hoko
hoko (üye)
Yurtdışı / Amatör

D90 16-85 Netleme Sorunu

Selam,
Konfigrasyon D90 16-85 VR.Netlemede sorun var sanırım.Manzara fotoğraflarında netleme yapamıyorum.
En doğru netleme yöntemi nedir?
Kısa formülasyonu varmıdır?(pratik kullanılabilecek olan)
Netden biraz araştırdım mesafe x 2 = / mm midir.
Teşekkürler

Tarih: 7 Ekim 2009, 20:48 - İp: 89.***.**1.12
hoko
hoko (üye)
Yurtdışı / Amatör

Peki f değerlerinin optimal limitlerini hangi kıstasa göre belirleyecez?hangi objektifin hangi aralıklarda max verimli olduğunu nasıl anlayacaz?formülasyonumu var?

 

Tarih: 8 Ekim 2009, 12:30 - İp: 92.***.**2.205
bahcekapili
bahcekapili (üye)
Trabzon / Meraklı

Formülasyon çok basit.

Eğer APS-C boyutlu yani crop faktörlü (1.5x, 1.6x) bir makine kullanıyorsanız f/11.e geçmeyeceksiniz. Alt sınır ise objektifinizin en geniş diyafram değerinin 2 stop kısık değeridir.

f/1.8 ise f/4 gibi
f/2.8 ise f/5.6 gibi

Crop faktörü arttığında yani sensör boyutu küçüldüğünde f/11 değeri daha alt değerleri alır. Örneğin 2x crop faktörlü Olympus makinelerde f/10 değerini üst sınır kabul edebiliriz.

Dikkat ederseniz çoğu kompakt makinede kısık f değeri sınırlandırılmıştır. f/8.in üstüne çıkmasına pek müsade edilmez makinelerin. Sebebi işte bahsetmiş olduğumuz bulanıklık probleminin önüne geçmek, kullanıcıyı böyle bir hata yapmaktan alı koymak.

Diyebilirisiniz ki makro çekim yapılırken DSLR 1:1 makro objektifle genelde f/15-16 değerlerine bile çıkılıyor. Evet çıkılıyor ancak makro çekimlerde zaten net bölge çok sınırlıdır ve fotoğrafçı objeyi kadrajın merkezine yerleştirir. Merkezde bulanıklık problemi hissedilmeyecek derecede azdır.

 

Tarih: 8 Ekim 2009, 13:15 - İp: 88.***.**4.181
hoko
hoko (üye)
Yurtdışı / Amatör

Görünür tabloda aslında her konfigrasyonun bir kalite sınırı var.Bu parametrelerin üzerinde veya altında yapılacak çekimlerde hata söz konusu olacak.
Enstantane çekimlerde bu limitler baz alınmazsa istenilen çıktı zor alınır anlaşılan.
Teknoloji üreten şirketlerin mal satış politikası her zaman olduğu gibi.Limiti yüksek birşeyin maliyetide yüksek olur.
bahçekapılı teşekkür ederim.
o fotoğrafı hemşin hilal köy de çekmiştim.yakın bir arkadaşımın köyü.tekrar oralara gelecem,umarım karşılaşır bir çay içeriz....

 

Tarih: 8 Ekim 2009, 18:11 - İp: 92.***.**2.205
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Bahcekapılı'nın diffraction ve lens ozellikleri ile yazdığı her şey dogru - bu fotografta kaliteye buyuk ihtimalle etkisi olmuş olabileceği de ...

Yine de asıl üzerinde durman gereken konunun 1/20 perde hızı seçimi olduğu ( Bu arada ben hala goremiyorum pozlama değerlerini ) kanısındayım - fotografta da bariz titreme belirtisi var . Dusuk perde hızlarının yol açtığı görüntü bozukluğu , lensin diffraksiyonundan oluşan kalite kaybından çok daha fazla sorun yaratır .

Bu arada makinanın bu ışık koşullarında 1/20- f18 gibi bir seçim yapması mümkün değil - manuel yapmış olmalısın . Ogrenmek açısından faydalı oldu bu sefer ama daha once de yazıstiğimiz gibi , makinanın S,A gibi auto ayarlarını kullanmaktan çekinme . Sonuçta M mod kullansan bile , makina pozometresinin okuduğu ışık değerini sen elinle seçiyorsun . A ve S gibi modlarda , makina yine aynı pozometre değerlerini senin bir seçimin dogrultusunda kullanıp işini kolaylaştırıyor . Hata oranını da azaltıyor . Mesela makinana 1/60 perde hızı gibi minimum bir perde hızı belirleyebilirsin - altına yanlışlıkla inmeyesin diye ( AUTO ISO ayarlarında minimum perde hızı seçebilmen lazım )



 

Tarih: 8 Ekim 2009, 19:44 - İp: 64.***.**4.24
bahcekapili
bahcekapili (üye)
Trabzon / Meraklı

Evet konu diffraction yani bulanıklığa kaymış ama tabiki sizin fotoğrafınızda çok kısık f değeri seçmenizden dolayı makinenin uzun pozlama yapmak zorunda kalması sonucu meydana gelen bulanıklık daha aşikar.

Hiç şüphesiz benim de değinmek istediğim ilk mesajımda da belirttiğim üzere daha açık bir diyafram seçerek (f/8 bile yeterli) daha kısa bir pozlama ile hem titreşimin hem de bulanıklığın önüne geçebileceğinizdir.

 

Tarih: 8 Ekim 2009, 21:00 - İp: 88.***.**2.166
hoko
hoko (üye)
Yurtdışı / Amatör

f/18
1/20
ISO-250
M Mode

Yalnış vites kullanmışım anladım.
A modunda 1/60 a sabitleyebildim evet.Ancak bu modda da ISO ayarını dogru yapmak gerekiyor sanırım.
Şimdi taşlar yerine oturdu bende.
Teşekkürler..

 

Tarih: 9 Ekim 2009, 08:12 - İp: 92.***.**2.205
ozkan_me
ozkan_me (üye)
İstanbul / Amatör

200-400 asaya kadar iso da sorun yaşamazsın ki gördüğüm güneş değeri öğlen vaktini gösteriyor 100 asa bile iyi bir değerdir fazlası gereksiz bahcekapili da gereken bilgileri dahada iyi şekilde vermiş f değerlerini o aralıkta tutarak güzel kareler elde edersin inşallah denemesi bedava . Birde DSlr-like bir makinayla başlamadığınız için bu gibi değerlerde sorun yaşıyorsunuz biraz araştırma ve çalışma ile düzeltilebilecek noktalar

#ozkan_me' tarafından 10.10.2009 00:34:49 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 10 Ekim 2009, 00:33 - İp: 85.***.**3.98
hoko
hoko (üye)
Yurtdışı / Amatör

ozkan slelam,
o fotoğrafı sabah çekmişim.zaten amacım optimim değerler hakkında bilgi tooparlamakdı ,sağolsun bahçekapılı gereken yolu gösterdi.
ortalama aralıkları aşşağı yukarı şimdi daha net anlıyorum.ilerileyen tarihlerde daha iyi kareleri paylaşacam.

 

Tarih: 10 Ekim 2009, 08:16 - İp: 92.***.**5.22