urun
urun
üye
(Amatör)
İstanbul

Portre Fotografta Kompozisyon

merhaba,
bir süredir araştırıyorum ama yanıtını bulamadığım bir konu var, sadece yüzü ve belki vücudun bir kısmını kapsayacak bir fotograf için belirli ilke yada kurallar nelerdir? yüzün nereden bölünmesi gerekir yada buna benzer şeyler..
teşekkürler..

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 20:23 - İp: 77.***.**4.146
Cevapla
glorfindel
glorfindel
üye
(Amatör)
İstanbul

Bunu yaptığımda insanlar dalga geçiyorum sanıp kızıyorlar ama, gene yapacağım.

Bu konu öyle 2-3 cümle ile anlatılacak birşey değil. Hani bir hap olsa da yutunca bütün teknikleri öğrensek. Bol bol okumak lazım.

http://www.google.com/#sclient=psy&hl=en&safe=off&q=portre+foto%C4%9Fraf+kompozisyon&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=2304850557947867

Fotoğrafta -bence- öğrenme sırası şu şekildedir:

Çekim teknikleri - makine kullanma kılavuzu - kompozisyon.

Kolay gelsin..

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 22:27 - İp: 92.***.**8.156
urun
urun
üye
(Amatör)
İstanbul

çekim teknikleri ve makina kullanımı hakkında atolyelere katılmıştım, kompozisyon konusunda da bilgim var fakat aynı aramayı daha önce yapmama rağmen pek işe yarar bir şey bulamadım
genel olarak kompozisyon değil sorum portre hatta sadece yüz bölgesi için geçerli kural yada ilke varmıdır varsa nelerdir
yinede teşekkürler

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 22:54 - İp: 188.***.**2.183
glorfindel
glorfindel
üye
(Amatör)
İstanbul

Aslında bir kural ya da bir ilke yoktur bana göre. Bir duyguyu, bir ifadeyi ya da sadece bir durumu nasıl vermek istiyorsak o şekilde vermeliyiz. Kimse o portrenin doğruluğunu sizden daha iyi bilemez. Çünkü çeken sizsiniz. Ne hissettiyseniz odur.

Diğer yandan en azından benim -yüz- portresi çekerken dikkat ettiğim bir iki şey var elbette. (çizgi içine aldım çünkü bazıları vesikalık çekmeyi portre çekmekle aynı şey sanıyor, portre çok çok geniş bir alan).

Mesela, bir boşluk kalacaksa görüntüde gözlerin baktığı tarafta kalsa iyi olur. Geriye doğru boşluk kafa karıştırabilir. Hareket hissi veren uzuvlarda kesilme dikkat dağıtmayacak şekilde olursa daha iyi olur. Yani gözün baktığı yere doğru giden kolu el hizasından keserseniz çok sevimsiz görünebilir. Bir yeri kesecekseniz eklemin hemen önünden ya da arkasından kesmeye çalışabiliriz (omuz, dirsek, bilek gibi). Orta bir yerde kesilen görüntü rahatsız edebilir.

Işık çok çok önemli portrelerde. Doğal ışık en güzelidir. Tercihen yanal ışık kullanılabilir. Yani sabah ya da akşam ışığı. Öğlen tepeden gelen güneş aşırı yüksek kontrast oluşturur, keskin gölgeler konuyu çok itici hale getirebilir. Flaş kullanılacaksa asla makinenin dahili flaşını kullanmayın. Doğrudan surata vuran flaş portreyi berbat eder. Çevrilebilen tepe flaşları idealdir. Tavana ya da yan duvarlara verilecek ışık çok iyi sonuçlar verebilir. Doğrudan yüze vuracaksa da diffuser kullanmak ışığı yumuşatır.

Fotoğrafın doğallığı çok önemli. Kişi en güzel pozu doğal olduğu anda verecektir. Poz veriyorsa bile "facebook" için poz veriyor olmadığı anda çekmeye çalışın. Gülerken, somurturken, hatta kızarken bile çok ilginç portreler elde edilebilir. Mesela bir tanıdığın portresini çekiyoruz. Ona poz verdirip, 2 dk boyunca makinenize ayar yaparak sinir ettiğinizde dayanamayıp verdiği tepki sırasında çekilecek bir portre çok başarılı birşey olabilir.

Daha elbette binlerce şey söylenebilir. Bol bol okuyup pratik yapın derim.

Kolay gelsin..

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 23:15 - İp: 92.***.**8.156
gaijin
gaijin
Objektif
(Meraklı)
İstanbul

boyle belli kurallar standart duz portre için var.
kuralda denemez aslında denge unsurları.
portrede odak noktası gozlerdir.
fotograftada odak noktasındaki ne ise altın noktaya yerleştirilir.
altın nokta karenin dikey yada yatay 3 e bolunmesiyle elde edilen kesişim noktalarıdır.
unlu ressamların portrelerine bakarsanız altın noktaya riayet edildigini goruruz.

butun bunlar dısında, mesela yuzu nereden keseceginize dair bir kural yok. kadraj tamamen fotografcının gorsel becerisine gore olusturulur.
yani kendi kuralını kendin yarat diyebiliriz

bunun için once baskalarının kurallarını ogrenmek gerek
kompozisyon hakkında kitaplar okuyup,once işin abc sini ogrenmek, ardından bolbol fotograf izleyerek gorsel dengeyi kavramak (bilincaltıylada ilişkilidir sanıyorum) ve bol bol fotograf cekerek bunu pekiştirmek iyi olacaktır

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 23:16 - İp: 88.***.**8.140
kurab_canavari
kurab_canavari
üye
(Amatör)
Aydın

kurallar işi temelini oluşturur. asıl önemli olan senin bu kurallara kendi yorumunu getirebilme becerindir. fotoğraf ve fotoğrafçılık son dönemde iyice coştu. bence işin temellerini öğren ve ardından yapılmış işlere bak. mutlaka bişeyler aparsın. ve bu kadar çok şeyin üstüne birde kendi yorumunu/bakış açını ekledin mi İŞTE BUDUR diyebileceğin fotoğraflar çekebilirsin.

öğrenme süreci sancılıdır ama keyiflidirde

 

Tarih: 1 Kasım 2010, 23:35 - İp: 88.***.**7.91
urun
urun
üye
(Amatör)
İstanbul

çok teşekkür ederim yanıtlarınız için, arayıpta bulamadığım bilgileri verdiniz..
portre çekmek istiyorum ama 2-3 yıldır cesaret kazanamadım hala bu konuda insanlarla konuşmak ve onları rahatsız etmeden çekmek konusunda cesaret bulamıyorum, bir model bulursam arkadaşlardan biri mesela, uzun süre çekim yapmaya çalışıyorum doğru anı yakalamak için onlar doğal hareket edip işlerine devam ederken..

 

Tarih: 2 Kasım 2010, 00:15 - İp: 188.***.**5.109
urun
urun
üye
(Amatör)
İstanbul

bu konuda bir sorum daha olacak, yüz yapısına göre nasıl bir açı belirlemek lazım? yuvarlak yüz daha dikdörgen yada üçgen v.s...

 

Tarih: 2 Kasım 2010, 22:59 - İp: 188.***.**0.140
fdemirhan
fdemirhan
üye
(Amatör)
İstanbul

İstediklenizin yanıtı var, Gaijin ip ucunu vermiş.
Portre için uzun yıllarını vermiş klasik ressamların eserlerine bakın.
Bir kaç saniyelik deklanşör basmak yerine belki haftalarca kadraj araştırması yapıyorlardı. Internetten kolayca bulursunuz örneklerini.

Yüze göre lens seçimi yapılabilir, farklı odak uzunlukları farklı kompresyon etkisi yapar. 85-135 mm arası en klasik seçimlerdir. Ancak daha uzun odak mesafeleri portre ve büst çekimlerinde çok etkin olurlar.
Temel olarak bu tür çekimlerde geniş açı kullanılmaz.

 

Tarih: 3 Kasım 2010, 00:01 - İp: 88.***.**9.147
Sayfa(lar): 1

İlgili Olabilecek Konular
Gönderen
Cevap
Okunma
Son Gönderim
orh.turhan
32
40619
12 Eyl. 2018, 11:53
fanatikfotocu
direnkarakass
1
1384
23 Mar. 2018, 19:10
ksondas
sitekin
0
439
04 Mar. 2018, 18:18
sitekin
omaryayla
0
4120
04 Ara. 2017, 17:20
omaryayla
yns_ucn
3
2207
16 Tem. 2017, 23:10
kamikkazet
sonyyci
1
1170
03 Şub. 2017, 17:54
mete007
Düğün Hikayesi
» Fotoğrafça
Titreşim Önleme Sistemi Yararlı Mı?
ocaklilarAşağıda görülen her iki fotoğraf da, aynı ortamada ve aynı değerler ile çekilmiştir. (Yetersiz ışık şartları, Perde Hızı: 1/8, Diyafram: 2.8, ISO 50)      Makinenin, yetersiz ışık şartları nedeniyle ISO yu yükseltememesi ve her iki fotoğrafta da aynı perde hızı ve diyafram değerl...
Devamı »
» Bizi Takip Edin!
Aktif Üye / Ziyaretçi
denizbagce, golge_, (2)