snaphanar
snaphanar
üye
(Amatör)
Istanbul

Hs25 Aldım Ama Nasıl Kullancam ?

arkadaslar merhabalar aranıza yenı katıldım gecen gun bı arkadasımdan fujıfılm hs 25 exr model foto makına aldım ama nasıl foto cekıcem hıc bılmıyorum ben durmadan auto modunda foto cekıyorum ama araba fotosu cekmek ıstıyorum hanı efektlı oluyo ya canlı renkler fln bazen manzara fln cekıyorum ama alttakı resım gıbı cekemıyorum uzerınde bır suru tus ve ayar var alttakı resımdekı gıbı foto cekmek ıcın nasıl ayar yapmalıyım ıso devıngen alan ne bılım makro cekım falan fln gıbı sındıden herkeze tesekkurler yardımları ıcın saygılar ıyı aksamlar

http://galeri.netfotograf.com/fotograf.asp?foto_id=559205

 

Tarih: 22 Mayıs 2013, 01:11 - İp: 94.***.**7.251
Cevapla
alfaci
alfaci
üye
(Meraklı)
Yurtdışı

Hocam öncelikle makine hayırlı ve ışığınız bol olsun.1-2 günde öğrenilmez bu iş.Önce makineyi iyi tanıyın ve sınırlarını iyi öğrenin.Sonra çekim modlarnı ve temel fotoğraf bilgilerini öğrenin sonra o fotoğraf gibi efekt yapmayı öğrenirsiniz.O fotoğrafta Local Tone Mapping var.Ama öyle forum da 2 okuyarak yada sorarak öğrenemeyeceğinizi bilin derim.Biraz zaman alır bu iş

 

Tarih: 22 Mayıs 2013, 01:49 - İp: 212.***.**0.119
snaphanar
snaphanar
üye
(Amatör)
Istanbul

çok tesekkur ederım yardımlarınız ıcın ama bır aydır makınayıı ınceledım herseyını cozdum lakın ıso degerı f dıye bı ayarı var onları nasıl yaparsam yapıyım acık guneslı bır havada araba resımlerını cok canlı bı sekılde cekemıyorum bana bı yardım etsenız bu ayarları nasıl yapmalıyım hangı degerlere getırmelıyım bı yardım edın nolur ?

 

Tarih: 23 Mayıs 2013, 21:29 - İp: 94.***.**3.214
alfaci
alfaci
üye
(Meraklı)
Yurtdışı

Emin olun 1 ayda Slr sınıfı bir cihaz kullanılmaz.Biraz zamana bırakın.Hemen soğumaya başlamayın.Iso ve f ayrılmaz ikilidir.Iso makinenin ışık hassasiyetidir.Gün içinde en fazla 160 gibi değerlerde kullanılmalıdır.f ise diyafram değeridir.Fotoğrafı çekerken içeriye giren ışığı ayarlar.Açıldıkça(f2.0,1.8 vs. fazla ışık girer ve ışık patlamaları olabilir.Kapandıkça da az ışık girer bu seferde fotoğraf karanlık olur.

 

Tarih: 23 Mayıs 2013, 22:08 - İp: 212.***.**0.119
snaphanar
snaphanar
üye
(Amatör)
Istanbul

çok tesekkur ederım bu haftasonu pıknıge gıdıyım dedım bır kac foto da cektım tavsıyenız uzere resımler altta ama hıc canlı degıl ben renkler belırgın canlı olsn ıstıyorum cektıgım mod otomatık mod du ama hala hangı modda nasıl cekıcem bılemıyorum





 

Tarih: 26 Mayıs 2013, 01:07 - İp: 94.***.**9.50
turnusol
turnusol
üye
(Amatör)
Ordu

Normal çekmiş makine. Sorun yok..

 

Tarih: 26 Mayıs 2013, 20:14 - İp: 78.***.**1.245
snaphanar
snaphanar
üye
(Amatör)
Istanbul

ya cok tesekkur ederım yaptıgınız sey ıcın ama nasıl yaptınız ?

 

Tarih: 26 Mayıs 2013, 22:04 - İp: 94.***.**9.50
turnusol
turnusol
üye
(Amatör)
Ordu

Photoshop yada Picasa kullanabilrsiniz..

Makineler normalde buna benzer çeker. İyi ayar yaparsanız ve çok iyi ışık koşulları oluşursa ancak düzenlemeye gerek kalmadan iyi sonuç alabilirsiniz..

Yani yazılım bilgisi gerekiyor..

 

Tarih: 27 Mayıs 2013, 00:06 - İp: 78.***.**1.245
snaphanar
snaphanar
üye
(Amatör)
Istanbul

photoshp bılıyorum adjustmans mı neydı bı ayar vardı ordan mı yaptınız ?

 

Tarih: 27 Mayıs 2013, 00:07 - İp: 94.***.**9.50
turnusol
turnusol
üye
(Amatör)
Ordu

Evet o bölümde güzel araçlar var. Kullanabilirsiniz..

 

Tarih: 27 Mayıs 2013, 02:14 - İp: 88.***.**0.170
atilla61
atilla61
üye
(Amatör)
Istanbul

Özer kanburoğlu A dan Z ye fotoğrafçılık kitabı var.Bu işe gerçekten meraklıyasan bu kitabı al ve hatim et.Gerisi sana kalmış

#atilla61' tarafından 28.05.2013 11:06:25 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 27 Mayıs 2013, 18:50 - İp: 176.***.**8.13
Sayfa(lar): 1

Nikon Özel Teknik Sevis

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
samgiee
0
119
06 Ara. 2018, 08:42
samgiee
prodersler
0
2201
08 Kas. 2018, 15:05
prodersler
fanatikfotocu
0
2809
03 Kas. 2018, 09:39
fanatikfotocu
prodersler
0
1910
02 Kas. 2018, 16:20
prodersler
prodersler
0
1473
22 Eki. 2018, 19:55
prodersler
prodersler
0
1067
22 Eki. 2018, 19:23
prodersler
Nikon Özel Teknik Sevis
» Fotoğrafça
Site Yöneticileri Uyuyor Mu?
adminMerhaba Arkadaşlar,      Sürekli eleştiriliyoruz. Taktir edilsek de genel de bu niye yok, şu niye eksik, onay niye geç gibi bir dolu sorunun muhatabı oluyoruz. Siteyle ilgili olarak bir çok konu açıldığı gibi birçok da e-mail alıyoruz. Bunların bir kısmına cevap verdiğimiz gibi b...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
anteps, demirkan.ist, erdem-ozturk, usi, (4)