muson23
muson23 (üye)
Elazığ / Amatör

Kodak Ultra 400

HERKESE MERHABA.AMATÖR CANON EOS 300 X KULLANICISIYIM.AMATÖR OLDUĞUM İÇİN EN ÇOK EV İÇİNDE PORTRE ÇEKİMLERİ YAPIYORUM.İLK KEZ KULLANDIĞIM KODAK ULTRA 400 NEGATİF FİLMLE SONUÇ BİRAZ FAZLA GREN.ŞU KONULARDA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
1-MAKİNADA BİR ARIZA OLABİLİRMİ ?
2-EN İYİ EV İÇİNDEKİ PORTRE ÇEKİMLERİ İÇİN HANGİ FİLMİ ÖNERİRSİNİZ VE ASA KAÇ OLMALI ?
3-DİA MI YOKSA NEGATİFMİ KULLANMALIYIM?
4-ASA 400 EV İÇİNDE GRENİ MİNİMUMA İNDİRMEK İÇİN MANUEL BİR TEKNİĞİ VARMI?
5-ASA 400 YETERSİZ IŞIKTA GREN YAPIYORSA BAŞKA NERDE KULLANCAĞIMKİ ?
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.HEPİNİZE SAYGI VE SELAMLARIMI SUNUYORUM.

Tarih: 7 Ağustos 2006, 09:53 - İp: 88.***.**3.64
vejdi
vejdi (üye)
Ankara / Amatör

Bir negatifin grenliliğini şunlar etkiler :
a- Filmin yapılsal grenine
b- Pozlandırmaya (fazla pozlanan yerlerde gren taneleri iri olur)
c- Banyonun cinsine
d- Banyo koşullarına

1- Makinede arıza yok
2-50–100 asa iyidir (ışık ortamına bağlı olarak) çünkü bize keskinlik gerekli fakat 400 asa ve üstüde kullanılır grenler fotoğrafa başka bir hava katar. Marka olarak fuji öneririm ya da agfa da olabilir
3 – Maliyet acısından negatif filmi öneririm
Dia konusuna gelince dia filmin çekimi biraz daha zordur negatife göre hata kaldırmaz iyi ve doğru bir pozlama gerektirir ayrıca banyosu ve baskı sorunu da yaşabilirsiniz (baskısı olmayacaksa onları izlete bilmek için Projeksiyona ihtiyacınız olacak)
4-Manuel bir teknik yok
5-Flash kullanılmadığı ve ışın yetersiz ortamlarda


 

Tarih: 7 Ağustos 2006, 13:34 - İp: 85.***.**4.31
rokomet
rokomet (üye)
Ankara / Amatör

muson23 merhaba bende eos500n amatör kullanıcısıyım..
genelde 200 lük film kullanırdım ama bende geçen ilk defa 400 lük kodak aldım. Daha önce 800 lük bir film kullanmıştım fakat film bayat olduğu için sonuçları tespite değer değildi.
Seninde bilebileceğin gibi iso yükseldikçe filmde hassasiyet artıyor.. yani ışığa ihtiyacı azalıyor. ters orantı düşünürsek pozlama süresi azalıyor.. Buda bize çok hareketli görüntüleri çok kısa pozlamada daha net fotolar vermeyi sağlıyor.
örneği abartarak konuyu kavramak gerekirse. bir mermi fotosu çektiğimizi düşünürsek merminin elmadan-armuttan girip çıkışını görüntüleyeceğiz.. burada bize çok hızlı bir film lazım.. örneğin normal 100 iso'luk bir filmle bunu çekmeye çalışırsak büyük ihtimalle elimizdeki makinayla 1/1000 gibi yada 1/2000 gibi perde hızı yani pozlama süresi kullanacağız.. hız bu kadar yüksek olunca ışığa ihtiyacımızda yükseliyor flaştı paraflaştı aydınlatma projektör falan düzenek kurduğumuzu düşünsek bile bembeyaz bir kare elde ederiz.. hızı 1/500 lere düşürsek mermi fotoğrafta bir çizgi şeklinde görünür büyük ihtimal.. elma-armuta giriş anıda büyük ihtimal fluu bir duman görüntüsünden öteye gitmez..
bu gibi hıza ihtiyacımız olduğu yerlerde 800 ve üstü iso değerlerine sahip filmler lazım olur.
Vejdi ninde dediği gibi yüksek isolardaki gren miktarı (noise de diyorlar) banyoya çok bağlı.. Manuel ayarlarla beelki belki şöyle bir çözüm getirilebilir bir parça. filmimiz çok hassas olduğu için ışık mümkün olduğunca kısılır bir iki stop eksik pozlanır. Karanlık görüntüler oluşma tehlikesi var ama gren önlenebilir belki.

Portre fotoğracıları genelde 60 isoluk filmler kullanıyorlar. Bir japon foto sanatçısının 25 isoluk fotolarını gördüm. Kimono ve geyşa konulu fotoğraflar renkler ve ışık açılarıyla muhteşem fotolardı
savaş muhabirleri 200 den aşşağı inmiyorlar bildiğim kadarıyla..

 

Tarih: 19 Ağustos 2006, 13:39 - İp: 81.***.**9.247
  • 1