muzafferacar
muzafferacar
üye
(Meraklı)
Manisa

Nikon D5100 Hakkında Bilgi

Arkadaşlar hem kendime ikinci makine olması hemde eşim kullanabilsin diye Nikon D5100 almak istiyorum. Halihazırda makinem Canon lensler uyar vs denebilir, bence her iki markanın kendine göre artıları var, o bakımdan ikinci makinem Nikon olsun istiyorum. D5100 ün kağıt üstündeki özelliklerini gayet iyi biliyorum zaten. Ben daha evvel Nikon D7000 de kullanmıştım dolayısıyla alacağım görsel sonuçları tahmin etmem zor değil. Benim asıl merakım Nikon D7000 de yoğun şekilde hissettiğim overexpose sorunu 5100 dede devam ediyor mu? Tamamen farklı metering sistemleri var. 5100 de kullanılan ölçüm sistemi D90 , D5000 gibi modellerde kullanılan sistem. Bu sistemi de biliyorum tüm nikonlar aydınlık koşullarda overexpose yapma eğilimindedirler zaten. Ancak D7000 de bu sorun daha yoğundu. Ben D90 ımı -0,7 EV de sabitlemiştim bu ayar genel durumlarda aşırı aydınlık pozlamayı telafi ediyordu. D7000 de ise bazen -2 EV kadar düzeltme gerekiyordu. Merak ettiğim husus bu. D5100 kullanan arkadaşların güneşli aydınlık günlerde zamanlarda fotoğraflarının fazlaca parlak çıkması yönünde bir şikayetleri var mı?

 

Tarih: 31 Ekim 2012, 14:31 - İp: 62.***.**4.1
Cevapla
ozturert
ozturert
üye
(Meraklı)
Istanbul

-2EV ile D7000 kullanmaniz ilginc. D80'de buna benzer bir pozlama sorunu var, D90'da da vardi ama D7000'de duymadim.
Olcum sistemi olarak matrix kullaniyorsaniz farkli durumlarda farkli olcumler alabilirsiniz. "Center weighted" kullanirsaniz daha tutarli olcum alabilirsiniz belki. 5D'sini surekli ortadan olcum modunda tutup parlak isikta -0,3EV ve az isikta +0,3EV kullanan bir fotografci arkadasim var.

 

Tarih: 31 Ekim 2012, 19:06 - İp: 200.***.**0.180
milenaaa
milenaaa
üye
(Amatör)
Adana

merhabalar muzaffer bey ben nikon D5100 kullanıcısı olarak çok memnunum güneşli aydınlık günlerdede fazlaca parlak çıkmıyor gönül rahatlıyla alabilirsiniz çok güzel bir makina

 

Tarih: 1 Kasım 2012, 12:20 - İp: 195.***.**8.69
muzafferacar
muzafferacar
üye
(Meraklı)
Manisa

ozturert merhaba, uzman değilim ama fotoğraf makinelerinin pozlama mantığı pozlama kullanımı hakkında oldukça bilgi sahibiyim. D7000 de bulunan bu durum zaten bilinen bişey, nette araştırıldığında bolca örnek görülecektir. Gerek matrix gerek spot gerekse de partial ölçümleme ile sürekli overeexpose yapma eğilimi var cihazın. en azından bendeki öyle idi. Sn milenaa desteğiniz için teşekkür ederim dpreview sitesindeki D5100 incelemesinde d7000 de sıkça görülen bu sorunun D5100 de görünmediğinden bahsediyor zaten. Çünkü D5100 daha önceki serilerdeki yani D90 D5000 gibi modellerde yer alan ölçüm sistemini kullanıyor. Bu vesile ile yeni makine alma niyetinde olan arkadaşlar için bu sürekli yenilenen ölçüm sistemleri AF sistemleri vs her zaman iyiye gittiğini göstermiyor. Bazen başarısı kanıtlanmış klasik sistemler daha olumlu sonuçlar veriyor, Canon bu konuda daha muhafazakar, başarılı sistemlerini sık sık değiştirmiyor. Nikon daha innovatif yaklaşıyor ama inovasyon her zaman olumlu sonuçlanmayabiliyor.

 

Tarih: 2 Kasım 2012, 16:55 - İp: 62.***.**4.1
muzafferacar
muzafferacar
üye
(Meraklı)
Manisa

Arkadaşlar merak edip bakan olur diye D5100 ile ilgili ilk izlenimlerimi paylaşayım. Burada belirtmem gerekir ki son 2 yıl içerisinde D3100, canon 550D, Canon 60D, Canon 7D, Nikon D90, Nikon D5000, Nikon D7000 gibi modelleri hatırı sayılır sürelerde kullanma fırsatı buldum. Yani teknik veriler üzerinden değil de kendi subjektif kanaatlerim üzerinden bazı şeyle paylaşmak istiyorum.

D5000 den çok ileride sensörü tek başına yeterli bir neden. AF ve pozlama sistemleri son derece kararlı ve sorunsuz çalışıyor. Liveview AF hızı düşündüğüm kadar kötü değil, döner ekran yararlı, 60D gibi daha büyük gövdeli üst segment bir cihazda çok yararlı bulmamıştım, ancak D5100 son derce küçük kompak hafif bir cihaz olduğu için dilerseniz kompak makine gibi kullanma imkanı veriyor (bir ara da canon G12 kullanmıştım oradan biliyorum

D90 ile kıyaslarsak prizma vizör daha oturaklı gövde ve elbette çift ayar tekeri ikinci lcd ekran vs gibi özellikler itibariyle çok gerilerde. Sınıf farkı var zaten. Ancak görüntü kalitesi ve İSO başarımı itibariyle açık ara önde diyebilirim.

60D ile kıyaslar isek D90 kıyaslamasına benzer şeyler söyleyebiliriz. 60D nin kit lensi ile kullanıldığı bir duruma göre kıyaslar isek imaj kalitesi anlamında %50 bir farkla D5100 öndedir. İyi lensler ile 60D çok başarılı sonuçlar verir ancak hem lig farklı, hemde maliyet farkı bir kaç kata çıkar.

D7000 ile kıyaslar isek aynı görüntü kalitesinin çok daha basit ve küçük bir vücutta olduğunu düşünebilirsiniz. Üstelik D7000 de ciddi şikayetler var, bende kullandığım sürece qverwxpose yani fazlaca aydınlık fotoğraflar sorunu yaşadım, D7000 in görüntü kalitesine sorunsuz (münferit durumlar haricinde) ulaşayım diyorsanız D5100 size göre.

7D ile pek kıyaslayamam o bambaşka bir makine. 5D mk 2 nin APS-C sönsörlü versiyonu diyebiliriz. Elinize aldığında başka bir şeyi aldığınızı anlayacaksınız. Ancak 7D nin de görüntü kalitesi ve İSO başarımı anlamında acil bir yenilenmeye ihtiyacı var. 7D mk2 biran evvel gelmeli diye düşünüyorum.

aslında tam emsali olan Canon 550D, 600D gibi cihazlarla kıyaslamasında İSO başarımı ve renk üretimi anlamında ciddi fark var. D5100 daha küçük ele oturma anlamında biraz daha sıkıntılı olacağı düşünülebilir. Gövde kalitesi itibariyle de Canon akranlarından biraz daha iyi, Canon giriş-orta makinelerinin tamamı oyuncak plastik hissi veriyorlar elinize aldığınızda.

uzun sözün kısası, çok çok iyi bir imaj kalitesi küçük bir pakette fazla komplike olmayan ama sorunsuz sistemlerle elimin altında olsun diyorsanız kesinlikle tavsiye edeceğim bir cihazdır.

Son bir husus, her ne kadar aldığımız makinenin ismi ile müsemma en önemli özelliği Fotoğraf kalitesi olsa da marka imajı makinenin görüntüsü de elbette önemli. Bir iş yapıyor olsa da sonuçta bu bir obje, dolayısıyla kendi görselliğinin önemini de yabana atamayız. Bu giri
Tabi halen kullandığım 24-105 L lensin görselliği üzerine bir lens tanımam kendisi bile sanat eseri gibi zaten. Hani çok iyi optikleri olmasaydi bile sırf görüntüsü için sahip olunmak istenebilecek bir lens Bu lens kısmı da işin magazini işte

Son söz: Nikon D5100 ü kendi klasmanı içerisinde kesinlikle tavsiye ederim. Gözü kapalı alabilirsiniz. Daha menü güzelliğinden yaratıcı efektlerinden resim işleme fonksiyonlarından bahsetmedim bile. İşin o kısmına gelirsek Canon 5D mk2 de bile bulunmayan Time lapse özelliği D5100 de mevcut. Nikon canon kıyaslamasında her türlü iddiayı kabul ederim, ancak yazılım başarımı anlamında hiç bir canon bir nikon kadar başarılı olamaz diye düşünüyorum.

 

Tarih: 5 Kasım 2012, 17:24 - İp: 62.***.**4.1
Sayfa(lar): 1

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
hypher
2
205
19 Eki. 2018, 02:10
the_photgrpher
emineaslan
1
1175
16 Eki. 2018, 00:04
the_photgrpher
arda191
2
1120
13 Eyl. 2018, 16:24
ercan43
hjkjhy
10
3550
10 Eyl. 2018, 15:36
fanatikfotocu
mavisakal_tr
0
1041
07 Eyl. 2018, 10:17
mavisakal_tr
emirx
1
1860
07 Eyl. 2018, 10:10
mavisakal_tr
Fotoğrafçılar İçin Web Sitesi
» Fotoğrafça
Foruma Soru Yöneltme Kuralları (!)
ocaklilarForumda sorulacak bir sorunun daha önceden sorulmuş olma ihtimali yoktur, şimdiye kadar benzer bir soru sormak kimsenin aklına gelmemiştir, bu nedenle forumda arama yapmanın bir faydası olmaz, zaten "Arama" diyor, niye arayayım ki?      Konu başlığına, konu ile ilgili bir şey yaz...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
ksondas, feelthesilence, muay, (3)