rlngt
rlngt (üye)
İstanbul / Amatör

Fuji Malına Sahip Çıkmıyor !!!!

iyi günler , 22.01.2007 tarihinde fujifilm finepix a400 modelini aldım ürünü gerçekten beğenerek hoşuma gitmişti ve ileride fujinin bana sorun çıkartacağı aklımın ucundan bile gelmezdiki kodak dijital makina satıp fuji almıştım cünkü , Herneyse aradan 4 gün geçti ve makinam'ın açılırkenki raylı zoom'u bozuldu makinayı acıldıgında zoom acılmadı takıldı ve ekranda zoom arızası uyarısı verdi , ilk olarak fujifilm en yakın fotografcıya götürdüm servise götürüp ürünü garantiye sokmamı tavsiye etti , 5 ocak pazartesi günü servise götürebildim ürünümü ve oradaki yetkilinin bana bunun garanti dışı ayriyetten 60 euro olduğunu söyledi yani 110 ytl gibi bir rakam , makineyi 170 ytl ye aldım ztn şarjlı pil + kılıf + 256 mb card ve cihaz 170 ytl iken zoom'un 60 euro olması bi garip geldi herneyse , ürünüm daha 1 haftalık ve bunun garantiye girmesi gerekeceğini söyledim fakat oradaki beyfendinin hayır bunun tamamen kullanıcı hatası olduğunu söyledi , makinemde fiziksel darbe , herhangi bir dış etkenden hasar bulunmamaktadır ki makinemde daha en ince ufak bi çizik dahi yoktu , neyse geldim ve verdiğim paramın helal olduğunu düşünerek hakkımı aramaya karar verdim , almanya , ingiltre ve amerika fujifilm dispirötörleriyle görüştüm hatta almanyaya telefon bile açtım konuşmalarımda ve maillerimde ürünümün tamamen garanti kapsamında olduğunu söylediler onlara durumu izah ettim ve fotoğraf çekip gönderdim ürünümün garanti kapsamında olduğunu ve türkiye dispirötörünün yanlış anladığını bana ilettiler eğer ki tekrar gittiğimde gene aynı sorunları bana verdiklerinde resmi bi kağıt doldurup ilgili mahkemeye ve tüketici haklarına başvurmamı söylediler ayriyetten yazdıkları diğer bi yazıda kanunen 3o iş günü içerisinde kullacının fiziksel darbe zedeleme sonucu olmadan zarar görülen cihazların geri iade edilebileceğini söylediler , hepsiburada ile irtibada geçtim henüz cevap gelmedi fakat ben hakkımı istiyorum siz neyse fiyatını verdiniz paranızı verdim ve şimdi sattığınız ürüne destek çıkmanızı istiyorum.

EREN FIRINCI
İSTANBUL/BÜYÜKÇEKMECE
0537 313 76 06

Tarih: 7 Şubat 2007, 04:39 - İp: 85.***.**3.205
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Merhaba,
Bir ürünün garanti süresi içinde olması ile garanti kapsamında olması çok farklı şeylerdir....Sizin makineniz henüz garanti süresi içinde olabilir ancak oluşan arıza imalat hatası olmayıp tamamen kullanıcıdan kaynaklanabiliyor olabilir o zamanda zaten garanti kapsamına girmemiş olur.
Fotograf makinesinin açılmaması zoomunun dışarı çıkmaması bir imalat hatası olabilir -ki sıklıkla karşılaştığımız bir durumdur bu- ama açık olan makinenin zoomunu içeri almaması çoğunlukla (belki senin farkında olmadığın ) kullanıcıdan kaynaklanır.Bunun içinde makinede herhangi bir çizik kırık dökük darbe vs. emaresi aramak gereksizdir. Makine halıya düşmüştür objektif içindeki helicoid yiv atlamıştır ama makinede hiç bir kırık dökük eziklik çizik falan yoktur.

Ben senin dediği fujinin malına sahip çıkmadığı görüşüne katılmıyorum Fujifilm Türkiye bir kullanıcı dostu firmadır ve bu sitede de dijital ürünler müdürleri (Mustafa Hoşbakan -positif- ve satış temsilcileri -cihan bey di sanırım ? ) bu sitede aktif olarak yazılar yazan kişilerdir. ve bir çok arkadaşa fujifilm dünyası dergisi dağıtmaktan tut da makine gönderip test etmeye varan bir çok yararları dokunmuştur....Mutlaka senin sorunun da bir çözüm bulacaktır.Ama Tüketici hakkı yada Tüketiciye kıyak ....

#burkay' tarafından 07.02.2007 09:20:20 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Şubat 2007, 09:14 - İp: 88.***.**6.143
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

garanti dışı durum sebebiyle, zoom hasarına 60€ gayet uygun fiyat söylemişler.. darısı, HP ve Kodak ın başına..

 

Tarih: 7 Şubat 2007, 09:14 - İp: 85.***.**7.181
rlngt
rlngt (üye)
İstanbul / Amatör

Evet sizde haklı olabilirsiniz , makinam halıya düşmüş vede yiv dediğiniz ürün arıza yapmıl olabilir fakat ben böyle bi durum için gene fujiye gider gene söylerdim makina yere düştü derdim firmanın nezaket anlayışı için bunu yapacağına gene inanırdım fakatta öyle olması gerek diye düşnüyorum çünkü bazen bazı şeylerden fedakarlık etmek büyüklük ve kaliteli firmaya yanaşandır diye umuyorum , Kodak c530 kameramı sattım makinayı kullanırken makine düştü ve aynı yerden zoom darbe alıp kırıldı ve kasanın yanında catlak oluştu servise götürdüğümde ilkten garanti dışı olacağını fakat böyle birşeyi müşteri memnuniyeti için bana bir kereye mahsus yapacaklarını söylediler , eğer üretici ve tüketicilerin bazı kararları biraz gözlerini kapatarak vermeleri iki taraf içinde iyi olmazmı ?

 

Tarih: 7 Şubat 2007, 10:41 - İp: 85.***.**3.205
rlngt
rlngt (üye)
İstanbul / Amatör

İşte sorun bu kadar kolay halledildi bunu neden ilk gittiğimde yokuşa sürdüler anlamadım , Sanırım oradaki yetkilinin bu işi düzensizce yapmasından kaynaklandığı için böyle oldu fakat oradaki servis elemanının müşteriyi ne kadar etkilediğini tam anlayamamış , aldığım firma ve attığım fujifilm üreticisinin mailiylede aldığım karar , ürünü geri verip yenisini alacaıgımı söylediler ,

Buradan fujifilm murat bey'e çok teşekkür ediyorum görüşmeden telefon aracılığı ile bile sorunu halletti ürünümü gelip yarın almamı söyledi

 

Tarih: 8 Şubat 2007, 13:51 - İp: 85.***.**3.205
  • 1