gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

Teknosa’dan Ürün Almadan Önce...

daha once teknosada calısmıs birinin eksisozluk üzerinde yazdıgı yazıdan alıntıdır.faydalı olur umarım.
*****************************************
link


dinle arkadaşım, yaz arkadaşım, not al arkadaşım. türkiye'de 200 küsür mağazasıyla hizmet veren, sabancı güvencesiyle(!) insanlara teknoloji tedarik eden bir mağazadan alışveriş yaparken nelere dikkat etmek gerek diyorsanız, sütten ağzınızın yanmaması için buyrunuz;

* öncelikle mümkünse teknosa'dan alışveriş yapmayınız. ama eğer illa ben teknosa'dan alışveriş yapacağım aradığım ürün bir tek teknosa'da mevcut diyorsanız şu birkaç uyarı kulağınıza küpe olsun.

* mutlaka ama mutlaka diğer teknoloji mağazalarından fiyat kontrolü yapınız. vatan bilgisayar, bimeks, electro world, media markt, darty, best buy gibi birçok çeşit var önünüzde. alacağınız şey notebook, fotoğraf makinası, lcd tv ya da artık her ne ise. büyük olasılıkla çok daha ucuzuna alacağınız bir yer mevcuttur.

* her neyse farzedelim bir ürün beğendiniz ve almaya kadar verdiniz. yapmanız gereken ilk şey satış danışmanına sorabileceğiniz bütün soruları üstüne bastırarak sormanızdır. örneğin notebook alacaksınız, 'bluetooth özelliği var mı?' 'hdmi mevcut mu?' 'crysis'ı kesin oynatır mı?' 'yüz tanıma özelliği var mı?' v.s. gibi birçok soru yönlendirmeniz tavsiyedir. zira olurda üründe size var denilen bir özellik yoksa bu yanlış bilgilendirmeye girer ve 15 gün içinde yanlış bilgilendirmeden dolayı %15 para kesintisi olmaksızın iade almak zorundadırlar.

* %15 kesintiden de kısaca bahsedelim. teknosa'dan aldığınız ürünü ilk 15 gün içinde iade edebilirsiniz fakat aldığınız ürüne yapıştırdıkları etiketi cihazı kontrol etmek için evde illa ki açacağınızdan iade etmeye çalıştığınızda %15 para kesintisi olur ve size karşılığında iade çeki verilir. yani MECBUREN bizden alışveriş yapacaksın demeye getiriyorlar diyebiliriz. misal olarak açtınız ürünü ve bozuk çıktı. ürünü direk değişim yapmazlar ve teknik servisten iade değişim raporu almanızı isterler. bu yüzden böyle bir durumla karşılaşmamak için alacağınız ürünü iyice düşünün ve iade eder miyim sorusunu kendinize sorun, zira çoğu müşteri iade konusunda sıkıntı yaşamaktadır. böyle bir sıkıntı yaşarsanız da tüketici haklarına hiç çekinmeden başvurun, işin peşini bırakmayan müşterilerin olumlu yanıt aldığı, para kesintisi olmadan parasını aldığı çok kez görülmüştür.

* satış danışmanlarının size söyleyeceği 'efendim sonuçta 200 küsür mağazamız var istediğiniz yerden teknik servise bırakabilirsiniz, sabancı güvencesi bıdı bıdı' lafına içinizden rahatlıkla 'has***** ulan' diyebilirsiniz. zira halkı tırtıklamanın adı sabancı güvencesi olmuştur. kazık fiyatlar, bilgisiz elemanlar, kaba tavır v.s. ki siz bir ürünü teknik servise göndermeleri için bırakmak istediğinizde 'yani biz göndeririz ama kargo bekler ordan sıraya alır teknik servis çok uzun sürebilir. siz kendiniz götürürseniz daha kısa zamanda ürününüzü alırsınız' sözüne kanmayın. farkedecek süre 3-5 gündür, uğraşmak istemediklerinden böyle demektedirler. ürününüzü teknik servise götürürlerse de mutlaka geri geldiğinde raporunu alın. sonra hiç göndermeden olumsuz yanıt geldi demesinler!

* buraya özellikle çok dikkat etmenizi istiyorum. alacağınız ürünün mutlaka ama mutlaka kapalı kutu olduğundan emin olun. ve emin olana kadarda cihazınızı kuruluma v.s bırakmayın. teknosa'ya ürünler genelde sınırlı stoklarla gelir ve teşhir ürünlerinin satışı hemen hergün gerçekleşir. bu lcd tv'den tutun notebook ya da telefona kadar gider. satış danışmanı cihazı yanınızda açsın. ambalajlar orjinal duruyor mu, kutu daha önce açılmış mı, çizik-toz var mı, notebook ise kurulmuş mu v.s. tek tek kontrol edin ve gözünüzün önünde olsun cihaz. ürün dışardan kapalı kutu gibi gözükebilir, olsun siz yine de içini açın bantlardan, ambalajın katlanış şeklinde, aksesuarlarından sırayla bir kontrolünüzü yapın sonra ürünü kuruluma v.s'ye bırakın. ürününüzü alırken kapalı kutu olsun diye üsteleyin onlar gerekli mesajı alırlar zaten. eğer aceleniz yoksa 'isterseniz ödemeyi şimdi yapalım kapalı kutu nerde varsa getirin' derseniz direk olarak atlarlar ve avantajınıza olur. tabi gelen ürünün de yine yanınızda açılmasına, kapalı kutu olup olmadığına çok dikkat etmelisiniz. zira gelen ürün de teşhir ürünü olabilir ve ödemeyi yaptığınız için zorluk çıkarabilirler "abi tek kaldı zaten, bak kaç gündür uğraşıyorum" v.s bir sürü laf yaparlar durduk yere adama kafa atarsınız filan gerek yok.

* örneğin bir notebook aldınız ve ödemesini yaptınız, dediler yarım saat sonra gelin kurulum var. tamam geldiniz fakat adam sizden faturanızı istedi ve "abi yeaa faturada bir yanlışlık olmuş dedi ve faturadan bir şeyleri silip üstüne yeni kodlar yazdı. işte tam bu sırada anlayın ki siz gider gitmez bir çakallık dönmüş, ürününüz bir nedenden dolayı değişmiş. sonuçta adamlar yanınızda sıfır kutu açabilir fakat bu şekilde de size farklı bir ürünü yutturmaya çalışabilirler. böyle bir durumda ürünü tekrar inceleyin, nedenini sorun v.s v.s yani ayık olun.

* misal a marka bir ürün almaya gittiniz ve satış danışmanı size israrla b ürününü övüyor, a ürününü kötülüyor. bunun nedeni ya gerçekten a ürünü kötüdür -ki çok düşük bir ihtimal- ya da stoklarında olmadığından size b ürününü kakalamaya çalışıyordur satış danışmanı. bu yüzden alışveriş yapmadan önce donanımınız iyi olsun, az da olsa bilgi sahibi olun. hd nedir, full hd nedir, tepkime süresi nedir, dual-core, core2duo, i5 işlemci nedir, centrino2 platformu nedir, harddiskin 5400 rpm olması ile 7200 rpm olması arasında ne fark vardır, e-sata ne işe yarar v.b zilyon tane konu sayılabilir, alacağınız ürüne göre forumlardan, sözlüklerden, kullanıcılardan ve mağazalardan bilgiler alın ve alışverişinizi öyle yapın. zira teknosa elemanları size en DANDİK ürünü öyle bir anlatır ki "ulan ne makine aldım bee bu iş böyle olur işte" diye çıkarsınız mağazadan ama sonra ürünü her kullandığınızda teknosa çalışanlarından, sahibine tek tek sövmeye başlarsınız.

kısaca bu maddeler teknosa'dan alışveriş yapacaklara söylenebilecek tavsiyelerdir. teknosa genelde piyasadan yüksek fiyatlarıyla ve genelde bilinçsiz olan tüketiciyi kullananmayı amaçlayan bir yapı içerisindedir. bu iki üç yerden fiyat araştırması yapıldığında ortaya çıkacak bir sonuçtur. arada bir kampanyalı ürünler olabilir, böyle bir durumda da yine üstte belirttiğim gibi çok dikkatli olmanız menfaatinizedir. alışveriş yapmayı seven arkadaşlara ve okuyuculara sıkıntı yaşamamaları için yol gösterebildikse ne mutlu...





EDİT: VONDER'İN UYARISIYLA GOZDEN AKCAN KÜFÜRLER SİLİNDİ

#gaijin' tarafından 20.07.2011 16:30:38 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 19 Temmuz 2011, 11:11 - İp: 88.***.**8.140
hata
hata (üye)
Ankara / Meraklı

Allah kimseyi Teknosa'dan alışveriş yapmak zorunda bırakmasın.
Teknosa mağazasının önüne geldiğimde kaldırım değiştirir hale geldim.

 

Tarih: 19 Temmuz 2011, 11:40 - İp: 88.***.**0.124
glorfindel
glorfindel (üye)
İstanbul / Amatör

Gayet güzel açıklamış arkadaş, değil mi?

Ben de geçenlerde benim yaşadığım olayı anlatayım bari.

Sağa sola gittiğimde rahat kullanabileyim diye netbook almaya karar verdim. Nasıl ve hangi özelliklerde bir ürün almam gerektiğine internette yaptığım araştırma ile karar verdim. Marka belli, model belli. Yaklaşık fiyat aralığını da araştırdım.

Beylikdüzü Migros içinde bulunan Teknosa'ya gittim. Aradığım ürün var ve üstelik kampanyalı. %25 indirim var. Ohh, kaymaklı ekmek kadayıfı olmuş tabii. Neyse, görevli arkadaşlardan yardım istedim. Bir iki soru falan. Aaa o ne, bir ilgisizlik, bir tripler falan. Ne oluyor dedim, bir terslik mi var? Yok işte ürün bu, hani alıyorsan al işte. Neyse, tamam alıyorum dedim. Getirin ürünü... Ürün depoda yok. Tek teşhirde bunu paketliyoruz o zaman. Hayır dedim, ne münasebet. Başka şubelerde var mı lütfen kontrol edin dedim. O ona söyledi, bu diğerine, o öbürüne derken üçüncü arkadaş lütfedip diğer şube stoklarına baktı. Türkiye'nin hiç bir şubesinde ürün yok dedi. İsim telefon bırakın geldiğinde haber verelim dediler. İyi dedim bıraktım.

Oradan çıkınca Bahçeşehir Teknosa'ya gittim. Aynı ürünü sordum. Arkadaş sağolsun ilgilendi ama ellerinde o ürün yokmuş. Diğer şubelere bakayım dedi ve yaptığı kontrolde 2'si İstanbul olmak üzere toplam 6 şubede yeter miktarda ürün olduğu belirledi. İstersem 1-2 gün içinde kargo ile getirtebileceklerini söyledi. Olur dedim, ayarlayalım lütfen. Hemen aradı ilgili şubenin yetkilisini, böyle böyle; şu modelden 1 adet malı Bahçeşehir'e gönderin, biz müşteriye teslim edeceğiz. OK'leştiler, her şey yolunda. Sonra arkadaş dedi ki, işlemin gerçekleşmesi için ödemeyi yapmanız gerekiyor. Olur tabi, kaçacak değiliz. Derdim ürünü almak. Tamam dedim, nasılsa kampanya da var %25, halledelim hemen dedim. Arkadaş faturayı kesmeye başladı. Ben de kredi kartı elimde bekliyorum. Uğraş uğraş bir türlü olmuyor. Kıvrandı, tırmaladı sağı solu, yok. Girdi internetten bir yerlere bakıyor, debeleniyor çocuk. Nedir, ne oluyor dedim. Kampanya 2 gün önce bitmiş, indirim yok, sistem bu fiayata malı vermiyor dedi. Ürünün yeni fiyatı bu; böyle kesiyorum dedi. Oldu tabii dedim; iki şubede bana fiyat bu diyorsunuz, sağa sola panolar, posterler asmışsınız indirim, kampanya diye; malı bulduruyoruz, anlaşıyoruz, tam kredi kartı elimde ödeme yapacağız, aaaa indirim bitmiş. Yok yaa..

Eyvallah kardeş, güzel deneyimdi; kalsın netbook falan deyip ayrıldım tabii.

Daha sonra aynı model netbook'u gidip tanıdık aracılığı ile doğrudan distribütörden aldım ben de.

Çok eğlenceli firmalar var Türkiye'de, çok...

Bu forumda da sürekli o cihazı mı alayım, bunu mu tartışmaları dönüyor ya; asıl nereden alayım da bir o kadar önemli bir soru bence. Sattığı malın arkadasında duran satıcı valla işportacı olsun gidip ondan alırım. Firmanın, markanın ismi falan çok önemsiz.

Neyse, dikkatli olun hakkaten.

 

Tarih: 19 Temmuz 2011, 11:52 - İp: 195.***.**4.6
gokhanz
gokhanz (üye)
İstanbul / Amatör


teknosanın fotoğraf bölümündeki fotoğrafın ve fotoğraf makinesinin A sını bilmediği halde gelen müşteriye fotoğraf üzerine bişeyler anlatmasını çok seviyorum.
Uzaktan izlemesi çok güzel oluyor.
Bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olan insanların bulunduğu yer bence.
(azınlıklar kaideyi bozmaz,kurunun yanında yaşda yanar)
yazdıklarım kişisel algılanmasın,sadece gördüklerimi ve şahit olduklarımı aktardım...

 

Tarih: 19 Temmuz 2011, 19:29 - İp: 88.***.**1.204
panctom
panctom (Objektif)
İzmir / Amatör

:-)))

Bu durumlar teknosa kurulduğundan beri hep vardı.
Oradan alışveriş yapma gafletine hiç düşmedim, düşmeyeceğim.

Ama bu yazı sayesinde 1 kişiyi bile kurtarsan değer garcin : )

 

Tarih: 20 Temmuz 2011, 01:10 - İp: 94.***.**6.247
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

ben unıversitedeyken kızarkadasımla 2 tane mp4 player aldım buradan.
bir alana ikincisi yuzde bilmem kac indirimliydi. iyi hatırlıyorum ikisine 400 lira falan vermiştik..
bir ay sonra benim mp4 bozuldu, teknosayı bildigim için teknosaya degil, markanın ilgili servisine goturdum, bir ay kadar sonra tamir olamadıgını istersem muadili bir samsung mp4 ile (muadilini bırak 5 gomlek ustu) degiştirme talep ettiler. kabul ettim.
iki hafta sonra aynı arızadan 2. mp4 te bozuldu. onuda servise goturdum, 1 ay kadar sonra tamir olamadıgını, bana verdiklerinin bir ust modeliyle degiştirilebilecgini bildirdiler. kabul ettim.


teknosa sayesinde, 2 adet mukemmel mp4 playerım oldu. sene 2006 ydı bunlar oldugunda, o sonradan gelen mp4 playerı hala kullanıyorum :D
saolasın teknosa, okadar kotusun ki satıstan teknik destege her konuda, bunun bilincinde olmam bana fayda sagladı [>:D :D<]

 

Tarih: 20 Temmuz 2011, 01:25 - İp: 217.***.**4.145
atakan
atakan (Objektif)
Bursa / Amatör

piyasada iş bulamamış, konuya hakim olmayan, asgari ücrete takla parende atan personelle bu kadar )

 

Tarih: 20 Temmuz 2011, 10:12 - İp: 46.***.**0.233
erkansen
erkansen (üye)
İstanbul / Amatör

Diğer teknoloji ürünleri satışı yapan firmaların da (isimleri malum) satış ve satış sonrası sistemleri Teknosa' dan farklı değil arkadaşlar. Gaijin size özelden mesaj atamıyorum. erkan.sensoy@hotmail.com. mailden ulaşırsanız sevinirim. tanışmak yazışmak isterim. fun larınızdan biriyim diyelim

 

Tarih: 27 Temmuz 2011, 23:51 - İp: 178.***.**9.83
senereroglu
senereroglu (üye)
Ankara / Amatör

piyasada iş bulamamış, konuya hakim olmayan, asgari ücrete takla parende atan personelle bu kadar (Atakan)
Atakan bey in izah ettiği personel tipine teknosadan ayrılan, bu yazıyı yazan kişide dahil mi acaba?

Yazıyı baştan sona okudum, bir tüketicinin bilmesi gereken, satıcı firma kim olursa olsun, genel bilgiler içeriyor, Bu tür elektro marketlerden alış veriş yapan tüketiciler zaten nokta alışverişi yaparlar, az çok bu bilgilere vakıf tüketicidirler. Yazıyı kaleme alan eski Teknosa çalışanı, Elektro market müşterisini, hal den balık alan müşterileri zannediyor galiba, ben açıkçası yazının içeriğinde daha belirgin Teknosa nın kusurları olan bir yazı bekliyordum, maalesef yazı objektif teknik değerlendirmelerin dışına çıkmış içeriği kişsel yorumlarla dolu, olmayan ürünü pazarlamak dışında (glorfindel) Teknosa nın kusurunu bulamadım, keza bu durum diğer marketlerde sıkça görülüyor, stoktaki 99 adet LCD yi 80 milyon insan evladına pazarlayan tekno marketler hepimizin malumu.
Gaijin in MP4 hikayesi Teknosa ya puan kazandıran cinsten, M ün 2 defa bozulması sonra üst modelle değiştirmek, her ne kadar tüketiciden üst model parası çıksada, biz tüketiciler için güzel sonuçlar bunlar.

 

Tarih: 20 Ekim 2011, 09:50 - İp: 78.***.**0.146
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

benim mp4 player olayını yanlıs anlamıssınız. degişimi teknosa degil urunun kendi teknik servisi yaptı.. teknosada daha onceden yasadıgım sorunları bildigim için kesinlikle bozuldugunda teknosaya gondermeyi dusunmedim bile..
tavsiyem basınıza gelirse siz de dusunmeyin.
*******************
teknosa gercek anlamda tuketiciyle alakasız bir şirket gorunumu vermekten ticaret hayatı boyunca kurtulamayacak bir şirket. ayrıca bu tarz magazalara gidenlerin nokta atısı seklinde alısveriş yaptıgı gibi bir yorum asıl objektiflikten uzaktır. ne zaman kapısından içeri girsem alacagı urun konusunda ZIRCAHİL bir tuketicinin satıs elemanı tarafından KANDIRILMASINA sahit oluyorum.
birkac defa satıs elemanının yanında durumun oylew olmadıgını acıkladım pek mutlu olmadılar haliyle magaza calısanları olarak.. sonrasında boyle bir olayla karsılastıgımda her seferinde satıs elemanı gittikten sonra olayın aslını urunun muadillerini vesairesini anlatmaya calıstım elimden geldigince..


diger tekno marketlere gelince electroworld calısanları kesinlikle teknosa calısanları gibi konudan bihaber degildir.

media markt calısanları kesinlikle size it gibi davranmaz, iade degişim gibi durumlarda zorluk cıkarmaz.

*******************************

 

Tarih: 26 Ekim 2011, 19:30 - İp: 217.***.**0.126
aslantr
aslantr (üye)
İstanbul / Amatör

Hocam bugün aynısı ile ben karşılaştım , dediklerinin çoğunuda yaşadım , teknosadan birdaha ürün almam zaten almamıştımda.

 

Tarih: 5 Kasım 2011, 21:42 - İp: 217.***.**3.194