zyilmaz
zyilmaz (üye)
İstanbul / Amatör

100 Km'de 3,68 Litre




Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.

Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).

407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!

Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.



Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı

#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 22 Haziran 2007, 18:05 - İp: 88.***.**0.76
hocha
hocha (Subjektif)
Yurtdışı / Amatör

berhudar ol evladım.

 

Tarih: 22 Haziran 2007, 22:42 - İp: 85.***.**1.123
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

[>

 

Tarih: 22 Haziran 2007, 22:43 - İp: 88.***.**3.78
photoali
photoali (üye)
İstanbul / Amatör

407 nin performansı süper.
araç görünüm itibariyle rüzgarı kesen ön kaporta dizaynı ile önplanda.

ben genellikle yeni segment 307 ile ilgileniyorum. onunda dizelleri yeni teknolojiden.

dolayısıyla yeni nesil araçlar bu performansı yakalayabiliyorlar.


saygılar.

 

Tarih: 22 Haziran 2007, 23:08 - İp: 88.***.**1.155
zyilmaz
zyilmaz (üye)
İstanbul / Amatör

Geçmiş olsun mete.
Merhaz bu fabrika verileri değil. Bulunan ortalama yakıt fabrika verilerinin altında çıktı. Bu test istanbul-antalya-istanbul arasında yapıldı.
Ondan öte herşey kullanıcıya bağlı. Bilinçli bir kullanıcı rahatlıkla yakıt tasarrufu yapabilir.
Ekonominin yanında konfor da var. Direksiyona oturdu mu kendini gösteriyor.

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:29 - İp: 88.***.**8.164
pazarbey
pazarbey (Avukat)
Kütahya / Amatör

Acaba kaç km/saat ile gidilmiş.

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:40 - İp: 88.***.**3.78
atakan
atakan (Objektif)
Bursa / Amatör

max 90 km sabit hız pazarbey hocam

testlerde genellikle böyle yapıyorlar.

Camlar kapalı, 90 km sabit hız, fazla frenaj yapmadan, klima kapalı, büyük vites düşük hız,

yani bunları biz gerçek hayatta yapamayız, düşünsene Antalya İstanbul arası 90 km sabit hız bitermi o yol yav

biz şehir içinde eve gidip gelirken yol durumuna göre 160 görüyoruz çevre yolunda

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:44 - İp: 81.***.**3.185
zyilmaz
zyilmaz (üye)
İstanbul / Amatör

90-100 arası ortalama hız ile.
Atakan olması gereken de bu aslında. 90'dan sonra insan hayatı riske giriyor. Ama biz.... 200'ü görmezsek rahat edemiyoruz.

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:47 - İp: 88.***.**8.164
atakan
atakan (Objektif)
Bursa / Amatör

olması gereken bu tabi de olmuyor işte
ne zaman yola çıksam hep diyorum sakin sakin gideyim ama genelde beceremem

birde yol güzelse araba zaten gitmek istiyor sanki 100 km belli bir süre sonra alışıyorsun ve araba gitmiyor gibi geliyor biraz daha basayım derken ibre sona dayanmış oluyor

Allahtan benim ufaklık varda o arabadayken fazla sürat yapmamaya çalışıyorum,

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:50 - İp: 81.***.**3.185
atakan
atakan (Objektif)
Bursa / Amatör

1.4 VW polo benzinli yakıt tüketimi 255 lira civarı (şehir içi)

bana fena değil gibi geliyor, benzinli bir araç için benim gibi yüksek devir kullanan birine göre iyi sayılır yakıt.

#atakan' tarafından 23.06.2007 09:54:41 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:52 - İp: 81.***.**3.185
zyilmaz
zyilmaz (üye)
İstanbul / Amatör

Araban hafif Atakan. O yüzden öyle. Bende 2000 Model Astra var 1,4. normal kullanımda 220-250 Arası yakıyor.

 

Tarih: 23 Haziran 2007, 09:54 - İp: 88.***.**8.164