smile_foto
smile_foto (üye)
Ankara / Profesyonel Fotoğrafçı

D90 Hakkında ..

iyi akşamlar ben D90 kullanıcısıyım, iki konuda sıkıntı yaşıyorum birincisi netleme tam olarak olmuyo yani makineyi fabrika ayarlarına alıyorum netlmesi AF-A'da duruyo objektifte AF'de ama bir türlü tam net fotoğraflar elde edemiyorum bazen elde edebiliyorum. Birde renklerde sıkıntım var yapılması gereken özel ayarlar mı var yani benim herhangi bir çekim modunda çekerken renkler soğuk gibi yani tam canlı renkler elde edemiyorum. Herkes bu kadar bu makineden memnunken benim bu iki şikayetim yüzünden makinede bir sorun olduğunu düşünmüyo bile değilim. Bu konuda bana yardımcı olabilecek kullanıcılar ya da bilgisi olanlar varsa şimdiden ilgilerine teşekkür ederim..

Tarih: 31 Ekim 2012, 00:18 - İp: 85.***.**9.153
alahan1963
alahan1963 (üye)
İstanbul / Amatör

Merhaba,

D90 Sahibi değilim ancak bendeki d5100 üzerinden yola çıkarak size yardımcı olmak istedim.
Bendeki makinanın ayarlarını fabrika ayarlarına getirdiğimde AF-S de kalıyor.Sizdeki ise buna göre ayarlanmış olabilir, yani makineden makineye değişebilir.Amncak bu bir sorun olmamalı, ayarı eğer sabit bir objeyi çekecek isek AF-S ye hareketli bir objeyi çekecek isek AF-A yada eğer varsa AF-C ye getirmek zor olmamalı diye düşünüyorum.
Renk konusunda ise belki de lensinizin önünde eğer bir filtre varsa renklerin istenildiği gibi canlı çıkmamasına neden olabilir.Eğer bir filtre yoksa o zaman menüden picture ayarlarından vivid vb. hazır ayarlardan birine getirebiliriz, ya da bu hazır ayarları bile kendimize göre değiştirebiliriz, ya da sıfırdan kendimiz için bir ayar oluşturabiliriz.Anlıyacağınız seçenek çok..

Kolay gelsin..

Not :Bu arada bir yanlışımı düzeltmek istiyorum, bizim d5100 lerde de fabrika ayarlarına döndürülünce AF-A ya geliyormuş fabrika ayarı..

#alahan1963' tarafından 03.11.2012 23:56:36 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Ekim 2012, 12:42 - İp: 85.***.**2.69
msih
msih (üye)
Denizli / Özel Gün Fotoğrafçısı

merhaba ben 3 seneden beri d90 kullanıcısıyım makineden çok memnunum ikinci bir makine alıcam yine d90 olacak.herşeyiyle mükemmel sizin makinede sorun olabilir.

 

Tarih: 1 Kasım 2012, 11:08 - İp: 88.***.**0.8
mkarayama
mkarayama (üye)
İstanbul / Amatör

Renk sıcaklıgı, kelvin ayarları ile değiştirilebilir tabi ama, ona hiç gerek bile kalmaması lazım.

Her tarafta obje dolu bir kadrajda bile net fotograf elde edemiyorsanız sıkıntı büyük.
Kolay değil 11 tane nokta var. ve ben çoğu zaman bi tanesi ile takılıyorum

İşi bilen birine elden göstermeniz iyi olacaktır.

 

Tarih: 14 Aralık 2012, 20:01 - İp: 94.***.**7.125
smile_foto
smile_foto (üye)
Ankara / Profesyonel Fotoğrafçı

düşüncelerini esirgemeyen üyelere teşekkürlerimi sunuyorum.

 

Tarih: 10 Aralık 2013, 00:39 - İp: 85.***.**4.153
  • 1