zyilmaz
zyilmaz (üye)
İstanbul / Amatör

100 Km'de 3,68 Litre




Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.

Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).

407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!

Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.



Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı

#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 22 Haziran 2007, 18:05 - İp: 88.***.**0.76
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Sağlamlıkta almanların üstüne tanımam ama bmw hariç.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 20:53 - İp: 85.***.**9.218
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

japonları tanamaya başlasan iyi olur okyanus. Adamların motoru 1 milyon km gidiyor. Bakım makım hakgetire. Mercedes firmasında çalışan bir tandığımı(Amma çok araba firmasında çalışan tanıdığım varmış ) kusursuzluk konusunda japonların fark attığını söylemişti.
Ama arada şöyle bir fark varmış.Mercedes arızalanmadan 6 ay önceden uyarmaya başlarmış. Japonlarınki gider gider birden bitermiş.
MErcedes ve vosvagen karşılıştırması varki aynı adamın evlere şenlik.Sonra anlatayım onuda.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:02 - İp: 88.***.**3.78
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

abi dedigin gibi Capon arabasi oyle kolay kolay ariza yapmaz (ozellikle Toyota) ama yapti mi da servisten kolay kolay cikamazsin
bir de sofor usta degilse, ilk arabaysa kasa yapma riski oldugundan tavsiye etmem. otomobillerden sogutur insani

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:12 - İp: 81.***.**7.8
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

okyanus neden BMW haric dedin? tam BMW alma arefesinde olmadi simdi
(aman diyim yanlislik olmasin 1992 model alacagim yenisine para mi yeter )

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:17 - İp: 81.***.**7.8
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

bmv nin 93 ten önceki motorları sorunlu. 93 ten sonrakiler iyiymiş.Ama mercedes veya audi gibi değil. 500 km gitsen durdurup dinlendirmen gerekirmiş. ama mercedesle binlerce km git hiçbir şey olmazmış.gerçi ikisinin kullanıcı kitlesi birsirinden çok farklı. biris sportif birisi ağır. audide aile arabası olsun.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:21 - İp: 88.***.**3.78
eraycanli
eraycanli (üye)
Ankara / Amatör

BMW'nin 1989 sonraki motorlari (3 serisi E30 kasa icin) M40 motor, ondan oncekiler M16 olmasi gerek. M40 motor bir sonraki E36 kasalarda da (uzay kasa olaraa bilinir halk icinde ) 1998'e kadar kullanildi. belki senin dedigin eski motorlar icin olabilir. tabi yeniler icin de olabilir neyse arastirmak lazim zaten almadan once de bir kere daha dusunurum kesin kararli degilim. Golf de sinyal yakiyor arada

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:29 - İp: 81.***.**7.8
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Eski model bmv tavsiye etmem kesinlikle golf al.Ama çok eski golfte alma.Eski golfler şimdiki kadar iyi değiller.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 21:35 - İp: 88.***.**3.78
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Şahsi tecrübemle söylüyorum bmw hiç tavsiye etmem. Ancak çok yeni model bmw alıp bir iki sene biner satarım diyorsan olabilir.

3,16 falan alacaksan zaten hiç aldanma bmw oluşuna. Yolda toyotaları kia ları falan arkadan seyredersin. Çok hantal.Büyük motor alacaksan da benzin yetiştiremezsin haberin olsun. Benzin bu kadar pahalı değilken bende 3,18 bmw vardı o zaman bile illallah edip evin önüne terketmiş aylarca binmemiştim. Hatta belediye çekmiş kaldırım tamiratı için de, çektikten bir hafta sonra haberim oldu bizim araba nerde diye.

Sorunlu motor serilerini falan bilmem. Ama benim araba 170 bin de motoru bitirmişti. Kaldı ki ben tanıdığım iyi kullanan bir arkadaştan almıştım ilk sahibinden.Motoru yaptırdık öbür tarafı bozuldu, öbür tarafı yaptırdık bu taraf bozuldu. en son açılır tavan bozulmuştu yağmurda arabanın içi bildiğin göl olmuştu.Tavanı tamir için de bir hacı murat parası falan istemişlerdi.Tamirciye abone olmuştum, bir ay arızasız binmedim arabaya. Arabanın arızasına ben yetişemedim. Bu dediğim 4-5 yaşında arabaydı o zaman.Uzay kasa diyorlar.

Bmw çabuk yıpranıyor benim fikrimce. Bir de bmw alanlar genelde arabayı çok zorlayarak kullanıyor. Herkeste bmw hızlı spor araba imajı var, o yüzden arabayı çok fazla yoruyorlar. Bence motor hacmine göre ürettiği güç açısından japonların çok gerisinde kalır. Bmw nin hızlı olanları ancak yüksek hacimli motora sahip olanlar. Yüksek hacimli zaten her araba hızlıdır. Yalnız yüksek hızda 180 falan gibi arabanın yol tutuşu gerçekten çok iyiydi. O konuda hakkını yemeyim, kullandığım başka arabalarda o hızlarda aynı yol tutuşunu görmedim.

Japonlar konusunda haklısınız. Bence de en sorunsuz arabalar japonlar.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 22:28 - İp: 85.***.**9.218
okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Eraycanlı 92 model demişsin, kesinlikle tavsiye etmem. Satarken de kesin çok zorlanırsın.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 22:35 - İp: 85.***.**9.218
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Okyanusun söylediklerinin altına imzamı atarım.Aynısını banada dediler.Bmw alacaktım tamirci banasseninle akraba oluruz dedi.Bende gidip audi aldım.Hemen hemen hiçbir sorun çıkarmadı.Ayrıca audi 100 olmasına rağmen 100km de 6 litre benzin yakıyordu.Bu nedenle onu hiçbir yerde unutmadım. Halada onu seviyorum.Yol tutuşu olağanüstü idi.Çimde bile kaydırmayı beceremedim.

 

Tarih: 24 Haziran 2007, 23:56 - İp: 88.***.**3.78