arkadaşlar da lütfen eleştiri ile hakareti bir birinden ayırsın. sevgiyle kalın...

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 00:37 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili yusdem ,


Sevgili ocum,
Bizler tüketici olarak hiç kimsenin fiyatını eleştiremeyiz,herkesin bir hesabı vardır....bu nedenle serbest piyasada kartel yasa dışıdır..Fiyatları ülke ekonomisi,vergiler ve tüketici hareketleri belirler tüketici eleştirileri değil.

#burkay' tarafından 24.10.2004 00:49:15 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 00:44 - İp: yok
buba
buba (üye)
İstanbul / Amatör

Bende babama bunu anlatmaya çalışıyordum ama anlamıyordu inşallah bu yazıyı okuyunca anlayacak. Çok güzel bir konu bulmuşsunuz.

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 11:25 - İp: yok
sefk
sefk (üye)
İzmir / Meraklı

bende yusdem arkadaşa katılıyorum hele hele çoğu internet sitesinin (foto makinası inceleyen) firma destekli olduğunu duyunca şaşırdım tabiki. (örneğin dprewiev canon ve sony desteklidir).
diğer konuya gelince herkez istediğini istediği yerden almada özgürdür tabiki abd fiyatı ile kıyaslıyacağız çünkü orda enucuz daha ucuz bir yer varsa söyleyin..

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 11:38 - İp: yok
ocum
ocum (üye)
Kayseri / Amatör

sevgili burkay,
pardon ama yine aynı şeyi söylüycem... "bir konuda uzman olmak her konuda uzman olmak demek değil." siz sahanızda uzman olabilirsiniz ama, bu tür konulara epey yabancı olduğunuz belli. bir kere eleştiri güzeldir (yapıcı olmak kaydıyla). bizler tüketici olarak her malı, her malın istediğimiz özelliğini, her malın fiyatını her zaman ve her yerde eleştirebiliriz ki, buna her zaman hakkımız vardır. çünkü bizler tüketiciyiz. tüketici olmadan mal-hizmet üretimi hiç bir işer yaramaz.
1) diyorsun ki "herkesin bir hesabı vardır". çok yanlış bir düşünce bu. tüketici olarak eleştireceğiz ki, herkes "hesabını ona göre yapsın"
2) fiyatları daima rekabet koşulları belirler. rekabet koşulları hem ürünleri, hem de ürün maliyetlerini ve bunun sonucunda fiyatları etkiler. rekabetin aksak veya olmadığı yerlerde tüketiciler her zaman zarar görür. örnek mi? 70 yıllarda türkiyedeki otomobil fiyatları ya da 80 lerin başındaki renkli TV fiyatları ve şimdiki fiyatlar.
3) diyorsunuz ki, "Fiyatları ülke ekonomisi,vergiler ve tüketici hareketleri belirler tüketici eleştirileri değil" ... çok büyük yanlış bu (ekonomi kısmında haklısınız. ekonomi kısmına değinmek isterdim ama, bu konu sayfalar sürer ve forumun amacı da bu değil zaten). önemli yanlış 1) fiyatları vergiler belirlemez. vergi sadece "belirlenmiş bir fiyata" ilave edilir ve vergi koyucu her an vergileri azaltabilir-artırabilir. önemli yanlış 2) tüketici eleştirileri tüketici hareketlerinin ayrılmaz bir unsurudur.

lütfen bildiğimiz konularda fikir beyan edelim. bilmediğimiz konularda fikir beyan etmek bataklıkta yürümeye benzer...

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 13:40 - İp: yok
ocum
ocum (üye)
Kayseri / Amatör

sevgili sefk,
fiyatları ABD ile kıyaslamak çok yanlış. bunu yapabilmek için ülkemizi ABD ile kıyaslamanız lazım. sadece bir örnek: ABD de elektronik sektöründeki rekabetçi yapı dünyanın başka bir yerinde yok ve dünyada ABD den daha büyük bir ekonomi de yok. bu kadar "çok önemli YOKların" içinde dediği yapmak imkansız. önce türkiye olarak ABD yi her bakımdan sollayarak geç, o zaman istediğin gibi kıyasla fiyatları.

ve neden sadece fotograf makinlerini ABD fiyatları ile kıyaslıyorsunuz ki? örneğin benzin fiyatları-otomobil fiyatları... oldu olacak bunları da kıyaslayın... ne alaka derseniz, cevabı basit: ABD de benzin-otomobil fiyatlarını belirleyen temel faktörlerin hepsi fotograf makinesi fiyatları için de geçerli.

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 13:53 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili Ocum,

“bir konuda uzman olmak demek her konuda uzman olmak demek değil” siz sahanızda uzman olabilirsiniz....” sana benim sahamda uzman olduğumu kim dedi? Nerden çıkardın bunu? Ben sadece 28 yıllık bir fotoğraf makinesi tamircisiyim.Bu arada iki fakülte bitirdim (anneme ayıp olmasın diye veteriner ve Alman dili-edebiyatı.Ayrıca türkiyenin kurtuluşunu da kooperatifçilikle olacağını düşündüğüm içinde gittim Ziya Gökalp Mülayim hocadan ders aldım Y.lisans yaptım.) Ama ben UZMAN değilim. Sen beni değerlendirebildiğine göre sanırım bu konunun pir’i sin.
Herkesin kendine göre bir hesabı vardır.İşletme maliyetleri diye bir şey duymadın mı? www.akakce.com sitesi sence niye var? Sence ben niye Çorumdayım da İstanbulda değilim? Hep maliyet hesabı...

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 14:25 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Fiyatları tüketici hareketleri belirler tüketici şikayetleri değil.Evet sigaranın zararlarını herkes bilir her fırsatta dile getirilir ama yine de içmeye devam edilir.Bilinç eyleme dönüşmediği sürece bir anlamı yoktur.....Anadolu da bir söz vardır bilirsin :it ürür kervan yürür..sen istediğin kadar eleştir dur fiyatları belirleyemezsin ancak ne zaman eleştirilerini eyleme dönüştürür ve satın almazsın işte o zaman etkili olursun. Yani fiyatları tüketici eleştirileri değil tüketici hareketi belirler...
Fiyatları vergiler belirlemez demişsin: Sallamışsın ...senin gelir vergisinin dilimlerinden haberin var mı? Stopajdan haberin var mı?Aylık bildirimlerden?eğitime destek ten? bağ-kur dan? Bu giderler nereye yansıyor sence?
Son cümlene canı yürekten katılıyorum hakikaten sadece bildiğimiz konularda fikir beyan edelim aksi durumda bataklıkta kaybolur gideriz. Rahmetli Mumcu ‘da Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunuyor demişti bir söyleşisinde...
Pastırma fiyatları ne alemde sizin orda?

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 14:26 - İp: yok
juggler
juggler (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

Burkay, malum turkiyedeki anlayis "camur at izi kalir"... Eger cok suclamak istediginiz birileri varsa onlar da tuketicilerdir.. Yani makina alanlar. Firmalara hakaret ederek (ki ben ilk defa mezar soyguncusu ve 'insani enayi yerine koyan firma' sifatlarini goruyorum) tuketicilerin tercihlerine etkili olunabilecegini sanmiyorum. Yusden bos bulundugu bir anda yazmis belli ki mesaji..

BU arada sunu da soylemek lazim, fiyat karsilastirmasini yaparken Avrupayi dikkate alin.. Cunku amerikayla karsilastirmak adil degil. O zaman daglar kadar fark olmadigini goreceksiniz.

Eger bu forumun bir moderatoru varsa ve bu yazilanlardan dolayi dava acilirsa o da sorumlu tutulur, yillar onceki superonline forum sorumlusu gibi (tutuklanmisti o)..

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 15:19 - İp: yok
ocum
ocum (üye)
Kayseri / Amatör

sayın burkay,

öncelikle seni şiddetle kınıyorum. "Anadolu da bir söz vardır bilirsin :it ürür kervan yürür.." sözündeki "it" öznesi türkiyede tüketiciler olurken, "kervan" da organik bağlarının olduğu firmalar olmalı. sana hak vermiyor da değilim: insan ekmek yediği tekneye ihanet etmez!!! madem anadoludaki sözlere merakın var, ben de bir ekleme yapayım: "at sahibine göre kişner"

senin uzmanlığın derken, neyi kastetmiş olduğumu anladığından eminim. yazılarından ve sitenden backgroundunu anlamak zor değil. galiba tecahül-ü arif yapmak istiyorsun ama ben yine de malumu ilan edeyim: 28 yıllık fotoğraf makinesi tecrüben var. ancak 28 yıllık fotoğraf makinesi tecrüben iyi bir aşçı olmana yetmemiş ki, yaptığım "kavram çorbasının" ne kıvamı var ne de tadı var:

birinci tadsız-tuzsuz çorban, "tüketici eleştirisi-tüketici şikayeti" çorbası. bu çorbadaki eksiklerini görmen için çorum İ.İ.B.F. deki pazarlama bilimi alanındaki akademisyen arkadaşlardan bilgi alabilirsin. ama yine de ben söylüyeyim: bir kere konu "tüketici eleştirisi" bunu unutma; "tüketici şikayeti" değil. "tüketici eleştirisi" ile "tüketici şikayeti"ni birbirine karıştırırsan olacağı bu. tüketici şikayeti üretilen ürün ve hizmetin kalitesi ile ilgilidir. burada konumuz bir firmanın (canon) fiyatlama politikasına olan eleştirimiz. aynı fabrikadan çıkan bir ürün nasıl olur da bir ülkede X lira iken, bir başka ülkede 2X lira olur? konumuz budur. verdiğin abuk sigara örneğinin bu bağlamla olan ilgisi ise doğrusu şaşkınlık verici. galiba maksadın konuyu dejenere edip bulanıklaştırmak...

 

Tarih: 24 Ekim 2004, 21:18 - İp: yok