kızfoto
kızfoto (üye)
Afyonkarahisar / Stüdyo Fotoğrafçısı

Portre de Sorun Var :(

ben bazı portre çekimelrimde kişini nerdeyse yüzün yarısını siyah çekmek istiyorum ama çok başarılı olamıyorum shotoshopla tamamlıyorum.neler denedim
1:Tüm ışıkları kapattım Flaşlardan sadece 1 tanesini açtım onda yarıya indirdim ışık gücünü olmadı
2:tüm ışıkları flaşlarda dahil kapdım sadece spot yaktım olmadı ki makinam netlik alamıyo
3:Yine ışıklar kapalı spot ve tepe ışığla olmadı yine makina netlik almada zorlanıyo
4:Tüm ışıklar kapalı tek flaş ve tek spotla çekiyorum ozamanda çok az gölgelik oluyo shotoshop la bile düzeltemiyorum.

Bu işlemi nasıl yapasam olur.



#kızfoto' tarafından 19.11.2007 22:32:17 tarihinde düzenlendi.


#kızfoto' tarafından 19.11.2007 22:33:24 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 19 Kasım 2007, 22:31 - İp: 88.***.**7.201
kurumali43
kurumali43 (üye)
Kütahya / Stüdyo Fotoğrafçısı

akurum43@otmail.com ekle beni sana döküman vereyim ..

 

Tarih: 9 Aralık 2007, 13:15 - İp: 88.***.**2.84
kızfoto
kızfoto (üye)
Afyonkarahisar / Stüdyo Fotoğrafçısı

191 kişi bakmış ama cevap bulamamış helal diyorum ve başka bişe diyemiyorum kendi sorunumu kendim çözdüm cevaplıyımda bilmeyen arkadaşalrında işine yararsın sadece stüdyoda tepe ışığı ve spot kullanıcaksınız ben önceden spotu çok uzakta kullanıyodum meğer ışık kişiye giderken dağılıyomuş o yüzden kişiye yaklaştırdım spotu göz katararı ayarını ayapıp çekiyosununuz sağ veya sol netarafı siyah gölgeli çıksın istiyosanız otarafa doğru kişini başını birazdaha eydiriyosunuz fon rengi çok aşırı derecede önemli değil ama siyah fon kullanırsanız harika sonuç alabiliyosunuz

 

Tarih: 9 Aralık 2007, 16:17 - İp: 78.***.**2.153
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

değerli meslekdaşım.. başka bir konuda size cevap yazdığımı hatırlarsınız.. o gün bu konuyuda görmüş fakat cevap yazmamıştım.. deneme-yanılma ile bulabileceğiniz teknikleri, uzaktan yalan yanlış tarif etmek istemedim.. bir yandan, her soruya bütün bildiğimizi yazarak cevap vermenin en doğru şey olmadığını düşünüyorum.. yani buradan size ustalık taslamak gibi bir şey çok yanlış olur.. çünkü uygulayacak olan sizsiniz..

ve yaptığınız denemeler neticesi, buraya aktarmadığınız bir çek soruyada kendinizin cevap bulduğunuzu tahmin ediyorum.. .

hayırlı işler dilerim...

 

Tarih: 10 Aralık 2007, 14:12 - İp: 81.***.**4.214
kızfoto
kızfoto (üye)
Afyonkarahisar / Stüdyo Fotoğrafçısı

tşk ederim mete abi evet bir çok konuda bana yardımcı oldun uzun süre bunun üzerinde çalışınca ve cevabınıda bulma çok zor oldu benim için ben sadece yaptığım şeydeki çok küçük ama zamanımı alan ayrıntının ne olduğunu söyledim yazdıklarını dikkate alıcam tşkler

 

Tarih: 10 Aralık 2007, 14:46 - İp: 78.***.**4.88
laskopat75
laskopat75 (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

sevgili arkadaşım studyonun şeklini bilmiyorum ama tek flash ı nasıl kullandın estantane ve diyaframın nedir makinan nedir.
ben nasıl yapıyorum şunu söyliyeyim portre çeksem çekeceğim
kişinin yüz şekline göre tek flash fon ışığı kullanırım sağ veya sol tarafa göre değişir flash son güç açarım arka fon ısığı yarı güç estantene 125 diyafram 16 bende bu ama dediğim gibi şimdi senin hiç bişeyini bilmiyoruz ben çeksem deneyerek ve diyafram düşürerek arka ışıklarla oynayarak çekerdim.

 

Tarih: 13 Aralık 2007, 15:36 - İp: 88.***.**4.162
koç2513417
koç2513417 (üye)
Aydın / Özel Gün Fotoğrafçısı

flaşların içinde watt kondansatörler var onların bir tanesini aldır.

 

Tarih: 19 Aralık 2007, 20:29 - İp: 88.***.**2.169
hayalet_48
hayalet_48 (üye)
Muğla / Stüdyo Fotoğrafçısı

DIYAFRAM VE ESTANTENEYLE OYNAMAYI DENEDİN Mİ?

 

Tarih: 23 Aralık 2007, 10:39 - İp: 85.***.**1.200
efsanefoto
efsanefoto (üye)
İçel / Stüdyo Fotoğrafçısı

otofocus u manule alflaşları kapa öyle netliğini ayarla analog makinalar gibi yani ama öyle floresan falan kapatmayla olmaz boşuna uğraşıon flaşın birini kapat diğerini tam yandan ver.. efsanefoto@hotmail.com

 

Tarih: 13 Ocak 2008, 11:45 - İp: 85.***.**4.31
kralvedat
kralvedat (üye)
Ankara / Doğa Fotoğrafçısı

değerli arkadaşım yanlış anlama herkesin ustalığıda beğeniside kendine göre değişebilir ama ışıklandırma teknikleriyle ilgili kitaplar almanı onlara bakarak denemeler yapmanı tavsiye ederim kendine iyi bak uğraşmaya devam et emin ol sende başaracaksın.

 

Tarih: 13 Ocak 2008, 12:27 - İp: 85.***.**4.184
  • 1